Angel Peace Apocalypse

09.01.2006., ponedjeljak

sAi BabA

Image Hosted by ImageShack.us[B]Jedna od značajnih osobnosti današnje "nove religioznosti" je Indijac Sai Baba, koji i kod nas ima svoje sljedbenike. Čak je i poznati glazbeni sastav "Parni valjak" ne tako davno pjevao: "Meni treba promjena, meni treba Sai Baba". U jednome članku u "Globusu" njegova istaknuta sljedbenica Ljubica Ljubić izjavila je kako joj je Sai Baba pomogao da postane bolja Hrvatica i katolkinja. Ona, kao jamačno i drugi, očito misli da je saibabovska duhovnost dobrodošla dopuna kršćanskoj vjeri. Može li to ići zajedno?

Sai Baba svakako spada u najpoznatije indijske gurue. O njemu se puno piše i puno ga se istražuje. Piše se i dosta negativno, posebno u Indiji. Na Vaše pitanje, kako je moguće da im je Sai Baba pomogao da postanu bolji Hrvati i kršćani, odgovaram: nikako! Naime, ja se ne slažem s mjerom ili vagom kojom oni važu svoj nacionalni i kršćanski identitet. Znam da se ni oni ne slažu s crkvenim kriterijima. Sažaljevaju našu "skučenost" i "isključivost". Prema tome, već iz toga je očito da ih Sai Baba nije vratio Crkvi. Pripadništvo Crkvi očituje se u prihvaćanju njezinog cjelovitog nauka - pa i tada kada govori i protiv Sai Babe i Bahaullaha (osnivača Baha'i pokreta), ili nekoga trećega.

Kad sam jednoj deklariranoj saibabovki, koja je više puta boravila u Putaparthiju kod njega, diskretno svratio pozornost da ne može pristupati na pričest u crkvi i "pričešćivati" se vibbhutijem (hinduističkim "svetim" pepelom kojeg Sai Baba materijalizira), ona je meni predbacila da ju tjeram iz crkve. Ne. Bilo to daleko od mene. Ja samo tjeram Sai Babu iz crkve, a ne sljedbenike Isusa Krista. Druga jedna saibabovka opravdava svoju pripadnost njegovom kultu konstatacijom da ju je katolička Crkva odbacila. A o čemu je zapravo riječ?! Naime, ona je nekoliko godina živjela u katoličkom braku, razvela se i sklopila drugi. Problem joj je što više ne može pristupati sakramentima i smatra se od Crkve odbačenom. A Sai Baba ju "prihvaća" takvu kakva jest. Kad sam slušao predavanje Franje Miličevića "Makaje" (osnivač sekte "Komaja") o seksualnosti, zamolio sam ga da mi pojasni značenje toliko puta izgovorene riječi "ljubav" u svojem životu. Iza te riječi u njegovom životu stoji jedan katolički brak, drugi protestantski, a sada živi s tri druge žene istovremeno. Vidite i sami u čemu je problem. Još je mudri Pascal govorio da ljude od Boga ne odvraća razum nego njihov nagon.
Image Hosted by ImageShack.us
Riječ "ljubav" u različitim pokretima ima i različito značenje. U Isusovim ustima ta riječ ima jedinstvenu težinu. Evo za to i jednog primjera. Prije nekoliko godina gledao sam kazališnu predstavu "Ratni profiteri u Hrvata". U toj predstavi, jedna se obitelj nepošteno obogatila na račun humanitarne pomoći. Siromašne podstanare, koji nisu imali sredstava da plate najamninu stana i koji su molili za razumijevanje, nemilosrdno su izbacili iz stana - na snijeg. Obitelj tih profitera imala je šestogodišnju kćer koja je teško oboljela. Lijek je trebao stići u ograničenom roku, inače je jedinica sigurno mrtva. Nakon svih bezuspješnih pokušaja, veza i mobitela, roditelji očajno promatraju kako otkucavaju zadnji sati, a smrt se sve više nadvija nad djetetom. Iznenada, na vratima se pojavljuje izbačeni podstanar s bočicom lijeka u ruci. Zurili su u njega s nevjericom. A on je pobjedonosno kliknuo: "Ja sam našao lijek!" Prvo je progovorila žena. Pitala je, koliko lijek košta. A iznenadni gost joj prepušta da sama odredi cijenu lijeka, neka procijeni vrijednost života svoje kćeri. Probuđeni majčinski osjećaj odgovara: "Ne pitam koliko košta, sve dajem!" A gost joj pruža bočicu, uz riječi: "Ja ne tražim ništa. Ja vam lijek poklanjam". Publika je ostala bez daha…

Sadržaj ove predstave Vam prepričavam kako bih što bolje predočio Kristovu ljubav. Svojom smrću na križu Krist je čovječanstvo ostavio bez daha. Jedino je njegova ljubav nesebična, bez računice. Njegova nas ljubav obvezuje: "I vi koji hoćete biti moji učenici, ovako se ljubite - meni na spomen". A danas?! Danas se traži ljubav bez žrtve. Ljubav bez križa i odricanja. Ljubav kao afektivni čin. I dok vlada takav mentalitet, sekte će se samo umnažati. Pogledajte život ljudi u tim sljedbama… Treba li ikakav komentar? Sekte su postale izvjesni azil, bijeg od stvarnosti. Nisam sreo osobe koje je Sai Baba vratio Kristu. One koje su spalile njegove slike i odrekle se njegovih amajlija i pepela, učinile su to tek nakon što su sudjelovale na nekom katoličkom seminaru ili duhovnoj obnovi.A AKO O NJEMU ŽELITE SAZNATI NEŠTO VIŠE, OBRATITE SE MOJOJ PROF. LIKOVNOG,G. gABRIJELI bINDER [/B

<< Arhiva >>