Komentari

vaseljena.blog.hr

Dodaj komentar (15)

Marketing


  • hemicar

    cirkus kolorado hehe

    avatar

    10.11.2008. (07:22)    -   -   -   -  

  • svijet u boci

    Nažalost, Kelčecovi omoti su već dosta vremena jedino što vrijedi na albumima Prljavog Kazališta. Za Houru bi bilo bolje da poput Husa eutanizira bend, i prigodničarski ga okupi na dvadesetogodišnjicu legendarnog koncerta na Jelačić placu (koja će se, siguran sam, dogoditi).

    avatar

    10.11.2008. (08:53)    -   -   -   -  

  • crkotica

    užas... izgledaju ko mafija...

    avatar

    10.11.2008. (09:06)    -   -   -   -  

  • crkotica

    ma ni to...

    avatar

    10.11.2008. (09:09)    -   -   -   -  

  • Sam' što nije

    Cover stvarno odlično oigleda... Ali cjelina... :) To ćemo tek vidjeti.
    Meni, iskreno, fali ono dobro, staro, britko i oštro kazalište.
    MiB

    avatar

    10.11.2008. (10:13)    -   -   -   -  

  • šarli

    Ma Jajo je faca, to je od šuba zaključio moj stari kad je pročitao Jajin prvi ivntervju u velikim novinama. Rekao je: pa ne može klinac tako govoriti, mora biti da je instruiran. Ok, nije se baš dobro izrazio ... ;-)

    avatar

    10.11.2008. (13:39)    -   -   -   -  

  • šlagerpevač

    Po meni iako imam sve albume do Heroja ulice danas ne vidim bitne razlike između Tompsona i Prljavog Kazališta, oba barataju sa ukredeno muzikom, kič egzibicinizmom i nacional patetikom i šatro osjećajem za socijalno i sl. Ovo nije pop nego gradski populizam poput naci populizma Tompsona, samo je njegov populizam više orjentiran na ruralno-provincijski mentalitet.
    Ovaj idiot Budalec za kojeg osnovano sumnjam da je najveća greška koju je Jajo Narator napravio u postojanju Prljavog Kazališta me ugodno iznenadio sa svojim "Magnum!" faceom kojeg je savršeno iskopirao iz nadasve popularnog fila Zoolander Ben Stilera.
    Sve u svemu KIČ, KIČ I KIČ! Ta priča je trebala već davno završiti a ono čemu se uistinu divim jest: "KAKO POBOGU TI LJUDI USPIJEVAJU ŽIVJETI OD TAKO LOŠEG PROZVODA (TE PATVORINE!) SVIH TIH GODINA!

    avatar

    10.11.2008. (13:56)    -   -   -   -  

  • svjetioničarka

    Na stranu glazbeni izričaj i Jajo kao institucija (vidi kao u rukavicama radim distancu), rekla bih ponešto o mojoj percepciji njihovog vizualnog identiteta koji marljivo uzgajaju zadnjih desetak godina...

    Naime, naslovnice njihovih albuma (osim onog "Radio Dubrave", čini mi se) i promotivnih materijala prate konstantno te neke dubiozne poruke, koje na prvu svakom prosječnom čovjeku ne bude ništa zaista osim kiča (kao što su to već neki ljudi u komentarima primjetili).

    Radi se o tome da su me Prljavci time počeli podsjećati na Algoritam, koji non-stop inzistira na nekim standardnim vizualnim rješenjima korica knjiga, zbog kojih kad god uzmem neko njihovo novo izdanje u ruke imam osjećaj da je to "ona knjiga koja mi se baš i nije svidjela", i automatski mi stvara površnu averziju.

    avatar

    10.11.2008. (14:20)    -   -   -   -  

  • šarli

    @šlagerpevač. Nemoj na Bodalca. Upoznao sam ga jednom na pingpong utakmici (čega se on teško može sjetiti), pričali o svemu i kužili svijet i baš je momak bio u redu. Ostalo bih se i složio, mada bih vjerojatno malo ublažio. K tome, smetalo me to što je Heroj ulice nastao nakon pretemeljitog preslušavanja Springsteenovog albuma The River.

    avatar

    10.11.2008. (15:23)    -   -   -   -  

  • šarli

    Evo baš mi svira naslovna pjesma. Očito, zaboravio sam spomenuti i Dire Straits. Svejedeno ostajem kod toga da ne trebamo biti prestrogi.

    avatar

    10.11.2008. (15:32)    -   -   -   -  

  • NEMANJA

    Šlager, kako znaš da je riječ o "šatro osjećaju za socijalno"? Na stranu ostalo, iako ne vidim kod kazališta nikakav egzibicionizam, a kamoli kič, no zanima me taj osjećaj za socijalno. Otkud znaš da Jajo i Kazalište o tome samo pričaju? Što ako su ponešto i učinili, hoću kazati?
    S druge srtrane kakav naci populizam? Stari, to su drugorazredne fraze: odjednom je kao postalo in biti građanin, i odjednom, u provincijalnoj panonskoj politologiji, taj građanin unikatno isključuje ono nacionalno, iako, povijesno gledano, nema demokracije izvan nacionalne države! Bit će zapravo obratno: tzv. građanstvo u Hrvatskoj - o tome su ovdje napisani tomovi postova - prazno mijesto, i socijalno i politički, i najčešće se iza te apstrakcije krije pozicija jugoslavenskog nacionalizma. Tom nacionalizmu sve hrvatsko izgleda šovensko.
    Umoran sam više, a vidim i sve veći broj Hrvata, od toga da svaki spomen Hrvatske, hrvatstva itd. olako bude oglašen kao populizam, šovinizam, nacionalizam, ustaštvo, fašizam, nacizam, you name it. S druge strane čak nije ni važno tko to govori: je li to histerija Slavneke Drakulić ili Tomićeva zabrinutost za rodne grude i busije. Važno je samo da takve teze nemaju čak ni logičku vrijednost, kamoli socijalnu ili političku. Kad smo, konačno, kod toga, Šlager, Jajina pozicija nije nikakav "šatro-angažman" i ne staje s apelom sa stagea. Kazalište je već do 2000. od svojih koncertnih prihoda prikupilo blizu milijun tadašnjih DEM za djecu branitelja itd.; jedino, Jajo nikada nije dopuštao da se o tome u medijima govori. Naprosto je davao. Bilo bi zgodno da se i drugi do te mjere solidariziraju sa socijalno najosjetljivijim društvenim skupinama, pa da onda progovorimo o istinskom ili lažnom zauzimanju za bližnjega. Naravno, sad je moguće odgovoriti: Otkud sam ja to mogao znati?, no velim, prije no što se nekoga optuži za nešto, valja nam dva puta promisliti. Konačno, Šlager, ono prvo, o populizmu, otpada već s odgovorom: Čuj, nama Hrvatima to ne smeta! Ja osobno smatram da u ovoj zemlji nema 0.1% ljudi koji uopće razumiju što bi to značila liberalna demokracija, a kamoli da osjećaju kako im uz ove kripto ustaše i partizane ona nedostaje, pa odatle Jaju uopće ne vidim kao populista. Tako ga vidi Dežulović, no, Dežulović je tamo odakle se to jedino tako vidi: u Beogradu. Ne mislim stvarnom, iako je i tamo - nego na onom jedinom mjestu s kojega se svaki iskaz hrvatstva vidi kao patološki. E, to ćemo u Hrvatskom morati promijeniti, u sljedeće desetljeće, dva, jer ovo više nije Jugoslavija, pa da svako poskakivanje oko jugoslavenstva doživljavamo kao zdravi izraz bratstva, jedinstva i slobodarstva - dakle sasvim u građanskim tradicijama Francuske revolucije - dočim je sve ostalo, pa i hrvatstvo, nacionalistička aberacija i crna reakcija. Ima predsjednik pravo: ponovo sluti po mnogo čemu na devedesete. Ja sam to govorio još prije tri, četiri godine, pa, evo, tek me se sada čulo. Bolje i sada, nego kad bude prekasno: kad većini dojati to silovanje navodnih građana koji nikako ne mogu objasniti zašto bi Dvornika ili Barea trebalo u ljudskom ili kreativnom smislu cijeniti više nego Houru! Oni su urbani? Da? Ma oni su moj krasan kurac, eto kaj su oni. Bare jest važan, ali jedino u toj svojoj životnoj nesreći, kao realizirana metafora onoga što se ovdje uvriježilo kao građansko: on je posve nesvjestan gdje je! Konačno, upravo oni koji su ga 2000-te angažirali, kao maskotu to urbanog, demonstriraju da su i sami dezorijentirani: krah hrvatskog građanstva uvelike je fijasko hrvatske lijevice, jer njoj i dan danas veći problem predstavlja upravo liberalna demokracija, nego Thompson i vrijednosti koje on zastupa. O građanstvu u hrvatskoj nema nažalost govora, moj Šlager, i to je gorka istina koju i ti i ja moramo podijeliti. Samo o tome sam toliko puta već govorio, da mi sada stvarno na pamet pada samo jedno: možda je poštenije odavde otići. Jer, unatoč tome što cijeli grad bruji protiv ovog populizma, npr., vidi, Šlager, dolje: vidi Milana kako je platio prvu oftamološku operaciju za psa! Vidi kako će poharati na izborima! Vidi i promisli: gdje to živimo i s kim to živimo! Jer, ovdje je sve naopako: upavo oni koji se hvastaju svojim građanstvom, rodno su mjesto tih zala o kojima ti govoriš. I bojim se da će tako u Hrvatskoj još dugo vremena biti, budući da već odavno jest.

    avatar

    10.11.2008. (15:50)    -   -   -   -  

  • šlagerpevač

    Neki dječaci (Some boys)

    Ideš sa svojim društvom
    Prelaziš preko ulice
    Upireš prst u mene
    Smiješ se
    Znaš da me to strašno boli
    Jer ako te netko moli
    Ma to sam ja
    Ideš sa svojim muškim društvom

    I loviš prljave žene
    A ja te čekam vjerno kao pas

    Znam da ne praviš ljubomoru
    Jer koliko si mi puta
    Na klupi u parku znao reći:

    Ja sam za slobodnu mušku ljubav
    Ja sam za slobodnu mušku ljubav
    Ja sam za slobodnu mušku ljubav
    Ja sam za slobodnu ljubav

    Dug je put od slobodne muške ljubavi do "Ruže hrvatske", gledao sam Jaju u na koncertima kad se penjao na zvučnike i izvodio atraktivne skokove s istih svirajući pri tome gitaru. Stvar je u tome da me malo nostalgija tepe kad vidim u što se pretvorio band koji je u svom početku bio najbolji pank bend Zagreba ikada, neka mi oproste ljuti pankeri Hladno pivo ali se nikada nisu niti približili onome što je Prljavo kazalište ponudilo na svom prvom albumu.
    Uvijek me razveseli informacija kad netko iz show biznisa donira pare za dobru stvar.
    Mislim da takva gesta nije stvar dobre volje nego obaveza ljudi koji se bave takvom vrstom posla.
    Tekstovi tipa "Kiše jesenje" i sl. su ono na što sam mislio kad sam napisao "šatro osjećaju za socijalno". To su sve patetična pretjerivanaj koja nemaju ama baš nikakve veze sa osobnim iskustvima protagonista koji izvode te pjesme koje su još k tome upakirane u aražmane koji su bezskrupulozno pokredeni iz vanjske produkcije. Tako da je sve to jedna jebena licemjerna kaša čiji je jedini cilj dodvoravanje publici. Oprosti ako sam pregub u svoji procjenama jer mi se čini da s Jajom imaš možda i prisan prijateljski odnos. O politčkim konotacijama pod terminom populizam, ti nisam dorastao tako da ću se poštedjeti blamiranja pred publikom tvog cijenjenog bloga i u potpunosti prihvatiti tvoje tumačenje.
    Nego, zar Bodalec nije fenomenalno skinuo "magnum" face ili šta?

    avatar

    10.11.2008. (16:49)    -   -   -   -  

  • NEMANJA

    Šlager, jednu jedinu grešku činiš: kad već pravilno shvaćaš da je Jajo ovako ili onako angažiran, vrijednosno urazličuješ slobodnu mušku ljubav i Ružu hrvatasku na način da sasvim ignoriraš kontekst: kaj je Jajo 1989. trebao pjevati? Neka ni netko pokaže znak gdje prestaje voz a počinje vlak? Nema to veze s prijateljstvom, imam ja priličan broj prijatelja koji su po hrvatskim bandovima, ali jednostavno mislim da ove dvije stvari valja istaknuti:
    - Socijalni angažman Kazališta nije fake: Kazalište je skupilo i dalo više love no brojne hrvatske socijalne službe i udruge.
    - Jajin patriotizam nikako nije za osudu. Ne znam što je tu sporno. Naprotiv, patološkim mi se čini njegovo osporavanje.
    Jasno da sve ostalo tebi i svakom drugom prepuštam na volju; ta, ni samom mi štošta u na tim pločama nije blisko, no čini mi se da se o Kazalištu manje govori kao o bandu, a više kao o fenomenu.

    avatar

    10.11.2008. (17:00)    -   -   -   -  

  • NEMANJA

    Šlager, kaj nije dobra ilustracija uz gornji post? Mislim, inspirirala me ova pjesmica.
    Čuj, mili, ja se tebi ispričavam ako sam prerevno skočio u obranu frendova, da, možda sam pristran, možda nisam dovoljno distanciran ni kritičan, pogotovo jer olako prelazim preko Jajinih pjesama, no zaista me ponekad smeta ideološko obračunavanje s domaćom glazbom: kao biva, jedni su progresivni i in, jer su urbani, drugi su reakcionarna desničarska bagra! Pogledaš li matricu, shvatit ćeš što me živcira: crveni i crni useli su se i u r'n'r! Žasu.

    avatar

    10.11.2008. (19:16)    -   -   -   -  

  • NEMANJA

    Jagna,

    Prije mjesec, dva, 21. rujna, o ovoj sam temi napisao post. Kako je čovjekovo znanje krhko, a spoznaja ograničena (Kant), ne očekujem da itko zna sve što Vaseljena krije i otkriva, pa ću ti ponoviti dio tog naročitog nauka, koji nisam iznio po prvi puta*, ali koji je Morisu Antonovichu djelovao kao pravo otkriće. Evo citata:

    Morisa sam, kako pristoji, en arhe upozorio da mora shvatiti da sam samo ja uvijek u pravu.
    Budući da je nov, objasnio sam mu to kratko - logično, plastično, drastično:

    Vidiš, ja ne tvrdim nešto zato jer bi to bio moj stav, jer bih ja bio emotivno vezan uz tu tvrdnju: ja nešto tvrdim samo zato jer je to objektivna istina. Naime, kad to ne bi bila istina, pa zar bih ja to tvrdio? Pa koji bi mi bio rezon? Pa kakav bih ja interes imao tvrditi nekaj kaj nije istina?
    Dakle, čim ja nekaj velim, onda mora da je to istina, kuiš.

    Osim toga, tako ti je najlakše živjeti, ne razumijem čemu se opireš nečemu što ti život čini komfornim: kad ustaneš, pročitaš Vaseljenu, i taj dan imaš zagarantiranu spikicu kojoj nema pogovora, a bormeš ni prigovora.


    Kao što vidiš, Jagna, ja sam razuman čovjek i svojim čitateljima nudim lagodan i besproblematičan život: istinu je govoriti lako i ugodno, naročito kad ti Vaseljena daje za pravo!

    Nemoj se darling nikamo micati! Ostani tu. Vidiš, ova tvoja opaska o Jaji... Ničemu ona ne proturječi, najmanje osporava neki moj stav; naprotiv, mislim da podbacuje, da ne dopire do onoga o čemu razgovaramo. Ja samo plediram, drugim riječima, za pronicavost.
    Ja mislim da Kazalište nije ni izbliza režimski band: draga moja, na Maksimiru su svirali crveni (Dugme), pa crni (Thompson), ali Kazalište nije moglo dobiti stadion! Koliko god ti se to činilo nemogućim - istina je, nisu ga dobili, s obrazloženjem da će publika oštetiti travnjak!
    U travnju 2000-te pregovaralo se o nastupu na stadionu, ali, zadnji su put tamo svirali 19901
    "Dolazak u Maksimir na pregovore s Dinamom najavili su predstavnici naše popularne rock-skupine »Prljavo kazalište«, Jasenko Houra u bubnjar Tihomir Fileš." Čudno, kaj ne? Izgleda da je neophodno da se građani podjele na one koji padaju u delirij na stih: "ravna ti je Jugoslavija", i na one koji salutiraju na spomen Čavoglavih, i u toj je perspektivi kulturne politike divide et impera za bilo koju treću opciju stadion jednostavno zauzet! Naravno da revolucionarnoj bagri, crvenima i crnima, smeta upravo neka građanska a patriotska, hrvatska a gradska opcija: nimalo čudno da je nedavno na Houru reagirao upravo Boris Dežulović, interpretirajući ga kao glasnogovornika male građanske domobranske Hrvatske.
    Mada, Boris prilično točno predosjeća odakle dolazi opasnost: nažalost, sve češće čujem ono što sam napisao prije tri godina, za što bih volio da sam se prevario, no što se zgušnjava u ovoj klajnbirgerskoj horvatskoj atmosferi kao kad pada noć: mrak se skupio u kap, i, tek što nije pao!

    Jagna moja, nije dakle riječ o odobravanju ili oponiranju, nego o (ne)razumijevanju onoga što se zaista krije iza Kazališta, kako ga vide, sudeći i po ovim komentarima, mnogi u ovoj zemlji. Izgleda da se tog malog horvackog domobrana ovdje svi boje! Pametniji bi se narod zapitao: A možda on čuči na dnu naših sitnih duša, i možda je to ono nešto mutno u nama, moja Beatrice, što kažeš?

    Naravno, to uglavnom nema veze s Jajom, ali, zanimljivo je da dio Hrvatske na današnje Prljavo Kažalište projecira svoje vlastite strahove.

    ________________________

    * Recimo, klasična je varijanta tog objašnjenja dana Pooki, 20.02.2007. u 23:29 sati:

    Pookahontas, nije greška što si komentar ostavio ispod prošlog posta, nego što ne zastupaš moje teze. Naime, stvari stoje ovako:
    Ja nikada ništa ne tvrdim jer bi to bile moje teze, moji stavovi, moje ideje - nema mojih ideja, kao što znaš, i ja nešto tvrdim isključivo zato jer je to, in ultima linea, istina.
    Da je nešto drugo istina, ja bih tvrdio dakle oprečno, to drugo.
    Čudi me dakle da i ti nisi objektivan i da ne tvrdiš što i ja!
    Ljudi često griješe ne slažući se sa mnom i ustrajavajući u svojoj subjektivnosti.
    To me ožalošćuje.

    avatar

    11.11.2008. (01:52)    -   -   -   -  

  • šlagerpevač

    Uf, koliko strasti zbog jedne toliko banalne teme.
    Nemam ništa protiv Jajinog patriotizma pa čak niti protiv Tompsonovog patriotizma ali niti jedan niti drugi nisu tipovi s kojima bi se indetificirao na bilo koji način.
    U cijeloj toj stvari ostajem stameno na tvrdnji i iskrenom čuđenju: "KAKO POBOGU (!?) TI LJUDI USPIJEVAJU ŽIVJETI OD TAKO LOŠEG PROIZVODA (TE PATVORINE!) SVIH TIH GODINA!

    avatar

    11.11.2008. (07:35)    -   -   -   -  

  • NEMANJA

    Šlager, pa u Hrvatskoj svi mlate lovu upravo lošim proizvodima: pa pogledaj samo tiskovine! A televizije?

    avatar

    11.11.2008. (17:48)    -   -   -   -  

  • Dj LOKIN

    Iskreno recheno ---kichasto do zla boga , Kelchec je odlichan fotograf al ove photoshoping stvari bi trebao ostaviti nekoma sa malo vishe mjere ,...ovako ko da je Jethro Tull iz sedamdesetih ,............nakindjureno sasvim ,.........imao sam sa Jajom priliku razgovarat prije 20-tak godina i to mi je jedan od ljepshish razgovora shto sam sa zanimljivim ljudima imao ,......................

    avatar

    18.11.2008. (11:30)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...