< prosinac, 2005 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Više ono oko kuvanja

Sestrinski sajtovi
kuharica.blog.hr
online domaći kuvar

Varjačom kroz svet
11.12.2005., nedjelja
Daleko sam ja od Nikolaja Velimirovića i dobro mi je na ovoj daljini. Ne verujem da je svetac, a to me već samo po sebi skoro odstranjuje iz pravoslavnog viđenja tela Petrove NVO, ali svejedno postim.

Počeo sam tek pre par godina sa Urošem. Ubedio me svojim paganskim pričama o Hristu Hrastu u obližnjoj kafani gde sam pokušavao da se skriven iza lažnih imena odbranim odabranim poglavljima iz prava biljaka, dabrovima o Uskršnjem postu na Fruškoj gori, Prustovim šoljama čaja (sa mlekom), floskulom da greh na usta izlazi i u krug. U međuvremenu je post postao skroz moje iskustvo koje sam uspeo i da proširim, što i nije bilo tako teško u našoj jadnoj Srbijici.

Sada u kuvaru imam popriličan broj posnih recepata. Poslednji dobar koji sam probao je onaj iz Jutarnjeg Lista koji sam iscepao letos u Medulinu. Gospodin Vlado Žemlić, zamjenik šefa kuhinje u restoranu Okrugljak, član Hrvatskog kuharskog saveza i osvajač brojnih medalja, a posljednje zlatne 1995. na natjecanju Gastro u Zagrebu, preporučuje tofu sa povrćem kao nadasve zdrav, laki obrok i predviđa da će biti pravo osvježenje za cijelu obitelj.

Za četiri osobe (mada bi od ove količine i 6 pristojno jelo) potrebno je: 1 glavica luka, 2 režnja češnjaka, po jedna crvena, žuta i zelena paprika, 1 tikvica, 1 manji patlidžan, 1 brokula, 1 cvjetača (karfiol), 80 dg tofua, 5 žlica soja umaka, 5 žlica jabučnog octa i 2 žlice lanenih sjemenki. Na maslinovom ulju se lagano prpoprže luk, češnjak i paprike narezane na rezance. Dodaju se narezane tikvice, patlidžan, brokula i cvjetača. Nakon 5 minuta, doda se tofu koji se preko noći marinirao u mješavini soja umaka i oc?ta. Doda se i marinada, poklopi i pirja još 5 minuta na laganoj vatri. Na kraju se pospe proprženim lanenim sjemenkama.

Jelo jeste lako i prilično zdravo pošto se sastoji mahom od presnog povrća. Osim toga, lepo izgleda sa svim tim bojama od različitog povrća. Jedina zamerka mu je što malo smrdi, jer ta marinada od sirćeta i soja sosa ne miriše baš najbolje kad krene da krčka.

Dobro sam jeo, a na kraju,ostao mi je taj nejasan odnos prema kanonu kao i sa početka. Ne znam koliko je dobro što iz čitave priče uzimam samo ono što mi se sviđa, kao oni šizmatici. Moj dragi otac Pera je prema tom mom stavu uvek bio blag, ali kako je zajebao sa mašinama za pranje aviona izgubio je malo na kredibilitetu. A i siroma’ Pavle mi nešto ne odaje utisak celovitosti. Ja ću tako i dalje da biram i svaštarim, a valjda će na kraju sve da se završi kako treba. Sa verom u Hrista, što bi rekao Ćirilov.

- 00:24 - Komentari (6) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>