Komentari

serapeum.blog.hr

Dodaj komentar (6)

Marketing


  • jelen

    Odlično! Osobito mi se sviđa aluzija na voćku indijsku smokvu, ficus religiosa pod kojom je Šakjamuni ostvario Prosvjetljenje ;-)
    Eh imao sam i ja smokve na dvorištu ali su pozeble pred već dosta godina... ali ništa zato, svaka voćka je dobra ako se zna kada je voće zrelo za konzumaciju.

    avatar

    28.04.2013. (20:18)    -   -   -   -  

  • pavaogc

    Biblijski, nakon konzumacije voćke spleli su sebi pregaču od smokvinih listova. Misteriozno proklinjanje neplodne smokve, a kod Grka i inih bijaše još svakojake religijske uporabe tog drveta i njegovog ploda.

    Pored toga aluzija je i na "pozna", starozavjetni termin za oplođivanje partnerice - gignosco; pa od osnovice gno imamo gnozu, a i latinski put pojma jest gnosco, notio..

    U vezi onom mišlju na osnovu koje je Buda gledao svoj put, zanimljivije mi zvuči stav; "Ultimativni cilj traženja ne smije biti vlastito oslobođenje, ni vlastita ekstaza, nego mudrost i moć da se služi drugima." ("Moć mita"; Joseph Cambell, uvod urednice Betty Sue Flowers)...

    avatar

    07.05.2013. (12:49)    -   -   -   -  

  • jelen

    to i jest ideal mahayanskoga puta, pravoga Prosvjetljenja i nema nego na korist svakome osjetilnom biću. Inače tko je prosvjetljen ako nismo svi zajedno? Nećemo valjda povjerovati u onu staru kapitalističku- svaki čovjek za sebe :-) to ne stoji čak i ako ostavimo po strani sve naše ljudske religije, opet moderna kvantna fizika pronalazi da odvojenost ne postoji, postoji samo izbor privida odvojenosti.

    avatar

    14.05.2013. (21:28)    -   -   -   -  

  • pavaogc

    Ta veza svih stvari sa svime, pored "uobičajenih" ajmo reći čuda za koje su neki sposobni, jest izvor mističnog osjećaja doživljaja božanskog na neki način opet individualnim proučavateljima specifično, ali je zanimljivija forma po kojoj smo svi odvojeni, odnosno (K)ron-ološki, a postoji izreka i da se niti bogovi ne bore protiv Nemeze. Što je tu sudbina i neminovnost to se procjenjuje kulturološki te kako znanost nekog vremena donese pregled poznatih podataka...

    Što se tiče samog "puta", zanimljiv je stvarni pokušaj višednevne izdvojenosti. Forma iz nekog razloga nepopularna danas? Donose li učitelji gotovo rješenje ili pokazuju primjer vlastitim modelom?

    avatar

    19.05.2013. (17:01)    -   -   -   -  

  • jelen

    ...zanimljiv je stvarni pokušaj višednevne izdvojenosti

    misliš na meditacijska povlačenja, tj. retreat? Nije nepopularna forma barem ne u našoj tradiciji gdje se dapače podrazumijeva kao nešto nezamjenjivo, ali današnje svjetovne obveze su takve kakve su pa to najčešće biva jednom godišnje. Gotovo rješenje ili vlastiti model, hm niti jedno od toga nije baš dobro formulirano. Ozbiljan studijski pristup je postupan i temeljit, kao i svaki drugi studij bilo kojeg područja znanja. I majstor geolog ili fizičar ili što bilo, treba adeptima omogućiti pristup opipljivom primjenjivom znanju koje funkcionira zato jer je sama priroda stvari takva da je i to znanje samo po sebi takvo kakvo je. Ako se nekoga zasipa s gotovim objavama ili mu se kaže vidi mene pa tako daj i ti, što je onda time dobiveno, takvom adeptu nikad neće biti dostupna razima učinkovitog znanja, onog koje je na raspolaganju onda kad zatreba u kojoj god i kakvoj god prilici.

    avatar

    23.05.2013. (16:30)    -   -   -   -  

  • pavaogc

    Pitanje je u krajnjoj liniji što je kod "spasitelja" dio priče koji je obavio samo on i nitko drugi ne treba. Ostalo su imitacije jednog gotovog rješenja u pitanju smisla života i smrti. Mogu li ta dva smisla imati zajedničko rješenje?

    avatar

    15.07.2013. (09:14)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se