petak, 31.03.2006.

Ronaldinho – vrijedni klinjo

ronaldinho i mala iz sijene

"Napadač Barcelone komercijalno je najisplativije nogometno ime na svijetu. Njegova vrijednost kao branda procijenjena je na 47 milijuna eura, dva više od Davida Beckhama.

Prema istraživanju njemačke konzultantske tvrtke BBDO, napadač brazilske reprezentacije i španjolskog prvaka Barcelone komercijalno je najvrjedniji nogometaš na svijetu.

Vrijednost najboljeg igrača svijeta po izboru FIFA-e kao branda procijenjena je na 47 milijuna eura."

Najvrjedniji nogometni brandovi:
1. Ronaldinho (Barcelona) - 47.0
2. David Beckham (Real Madrid) - 44.9
3. Wayne Rooney (Manchester United) - 43.7
4. Samuel Eto'o (Barcelona) - 30.7
5. Lionel Messi (Barcelona) - 30.4
6. Zlatan Ibrahimović (Juventus) - 30.1
7. Ronaldo (Real Madrid) - 29.4
8. Frank Lampard (Chelsea) - 28.8
9. Thierry Henry (Arsenal) - 28.7
10. Michael Ballack (Bayern Munich) - 28.6
11. Steven Gerrard (Liverpool) - 27.6
12. Raul (Real Madrid) - 27.2
13. Zinedine Zidane (Real Madrid) - 27.1
14. Cristiano Ronaldo (Manchester United) - 26.8
15. Didier Drogba (Chelsea) - 26.4
16. Alessandro Del Piero (Juventus) - 18.6
17. Ryan Babel (Ajax Amsterdam) - 18.2
18. Ruud van Nistelrooy (Manchester United) - 17.4
19. Lukas Podolski (Koln) - 16.3
20. Andriy Shevchenko (AC Milan) - 14.3
Iskon.hr

Ronaldinho je i najčešće sportsko ime korišteno u tražilicama. Trenutno je na Google-ovom zeitgeistu (popis najtraženijih pojmova na Google-u) u Italiji, Norveškoj i Grčkoj. Što govori da je i najjači online brandname u sportaša.

Kod nas ne znam za takva istraživanja, ali siguran sam da je Janica daleko najjači brand. Iako i ona «gimnastičarka» na lokalnoj razini diže dosta, buke.


//fotoizvor: Pepsi, Bug//

Dodatak (11:20, 1.4.):
BBDO.com sadrži osebujan portfolio radova kojima se često divim. Preporuka.

- 21:14 - Komentari/Dodatak (75) - Link

petak, 24.03.2006.

Akcija: Šetam se i snimam... vol.1

Štap

Prošepirio sam se danas šetalištem materinjeg mi grada i gledao, gledao...konačno i ugledao. Moja opsesija uvijek gleda. Čak i dok ja kunjam. Uvijek ima jedna dobra stvar i jedna loša. I dvije bljutave. To valjda ide u kompletu.

Najuočljivija, šta često znači i najkvalitetnija stvar - makar u ovom postu - međunarodna promocija Libresse. Taj divni intimni trenutak izmjenjivanja higijenskih potreba. Kad pomislim o čemu pišem... Ajde da vratim na druge teme. Ma jok, ide... Akcija uključuje više gradova i dijele se promotivni materijali + ulošci. To je sve potrebni dio koji se mora odraditi. Ništa zanimljivo u tome. Osim - netko se sjetio iscenirati nerede.
Tako su uposlili mlađahne ženice koje će nositi parole "Želimo promjene!" (valjda žele promijeniti vlastite "ulagače")
Vrlo hrabar i uočljiv upad. Mnogi će ga ocijeniti kapitalističkim uvaljivanjem. Za mene je to kreativan i zanimljiv način koji je usto i vrlo efektivan. Uložene pare su mogli iskoristiti na jadan način na koji smo ionako otupili. Ovako je koliko toliko iskorištena mogućnost nečije kreativne inteligencije.
(Inače, ja sam pitao za jedan. Kao - za curu. Nisu mi dali!)

Dvije promocije - niti smrde nit miriše - vode. Studena koja je angažirala onu Splićanku šta vječito nešto skače i ima pierce na pupku. Dok je Unique bio vrlo unique sa svojom školskom promocijom gdje je promovirao - vodu.

Negativna? Reklama u T-Mobile izlogu. "Slikajte se sa Janičinim štapom!" Svaka čast Janici i njenom ogromnom uspjehu. Da imam sina zvao bi ga Janica. Ali, kume?! Štap?
Dobro da nisu stavili "Slikajte se sa Janičinim čarapama!" E, vidiš, da su to stavili išao bi se slikati.
(Inače, podupirem T-Mob sponzoriranje Janice. To je za njih odlična stvar jer je ona čvrsta karakterna osoba, a time na taj način i promovira T-m. Dok Janici bome sjedne pravo fino.)

- 18:28 - Komentari/Dodatak (70) - Link

četvrtak, 23.03.2006.

Intervju s vam…a najdražim bogatašem

The Bill Gates

Bill Gates – ključni čovjek iza «binarizacije» ljudskog bitka, je nedavnim intervjuom za Ian Burrella progovorio o svojim viđenjima medija i oglašavanja.

«Siguran sam da će za još i više od 50 godina neki još uvijek printati papirnate verzije novina i razvoziti ih.»
(osvrt na papirnato izdanje novina za koje ne vidi najsvjetliju budućnost)
"Budućnost oglašavanja je na Internetu."
Dodao je, iako to već i moja baka priča kad zasjedne na prelo.

«Trebate zgrabiti nečiju pažnju, a odlični vizualiteti su način!»
("You want to grab somebody's attention and great visuals are the way that's done.")

«Online je područje gdje je doći do nečije pažnje vjerojatno najteže. No, ipak, to je područje gdje možeš isprobavati kreativne akcije i pratiti učinak tih akcija kako bi koristio najefektivnije. Ako uspiješ smanjiti trošak onda je ideja varijacija uspjela.»

Bill o TV-u:
«TV je oduvijek bio prijenosnik gdje su svi mogli birati između određenog broja kanala. Ako želiš sadržaj lokalnog sportskog događaja, to pak nije dostupno. Korištenjem Interneta je moguće prenositi te video signale i ideja gledanja onoga što te zanima, s time i ciljane reklame za koje su potencijalni kupci zainteresirani će postati standard. U narednih 10 godina ovo će postati uobičajena stvar.»

«Bit će moguće ciljati reklame i biti će važno da potrošači ne prelaze preko njih, te da su ukomponirane na pravi način.»

Bill ima i viziju kako bi trebao izgledati budući gadget (tablet):
«Tablet je stvar koji spaja sve. Definitivno vidim tablet, bilo da knjige, novine ili magazini postanu digitalizirani. Vidim osobu s tim vrlo, vrlo tankim – ne postoji još – vrlo jeftinim, high bandwidth, wireless uređajem gdje će dosta multimedijskih konzumiranja biti obavljeno.»

Što se tiče mene, ja vidim Billa kako za godinu dana prezentira taj vrlo, vrlo tanki uređaj i mrsi već dovoljno umršen brk.

Cijeli intervju u obliku članka je dostupan na adresi izvora. (Independent News)

Nota:
Prokleti wireless…spotakao sam se o njega i skoro pao!

- 02:23 - Komentari/Dodatak (21) - Link

četvrtak, 16.03.2006.

Pink.review

Pink.review
Ads of the World

Čest sam gost na sličnim sajtovima. Kad vidim takvo nešto - pretvorim se u sladoled - a vani isijava vrelo ljeto... topim se...

Hvala Crni! (pošiljatelj linka)

- 14:59 - Komentari/Dodatak (17) - Link

utorak, 14.03.2006.

Vozi me!

čitaj s limunom u ustima

Jedan moj nedovršeni post koji je trebao ocijeniti trenutne stanje reklama na hrvatskim TV stanicama je bio prizvan dekadentnom reklamom Opel Corse. Ostao je nedovršen, a onda danas naletim na Umornog konja koji je slobodnim stilom opisao dotičnu reklamu. I dobro je to napravio:

«Uzmimo npr. onu za, čini mi se Opel Corsu, kada "treba" (čitaj: zgodna cura) ustopira nekakvog dobrića sa jeftinim autom pa onda ko opečena počne da urla da zaustavi auto jer je u retrovizoru vidjela bolji te odlazi sa NOVOM OPEL KORSOM...E stvarno jadna reklama. Ako nemaš para , nema ni trebe ni snošaja. Jedinica za marketera i komunikaciju. Izašla bi ti meni iz auta al potpomognuta sa nogom u dupe. Nula bodova za OPEL. «
Umorni konj

Kako je moguće da toliki budžet proizvede ovakvu reklamu? Izgleda kao da ju je razmažena kćerkica nekakvog Opelovog šefa sama izmislila za seminarski rad kojeg je ionako prepisala. A ne tamo neka užasno velika agencija koja je za to primila - *pauza* - novac. Da, ta reklama je vjerojatno bila i plaćena. Ovako nisko pucanu reklamu dugo nisam vidio. Ovo je osobni revolt na takve reklame koje nas kanaliziraju u klasu «idiot».

Reklama je, nažalost, naišla na željene potrošače. To su «obični» (primitivci) ljudi koji svoju egzistenciju opravdavaju kroz hranu, cugu i seks. Pomisli kako želi i on takvu curu, a ne ono nešto šta ima doma. Time gube velik dio mlađih ljudi koji Corsu smatraju pristupačnom, a nisu kompletno odsječeni od intelektualne strane životnog stila.

Gorko. Vežu mi se usta na primisao.


Dodatak:
Ima još jedna reklama koju je Davor Drezga sa DOP-a fino recenzirao.

PRIKA - Hip hop spika kontra droge smiješnog lika
Hvala Zokkx!

- 11:59 - Komentari/Dodatak (122) - Link

nedjelja, 12.03.2006.

Nova adresa Web2.0 kuće

Zajednica iz prethodnog posta je imala problema sa dodijeljenom domenom te je uspostavljena nova. Nova glasi www.webdva.com. Trenutno je dizajn u izradi kvalitetnog dizajnera iz komšiluka. Ne sumnjam da će biti doličan (ups...odličan).

Radna verzija.

- 21:07 - Komentari/Dodatak (0) - Link

petak, 10.03.2006.

Braća zemljaci u akciji ili Web2.0 proljeće

Jeff Larson - The Back Pew

Nakon svjetske eksplozije, zadrhtalo je i kod nas. Lagana drhtavica je izrodila domaće projekte. Ideje se pomalo realiziraju, budućnost je opet sadašnjost. O čemu se radi? Web2.0 je trenutno zanimljiv samo užem broju web geekova, ali to su oni geekovi koji stvaraju budućnost. Zašto samo užem broju? Trenutno je upitna komercijalna vrijednost. Ideje trebaju evoluirat. Osim blogova i RSS tehnologije koje primaju suptilniju varijantu svog obličja, stvaraju se i zajednice – sama bit Web2.0. (U takve se zajednice i projekte uključuje velik broj blogera. Primjeri su bestseler.net, xportal.hr, te blogovi koje vode više blogera)

Ovaj novi bi, zapravo, bio Web 2.1 projekt jer će pratiti blogove i stranice koje se bave Web 2.0 tematikom. Da, pomalo smotano zvuči. Ali ideja je na mjestu i samo u dva dana je realiziran velik dio posla. Posebno je zanimljivo što su se priključile i naše istočne kolege. Stvorio se novi blog koji će biti tata Web2.0 blogovima. Zapravo, ovdje je malo ishitren naziv domene jer će projekt uključivati veći broj blogova sa «Adriatik» prostora. Odnosno, bivše Titove države.

Borja na moj komentar «hr»-a:

Komplicirani proces promjene teme je u tijeku mislim da će to Martin rijesiti, ja sam predložio tri, a sto se hr tice, nismo ocekivali tako dobar prijem i u susjednim drzavama, a sve se odigralo munjevitom brzinom…


Važan je naum. Trenutno su u igri nekoliko hrvatskih i srpskih, a uskoro se očekuje i uključenje BiH. Zapadni susjedi? Još uvijek tišina.

Usput, moram pohvalit novi dizajn Borjinog blog hibrida. Go Team Borja! :)

- 00:58 - Komentari/Dodatak (2) - Link

utorak, 07.03.2006.

Mediji - Od Gutenberga do bloga

brad pitt u medijskom ratu

Kako se u zadnje vrijeme (i kod nas) rasplamsala web2.0 buktinja, ja sam htio malo primiriti jednim inteligentnim štivom kojeg sam imao priliku nedavno prostudirati. Pa da smirim strasti, uz kavu preporučam:

Johannes Gutenberg – otac medija čiji sinovi danas trampuju dušu za pošteni skandal. Otac tiska. Sve je ovo počelo 1455. tiskanjem biblije – danas jedinog štiva koji ne sadrži propagandne poruke. Makar ne korporativnog potpisa.

Saša Vojnović, gostujuća predavačica pri kulturološkom studiju Filozofskog fakulteta u Rijeci, u ispitnoj skripti - Kulturalna analiza i razvoj medija «Od Gutenberga do HTMLa» - kroz 35 stranica obrađuje niz zanimljivih medijskih animoziteta:

- Terminator 2 i tehno-logika,
- animirane filmove kroz mainstream i nazad: Disney, Grommit, manga, Miyazaki
- razvoj medijskih tehnologija i teorije percepcije (W.Benjamin, P.Virilio)
- medije, medijaciju, medijske hibride, medijsko umrežavanje, utjecaj medija
- kulturološko-filmske analize: Fahrenheit 9/11 (M.Moore), The Truman Show, The Matrix, Oprosti za Kung Fu (O.Sviličić), Kill Bill vol.2, Troja (Brad Pitt kao Ahil - i bradpittanje muških standarada),
- simulakre i simulacije
- Queer kao novi medijski sadržaj koji pobija standardno homofobične ispade (i Madonna kao najutjecanija osoba koja ga je približila)
- mediji, reklamiranje/promidžba, narrowcasting
- ženski časopisi

"Bez obzira na različitost reklamnih poruka i česte upotrebe ironije i humora, ono što je zajedničko svim reklamama je prodaja. Reklame se obraćaju gledateljima kao potrošačima i one su najčešće ideološke prirode – redovito nam govore da se sreća i zadovoljstvo mogu kupiti. U tom smislu reklamiranje pretpostavlja kulturu potrošnje. Zbog uzastopnog ponavljanja, medijski tekstovi, pa tako i reklame, nameću određene društvene vrijednosti kao prirodne i neizbježne, i određena uvjerenja i mitove o društvenim identitetima i kulturalnim normama kao univerzalno primjenjivim."


Uglavnom, jedno iznimno zanimljivo štivo koje će odvratiti pažnju sa površnih vrijednosti današnjih medija i oplemeniti znanje o kulturološkoj važnosti medija. Strogo preporučeno!

*Stavio sam mirror u svoje online skladište. Nikako nać izvorno mjesto. :)

- 17:48 - Komentari/Dodatak (14) - Link

ponedjeljak, 06.03.2006.

Arhiva koja nedostaje

Blog.hr je doživio probleme sa arhiviranjem postova, uključujući i mene...

Postovi koji nedostaju su u arhivi:
Loš buzz daleko se čuje
Splog: spomenik blogu
Mobile Wars: The Revenge of T-mob


Edit:
Dodao sam gore navedene postove. Komentari su unutar posta jer je to bilo jedino (donekle) razumno rješenje.

- 18:03 - Komentari/Dodatak (0) - Link

srijeda, 01.03.2006.

Loš buzz daleko se čuje

bad buzz, go away

Savršena reklama. Koja divna misao. -> je ona koja toliko zadivi konzumenta da on postane svojevrsna «Radio Mileva», a to isto napravi i od ljudi koji ga slušaju. Tako svijest o reklami (i brandu) eksponencijalno raste, a misija je i više no uspjela (uglavnom).

Loša vijest se još brže širi. Što je ogromna šteta za brand – a rezultati su poražavajući! Često se proširi nekakva novinarska patkica koja uništi brand u nekoliko dana. Koliko puta ti je frend rekao «Daj kupi cd-e od Traxdata, a ne od DataSafe (pucam k'o lovac)»? Koliko puta si doživjela da umjesto Avona kupiš Revlon (lovac još uvijek)? Iako je, često, isti proizvođač – identičan proizvod, ali druga marka nalijepljena. Meni je to svakodnevnica. I ja sam dio sistema.

To je loš buzz. Loše mišljenje o dotičnom proizvodu, liniji ili generalno marki. Koje kruži.


O tome je bilo govora na konferenciji Search Engine Strategies u New Yorku ovog ponedjeljka. Za primjer je pod mikroskop stao Teflon (Du Pont) i njihova, navodno, kancerogena tava. Službeno priopćenje Teflona je da je to neistina. Koliko takav loš buzz može naškoditi… Uglavnom, rješenje je pruženo u obliku online kampanje za suzbijanje opakog buzza. Na AdWordsu su kupljene riječi poput «teflon cancer», kako bi pozicionirali službeno opovrgavanje, te na posjećenijim blogovima koji su se dodirnuli tematike ostavljali komentari. Više…

«If you handle a negative well, you generate a lot of loyalty."

- Jim Nail, buzz mjerenje Cymfony

Komentari:
# Da baš učim o tome u školi. O negativnom utjecaju na brand, pa smo tako spominjali i nekoliko primjera npr. Levis kada je započeo proizvodnju klasičnih odjela pa tržište nije reagiralo, te im je to prilično oštetilo brand, no po današnjem stanju vidimo da su se dobro oporavili. :) I to pozicioniranje u svjesti potrošaća me stvarno zanima, možeš li mi preporučiti koji dobar link? Dobar glas daleko se čuje, a loš još dalje! (monkey, 01.03.2006. u 16:49)

# nisam mislio na pozicioniranje u svijesti, nego na SEO (search engine optimizaciju).. iako je i branding (poz. u svijesti) vrlo zanimljiva tema (a i povezana s ovim). ima dosta stiva. preporucam knjige (nove + "klasici": cluetrain manifesto, seth godina, i čitava sila usko profiliranih knjiga - mogu ti poslat popis na mail) , a onda oplemenis znanje pracenjem tematskih sajtova (i blogova :) ozbiljno) - moji favoriti su nalijevo. ja sam sebi nabavio citavu knjiznicu ebooksa. a uvijek postoji i google... :) (EPP, 01.03.2006. u 22:27)

# da, problem je u tome što ljudi ne provjeravaju istinitost buzza... BTW, ako nekoga zanima postoji jedan interesantan sajt pod imenom OpenAd.net, gdje možete uploudati svoje reklamne ideje (TV, radio, tisak...) besplatno, sudjelovati u 'pitch'-evima koji su sada česti i prodavati ideje u OpenShowu... (mObi, 02.03.2006. u 12:12)

# inače, IstraBenz je većinski vlasnik tog sajta i u njega je uloženo 6 mil. eura... kreativci iz cijelog svijeta su dobrodošli... (mObi, 02.03.2006. u 12:13)

# Slobodno mi pošalji na mail, baš me to nešto zanima u zadnje vrijeme i volio bih da pročitam malo više o tome... Slobodno i koji e-book pošalješ. :) Pa što nije buzz jedna vrsta negativnog utjecaja na brand? Mislim dobro malo sam se krivo izrazio kod ovog pozicioniranja u svjeti... (monkey, 02.03.2006. u 14:00)

# @mObi: pogledao sam openad.net - vrlo zainteresiran. pregledat cu ga detaljno. fora je i magdalena.org - slovenski festival (i site) gdje kupci daju temu, a natjecatelji rješenja...slična stvar. @monkey: buzz nije negativan. buzz je intrigantna vijest koja se širi među ljudima. vrlo često i u negativnom kontekstu. no, ne nužno. ako je negativan, može užasno naškodit poslovanju. recimo, stvori se buzz kako je u sladoledu kod halitija neko našao čik. smanji mu se promet prije nego li ovaj jadan skopča šta se desilo. (banalan primjer, naravno :) (EPP, 03.03.2006. u 03:04)

# jako dobar post, a i inače posvetiti cijeli blog marketingu super je ideja... p.s. komentirali ste Doru stoga se nadamo da navijate na Seve da barem malo oporavi stanje na Eurosongu... inače... (seve fan club, 03.03.2006. u 08:44)

# Hvala na detaljnijem obrazloženju obrazloženju. :) (monkey, 03.03.2006. u 13:53)

# inače, ovaj primjer - du pont teflon - je vrlo poznat po svojem beskompromisnom pozicioniranju bez vođenja obzira o kupcima. kad kažem - beskompromisno - mislim na to da im ova tava nije jedini slučaj. poznati su kao velika notorna firma koja proizvodi upitne proizvode. ili sam samo toliko čuo.. :) (buzz) (EPP, 04.03.2006. u 00:00)

- 01:12 - Komentari/Dodatak (1) - Link