petak, 25.02.2011.

Upravljanje vremenom

Upravljanje vremenom je jedna od onih fantomskih stvari o kojima slušamo (čitamo, pišemo, pričamo), u osnovi znamo što znače, ali kad ih moramo primijeniti u vlastitom životu, ne znamo odakle bi krenuli.

Govorim ovo iz vlastitog iskustva. Kao i mnogi drugi, ja sam također patio od kronične nesposobnosti da si organiziram vrijeme. Nekako sam uvijek dobro započeo, pun elana i volje, ali nakon prve prepreke se stvar razvodni i krene stihijskim putem. To, s druge strane, ne vodi nikuda. Ne mogu reći ni da sam sad odličan u tome ali zadovoljno tvrdim da se stvari kreću u dobrom smjeru. Ovaj tekst je više pokušaj da organiziram misli nego da pišem znanstveni rad na temu upravljanje vremenom ali smatram da sam na razini na kojoj mogu pomoći barem u osnovnom razumijevanju i preskakanju nekih prepreka koje sam ja morao sam naučiti prijeći.

Mislim da sam najbolji temelj za koncept upravljanja vremenom dobio upravo iz struke. Ekonomija jako ozbiljno shvaća ovu temu. Nije ni čudno. Vjerojatno ste čuli za izraz “vrijeme je novac”. Ako je vrijeme novac, onda onaj tko dobro upravlja vremenom zapravo upravlja svojim novcem. U današnje vrijeme to nije stvar diferencijacije nego opstanka. Tko ne upravlja svojim vremenom na pravi, efikasan način, toliko zaostaje za drugima da to više nije ni smiješno.

Da bi počeli upravljati svojim vremenom morate znati četiri osnovna koraka vezana uz taj proces:
1. Budite svjesni vlastitog vremena - vrijeme je jedini resurs za kojeg možete biti apsolutno sigurni da je neobnovljiv i potrošan. NEMATE svo vrijeme ovoga svijeta, uspkos uvriježenom izrazu. Svi mi imamo rok trajanja, a ni sami ne znamo kad ono istječe. Dan odlaska može biti udaljen desetljećima ili desetinkama. Morate toga biti svjesni.
2. Cijenite vlastito vrijeme - vaše vrijeme je samo vaše, koristite ga sebi u korist. Nema tu ništa narcističkog. Nemojte ga žrtvovati u korist drugih. Nije toga vrijedno, a na kraju puta nema nagrade za žrtvu. Neiskorišteno vrijeme je bačeno vrijeme. Nijedna banka na svijetu vam neće otvoriti račun na kojem ga možete štedjeti niti ćete ga igdje dobiti na kredit. Vrijeme je dar s rokom trajanja. Iskoristite ga!
3. Uklonite kradljivce vremena - kradljivci vremena su upravo ono što samo ime i kaže. Sve ono što vam oduzima vrijeme, a ne vodi ničemu i ne stvara nikakvu vrijednost za vas i vaš život, samo po sebi je beskorisno i nepotrebno. Riješite se takvih stvari. Što imate od cjelodnevnog ljenčarenja, gledanja televizije ili igranja igrica na kompjuterima? Neurednost, lijenost, neorganiziranost, preopterečenost. Sve su to stvari koje vas spriječavaju u funkcioniranju i samoakutualizaciji. Možete i morate bez njih.
4. Učinkovitije koristite vlastito vrijeme - zadnji korak je ono što predstavlja bit samog koncepta upravljanja vremenom. Svi koraci vode prema tome da biste svoje vrijeme efikasnije i efektivnije iskoristili. Radite ono što želite, ono što vas ispunjava i veseli, ono što će vas učiniti boljom i kompletnijom osobom.

Svi mi živimo na posuđenom vremenu. Zašto ga onda trošiti na stvari koje vas ne unaprijeđuju i bacaju u očaj i nezadovoljstvo. Uspjeh je stvar izbora. Ključ vaše sreće vam je u rukama. Sve što trebate je otključati bravu.

- 21:58 - Komentari (2) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>