Abu Dhabi, Ujedinjeni Arapski Emirati (Dan 1, 03.06.2013.)

Razmišljao sam dugo da li da izdvojim 119 eura za vizu za Ujedinjene Arapske Emirate s obzirom da imam samo šest i pol sati tranzita. Nisu to mali novci, a bome nije to ni puno vremena za nekakvo kvalitetno upoznavanje s prijestolnicom Ujedinjenjih Arapskih Emirata. Pokušao sam još kod kupnje aviokarte ubaciti zaustavljanje od barem dan-dva u Abu Dhabiju, ali za 2185 kuna ne možeš dobiti sve. Meni zapravo još uvijek zvuči pomalo nestvarno da se za takve novce može odletjeti iz Europe do Indonezije na drugom kraju svijeta i nazad.
Naposljetku sam zaključio da ne znam kada ću sljedeći put biti u mogućnosti barem brzinski baciti pogled na Abu Dhabi i ukazanu priliku valja iskoristiti. Nije u šoldima sve.
Etihadov avion pet minuta prije vremena slijeće u abudabijsku zračnu luku. Kako mi je prtljaga još u Milanu čekirana skroz do Jakarte, ne moram o njoj više razmišljati i direktno pravac imigracija. Ovdje me ništa ne pitaju, samo uzimaju putovnicu i papir s vizom te mi daju instrukcije da se pripremim za fotografiranje. Minutu i pol kasnije već sam s druge strane, pronalazim izlaz i mijenjam pedesetak dolara u emiratske riale za moju četveroipolsatnu avanturu po Abu Dhabiju. Pratim znakove za stanicu lokalnog busa i pritom prolazim pokraj stajališta taxija, gdje se, uz one nama uobičajene, nalaze i taxiji s ružičastim 'LADIES TAXI' natpisom koji su, kako ime kaže, namijenjeni isključivo ženama, u društvu u kojem još uvijek ima slučajeva spolne segregacije i gdje su žene još uvijek tu i tamo bića drugog reda.
Četrdesetipet minuta nakon izlaska iz aviona već se nalazim u vrlo klimatiziranom busu koji s aerodroma gazi četverotračnom cestom prema centru Abu Dhabija. Stanje me odmah podsjetilo na Muscat u Omanu: vani vruće, u autobusu dere klima, a jedini koji se uz mene voze je radna snaga s indijskog potkontinenta. Domaći Arapi ili se voze u taxijima ili u skupocjenim automobilima. Isto vrijedi i za turiste. Lokalne autobuse koriste samo građani drugog reda, a u Abu Dhabiju to su Indijci, Pakistanci, Bangladešani i slični.
Pogled kroz prozor otkriva dosta zelenila. Autocesta je skoro cijelom dužinom omeđena travnjakom i palmama, ali i po noći upada u oči sloj prašine na svom tom zelenilu. Ali izuzevši prašinu, krajolik je vrlo čist i otpatci poput plastičnih boca i vrećica ili limenki nečesta su pojava. Isprva tek niže rezidencijalne građevine, uglavnom kat ili dva, a kako se bus bliži Abu Dhabiju te građevine dobijaju postepeno još jedan kat pa još jedan i onda još jedan. Ali, ponukan slikama Dubaija, ja očekujem nekakve visoke supermoderne staklene nebodere i puno svijetla. Možda pomalo nerealno. Abu Dhabi nije Dubai, već kažu "uspavani brat Dubaija". U daljini okom uspijevam dohvatiti poneki neboder, ali sve se to čini premalo i Abu Dhabi djeluje sramežljivo, kao da ima zadršku, kočnicu, u strahu od Dubaija. Arhitektura koju promatram iz aerodromskog busa toliko je nefascinantna, puno betona i plastično-limenih prozora i vrata da sam par puta ozbiljno priupitao samog sebe nisam li možda pogriješio što sam dao toliko para da vidim Abu Dhabi...
Iz busa izlazim u samom centru grada. Trideset kilometara od aerodroma do centra za samo četiri dirhama ili 6,20 kuna! Od staklenih nebodera još uvijek ni traga. Jedna od glavnih gradskih ulica, ona Šeika Zayeda Prvog, ima osam traka, visoke nebodere, ali svi su nezanimljivi i stakla još uvijek nema. Hoće li se moja abudabijska pustolovina pretvoriti u potragu za staklenim neboderima?!
Odlučujem nastaviti niz ulicu prema Al Hosn utvrdi. Zrak je jako težak. Nema ni daška vjetra. Primjesa ustajalog vrućeg zraka, ispušnih plinova i malo arome mora. Onaj tipičan arapski miris. Zapečen na trideset i kusur Celzijaca. Vlage nema, ali i bez nje teško podnosim ovu klimu.
Qasr al-Hosn je nažalost još uvijek u obnovi. Iako u Lonely Planetu piše da bi se utvrda trebala otvoriti do 2011. godine, sada smo u 2013. i to otvorenje još uvijek se nije dogodilo. Znači da se čak i u naftom bogatom Abu Dhabiju gdje petrodolari inače mogu sve, ipak probijaju rokovi... Al-Hosn potječe iz 18. stoljeća i obiteljska je kuća vladajuće Al-Nahyan dinastije. Uspijevam vidjeti bijele zidine utvrde, tek mali dio koji nije prekriven skelama. Naravno, Al-Hosn nije više palača vladajuće dinastije. Bilo bi to preoskudno za vladare jedne od najbogatijih država na svijetu. Jednog dana kada obnova završi namjeravaju u njoj otvoriti nekakav kulturni centar.
Al-Nahyan je tek jedna od vladajućih dinastija u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Emirati su stvoreni 1971. godine kao zajednica ukupno sedam emirata (Abu Dhabi, Dubai, Sharjah, Ras al-Khaimah, Ajman, Umm al-Quwain i Fujairah), svaki sa svojom vladajućom dinastijom i šeikom na čelu emirata. Svaki šeik odlučuje posve autonomno u svojem emiratu, a iznad svih je savezna vlada s predsjednikom koji je od stvaranja Ujedinjenih Arapskih Emirata 1971. godine šeik najbogatijeg emirata - Abu Dhabija. Dinastija Al-Nahyan je do 1793. godine živjela u oazi Liwa u arapskoj pustinji, a onda su odlučili preseliti se na otok u Perzijskom zaljevu. Dotad je otok bio tek stanište raznih životinja poput ptica, ali i gazela, po kojem je otok dobio ime - Abu Dhabi ("Otac gazele"). I danas, unatoč velikoj građevnoj aktivnosti, lako je na putu od aerodroma do centra grada primijetiti da napuštaš kontinent. Nekoliko mostova spajaju ga s otokom. Abu Dhabi je prosperirao krajem 19. stoljeća zbog industrije bisera, ali čim je početkom 20. stoljeća ta industrija propala, propao je i Abu Dhabi. Tek s pronalaskom nafte krajem 50-tih i početkom 60-tih godina prošlog stoljeća počinje novo doba prosperiteta Abu Dhabija, većeg nego ikada. Šeik Zayed bin Mohammed al-Nahyan petrodolare odlučio je usmjeriti u sveopći razvoj Abu Dhabija, ali i ostalih emirata. Opće je znano da je Abu Dhabi pomogao Dubaiju s 10 milijardi dolara kada ga je pred nekoliko godina teško pogodila ekonomska kriza.
I malo dalje od Qasr al-Hosna gradi se i obnavlja. Na Cornicheu, obalnoj promenadi, veliki panoi zaustavljaju pogled prema dugoj pješčanoj plaži koja bi trebala pratiti Corniche gotovo cijelom dužinom. Piše da je u tijeku proces proširivanja plaže. Kroz otvor uspijevam proviriti. Duga pješčana plaža dokle pogled seže. Hodam nekoliko kilometara uz zid od panoa, sve dok naposljetku napokon ne završava i ulaz na plažu je otvoren. Na tom već renoviranom dijelu promenade nalazi se nekoliko kafića, slastičarnica, fast foodova i običnih štandova. U svima redom poslužuju Indijci, Pakistanci, Bangladešani... Na jednom od štandova tražim bocu vode. Indijac odmah poseže za bocom koja tko zna otkad stoji na pultu i tko zna koliko je puta proključala na trideset i kusur stupnjeva. "Cold water", kažem mu. Nije mi baš do tople vode. On potom iz frižidera vadi hladnu. Na licu mu izraz čuđenja kao da govori: "Što će ovom ludom strancu boca hladne vode?!". Moje lice pak govori potpuno suprotno: "Što će mi pobogu topla?!".
S mora dolazi lagani povjetarac, ali gotovo neprimjetno. Tek ako se zagledaš u palme uzduž promenade primjećuješ jedva jedvice da se palmino lišće ipak minimalno pomiče.
Sjedam s bocom hladne vode na topli pijesak abudabijske plaže. Na plaži šačica ljudi. Mračno je. Jedino svijetla s ulice osvjetljavaju lagano pijesak i vodu. Kako plaža i Corniche na ovom potezu rade lagani zavoj, moguće je promatrati osvjetljenu promenadu s nekoliko modernih staklenih nebodera uz nju. Ipak sam pronašao nebodere. Nije ono što sam očekivao, ali bolje išta nego ništa. Panoramu pomalo nagrđuju dizalice. U Abu Dhabiju se gradi i ne sumnjam da će ubrzo panorama ovog grada biti potpuno drugačija. Upravo zbog noćnih snimki Abu Dhabija uzeo sam stalak za fotoaparat na ovo putovanje. Na plaži namještam stalak, postavljam fotoaparat na dugačku ekspoziciju i baš kada namjeravam okinuti jednu fotku, dolazi do mene Indijac u reflektirajućem zelenom prsluku:
"Mister, zabranjeno je ovdje profesionalno fotografirati!".
Gledam ga u čudu. Pa na plaži sam. Zar je u Abu Dhabiju zabranjeno fotografirati plažu i to noću?! Da mi je to netko rekao u nekakvom povijesnom lokalitetu, još bih i razumio. Ali ovdje...
"Ok.", odgovaram mu kratko i dok se udaljava ipak okidam dvije fotke...
Minutu poslije dvije strankinje, blijedolike poput jogurta, paradiraju promenadom u minisuknjama i majicama bez rukava, tek s naramenicama. Uvijek me razljuti ovakvo nepoštivanje nečije kulture. Ali njima nije zabranjeno u Abu Dhabiju paradirati ovako oskudno odijevenima. U ovom gradu zabranjeno je fotografirati plažu...
Taxi je u Abu Dhabiju smiješno jeftin. Nije ga teško zaustaviti na ulici, vozi ga najčešće uvozna radna snaga, klimatiziran je i istog trena kada uđeš u njega i zatvoriš vrata oglašava se obavijest:
"Be sure that the driver has switched on the meter!".
I taksimetar se automatski pali.
Desetak minuta kasnije, olakšan tek za manje od deset dirhama ili petnaestak kuna, izlazim pred glavnim ulazom Emirates Palace Hotela. Osoblje mi otvara vrata i srdačno zaželjuje dobrodošlicu. Ne, ne odsjedam u ovom hotelu. Nemam vremena, a i da imam vremena, nemam novaca za Emirates Palace. Došao sam samo u posjet. Ali oni to ne moraju znati. Sljedećih pola sata za osoblje Emiratesa ja sam jedan od onih koji troše svoje pare u njihovom petzvjezdašu.
Ono što je Burj al-Arab za Dubai, to je Emirates Palace za Abu Dhabi. No, za razliku od Burja gdje se dolazak mora najaviti i potom platiti ulaznicu za razgledavanje hotela, ulaz u Emirates Palace je posve besplatan. Gotovo 400 soba i apartmana, 114 kupola, 1002 Swarovski lustera i 1.3 kilometara dugačka privatna pješčana plaža... Već izvana hotel je impresivan: nešto između indijske palače iz Rajastana i arapske iz Tisuće i jedne noći. A fasada i kupole svakih desetak sekundi mijenjaju boje, od žarko crvene i ljubičaste do zelene i modro plave. Plavi oku ugodan igrokaz.
Ni unutrašnjost hotela nije razočarala: mramor, pozlate, kristali, masivni namještaj u foajeima, a u hotelskom baru i slastičarnici nudi se dugačka lista raznih vrsta kava i slastica za polizati prste. Osoblje uvijek nasmješeno i gdje god da se uputiš, otvaraju ti vrata i pozdravljaju te. Manje od hotela ovakve kategorije niti se očekuje.
Kako je već prošla ponoć, vrijeme je da se vratim na aerodrom. Moderni shopping centri i nekoliko muzeja su zatvoreni i to ostavljam za neki drugi put. Uzimam taxi prema aerodromu. Svijetla 1.6-milijunskog velegrada ostavljam za sobom. Kako napuštam grad, Abu Dhabi polako postaje mirniji i tiši i tone u san... A ja moram nastaviti svoje putovanje prema glavnoj destinaciji - Indoneziji...


AVIOKARTA ETIHAD Milano-Abu Dhabi-Jakarta USD 379,20 (povratna, s taksama, www.orbitz.com)
Viza za UAE EUR 119,00 (Al Rafid Turistička agencija, Importanne Galerija, Zagreb)
Aerodromski bus do centra Abu Dhabija AED 4,00
0,5L boca vode u Abu Dhabiju AED 3,00
TAXI centar Abu Dhabija-aerodrom AED 61,00
USD 1,00=HRK 5,80
AED 1,00=HRK 1,55 

03.06.2013. u 16:47 • 0 KomentaraPrint#^

Dostupni putopisi

Gutaš moje putopise? Ajd' onda ne budi cicija i stisni 'pay now' i plati mi gemišt!







Image and video hosting by TinyPic

Dvije Afrike (Maroko & Mali)

Između neba i zemlje (Peru, Bolivija, Čile & Argentina)

Azija (Japan, Hong Kong, Makao, Kina)

Ne! Vijetnam, Kambodža i Laos nisu ratovi! (Vijetnam, Kambodža, Tajland, Malezija)

Kod strica Busha (SAD)

Moja Afrika (Egipat, Južna Afrika, Lesoto, Svaziland, Mozambik, Malavi, Zambija, Tanzanija)

Gram i pol curryja (Indija & Nepal)

U zagrljaju pernate zmije (Gvatemala, El Salvador, Honduras, Meksiko)

Bijeg u talijansku potpeticu (Bari, Ostuni, Polignano a Mare, Taranto)

Istok Ukrajina (Ukrajina)

Na čajanki s Hezbolahom (Libanon, Sirija)

Tamo gdje sam stao... (Južna Koreja, Burma, Singapur, Malezija, Tajland, Laos, Kina)

Podijeljena Afrodita (Cipar)

Jesu li Marokanci couscous manijaci i ovisnici o čaju od mente? I dimi li se kif na Sjeveru? (Maroko)

Oman - Zlatni pijesci Arabije Felix

Buenos dias, buenas tardes y buenas noches - Overland od Asunciona do Arenasa... i još malo dalje (Paragvaj, Brazil, Urugvaj, Argentina, Čile)

Tunis none.inclusive

Pozdrav iz Chaikhanastana - Priče iz središnje Azije (Kirgistan, Uzbekistan & Afganistan)

Ples u sjeni vulkana (Indonezija)

Veliki ocean plavog neba (Cookovi otoci i Australija)

O cipelama...i još ponešto (Filipini)

Crni papar, crvena riža (Južna Indija)

Teranga (Cabo Verde, Senegal & Gambija)

O autoru

"Backpacking? Što je to?", upitao sam se pred nekoliko godina kada sam jednog dana slučajno ušao na jednu backpacking stranicu. To je bila terra incognita, ne samo meni, već i ljudima koji me okružuju. Počeo sam čitati tu stranicu, potom još jednu, i još jednu nakon nje... I tako je započela moja velika romansa s backpacking putovanjima...

Ime mi je Vedran Anelić. Imam «tek» 38 godina, ali i ja osjećam da me godine nemilosrdno gaze (rofl) pa stvari koje sam bez puno problema mogao napraviti prije desetak godina, sada me bolovi u križima, slab vid, senilnost i slične stvari sprječavaju. Zvučim sam sebi ko stari nonić... Šala mala... Rođeni sam Rječanin, ali sam kao crna ovca svoje obitelji otišao na studij u Zagreb i ostao. Ipak, Zagreb je Zagreb i u ovom trenutku grad baš po mojoj mjeri. Što će biti za 10-20 godina, ne znam. Nisam Nostradamus.
I da, ovisnik sam! Otvoreno priznajem. Drogiram se! A moja droga su putovanja. Kada sam započeo s backpackingom sada već daaaaavneeee 2001. godine, bilo je to jedno kratko i organizacijski lagano putovanje u Mađarsku, Slovačku i Češku, a nakon toga put me odveo u gotovo sve krajeve svijeta: Maroko, Mali, Peru, Bolivija, Čile, Japan, Kina, Vijetnam, Kambodža, SAD itd itd itd... Moja droga je skuplja od hašiša i heroina, ali s puno više vitamina zujo I ne pokušavajte! Ne želim na odvikavanje!
A gdje je bilo najljepše? Doma! Doma je uvijek najljepše! I nije to samo isprazna fraza. Svaka zemlja koju sam posjetio je drugačija od one prethodne i svaka je zanimljiva na svoj način. I ne postoje dvije iste zemlje. Ali istina je i da se nakon svakog puta uvijek najradije vraćam svojoj garsonjerici od 25 kvadrata. S novim uspomenama koje su moj «fiks» do nekog sljedećeg putovanja u neki novi neistraženi kutak našeg trećeg kamenčića od sunca.

Trenutna visina letvice: 127 zemalja. Nije da se hvalim... wave


Posjećene zemlje/teritoriji
01. Afganistan
02. Albanija
03. Alžir
04. Andora
05. Argentina
06. Armenija
07. Aruba
08. Australija
09. Austrija
10. Bahrein
11. Barbados
12. Belgija
13. Bjelorusija
14. Bolivija
15. Bosna i Hercegovina
16. Brazil
17. Bruneji
18. Bugarska
19. Burma (Mijanmar)
20. Cabo Verde
21. Cipar
22. Cookovi otoci
23. Crna Gora
24. Češka
25. Čile
26. Danska
27. Dominika
28. Egipat
29. El Salvador
30. Estonija
31. Fidži
32. Filipini
33. Finska
34. Francuska
35. Gambija
36. Grčka
37. Gruzija
38. Gvatemala
39. Gvineja Bissau
40. Honduras
41. Hong Kong
42. Hrvatska
43. Indija
44. Indonezija
45. Iran
46. Irska
47. Island
48. Italija
49. Izrael
50. Japan
51. Jordan
52. Južna Afrika
53. Južna Koreja
54. Kambodža
55. Kanada
56. Katar
57. Kazahstan
58. Kenija
59. Kina
60. Kirgistan
61. Kolumbija
62. Kosovo
63. Kuba
64. Kuvajt
65. Laos
66. Latvija
67. Lesoto
68. Libanon
69. Lihtenštajn
70. Litva
71. Luksemburg
72. Mađarska
73. Makao
74. Makedonija
75. Malavi
76. Malezija
77. Mali
78. Malta
79. Maroko
80. Meksiko
81. Moldova
82. Monako
83. Mozambik
84. Nepal
85. Nizozemska
86. Norveška
87. Novi Zeland
88. Njemačka
89. Oman
90. Palau
91. Paragvaj
92. Peru
93. Poljska
94. Portugal
95. Ruanda
96. Rumunjska
97. Rusija
98. San Marino
99. Sejšeli
100. Senegal
101. Singapur
102. Sirija
103. Sjedinjene Američke Države
104. Sjeverna Koreja
105. Slovačka
106. Slovenija
107. Srbija
108. Svaziland
109. Sveti Vincent & Grenadini
110. Španjolska
111. Šri Lanka
112. Švedska
113. Švicarska
114. Tajland
115. Tajvan
116. Tanzanija
117. Tunis
118. Turska
119. Uganda
120. Ujedinjeni Arapski Emirati
121. Ukrajina
122. Urugvaj
123. Uzbekistan
124. Vatikan
125. Velika Britanija
126. Vijetnam
127. Zambija

Putovao preko zračnih luka
001. Abu Dhabi (UAE)
002. Adelaide (AUS)
003. Akureyri (ISL)
004. Algiers Houari Boumediene (ALG)
005. Almaty (KAZ)
006. Amsterdam Schiphol (NED)
007. Aruba Reina Beatrix (ARU)
008. Asuncion (PRG)
009. Atena Elefterios Venizelos (GRE)
010. Auckland (NZL)
011. Ayers Rock (AUS)
012. Balaton (HUN)
013. Baltimore (USA)
014. Bamako (MLI)
015. Bandar Seri Begawan (BRN)
016. Bangalore Kempegowda (IND)
017. Bangkok Suvarnabhumi (THA)
018. Barcelona El Prat (ESP)
019. Bari (ITA)
020. Bastia Poretta (FRA)
021. Beijing Capital (CHN)
022. Beirut Rafik Hariri (LEB)
023. Beograd Nikola Tesla (SRB)
024. Bergamo Orio al Serio (ITA)
025. Bergen (NOR)
026. Berlin Schonefeld (GER)
027. Berlin Tegel (GER)
028. Bilbao (ESP)
029. Birmingham (GBR)
030. Bishkek Manas (KGS)
031. Bissau Osvaldo Vieira (GNB)
032. Bogota El Dorado (COL)
033. Bologna G. Marconi (ITA)
034. Bordeaux (FRA)
035. Boston Logan (USA)
036. Bratislava (SLK)
037. Bridgetown Grantley Adams (BRB)
038. Brisbane (AUS)
039. Bruxelles Charleroi (BEL)
040. Bruxelles National (BEL)
041. Budapest Ferihegy (HUN)
042. Buffalo (USA)
043. Cagliari Elmas (ITA)
044. Cairns (AUS)
045. Cairo (EGY)
046. Cape Town (RSA)
047. Caracas Maiquetia Simon Bolivar (VEN)
048. Cartagena Rafael Nunez (COL)
049. Casablanca Mohammed V (MRC)
050. Catania Fontanarossa (ITA)
051. Cebu Mactan (PHI)
052. Chengdu Shuangliu (CHN)
053. Chicago O'Hare (USA)
054. Chisinau (MOL)
055. Christchurch (NZL)
056. Cochin (IND)
057. Colombo Bandaranaike (LKA)
058. Copenhagen Kastrup (DEN)
059. Corfu Ioannis Capodistrias (GRE)
060. Cork (IRL)
061. Dakar Leopold Sedar Senghor (SEN)
062. Danang (VIE)
063. Denpasar Bali Ngurah Rai (IDN)
064. Denver (USA)
065. Doha (QAT)
066. Dortmund (GER)
067. Dubai International (UAE)
068. Dubai Al Maktoum (UAE)
069. Dublin (IRL)
070. Dubrovnik Čilipi (CRO)
071. Dusseldorf (GER)
072. Fort de France (MTQ)
073. Fort Lauderdale (USA)
074. Frankfurt (GER)
075. Girona Costa Brava (ESP)
076. Graz Thalerhof (AUT)
077. Grimsey (ISL)
078. Hahn (GER)
079. Hanoi Noi Bai (VIE)
080. Havana Jose Marti (CUB)
081. Herat (AFG)
082. Hobart (AUS)
083. Ho Chi Minh City (VIE)
084. Hong Kong (HKG)
085. Hyderabad Rajiv Ghandi (IND)
086. Ibiza (ESP)
087. Istanbul Ataturk (TUR)
088. Istanbul Sabiha Gokcen (TUR)
089. Jakarta Soekarno-Hatta (IDN)
090. Johannesburg O Tambo (RSA)
091. Kabul Khwaja Rawash (AFG)
092. Kathmandu Tribhuvan (NEP)
093. Kerry (IRL)
094. Kigali Gregoire Kayibanda (RWA)
095. Kijev Boryspil (UKR)
096. Kijev Zhulany (UKR)
097. Kiruna (SWE)
098. Kingstown ET Joshua (VCT)
099. Koln/Bonn (GER)
100. Koror Roman Tmetuchl (PLW)
101. Krabi (THA)
102. Krakow Ivan Pavao II (POL)
103. Kuala Lumpur (MYS)
104. Kutaisi (GEO)
105. Kuwait (KWT)
106. Langkawi (MYS)
107. Laoag (PHI)
108. Larnaka (CYP)
109. Leh Kushok Bakula Rimpochee (IND)
110. Lima Jorge Chavez (PER)
111. Lisbon (POR)
112. Liverpool John Lennon (GBR)
113. London Gatwick (GBR)
114. London Heathrow (GBR)
115. London Luton (GBR)
116. London Stansted (GBR)
117. Los Angeles International (USA)
118. Luxor (EGY)
119. Ljubljana Brnik (SLO)
120. Macau (CHN)
121. Madrid Barajas (ESP)
122. Madurai (IND)
123. Mahe (SYC)
124. Malta Luqa (MAL)
125. Manama (BAH)
126. Manchester (GBR)
127. Manila NAIA (PHI)
128. Marakesh Menara (MRC)
129. Maribor Edvard Rusjan (SLO)
130. Medan Kualanamu (IDN)
131. Medellin Jose Maria Cordova (COL)
132. Melbourne Tullamarine (AUS)
133. Melville Hall (DMA)
134. Mexico City Benito Juarez (MEX)
135. Miami (USA)
136. Milano Malpensa (ITA)
137. Minsk 2 (BLR)
138. Miri (MYS)
139. Montevideo (URG)
140. Montreal Trudeau (CAN)
141. Moskva Sheremetyevo (RUS)
142. Moskva Domodedovo (RUS)
143. Mumbai Chatrapati Shivaji (IND)
144. Munchen (GER)
145. Mykonos (GRE)
146. Muscat (OMN)
147. Nadi (FIJ)
148. Nairobi Jomo Kenyatta (KEN)
149. Napoli Capodichino (ITA)
150. New Delhi Indira Gandhi (IND)
151. Newark Liberty (USA)
152. New York JFK (USA)
153. New York La Guardia (USA)
154. Niš Konstantin Veliki (SRB)
155. Olbia Costa Smeralda (ITA)
156. Osaka Kansai (JPN)
157. Osh (KGS)
158. Osijek (CRO)
149. Oslo Gardermoen (NOR)
160. Oslo Rygge (NOR)
161. Paphos (CYP)
162. Pariz Charles de Gaulle (FRA)
163. Pariz Orly (FRA)
164. Peleliu (PLW)
165. Penang (MYS)
166. Pereira Maltecańa (COL)
167. Perth (AUS)
168. Phu Quoc (VIE)
169. Pointe a Pitre (GLP)
170. Porto (POR)
171. Praia Nelson Mandela (CPV)
172. Priština (KOS)
173. Puerto Montt (CHI)
174. Puerto Princesa (PHI)
175. Punta Arenas (CHI)
176. Rarotonga (COK)
177. Reykjavik Domestic (ISL)
178. Reykjavik Keflavik (ISL)
179. Riga (LAT)
180. Rijeka (CRO)
181. Rio de Janeiro Galeao (BRA)
182. Rotterdam (NED)
183. Sal Amilcar Cabral (CPV)
184. San Francisco (USA)
185. San Salvador Comalapa (ESA)
186. Santander (ESP)
187. Santiago de Chile (CHI)
188. Santorini Thira (GRE)
189. Sao Paulo Guarulhos (BRA)
190. Sapporo New Chitose (JPN)
191. Sarajevo Butmir (BIH)
192. Seoul Incheon (KOR)
193. Sevilla San Pablo (ESP)
194. Shanghai Pudong (CHN)
195. Shannon (IRL)
196. Sharjah (UAE)
197. Shiraz (IRN)
198. Shymkent (KAZ)
199. Simferopol (UKR)
200. Singapur Changi (SIN)
201. Sofia (BUL)
202. Solo Adi Sumarmo (IDN)
203. Southend on Sea (GBR)
204. Split (CRO)
205. Stockholm Arlanda (SWE)
206. St Petersburg Pulkovo (RUS)
207. Stuttgart Echterdingen (GER)
208. Sydney Kingsford Smith (AUS)
209. Tabriz (IRN)
210. Tagbilaran (PHI)
211. Taipei Taoyuan (TWN)
212. Tallinn (EST)
213. Tanger Ibn Battouta (MRC)
214. Tapachula (MEX)
215. Tashkent (UZB)
216. Tehran Mehrabad (IRN)
217. Tehran Imam Khomeini (IRN)
218. Tel Aviv Ben Gurion (ISR)
219. Tijuana (MEX)
220. Timimoun (ALG)
221. Tokyo Narita (JPN)
222. Trieste Ronchi dei Legionari (ITA)
223. Tunis Carthage (TUN)
224. Udon Thani (THA)
225. Urgench (UZB)
226. Valencia (ESP)
227. Venezia Marco Polo (ITA)
228. Venezia Treviso (ITA)
229. Wien Schwechat (AUT)
230. Yangon (MYN)
231. Zadar (CRO)
232. Zagreb Pleso (CRO)
233. Zakynthos Dyonysios Solomos (GRE)
234. Zanzibar (TAN)
235. Zurich (SWI)

Letio s avioprijevoznicima
01. Adria Airways
02. Aegean Airlines
03. Aer Lingus
04. Aeroflot
05. Aeromexico
06. Air Algerie
07. Air Antilles
08. Air Arabia
09. Air Asia
10. Air Astana
11. Air Baltic
12. Air France
13. Air Iceland
14. Air India
15. Air Macau
16. Air Manas
17. Air Serbia
18. Air Seychelles
19. All Nippon Airlines (ANA)
20. ATA Airlines Iran
21. Austrian
22. Avianca
23. British Airways
24. Brussels Airlines
25. Cathay Pacific
26. Cebu Pacific
27. China Airlines
28. Clickair
29. Condor
30. Croatia Airlines
31. Cyprus Airways
32. Easyjet
33. Egyptair
34. Emirates
35. Etihad
36. Fiji Airways
37. FlyDubai
38. Garuda Indonesia
39. Germanwings
40. Go Air
41. Iberia
42. Icelandair
43. Interjet Mexico
44. Iran Aseman
45. Japan Airlines
46. Jat Airways
47. Jazeera Airways
48. Jet Airways
49. Jetstar
50. Kenya Airways
51. Lauda Air
52. Level
53. Liat Caribbean Airlines
54. Lufthansa
55. Malaysia Airlines
56. Malev
57. Myair
58. Niki (Air Berlin)
59. Nok Air
60. Norwegian
61. Qantas
62. Qatar Airways
63. Pacific Mission Aviation Palau
64. Pegasus
65. Pluna
66. Royal Air Maroc
67. Royal Brunei Airlines
68. Ryanair
69. Safi Airways
70. SAS Scandinavian
71. Sichuan Airlines
72. Singapore Airlines
73. Sky Airline Chile
74. South African Airways
75. Southwest
76. Spicejet
77. Spirit
78. Sterling
79. Surinam Airways
80. Swiss
81. Taca Airlines
82. TACV Cabo Verde Airlines
83. TAM Linhas Aereas
84. TAP Air Portugal
85. Tigerair
86. Trade Air
87. TUI Fly
88. Tunisair
89. Turkish Airlines
90. Ukraine Int Airlines
91. Uzbekistan Airways
92. Vietnam Airlines
93. Virgin Atlantic
94. Virgin Australia
95. Volare
96. Volotea
97. Vueling
98. Wizzair

Posjećena skijališta
01. Alpbachtal Wildschonau (AUT)
02. Alta Badia (ITA)
03. Arapahoe Basin (USA)
04. Are (SWE)
05. Aspen (USA)
06. Auron (FRA)
07. Axamer Lizum (AUT)
08. Bad Kleinkirchheim (AUT)
09. Bansko (BUL)
10. Beaver Creek (USA)
11. Bela (SLO)
12. Bergeralm Steinach (AUT)
13. Białka Tatrzańska (POL)
14. Boggvisstadafjall Dalvik (ICE)
15. Boreal (USA)
16. Bormio (ITA)
17. Borovets (BUL)
18. Breckenridge (USA)
19. Brixental SkiWelt (AUT)
20. Canyons (USA)
21. Cerkno (SLO)
22. Copper Mountain (USA)
23. Cortina d'Ampezzo (ITA)
24. Deer Valley (USA)
25. Dizin (IRN)
26. Flachau (AUT)
27. Furano (JPN)
28. Garmisch Partenkirchen (GER)
29. Gerlitzen (AUT)
30. Gerlos Zillertal Arena (AUT)
31. Goldeck (AUT)
32. Golte (SLO)
33. Grossglockner Kals-Matrei (AUT)
34. Gulmarg (IND)
35. Hammarbybacken Stockholm (SWE)
36. Heavenly (USA)
37. Hintertux (AUT)
38. Hlidarfjall Akureyri (ICE)
39. Innerkrems (AUT)
40. Ischgl Samnaun (AUT/SWI)
41. Isola 2000 (FRA)
42. Jahorina (BIH)
43. Jasna Chopok (SVK)
44. Kanin-Sella Nevea (SLO/ITA)
45. Kappl (AUT)
46. Katschberg (AUT)
47. Kaunertal (AUT)
48. Keystone (USA)
49. Kirkwood (USA)
50. Kitzbuhel (AUT)
51. Kitzsteinhorn Kaprun (AUT)
52. Kobla (SLO)
53. Kopaonik (SRB)
54. Kranjska Gora (SLO)
55. Kronplatz (ITA)
56. Krvavec (SLO)
57. Kühtai (AUT)
58. Lake Placid (USA)
59. Lenzerheide (SWI)
60. Lienz (AUT)
61. Livigno (ITA)
62. Madonna di Campiglio (ITA)
63. Malbun (LIE)
64. Malino Brdo Ružomberok (SVK)
65. Mariborsko Pohorje (SLO)
66. Mölltaler (AUT)
67. Mont Tremblant (CAN)
68. Nanshan (CHN)
69. Nassfeld (AUT)
70. Nauders (AUT)
71. Niseko (JPN)
72. Northstar (USA)
73. Obergurgl-Hochgurgl (AUT)
74. Obertauern (AUT)
75. Obertilliach (AUT)
76. Paganella (ITA)
77. Park City (USA)
78. Patscherkofel (AUT)
79. Phoenix Park (KOR)
80. Piancavallo (ITA)
81. Pitztal (AUT)
82. Popova Šapka (MKD)
83. Rogla (SLO)
84. Romme Alpin (SWE)
85. Saalbach Hinterglem (AUT)
86. Santa Caterina (ITA)
87. Sapporo Teine (JPN)
88. Schladming (AUT)
89. Seoul Woongjin Snowdoci (KOR)
90. Serfaus Fiss Ladis (AUT)
91. Sillian Hochpustertal (AUT)
92. Ski Dubai (UAE)
93. Sljeme (CRO)
94. Solden (AUT)
95. St Anton am Arlberg (AUT)
96. Steinplatte-Winklmoosalm (AUT/GER)
97. St Jakob im Deferegental (AUT)
98. St Johann in Tirol (AUT)
99. St Moritz (SWI)
100. Stubai (AUT)
101. Tarvisio (ITA)
102. Tochal (IRN)
103. Turracher Hohe (AUT)
104. Vail (USA)
105. Vogel (SLO)
106. Yongpyong (KOR)

Kontakt

Vedran Anelić

Linkovi


Forum.hr
Virtualtourist
Lonely Planet Thorntree travel forum
Hrvatski ski magazin
Punto Zagreb, tourism with a smile. Zagreb and Croatia sightseeing tours.


Ryanair
Easyjet
Germanwings
TuiFly
Wizzair
Aer Lingus
Vueling
Norwegian
Air Asia
Air Arabia
Fly Dubai

Putopisi-Moj putopis
Putopisi-Putna groznica


mixed martial arts
Free Web Counter
mixed martial arts