utorak, 07.03.2006.

Mediji - Od Gutenberga do bloga

brad pitt u medijskom ratu

Kako se u zadnje vrijeme (i kod nas) rasplamsala web2.0 buktinja, ja sam htio malo primiriti jednim inteligentnim štivom kojeg sam imao priliku nedavno prostudirati. Pa da smirim strasti, uz kavu preporučam:

Johannes Gutenberg – otac medija čiji sinovi danas trampuju dušu za pošteni skandal. Otac tiska. Sve je ovo počelo 1455. tiskanjem biblije – danas jedinog štiva koji ne sadrži propagandne poruke. Makar ne korporativnog potpisa.

Saša Vojnović, gostujuća predavačica pri kulturološkom studiju Filozofskog fakulteta u Rijeci, u ispitnoj skripti - Kulturalna analiza i razvoj medija «Od Gutenberga do HTMLa» - kroz 35 stranica obrađuje niz zanimljivih medijskih animoziteta:

- Terminator 2 i tehno-logika,
- animirane filmove kroz mainstream i nazad: Disney, Grommit, manga, Miyazaki
- razvoj medijskih tehnologija i teorije percepcije (W.Benjamin, P.Virilio)
- medije, medijaciju, medijske hibride, medijsko umrežavanje, utjecaj medija
- kulturološko-filmske analize: Fahrenheit 9/11 (M.Moore), The Truman Show, The Matrix, Oprosti za Kung Fu (O.Sviličić), Kill Bill vol.2, Troja (Brad Pitt kao Ahil - i bradpittanje muških standarada),
- simulakre i simulacije
- Queer kao novi medijski sadržaj koji pobija standardno homofobične ispade (i Madonna kao najutjecanija osoba koja ga je približila)
- mediji, reklamiranje/promidžba, narrowcasting
- ženski časopisi

"Bez obzira na različitost reklamnih poruka i česte upotrebe ironije i humora, ono što je zajedničko svim reklamama je prodaja. Reklame se obraćaju gledateljima kao potrošačima i one su najčešće ideološke prirode – redovito nam govore da se sreća i zadovoljstvo mogu kupiti. U tom smislu reklamiranje pretpostavlja kulturu potrošnje. Zbog uzastopnog ponavljanja, medijski tekstovi, pa tako i reklame, nameću određene društvene vrijednosti kao prirodne i neizbježne, i određena uvjerenja i mitove o društvenim identitetima i kulturalnim normama kao univerzalno primjenjivim."


Uglavnom, jedno iznimno zanimljivo štivo koje će odvratiti pažnju sa površnih vrijednosti današnjih medija i oplemeniti znanje o kulturološkoj važnosti medija. Strogo preporučeno!

*Stavio sam mirror u svoje online skladište. Nikako nać izvorno mjesto. :)

- 17:48 - Komentari/Dodatak (14) - Link