Iz El Calafatea, Argentina za Punta Arenas i Isla Magdalena, Čile (Dan 39-40, 04.-05.01.2012.)

Kao što sam i pretpostavio ranije, uspon ujutro do autobusnog kolodvora težak je posao. Ruksak na leđima, torba na kotačima, koji mi baš u ovom slučaju i nisu od neke koristi s obzirom da ima stotinu stepenica do autobusa, i u deset minuta uspijevam se usvinjiti. I to upravo danas kada je preda mnom deset sati puta do Punta Arenasa. A da stvar bude još gora, putem po stepenicama put mi je prepriječila neka jadna džukela i ničim izazvana uhvatila me za potkoljenicu. Ostavila je lagan trag zuba. Ma odličan način za oprostiti se od Argentine.
Autobusne kompanije u južnoj Argentini pravi su monopolisti. Svaka drži par ruta i ne miješaju se jedna drugoj u posao. Takav monopol doveo je do toga da su autobusi u južnoj Argentini stari, smrdljivi i vrući. I vlasnike kompanija to ne zabrinjava uopće jer znaju da putnici druge opcije nemaju. Kvaliteta autobusa u južnoj Argentini na razini je onih u zemljama Trećeg svijeta. Između argentinskih autobusa na sjeveru, gdje monopol skoro da i ne postoji, i ovih na jugu jaz je ogroman. Nebo i zemlja. I tako postoji samo Cootra na ruti između El Calafatea i Puerto Natalesa u Čileu. Bus je star i prljav, klima ne radi, a još na autobusnom kolodvoru u El Calafateu neizdrživ smrad širi se iz zahoda u stražnjem dijelu autobusa. Taj neizdrživ smrad za svih gotovo pedeset putnika sljedećih pet sati mora biti izdrživ. Druge opcije nema.
Na jug, do četiri sata udaljene granice, bus gazi kroz patagonijsku stepu. Cesta je dvotračna, zavojita, ali općenito u dobrom stanju. Prometa je malo, a isto tako i naselja. Ma da i ima naselja, ili barem odmorišta uz cestu, i da se putnici počnu ozbiljno gušiti u smradu, ovaj bus ne bi stao. Staje tek na granici i svjež je zrak toliko ugodan i dobrodošao da putnici što više odugovlače s graničnim formalnostima ne bi li se još koji trenutak više zadržali vani. Kod granice patagonijsku stepu zamjenjuju brežuljci koji poput valova dominiraju krajolikom. Na jednom od tih brežuljaka, odmah nakon neuglednog gradića Rio Turbio, nalazi se jednostavna, jednokatna zidanica (uz nju sedežnica skijališta koje naravno nije u funkciji jer nema snijega u ovo doba godine) i ta jednostavna zidanica predstavlja argentinsku granicu. Prometa je previše za tako malu granicu, jedan je samo šalter za izlazak i ulazak u zemlju, ljudi se guraju. Tek nakon dvadesetak minuta, vozač autobusa povlači par veza i samo za nas iz smradobusa otvaraju dodatni šalter. Ajde, potrudio se.
Nakon vrha brežuljka i onda malo nizbrdo smjestila se čileanska granica. Malo je veća od argentinske, ali svejedno minijaturna, daleko od one argentinsko-čileanske kod Portilla u Andama koju sam prije šest godina dvaput prošao na putu između Santiaga i Mendoze. Ono se zove efikasna granica. Ovo se zove kokošinjac granica. A s obzirom da se u Čile ulazi, kontrola je toliko detaljna da provodimo skoro pa sat vremena samo na čileanskoj strani. Jednom napokon u Čileu, nizbrdo je dvadeset minuta do Puerto Natalesa i spasenja.
Ono što sam vidio od Puerto Natalesa ne ulijeva mi nikakvu želju da se uopće vratim u njega u budućnosti. Nekakav ćušpajz od jednokatnica, puste ulice, vjetar - ne izgleda nimalo primamljivo. Ljudi uostalom samo prođu kroz Natales kao odskočnu dasku za obližnji Nacionalni park Torres del Paine, ali s obzirom da je Paine još uvijek zatvoren, Natales rado preskačem. Zadržavam se čak punih deset minuta koliko mi je potrebno da prebacim stvari iz jednog u drugi bus. Nastavljam za Punta Arenas.
I dalje se nastavlja patagonijska stepa. Ali na putu za Arenas ona se sve više doima zauzdanom. Ograde parcela i ovce počinju sada sve više dominirati krajolikom. Dok je Argentina više okrenuta prema kravama, Čile, a posebice njegov jug, živi od ovaca. I kako bus, ovaj je puno komforniji jer je natjecanje na ovoj ruti dosta jako, ide sve više prema jugu i Arenasu, sve opasniji se oblaci nadvijaju nad čileanskom Patagonijom i naposljetku počinje kiša. Sve orkanskije puše i svako malo dobro protrese autobus. Čileanski jug, a posebice Punta Arenas, poznat je po jakim vjetrovima. Prozori autobusa sada su zamagljeni i moram ih brisati svojim rukavom ne bih li nešto vidio vani. Stvarno sam došao do kraja Zemlje.
Lijepo sam spavao u udobnom i toplom krevetu Hostela Keoken, jednom od najboljih na ovom putovanju, kada sam se odjednom probudio i pred sobom ugledao lice. Kako sam otvorio oči i ispustio jedan krik, lice se odmah raspršilo. Ok, može biti da sam sanjao. A može biti i da sam ugledao duha. Barem mi se tako to činilo u tom trenutku. Ujutro kada sam se napokon probudio, manje sam bio uvjeren u duha, a više u nekakav lud san. Ali ne zaboravljaju li se snovi jednom kada se probudiš?! I zašto sam ja uvjeren da sam nakon tog krika i lica koje se raspršilo pogledao na sat koji je pokazivao dva i pedeset?!
Ujutro sam odlučio vlasnicima hostela ništa ne spominjati svoje noćne (ne)fantazije. Izlazim van. Zrak je hladan. I dalje puše hladan vjetar da na sebe opet stavljam jaknu. Sisterka me preko telefona pita da li se kupam. Jesi ti luda, pitam ju. Ovdje je ledeno, kažem joj. Pa u Južnoj Americi je ljeto, kaže ona meni.
Stari meteorološki sat na puntaarenaškoj obali pokazuje devetnaest stupnjeva. Dodajmo tome faktor hladnog vjetra s Anda i zapravo je upola toliko. Bez obzira što je sunce visoko na nebu, ono uopće ne grije Punta Arenas. Ljudi su u debelim jaknama, a mnogi i s rukavicama i kapama. Nije ni čudo da je hladno i ljeti u ovome gradu od kojih 130,000 stanovnika. Punta Arenas je najjužniji grad na američkom kopnu. Svi ostali južniji gradovi poput Porvenira, Ushuaije ili Puerto Williamsa nalaze se na otocima. Uzmemo li u obzir sve gradove na svijetu s više od tisuću stanovnika, Punta Arenas je šesti najjužniji grad na svijetu. Od Antartike dijeli ga samo 1418.4 kilometara. To je otprilike kao od Zagreba do Pariza.
Punta Arenas je miran gradić i nikako ne otkriva da zapravo ima 130,000 stanovnika. Prvo, jer ljudi i automobila je malo na ulicama. Drugo, jer visoke zgrade su skoro pa nepostojeće u ovom gradu i većina su jednokatnice, a u stambenom dijelu grada i prizemnice, gdje su čitava naselja građena po istoj šabloni po uzoru na ona po Sjedinjenim Državama i Kanadi. U centru je nekoliko zanimljivih palača s kraja 19. i početka 20. stoljeća koje su građene po nalogu bogatih obitelji, u prvom redu Menendeza i Brauna. U njima se vidi svo bogatstvo i luksuz Punta Arenasa na promjeni stoljeća.
U centru grada je i ulica Croacia, a malo dalje spomenik hrvatskom imigrantu. Tu je također i hrvatski klub Hogar Croata s velikom šahovnicom iznad ulaza. Naime, prema posljednjem popisu stanovništva svaki četvrti Puntaarenašanin ima hrvatske korijene. No, to ne znači da u Punta Arenasu ima hrvatskog restorana. Moja potraga je završila neuspješno (ipak ja nisam Goran Milić) i na kraju ručam u čileanskom restoranu La Luna. Dvije su stvari koje ovi južnjaci vole: jedna je janjetina, druga je riba i morski plodovi. S obzirom da ću u Ognjenoj zemlji živjeti na janjetina (joj, baš mi je loše), odlučujem se za ribu. Naručujem vrlo traženo jelo - chupe od morskih plodova. Riječ je o kombinaciji morskih plodova poput dagnji, liganja i centolle (rakova okusa sličnog jastogu) dobro prekrivenih parmezanom i zapečenih u pećnici u zemljanoj posudi. Za polizati prste. A onda da se ubiju malo te kalorije, dižem se do vidikovca s pogledom na grad. Niske kućice, malo dalje glavni trg kojeg je lako pozicionirati zbog bijelo-žuto-plavog tornja katedrale, još dalje luka, zatim zapijenjeno more i nekoliko kargo brodova u Magellanovom tjesnacu i konačno, daleko na horizontu, kopno otoka Ognjena zemlja.
Magellanov tjesnac dijeli južnoameričko kopno od Ognjene zemlje i najkraća je južna ruta između Atlantika i Pacifika. No, ovaj se tjesnac oduvijek smatrao opasnim, zbog jakih vjetrova, morskih struja i male širine. Prvi je kroz tjesnac prošao Ferdinand Magellan 1520. godine u svojoj potrazi za zapadnim putem do Otoka začina. Kako je u tjesnac uplovio na dan Svih svetih, nazvao ga je Tjesnacem Svih Svetih. Tek je kasnije španjolski kralj u sjećanje na Ferdinanda Magellana nazvao tjesnac njegovim imenom. Čile je ovaj tjesnac uzeo u svoj posjed tek 1843. godine. Dotad sve južnije i zapadnije od njega bila je ničija zemlja. Magallanov tjesnac predstavljao je južnu granicu civilizacije. Danas južni Čile s Punta Arenasom, Ognjenom zemljom i otokom Navarinom te čitavim nizom drugih nenaseljenih otoka, otočića i hridi prema Antarktici čini najjužniju čileansku pokrajinu - Magallanes y Antarctica chilena. Lijepo zvuči.
U pet popodne u luci se ukrcavam na stari trajekt Melinku. Ovaj je trajekt nekada vozio između Punta Arenasa i Porvenira, a kad je odradio svoje, odlučili su da odradi još malo. Prenamijenili su ga u turističke svrhe i poslali ga prema otoku Magdalena. Dovoljno je reći da je Melinka sagrađena na Floridi 1965. godine. S valovima trajekt se njiše, ali manje od očekivanog s obzirom na svoju dob i krhki izgled. Iako sam ponovno pripremljen za najgore, vrećica za povraćanje nasreću ostaje neiskorištena. Samim time znači da nije tako loše.
Voda u tjesnacu, osim što je valovita, jednolično je tamnozeleno-siva. Metalna. Ne vidi se dno. Ne vide se ribe. Nema ptice na njegovoj površini. Mrtvilo.
Isla Magdalena smještena je 32 kilometara sjeveroistočno od Punta Arenasa u Magellanovom tjesnacu. Vožnja do nje traje čak dva sata i petnaest minuta. Ne može Melinka brže. Otok je prekriven niskom travom, opaljeno žute boje, i nema niti jednog grma ili stabla. Ali zato ima stari svjetionik i na tisuće magellanskih pingvina. Zapravo ih je ukupno preko 69,000 parova. Jer pingvini su monogamni, žive u parovima do svoje smrti. Ovi na Magdaleni se u studenom spuštaju iz Brazila. Prvo dolaze mužjaci, a petnaestak dana kasnije i ženke. Ubrzo nesu jedno do dva jaja (pingvini su ptičurine, ako niste znali) i o mladima se brinu oba roditelja. Dok jedan traži hranu, drugi je uvijek kod gnijezda. Na otoku su tri generacije pingvina: stare krame, mladi u naponu snage i bebe. Ovi posljednji nisu crno-bijeli, već sivi i izgledaju poput plišanih igračaka. U ožujku se vraćaju prema Brazilu. Neki otiđu prema Pacifiku.
Bruce Chatwin u svojoj knjizi spominje da su pingvini i albatrosi posljednje ptice na svijetu koje bi ubio. Slažem se s njim. Donosi i priču o engleskom brodu Desire, grdosiji od 120 tona, koja se polako vraćala kući s južnih mora. Upravo je bila počela južna zima 1592. i mornari su se smrzavali od hladnoće. Nestalo je hrane. Situacija je bila alarmantna. Kapetan Davis je je naredio pravac Puerto Deseado, na današnjoj atlantskoj obali argentinske Patagonije. Malo južnije od Luke žudnje (Puerto Deseado) naišli su na Otok pingvina (kasnije će se pokazati da je to bio čitav arhipelag i Davis je slučajno otkrio Falklandske otoke). Mornari su tada pobili oko dvadeset tisuća ovih crno-bijelih stvorenja. Nisu imali prirodnih neprijatelja i stoga su bili posve bez straha pred ljudima. Davis je naredio da se pingvini osuše i usole. Nekoliko mjeseci kasnije, na putu za Englesku, negdje na Atlantiku iznad ekvatora, pobunili su se ti osušeni i usoljeni pingvini. Svaki od njih je u sebi skrivao crva koji se probudio i počeo jesti sve, osim željeza: drvo, odjeću, kožu, čak i ljudsko meso... Koliko god crva da su ubili, oni bi se dvostruko umnožili. Naposljetku je od prvotnih sedamdeset i šest ljudi na brodu preživjelo samo njih petnaest, uključujući i Davisa. Osveta je bila učinkovita. Pa se ti sad zamjeri pingvinima!

UKUPNO NAPRAVLJENIH OVERLAND KILOMETARA DO DANAS - 8287


BUS Cootra El Calafate-Puerto Natales A$ 100,00
BUS Buses Fernandez Puerto Natales-Punta Arenas C$ 5,000
Smještaj u Hostel Keoken (Magallanes 209, Punta Arenas) EUR 22,42 (jednokrevetna soba sa zajedničkom kupaonicom, doručak uključen, www.hostelbookers.com)
Ručak u Restaurante La Luna (O'Higgins 974, Punta Arenas) C$ 17,030 (riblja juha, chupe od morskih plodova, pisco, malo pivo, mala boca vode)
Večera u Lomit's (Jose Menendez 722, Punta Arenas) C$ 6000 (veliki hamburger, dvije coca cole)
Četverosatni izlet na Isla Magdalena C$ 25,000 (uključuje povratni prijevoz i ulaznicu)
C$ 1,000 (čileanski peso)=HRK 11,83

25.11.2011. u 01:33 • 0 KomentaraPrint#^

Dostupni putopisi

Gutaš moje putopise? Ajd' onda ne budi cicija i stisni 'pay now' i plati mi gemišt!







Image and video hosting by TinyPic

Dvije Afrike (Maroko & Mali)

Između neba i zemlje (Peru, Bolivija, Čile & Argentina)

Azija (Japan, Hong Kong, Makao, Kina)

Ne! Vijetnam, Kambodža i Laos nisu ratovi! (Vijetnam, Kambodža, Tajland, Malezija)

Kod strica Busha (SAD)

Moja Afrika (Egipat, Južna Afrika, Lesoto, Svaziland, Mozambik, Malavi, Zambija, Tanzanija)

Gram i pol curryja (Indija & Nepal)

U zagrljaju pernate zmije (Gvatemala, El Salvador, Honduras, Meksiko)

Bijeg u talijansku potpeticu (Bari, Ostuni, Polignano a Mare, Taranto)

Istok Ukrajina (Ukrajina)

Na čajanki s Hezbolahom (Libanon, Sirija)

Tamo gdje sam stao... (Južna Koreja, Burma, Singapur, Malezija, Tajland, Laos, Kina)

Podijeljena Afrodita (Cipar)

Jesu li Marokanci couscous manijaci i ovisnici o čaju od mente? I dimi li se kif na Sjeveru? (Maroko)

Oman - Zlatni pijesci Arabije Felix

Buenos dias, buenas tardes y buenas noches - Overland od Asunciona do Arenasa... i još malo dalje (Paragvaj, Brazil, Urugvaj, Argentina, Čile)

Tunis none.inclusive

Pozdrav iz Chaikhanastana - Priče iz središnje Azije (Kirgistan, Uzbekistan & Afganistan)

Ples u sjeni vulkana (Indonezija)

Veliki ocean plavog neba (Cookovi otoci i Australija)

O cipelama...i još ponešto (Filipini)

Crni papar, crvena riža (Južna Indija)

Teranga (Cabo Verde, Senegal & Gambija)

O autoru

"Backpacking? Što je to?", upitao sam se pred nekoliko godina kada sam jednog dana slučajno ušao na jednu backpacking stranicu. To je bila terra incognita, ne samo meni, već i ljudima koji me okružuju. Počeo sam čitati tu stranicu, potom još jednu, i još jednu nakon nje... I tako je započela moja velika romansa s backpacking putovanjima...

Ime mi je Vedran Anelić. Imam «tek» 38 godina, ali i ja osjećam da me godine nemilosrdno gaze (rofl) pa stvari koje sam bez puno problema mogao napraviti prije desetak godina, sada me bolovi u križima, slab vid, senilnost i slične stvari sprječavaju. Zvučim sam sebi ko stari nonić... Šala mala... Rođeni sam Rječanin, ali sam kao crna ovca svoje obitelji otišao na studij u Zagreb i ostao. Ipak, Zagreb je Zagreb i u ovom trenutku grad baš po mojoj mjeri. Što će biti za 10-20 godina, ne znam. Nisam Nostradamus.
I da, ovisnik sam! Otvoreno priznajem. Drogiram se! A moja droga su putovanja. Kada sam započeo s backpackingom sada već daaaaavneeee 2001. godine, bilo je to jedno kratko i organizacijski lagano putovanje u Mađarsku, Slovačku i Češku, a nakon toga put me odveo u gotovo sve krajeve svijeta: Maroko, Mali, Peru, Bolivija, Čile, Japan, Kina, Vijetnam, Kambodža, SAD itd itd itd... Moja droga je skuplja od hašiša i heroina, ali s puno više vitamina zujo I ne pokušavajte! Ne želim na odvikavanje!
A gdje je bilo najljepše? Doma! Doma je uvijek najljepše! I nije to samo isprazna fraza. Svaka zemlja koju sam posjetio je drugačija od one prethodne i svaka je zanimljiva na svoj način. I ne postoje dvije iste zemlje. Ali istina je i da se nakon svakog puta uvijek najradije vraćam svojoj garsonjerici od 25 kvadrata. S novim uspomenama koje su moj «fiks» do nekog sljedećeg putovanja u neki novi neistraženi kutak našeg trećeg kamenčića od sunca.

Trenutna visina letvice: 127 zemalja. Nije da se hvalim... wave


Posjećene zemlje/teritoriji
01. Afganistan
02. Albanija
03. Alžir
04. Andora
05. Argentina
06. Armenija
07. Aruba
08. Australija
09. Austrija
10. Bahrein
11. Barbados
12. Belgija
13. Bjelorusija
14. Bolivija
15. Bosna i Hercegovina
16. Brazil
17. Bruneji
18. Bugarska
19. Burma (Mijanmar)
20. Cabo Verde
21. Cipar
22. Cookovi otoci
23. Crna Gora
24. Češka
25. Čile
26. Danska
27. Dominika
28. Egipat
29. El Salvador
30. Estonija
31. Fidži
32. Filipini
33. Finska
34. Francuska
35. Gambija
36. Grčka
37. Gruzija
38. Gvatemala
39. Gvineja Bissau
40. Honduras
41. Hong Kong
42. Hrvatska
43. Indija
44. Indonezija
45. Iran
46. Irska
47. Island
48. Italija
49. Izrael
50. Japan
51. Jordan
52. Južna Afrika
53. Južna Koreja
54. Kambodža
55. Kanada
56. Katar
57. Kazahstan
58. Kenija
59. Kina
60. Kirgistan
61. Kolumbija
62. Kosovo
63. Kuba
64. Kuvajt
65. Laos
66. Latvija
67. Lesoto
68. Libanon
69. Lihtenštajn
70. Litva
71. Luksemburg
72. Mađarska
73. Makao
74. Makedonija
75. Malavi
76. Malezija
77. Mali
78. Malta
79. Maroko
80. Meksiko
81. Moldova
82. Monako
83. Mozambik
84. Nepal
85. Nizozemska
86. Norveška
87. Novi Zeland
88. Njemačka
89. Oman
90. Palau
91. Paragvaj
92. Peru
93. Poljska
94. Portugal
95. Ruanda
96. Rumunjska
97. Rusija
98. San Marino
99. Sejšeli
100. Senegal
101. Singapur
102. Sirija
103. Sjedinjene Američke Države
104. Sjeverna Koreja
105. Slovačka
106. Slovenija
107. Srbija
108. Svaziland
109. Sveti Vincent & Grenadini
110. Španjolska
111. Šri Lanka
112. Švedska
113. Švicarska
114. Tajland
115. Tajvan
116. Tanzanija
117. Tunis
118. Turska
119. Uganda
120. Ujedinjeni Arapski Emirati
121. Ukrajina
122. Urugvaj
123. Uzbekistan
124. Vatikan
125. Velika Britanija
126. Vijetnam
127. Zambija

Putovao preko zračnih luka
001. Abu Dhabi (UAE)
002. Adelaide (AUS)
003. Akureyri (ISL)
004. Algiers Houari Boumediene (ALG)
005. Almaty (KAZ)
006. Amsterdam Schiphol (NED)
007. Aruba Reina Beatrix (ARU)
008. Asuncion (PRG)
009. Atena Elefterios Venizelos (GRE)
010. Auckland (NZL)
011. Ayers Rock (AUS)
012. Balaton (HUN)
013. Baltimore (USA)
014. Bamako (MLI)
015. Bandar Seri Begawan (BRN)
016. Bangalore Kempegowda (IND)
017. Bangkok Suvarnabhumi (THA)
018. Barcelona El Prat (ESP)
019. Bari (ITA)
020. Bastia Poretta (FRA)
021. Beijing Capital (CHN)
022. Beirut Rafik Hariri (LEB)
023. Beograd Nikola Tesla (SRB)
024. Bergamo Orio al Serio (ITA)
025. Bergen (NOR)
026. Berlin Schonefeld (GER)
027. Berlin Tegel (GER)
028. Bilbao (ESP)
029. Birmingham (GBR)
030. Bishkek Manas (KGS)
031. Bissau Osvaldo Vieira (GNB)
032. Bogota El Dorado (COL)
033. Bologna G. Marconi (ITA)
034. Bordeaux (FRA)
035. Boston Logan (USA)
036. Bratislava (SLK)
037. Bridgetown Grantley Adams (BRB)
038. Brisbane (AUS)
039. Bruxelles Charleroi (BEL)
040. Bruxelles National (BEL)
041. Budapest Ferihegy (HUN)
042. Buffalo (USA)
043. Cagliari Elmas (ITA)
044. Cairns (AUS)
045. Cairo (EGY)
046. Cape Town (RSA)
047. Caracas Maiquetia Simon Bolivar (VEN)
048. Cartagena Rafael Nunez (COL)
049. Casablanca Mohammed V (MRC)
050. Catania Fontanarossa (ITA)
051. Cebu Mactan (PHI)
052. Chengdu Shuangliu (CHN)
053. Chicago O'Hare (USA)
054. Chisinau (MOL)
055. Christchurch (NZL)
056. Cochin (IND)
057. Colombo Bandaranaike (LKA)
058. Copenhagen Kastrup (DEN)
059. Corfu Ioannis Capodistrias (GRE)
060. Cork (IRL)
061. Dakar Leopold Sedar Senghor (SEN)
062. Danang (VIE)
063. Denpasar Bali Ngurah Rai (IDN)
064. Denver (USA)
065. Doha (QAT)
066. Dortmund (GER)
067. Dubai International (UAE)
068. Dubai Al Maktoum (UAE)
069. Dublin (IRL)
070. Dubrovnik Čilipi (CRO)
071. Dusseldorf (GER)
072. Fort de France (MTQ)
073. Fort Lauderdale (USA)
074. Frankfurt (GER)
075. Girona Costa Brava (ESP)
076. Graz Thalerhof (AUT)
077. Grimsey (ISL)
078. Hahn (GER)
079. Hanoi Noi Bai (VIE)
080. Havana Jose Marti (CUB)
081. Herat (AFG)
082. Hobart (AUS)
083. Ho Chi Minh City (VIE)
084. Hong Kong (HKG)
085. Hyderabad Rajiv Ghandi (IND)
086. Ibiza (ESP)
087. Istanbul Ataturk (TUR)
088. Istanbul Sabiha Gokcen (TUR)
089. Jakarta Soekarno-Hatta (IDN)
090. Johannesburg O Tambo (RSA)
091. Kabul Khwaja Rawash (AFG)
092. Kathmandu Tribhuvan (NEP)
093. Kerry (IRL)
094. Kigali Gregoire Kayibanda (RWA)
095. Kijev Boryspil (UKR)
096. Kijev Zhulany (UKR)
097. Kiruna (SWE)
098. Kingstown ET Joshua (VCT)
099. Koln/Bonn (GER)
100. Koror Roman Tmetuchl (PLW)
101. Krabi (THA)
102. Krakow Ivan Pavao II (POL)
103. Kuala Lumpur (MYS)
104. Kutaisi (GEO)
105. Kuwait (KWT)
106. Langkawi (MYS)
107. Laoag (PHI)
108. Larnaka (CYP)
109. Leh Kushok Bakula Rimpochee (IND)
110. Lima Jorge Chavez (PER)
111. Lisbon (POR)
112. Liverpool John Lennon (GBR)
113. London Gatwick (GBR)
114. London Heathrow (GBR)
115. London Luton (GBR)
116. London Stansted (GBR)
117. Los Angeles International (USA)
118. Luxor (EGY)
119. Ljubljana Brnik (SLO)
120. Macau (CHN)
121. Madrid Barajas (ESP)
122. Madurai (IND)
123. Mahe (SYC)
124. Malta Luqa (MAL)
125. Manama (BAH)
126. Manchester (GBR)
127. Manila NAIA (PHI)
128. Marakesh Menara (MRC)
129. Maribor Edvard Rusjan (SLO)
130. Medan Kualanamu (IDN)
131. Medellin Jose Maria Cordova (COL)
132. Melbourne Tullamarine (AUS)
133. Melville Hall (DMA)
134. Mexico City Benito Juarez (MEX)
135. Miami (USA)
136. Milano Malpensa (ITA)
137. Minsk 2 (BLR)
138. Miri (MYS)
139. Montevideo (URG)
140. Montreal Trudeau (CAN)
141. Moskva Sheremetyevo (RUS)
142. Moskva Domodedovo (RUS)
143. Mumbai Chatrapati Shivaji (IND)
144. Munchen (GER)
145. Mykonos (GRE)
146. Muscat (OMN)
147. Nadi (FIJ)
148. Nairobi Jomo Kenyatta (KEN)
149. Napoli Capodichino (ITA)
150. New Delhi Indira Gandhi (IND)
151. Newark Liberty (USA)
152. New York JFK (USA)
153. New York La Guardia (USA)
154. Niš Konstantin Veliki (SRB)
155. Olbia Costa Smeralda (ITA)
156. Osaka Kansai (JPN)
157. Osh (KGS)
158. Osijek (CRO)
149. Oslo Gardermoen (NOR)
160. Oslo Rygge (NOR)
161. Paphos (CYP)
162. Pariz Charles de Gaulle (FRA)
163. Pariz Orly (FRA)
164. Peleliu (PLW)
165. Penang (MYS)
166. Pereira Maltecańa (COL)
167. Perth (AUS)
168. Phu Quoc (VIE)
169. Pointe a Pitre (GLP)
170. Porto (POR)
171. Praia Nelson Mandela (CPV)
172. Priština (KOS)
173. Puerto Montt (CHI)
174. Puerto Princesa (PHI)
175. Punta Arenas (CHI)
176. Rarotonga (COK)
177. Reykjavik Domestic (ISL)
178. Reykjavik Keflavik (ISL)
179. Riga (LAT)
180. Rijeka (CRO)
181. Rio de Janeiro Galeao (BRA)
182. Rotterdam (NED)
183. Sal Amilcar Cabral (CPV)
184. San Francisco (USA)
185. San Salvador Comalapa (ESA)
186. Santander (ESP)
187. Santiago de Chile (CHI)
188. Santorini Thira (GRE)
189. Sao Paulo Guarulhos (BRA)
190. Sapporo New Chitose (JPN)
191. Sarajevo Butmir (BIH)
192. Seoul Incheon (KOR)
193. Sevilla San Pablo (ESP)
194. Shanghai Pudong (CHN)
195. Shannon (IRL)
196. Sharjah (UAE)
197. Shiraz (IRN)
198. Shymkent (KAZ)
199. Simferopol (UKR)
200. Singapur Changi (SIN)
201. Sofia (BUL)
202. Solo Adi Sumarmo (IDN)
203. Southend on Sea (GBR)
204. Split (CRO)
205. Stockholm Arlanda (SWE)
206. St Petersburg Pulkovo (RUS)
207. Stuttgart Echterdingen (GER)
208. Sydney Kingsford Smith (AUS)
209. Tabriz (IRN)
210. Tagbilaran (PHI)
211. Taipei Taoyuan (TWN)
212. Tallinn (EST)
213. Tanger Ibn Battouta (MRC)
214. Tapachula (MEX)
215. Tashkent (UZB)
216. Tehran Mehrabad (IRN)
217. Tehran Imam Khomeini (IRN)
218. Tel Aviv Ben Gurion (ISR)
219. Tijuana (MEX)
220. Timimoun (ALG)
221. Tokyo Narita (JPN)
222. Trieste Ronchi dei Legionari (ITA)
223. Tunis Carthage (TUN)
224. Udon Thani (THA)
225. Urgench (UZB)
226. Valencia (ESP)
227. Venezia Marco Polo (ITA)
228. Venezia Treviso (ITA)
229. Wien Schwechat (AUT)
230. Yangon (MYN)
231. Zadar (CRO)
232. Zagreb Pleso (CRO)
233. Zakynthos Dyonysios Solomos (GRE)
234. Zanzibar (TAN)
235. Zurich (SWI)

Letio s avioprijevoznicima
01. Adria Airways
02. Aegean Airlines
03. Aer Lingus
04. Aeroflot
05. Aeromexico
06. Air Algerie
07. Air Antilles
08. Air Arabia
09. Air Asia
10. Air Astana
11. Air Baltic
12. Air France
13. Air Iceland
14. Air India
15. Air Macau
16. Air Manas
17. Air Serbia
18. Air Seychelles
19. All Nippon Airlines (ANA)
20. ATA Airlines Iran
21. Austrian
22. Avianca
23. British Airways
24. Brussels Airlines
25. Cathay Pacific
26. Cebu Pacific
27. China Airlines
28. Clickair
29. Condor
30. Croatia Airlines
31. Cyprus Airways
32. Easyjet
33. Egyptair
34. Emirates
35. Etihad
36. Fiji Airways
37. FlyDubai
38. Garuda Indonesia
39. Germanwings
40. Go Air
41. Iberia
42. Icelandair
43. Interjet Mexico
44. Iran Aseman
45. Japan Airlines
46. Jat Airways
47. Jazeera Airways
48. Jet Airways
49. Jetstar
50. Kenya Airways
51. Lauda Air
52. Level
53. Liat Caribbean Airlines
54. Lufthansa
55. Malaysia Airlines
56. Malev
57. Myair
58. Niki (Air Berlin)
59. Nok Air
60. Norwegian
61. Qantas
62. Qatar Airways
63. Pacific Mission Aviation Palau
64. Pegasus
65. Pluna
66. Royal Air Maroc
67. Royal Brunei Airlines
68. Ryanair
69. Safi Airways
70. SAS Scandinavian
71. Sichuan Airlines
72. Singapore Airlines
73. Sky Airline Chile
74. South African Airways
75. Southwest
76. Spicejet
77. Spirit
78. Sterling
79. Surinam Airways
80. Swiss
81. Taca Airlines
82. TACV Cabo Verde Airlines
83. TAM Linhas Aereas
84. TAP Air Portugal
85. Tigerair
86. Trade Air
87. TUI Fly
88. Tunisair
89. Turkish Airlines
90. Ukraine Int Airlines
91. Uzbekistan Airways
92. Vietnam Airlines
93. Virgin Atlantic
94. Virgin Australia
95. Volare
96. Volotea
97. Vueling
98. Wizzair

Posjećena skijališta
01. Alpbachtal Wildschonau (AUT)
02. Alta Badia (ITA)
03. Arapahoe Basin (USA)
04. Are (SWE)
05. Aspen (USA)
06. Auron (FRA)
07. Axamer Lizum (AUT)
08. Bad Kleinkirchheim (AUT)
09. Bansko (BUL)
10. Beaver Creek (USA)
11. Bela (SLO)
12. Bergeralm Steinach (AUT)
13. Białka Tatrzańska (POL)
14. Boggvisstadafjall Dalvik (ICE)
15. Boreal (USA)
16. Bormio (ITA)
17. Borovets (BUL)
18. Breckenridge (USA)
19. Brixental SkiWelt (AUT)
20. Canyons (USA)
21. Cerkno (SLO)
22. Copper Mountain (USA)
23. Cortina d'Ampezzo (ITA)
24. Deer Valley (USA)
25. Dizin (IRN)
26. Flachau (AUT)
27. Furano (JPN)
28. Garmisch Partenkirchen (GER)
29. Gerlitzen (AUT)
30. Gerlos Zillertal Arena (AUT)
31. Goldeck (AUT)
32. Golte (SLO)
33. Grossglockner Kals-Matrei (AUT)
34. Gulmarg (IND)
35. Hammarbybacken Stockholm (SWE)
36. Heavenly (USA)
37. Hintertux (AUT)
38. Hlidarfjall Akureyri (ICE)
39. Innerkrems (AUT)
40. Ischgl Samnaun (AUT/SWI)
41. Isola 2000 (FRA)
42. Jahorina (BIH)
43. Jasna Chopok (SVK)
44. Kanin-Sella Nevea (SLO/ITA)
45. Kappl (AUT)
46. Katschberg (AUT)
47. Kaunertal (AUT)
48. Keystone (USA)
49. Kirkwood (USA)
50. Kitzbuhel (AUT)
51. Kitzsteinhorn Kaprun (AUT)
52. Kobla (SLO)
53. Kopaonik (SRB)
54. Kranjska Gora (SLO)
55. Kronplatz (ITA)
56. Krvavec (SLO)
57. Kühtai (AUT)
58. Lake Placid (USA)
59. Lenzerheide (SWI)
60. Lienz (AUT)
61. Livigno (ITA)
62. Madonna di Campiglio (ITA)
63. Malbun (LIE)
64. Malino Brdo Ružomberok (SVK)
65. Mariborsko Pohorje (SLO)
66. Mölltaler (AUT)
67. Mont Tremblant (CAN)
68. Nanshan (CHN)
69. Nassfeld (AUT)
70. Nauders (AUT)
71. Niseko (JPN)
72. Northstar (USA)
73. Obergurgl-Hochgurgl (AUT)
74. Obertauern (AUT)
75. Obertilliach (AUT)
76. Paganella (ITA)
77. Park City (USA)
78. Patscherkofel (AUT)
79. Phoenix Park (KOR)
80. Piancavallo (ITA)
81. Pitztal (AUT)
82. Popova Šapka (MKD)
83. Rogla (SLO)
84. Romme Alpin (SWE)
85. Saalbach Hinterglem (AUT)
86. Santa Caterina (ITA)
87. Sapporo Teine (JPN)
88. Schladming (AUT)
89. Seoul Woongjin Snowdoci (KOR)
90. Serfaus Fiss Ladis (AUT)
91. Sillian Hochpustertal (AUT)
92. Ski Dubai (UAE)
93. Sljeme (CRO)
94. Solden (AUT)
95. St Anton am Arlberg (AUT)
96. Steinplatte-Winklmoosalm (AUT/GER)
97. St Jakob im Deferegental (AUT)
98. St Johann in Tirol (AUT)
99. St Moritz (SWI)
100. Stubai (AUT)
101. Tarvisio (ITA)
102. Tochal (IRN)
103. Turracher Hohe (AUT)
104. Vail (USA)
105. Vogel (SLO)
106. Yongpyong (KOR)

Kontakt

Vedran Anelić

Linkovi


Forum.hr
Virtualtourist
Lonely Planet Thorntree travel forum
Hrvatski ski magazin
Punto Zagreb, tourism with a smile. Zagreb and Croatia sightseeing tours.


Ryanair
Easyjet
Germanwings
TuiFly
Wizzair
Aer Lingus
Vueling
Norwegian
Air Asia
Air Arabia
Fly Dubai

Putopisi-Moj putopis
Putopisi-Putna groznica


mixed martial arts
Free Web Counter
mixed martial arts