Dan na kratkovalnom - dan 2. (dio 2.)

ponedjeljak , 20.10.2014.

Danas na kratkovalnom je bio dan kao i obično, možemo reći da nije bilo nikakvih posebnih misterija i ostalih stvari s kojim bi se mogla početi neka lobotomizirajuća teorija zavjere.

Danas sam krenuo lagano, kao i obično, prvo slušam Deutschlandfunk radio, koji ima odičan izbor glazbe, no opet, nipošto takav kakav su pirati imali. Danas sam primio nekoliko pirata iz Ujedinjenog Kraljevstva, Nizozemske i Belgije, jer pirati nemaju neki jaki domet, nikad nisam ulovio nekog iz SAD-a, čekaj malo...ulovio sam jednog iz Venezuele i Čilea, no čak ni ne vjerujem da su to bili pirati, možda su to bile nove frekvencije starih radio stanica, no nijedna nije tako zvučala kako su one, a i motale su se po istoj frekvenciji.

Nešto što me kopka danima je da nisam još čuo "Emergency Action Message" poruka od američke vojske. Ona se obično pojavljivala jedanput na dan ili jedanput na dva dana, ali sad je prošlo više od dva tjedna otkako je nisam čuo. Frekvencija od 8992 kHz, na kojoj obično emitira EAM, je prazna, povremeno ruski prekohorizonski radar 2BG6 (ili drugačije, ne vjerujem da se tako zove) prođe kroz nju.

Većina radio stanica koja emitira u večernje vrijeme (Deutsche Welle, Voice of America, afričke i latinoameričke stanice) su se danas pojavile oko 18 sati, što je vrlo neobično, one se čak 4-5 sati poslije toga pojavljuju. Već u pola 7 sam imao prilike slušati BBC koji je išao iz Tajlanda i Deutsche Welle, koji je išao iz Botsvane. Kasnije sam išao po stanicama koje su na kakvih 600 kHz, te sam čuo Murski Val iz Slovenije, što me iznenadilo, jer se prilično čisto čuo. Srbija ima Radio 202 Beograd, Slovenija ima Murski Val, Glas Irana (VOI, Voice of Iran) ima i emitiranje na bosanskom jeziku (prilično se loše čuje, ali se čuje), a mi nemamo ništa, iako, dok sam prvi put slušao kratkovalni, nadao sam se HRT-u ili kojoj filozofskoj radio stanici koja se nalazi u Hrvatskoj. No, malo je žalosno gledati kako čak i Somalija ima svoju stanicu, a Hrvatska može slušati Murski val ili bilo koju drugu glupost.

Maroko, Alžir i Tunis imaju stanice koje kompletno ometaju sve živo svojim pjevanjem Ku'rana (izvinite ako sam uvrijedio nekoga na toj osnovi, vjerojatno vidite kamo sve ovo vodi), od BBC-a do svih mogućih glasova (Glas SAD-a, glas Irana, glas Sjeverne Koreje, glas Rumunjske). No, ovima to ne smeta, kasnije im uzvrate s još jačim signalom, koji potpuno prikrije ovaj drugi signal, pa je lijepo uživati u tom ratu jer se sve čuje pregledno. Najbolji primjer je BBC, koji emitira s Tajlanda i Grčke najčešće, a signal mu je pregledan, glasan i jasan.

Zaživjela nam je, u međuvremenu i Bjelorusija, pa je Bjeloruska radio stanica 1 počela s emitiranjem. Čulo se, slabo, ali još ne možemo naći razloga da to nazovemo kao što smo nazvali emitiranje RAS-a i Radio Caira- "posranom transmisijom". Čulo se tiho, ali se čulo jasno, dok se "posrane transmisije" čuju glasno, no nikako razumljivo. Ni Radio Cairo ne ide nikako u zadnjih tjedan dana, njegove frekvencije na 9800 i 10000 kHz su prazne, tek se nekad čuje ItalCable vremenski signal. (koji nije uvijek na 10000 kHz, nekad se odvoji od te frekvencije, a Radio Cairo nije točno na 10000 kHz)

Danas sam čuo 2 "numbers stations" radio stanice - E11, koja dolazi iz gradića Puchalya u Poljskoj i HM01, kubanska radio stanica, koja je iz Havane ili njene okolice, s obzirom da dijeli odašiljače s njom. Onda je tu razumljivo da nešto i Radio Havana ima s tim špijunskim radio stanicama, čim znaju s kim imaju posla... Što se tiče E11, čuo sam samo kraj poruke i ženski glas "out", što je tipično i što simbolizira kraj poruke. Malo sam bio tužan, no dosta sam snimio i stavio u svoju kolekciju snimaka s kratkovalnog. HM01 je ometao glas Sjeverne Koreje svojim marševima i opernom glazbom, no nijedan od njih se nije čuo. U ovom slučaju je glas Sjeverne Koreje u prednosti : prvenstveno zato jer imaju dozvolu i jer emitiraju na ovoj frekvenciji dugi niz godina, HM01 je prilično nova stanica. Iako nikada nisam bio za Sjevernu Koreju i bilo koje njezino političko opredjeljenje, no ovdje ona ima prednost. Veliku, veliku prednost.

Nije bio neki veliki specijalni dan, ali je bilo zanimljivo kao što to obično bijaše na kratkovalnom.

Hotel Victor Alpha Lima Alpha
November Alpha
Charlie India Tango Alpha November Juliette Uniform!

73.

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.