chablis.blog.hr

Dodaj komentar (24)

• edo

Cverglić (kad je malo veći onda ga ribolovci zovu šlapak) je vrsta japanskog patuljastog somića. Imaš sreće što te mali samo ugrizao, da si se ubola na njegovu bočnu peraju boljelo bi puno više i dulje. Elem, šteta je cvergla bacati u bilo koju vodu jer nije naša autohtona riba. Brzo se razmnožava, otporan je na sve živo, vrag mali, i ždere ikru ostalih riba. Na kraju u vodi ostaje samo on i babuška (sve što vrijedi za cvergla vrijedi i za nju) , ako je ima. Naravno, ti to nisi mogla znati, pa ti je sve oprošteno ;) Pozdrav!

07.12.2007. (07:32)    -   -   -   -

• piskaralo Tixi

S oduševljenjem sam pročitala tvoju priču.
    Vratila si me preko 20 godina unatrag i izmamila osmjeh sjećanja na dane kad sam s ocem odlazila u ribolov, najčešće na Odru. Otac je znao navuči visoke gumene čizme, pa gacati plićakom, kako bi se voda zamutila. Bila je to priprema lova na cvergle. Znali smo uloviti punu kanticu, a svježi cvrgli, sa svojim slatkim mesom bili su mi draga delicija.
    Ne znam bih li sama uz riječnu ribu pripremila blitvu i krumpir, no o ukusima se ne raspravlja.
    Veliki pozdrav draga Chablis.

07.12.2007. (09:20)    -   -   -   -

• pametni zub

jako dobor. talent pršti. podsjeća na E A Poe-ta (Crni mačak), naravno, u pohvalnom smislu

07.12.2007. (10:36)    -   -   -   -

• Wall

odlična ali dozlabnoga tužna priča, na više razina :)) prvo, tužno je kad se za 3 odrasle osobe pravi ručak od jednog jedinog malog soma, bez obzira kako velike brkove imao; skladna ali tužno siromašna obitelj, rekao bih ((: zatim, potpuno dovar, točan prikaz procesije stanara jedne zgrade (30stanova x 3stanara, max cca 100ljudi) koji su došli gledat to čudo i usporedba sa sprovodom pok.FT; nije poanta u otužno malomn broju ljudi kod FT, već što se pola od njih došlo uvjerit da je konačno umro; onda, tužno je kako žive muž i sin (jedan uvijek bez ručka i nonstop se mora pretvarat da spava, da ženu ne gleda!), odrasli sin stalno mora jest podgrijani kelj i ostatke od jučer; konačno, žena, glava obitelji očito, koja odlučuje naseliti Jarun novom, mutiranom ribom, koja će jednog dana jesti nožne prste kupača i odvlačit malu djecu u mulj.brrr! osim toga, privrženost jednog alijeniranog stvorenja (ribe) s drugim (Gazdaricom koja mu je poštedila život i time stekla vlast na brkatim gorostasom)...konačno, iz interakcije čitatelja vidljivo su da čak i nježne pjesnikinje poput Pixi odgovre obični kanibali koji ne pitaju 'pojesti ili ne' već tek- kako !!! o Zubatom Pjesniku da ne govori, koji ne bira čak ni između vrsta- mačke, psi, ribe.sve to stiže v debel trbuh sad (((:

07.12.2007. (12:10)    -   -   -   -

• između jave i sna

jadnostavna a poprilično mistična priča, tako bliska da se čitatelju čini da ju sam proživljava... hehe, uživjeh se u ulogu kritičara ;)
    jako mi se sviđa ovo, ma nisam ja bez veze birala maslačke koje volim čitati ;)

07.12.2007. (12:41)    -   -   -   -

• gh

e, draga moja, drži se ti ćevapa! nit grizu nit žive u Jarunu :))))

07.12.2007. (20:24)    -   -   -   -

• chablis

@E.P.ić, nisam pojma imala da ga ribiči zovu "šlapak", to je baš simpa, a još manje da je mali japanac. Nego, moram ti otkriti tajnu, od djetinjstva nisam vidjela cvergla, a nije me nikad ni ugrizo. No, dobro je znati, kad ga se dokopam bit ću oprezna.
    @Piskaralo, baš mi je drago da sam te vratila u djetinjstvo ;)
    @umnjače, ideje pršte, za sada, talent razrađujem kad kod stignem
    @Walle, ma što si se tako rastužio? Tako ti je to, još ima gladnih u ovoj našoj domovini, gladnih i skromnih. Nego, nešto mi nisi baš pažljiv danas, nije cvergl za ručak nego za večeru (večere moraju biti lagane) i to samo za probu, muž radi noću pa zato spava danju, ali ti si naravno tu morao pokazati svoju mušku ćud onom opaskom o gledanju žene...ccc. Vidim, već si se uživio, odvlačiš malu djecu u mulj, nešto kao u onoj tvojoj morskoj priči. Nadam se da u Jarunu nema cvergla i da ih neće ni biti!
    @maslačkice, dobro došla natrag. Nadam se da nisi osjetila i ugriz na kažiprstu ;))
    @kuvarice, nešto baš i ne volim te banjalučke, ali one sarajevske od Želje..eh te bih rado!

07.12.2007. (22:01)    -   -   -   -

• misko

Vjerovala ili ne, nikad nisam jeo soma...ali sam priču pročitao sa guštom!
    I opet sa zakašnjenjem.....

08.12.2007. (11:46)    -   -   -   -

• Tri Pojma

ja sam mislila da je onaj striček iz ribarnice opak jer mlati batom ribicu po glavi, ali nakon tvoje priče - sve najbolje o njemu! ;))

09.12.2007. (15:30)    -   -   -   -

• Majstorica s mora

Sve si nas dirnula s pričom ili pak vratila u prošlost, ja sam se sjetila malih živih somova koje smo dobile na poklon od prijatelja ribiča kad sam bila mala, plivali su nam u kadi čitav dan, a onda smo ih vratili u Dunav jer ih nismo mogli ubiti i pojesti...

09.12.2007. (23:33)    -   -   -   -

• kratke...

odlična priča. a i dobar savjet (uz oprost) dobila si od ede. cvergl je malo čudovište koje je fino za jesti, ali moraš paziti na bodlju. a što se tiče puštanja u prirodu, naša je priroda tako i tako već uveliko izmijenjena (da ne kažem neki teži izraz, pa su cvergli samo mali doprinos tome). jedini prirodni neprijatelj cverglu je čovjek. a ljudi ih ne jedu dovoljno. no to je već neka druga priča. a ova priča mi je jako dobra. :)

10.12.2007. (14:25)    -   -   -   -

• [piskinja]

lady chablis, kaj će tebi knjiga?

11.12.2007. (09:00)    -   -   -   -

• chablis

@Zamfirova, stričekima u ribarnici je to posao, to mlaćenje. Dok on mlati ribe mi mlatimo praznu slamu ;))
    @Majstorice, da su svi kao ti i likovi iz moje priče sad bi svijetom hodale ribe i lovile ljude
    @kratke, fala i tebi na savjetu, ja se nadam da će neki cverglić i meni uskoro doći pod zub!
    @[piskinja), desna uglata zagrada mi ne radi. Knjiga mi je super, već sam negdje na polovici. Kad pročitam bacam se na vježbe, nadam se da ću krenuti negdje kao i školski praznici ;))

11.12.2007. (15:17)    -   -   -   -

• aquaria

Ova je priča i smiješna i tužna, a to je velika umjetnost i još u ovako kratkom tekstu :) Ja sam kao mala gledala u ribarnici žive somove i šarane, ali nisam ih voljela jesti, somanikad, šarana nam je jednom baka priredila ali mi nije bio dobar. Jadne životinje. A ovaj cvergl iz priče ima i svoju osobnost, baš je dobar :) Pozdrav veliki! :)

12.12.2007. (01:03)    -   -   -   -

• [piskinja]

već si mi se ispričavala zbog te uglate zagrade, a ja ne znam zašto je uopće imam. pa nitko je nema! i meni je knjiga super. prvo sam ju pročitala, preskočila sam provjere je to se smije čitat tek kad napišeš vježbu, i onda sam počela. pisaću sve po redu ko štreberica. jedva čekam tvoje vježbe!!

12.12.2007. (10:35)    -   -   -   -

• Helada

Bar je somić dobro...

15.12.2007. (16:42)    -   -   -   -

• Irida

je li ovo neka obrnuta priča o zlatnoj ribici?

17.12.2007. (12:54)    -   -   -   -

• chablis

@aqaria, tako ti je to, jadne životinje, jadni ljudi...
    @[piskinja), pri kraju sam knjige
    @Helada, vjerujem da je...
    @Irida, nije, ovo je neka drugačija priča.

18.12.2007. (10:33)    -   -   -   -

• Sa okusom soli

Samo da se javin... imala sam grande obvezu pa sam sad opet tu, a tebi se moran vratiti u miru te čitat...

19.12.2007. (12:08)    -   -   -   -

• caricavrta

dobra!

20.12.2007. (19:15)    -   -   -   -

• satie

Chabalis, prvo sam ostala zbunjena, a onda sam nastavila čitati, ostala tugaljiva. Dobro ispričano

22.12.2007. (01:53)    -   -   -   -

• xiola bleu

eh, te ribe, kad hoce, onda nece, a kad nece, onda hoce. kuhas dobru sarmu? mljac! mozda te uzmem za rijec!

22.12.2007. (10:47)    -   -   -   -

• aquaria

Sretan i blagoslovljen Božić, tebi i tvojima od srca želim! Pozdrav veliki! :)

24.12.2007. (21:45)    -   -   -   -

• ccc

totalne budalaštine o cverglu.