srijeda, 01.02.2006.

O poduzetnickoj ekonomiji

...olitiga marketingu i menadzmentu or votevr, kako se vec prevodi "economia aziendale".
Naime, sutra bih trebala imati verificu iz poduzetnicke ekonomije, a nisam ni otvorila knjigu.
Tako da cu sutrasnjim odsutstvom istu odgoditi za utorak, sljedeci tjedan.
Jer ipak, manje od 7 je neprihvatljiva ocjena za mene.




Marketing


Marketing je profitabilno zadovoljenje potreba.

"Marketing je društveni i upravljački proces koji putem stvaranja, ponude i razmjene proizvoda od vrijednosti s drugima, pojedinci i grupe dobivaju ono šta im je potrebno ili što žele" - Phillip Kotler

Marketing se bavi potrebama ljudi i pronalazi načine zadovoljenja tih potreba. Također pronalazi i potrebe kojih potrošači u datoj točki vremena još nisu svjesni, te također pomaže u oblikovanju proizvoda za njihovo zadovoljenje (Primjer: Walkman, SONY).


Razvoju marketinga prethodilo je nekoliko faza: 1. Proizvodna koncepcija 2. Koncepcija proizvoda 3. Prodajna koncepcija 4. Kocepcija marketinga 5. Društveno odgovorni marketing

1. Proizvodna koncepcija okrenuta je proizvodu. Ona predpostavlja da će proizvodžač favorizirati one proizvode koji su šire dostupni po nižoj cijeni. Menadžeri se usredotočuju na visoku učinkovitost, masovnu proizvodnju, niže fiksne troškove (fiksni troškovi, varijabilni troškovi)

2. Koncepcija proizvoda

3. Prodajna koncepcija

4. Kocepcija marketinga

Koncept proizvoda temelji se na pretpostavci da visookvalitetan proizvod sam pronalazi kupca. Prodajni koncept bazira se na agresivnoj promociji i prodaji. Polazi od pretpostavke da se sve moze prodati samo treba proizvod agresivno nuditi kupcu. Naravno, primjetno je da ovaj koncept i moze imati smisla u slucajevima kada je potraznja veca od ponude datog proizvoda, sto je danas vrlo rijedak slucaj.




Management



Management je "umjetnost obavljanja poslova putem, uz, ili posredstvom drugih ljudi." M. Parker Follet.

Sistematičan način usmjeravanja pojedinaca, grupa poslova i operacija s ciljem ostvarivanja imenovanih organizacijskih ciljeva sa sredstvima koje organizaciji stoje na raspolaganju. Suvremeni manageri u principu obavljaju tri zadatka: 1.Usmjeravaju poslove i organizacije 2.Usmjeravaju (upravljaju) ljudima 3.Usmjeravaju (upravljaju) operacijama (proizvodima i uslugama)

Funkcije managementa:

1. Planiranje
2. Organiziranje
3. Vođenje i motiviranje
4. Kontroliranje


Srela sam jednog dragog prijatelja danas. Nicola mu je ime. Naletim na njega mozda jedan tjedan u svakom mjesecu, nakon cega ga ponovno ne vidjam mjesec dana, dok ga opet ne sretnem na liniji 3. Na busu, jel'. On je vozac. Busa, jel'.
Opet je oponasao Benignija i milijun i jednu licnost nakon njega, i to tako dobro kao i inace, da samo sto ne umres od smijeha. Ima on potencijala - bio bi dobar glumac u komedijama. Jos ima i onu simpaticnu facu s lagano izbuljenim zelenim ocima i onu cupavu kosicu kojom bi definitivno osvojio publiku - especially zenski dio iste.
Rekla sam mu da u petom mjesecu imam koncert, i pozvala ga.

"Kunem ti se, dolazim. To moram vidjeti. Obuti cu ove moje tenisice s kricavozelenim trakama i dici noge na sjedalo pred mene, da se lijepo vidi da sam dosao."

- 18:53 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>