srijeda, 27.12.2017.

...ma Naprosto....

....da se ne zaboravi receptura najvažnije francuske salate koja ide uz blagdanski stol.... vadim iz arhive ovaj tekst od 1.4.2013 godine ....


Uskršnji blagdan mi je baš bio lagan i nenaporan.... veseo i prpošan....nonšalantan i simpatičan....

to je blagdan u kojem nema panike oko prežderavanja, oko prevelikog pripremanja, spremanja, ukašavanja .... to je blagdan s okusom prošeka, ružinog ulja i čokolade....

...ipak da sve ne bude lako i jednostavno pobrinila se EU.... naime...nisam našla Prošeka za kupit.... a to je jako važna živežna namirnica za pravljenje sirnica .... paradižota.... a i najčešći dižestiv nakon Uskršnjeg ručka...

Umjesto njega možete kupit (potpuno zdravu) "aromu s mirisom prošeka i ružinog ulja u prahu.... samo uspete prašinu u kolač i eto Vam mirisa Uskrsa..



....malo jaja u prahu....malo mirisa u prahu....malo kvasa u prahu.... malo vode...i evo Vam specijaliteta kojeg su naše bake radile cijelu noć.....

...eeee tad je nastao problem oko Francuske salate.

....kako se radi o jelu koje nosi naziv jedne zemlje članice....znala sam da će se pojavit problemi. Naime...

znate li da je francuska salata nastala u Moskvi? "a znaš li kakvi su Rusi? Svaka kockica mora biti veličine graška? Francuz koji ju je izmislija umro je 1904 god. pa se tek tada saznalo za pravu recepturu...." - tumačio mi je moj najdraži kuhar

...po Direktivi EU ....sve u francuskoj salati mora bit izrezano u kockicama od 0,27cm do 0,3 cm inače nije za ljudsku upotrebu. Zbog toga svaki kiseli krastavac treba nožem proć 4 puta po dužini, 3 puta po širini i najmanje 11 puta poprijeko..... znamo već da krastavci moraju bit iste dužine i veličine....a naši su svakakvi ...ima ih sitnih, malih...i velikih...

...ma postoje gotovi pripravci za francusku....ali u njemu je mrkva i krompir izrezana na kockice 0,5 cm do 0.6 cm... preveliko je...preveliko....

krenem ja sjeckati



brojala sam i brojala ...ravnomjerni omjer kockica mrkve, krumpira, kiselih krastavca, jaja.... svako malo me netko prekidao ...pa sam djeci dala zadatak da broje kockice...

...konačno smo uspjeli! ....sve je bilo po metru i po propisima i spremno za Uskršnji ručak



- nevalja! Nisi izrezala grašak na kockice!
- ali.... ovo je onaj iz konzerve...I. klasa
- tribaš upotrebiti sortu mali provansalac (sitno zrno jedna mahuna daje do 9 zrna i te veličine narežeš ostalo povrće pa nema potrebe rezati i grašak na kockice!
- ali ovo je naš grašak!
- a odakle je ostalo povrće?
- krumpir je Danski, mrkva je iz Segeta, jabuka je Mađarska
- wroooooonnnnngggg.... ne može bit mrkva iz Segeta i nema jabuke po direktivama EU
- al to je francuska po Trogirski
- onda u nju stavi jabuku iz Trogira
- ko će to dat?
- onda nema Trogirske francuske!!!!


....glas mog mentora bio je strašan!

Stvarno mi nije jasno zašto sam se išla mučit?
Stvarno mi nije jasno zašto sam u to uvukla cijelu obitelj?
Negdje daleko....postoje ljudi plaćeni da brinu o tome kako da meni olakšaju život, da ja ne moram mislit o ničemu.
Tko je vidio i djecu angažirat oko nekog vjerskog praznika?
Što će zajedništvo u zezanciji? Pa zajedno se samo treba radit. Sve ostalo vrijeme treba bit individualac za svojim kompjuterom.


...otišla sam na crno tržište i nabavila cijelu bocu nečeg što više ne postoji.... prepustila se sama sebi i svojim prošlim snovima



....a što je to prema vječnosti? .... za 100 godina neće nam više bit važno kako izgleda Uskršnji doručak...i ovakve slike bit će po muzejima izgubljenog vremena



...a zašto talijani nisu zabranili naziv pršut? .... to je opet neka urota?



P.S. u duhu ovog teksta danas (27.12.2017. godine u 15,20 sati) sam si nabavila pravu Božićnu sirnicu. Ništa bolje ne prija uz kavu njami



- 21:00 - Gukni ako si faca (7) - #

<< Arhiva >>