DAN 2, 28.02.2009. – Ljudi, jel' to moguće? (Mumbai, Indija)

Kad sletiš u nekoj zabiti u 04:15 ujutro, najbolje je ni ne pokušavati odmah ići u grad. Kako god uzmeš – nastradat ćeš. Ili će te onako dezorijentiranog preveslati uslužni taksist. Ili te hotelski čiča na recepciji tako rano neće pustiti u hotel. Ili sasvim nešto deseto. Uglavnom – don't even try! Najbolje je dočekati zoru.
U Mumbaiju sviće oko 07:00 sati i to tako brzo da nam se svima doima kao da se upravo tog trena neki mumbaijski moćnik (čitaj, tajkun) probudio, upalio prekidač pokraj svog udodbog kreveta i sunce je tada svom brzinom ispaljeno na nebo. Uzimamo prepaid taksi na šalteru na dolaznom terminalu do grada. Mumbaijski aerodrom je od grada udaljen oko 45 minuta vožnje. Putem prolazimo kroz sirotinjske četvrti, zatim nešto manje sirotinjske – nižu se jedna za drugom na putu prema centru. Sve je posve zamazano. Očekivao sam to, ali ipak ne toliko. Ovdje posve shvaćam onu frazu “Za Indiju se nikada ne možeš posve pripremiti”. Iz našeg oronulog minijaturnog crno-žutog taksija čija je marka neka indijska varijanta našeg dobrog starog gospon Fiće, četiri zbunjena europska lica promatraju svijet oko sebe. Kao da nas je netko katapultirao u nekakav usporedan svijet u kojem postoje neka druga pravila koja nama uopće nisu jasna. I onako razgoračenih očiju i otvorenih ustiju od nevjerice grubo nas prekida masa prosjaka koji kroz prozor rukama traže 'one ruppee sir'. Na milijune njih – ima ih na svakom križanju, na svakom uglu. Ako zbrojim sve prosjake u svim zemljama koje sam posjetio u životu, nema ih toliko koliko ih u par sati vidim u Mumbaiju. Bosi i prljavi, razderane odjeće – gotovo da ne izgledaju poput ljudi. Možda i bolesni. Iako su vjerovatno, kako je rekla Iris, već imuni na sve niže od kuge. Zatim su tu ljudi koji spavaju uz rubove prometnih ulica (pločnici postoje samo u strogom gradskom centru, ali ni tamo ih nema u baš svakoj ulici) na podu, prekriveni samo nekom plahtom ili dekom. Oni sretniji ispod sebe imaju karton da baš ne spavaju na asfaltu, a oni još sretniji spavaju na ležaljkama. Ali takvih je jako jako malo. Uz njih, uz rub istih cesta, sklupčani leže psi, mačke, pa i pokoja sveta indijska krava. Za neke je teško odoka reći da li su još uvijek živi ili su se već pozdravili s ovozemaljskim životonm. Zatim su tu oni koji spavaju pokriveni na podu ispod starih gradskih autobusa. Dok ne počne radni dan, a onda će se premjestiti negdje drugdje – naći će mjesto uz rub jedne od onih cesta.
Gradska arhitektura Mumbaija je mješavina britanske kolonijalne arhitekture i betonskih grdosija sklepanih navrat-nanos tek toliko da ne bude praznog prostora. I sve posve prljavo i oronulo. Toliko da čovjek ponekad ne zna da li je gradnja određene zgrade završena ili se zgrada još uvijek gradi. Fasade nekih drže skele od bambusa (drugačije ne viđamo), a sve se doima krajnje nestabilno. Dobiva se dojam kao da je dovoljno da zapuše malo jači vjetar i da se sve sruši poput kule od karata.
Naš prvi hotel koji se spominje u Lonely Planetu zatvoren je. Navodno. Kaže nam to taksist kojem baš i nije za vjerovati. Ali ne da nam se prepirati. Na izmaku smo snaga od ovog ataka na sva naša osjetila. Sljedeći je rupčaga s upišanim psom u foajeu, a u kojem za sobu traže nevjerovatnih 800 rupija. Čitao sam da je Mumbai nešto skuplji od ostatka Indije, ali sve ima svoje granice. Negdje u normalnom svijetu. A čini se da je Indija daleko od tog nekakvog normalnog svijeta. Vrtimo se još sljedeća dva sata po gradu, sad u jednoj, sad u drugoj četvrti, tražeći prikladan hotel. Naizmjence, dok dvoje traže hotel, ostali čuvaju stvari negdje na ulici, izloženi neumornim napadajima parazita prosjaka.
U jednom nailazimo na sobe bez prozora koje liče na kutije od šperploče s krvetima bez madraca, a u hodniku pred sobama u kavezima leže izvaljeni psi. Iz prizemlja dolazi smrad kuhinje. Da sam u Kini, zakleo bih se da će ovi psi završiti u loncu. Ovdje se nadam da neće. Hindusi su ipak većinski vegetarijanci. Naravno da preskačemo i ovaj hotel iako za njega traže puno manje – 440 rupija.
Na kraju nalazimo pristojan hotel u blizini velebnog Victoria željezničkog kolodvora (danas preimenovanog u Chatrapati Shivaji) i nije nam žao dati 1650 rupija za čistu i udobnu dvokrevetnu sobu. Hotel Victoria je naš melem na ranu.

Paul Theroux s kojim sam se “družio” nedavno na svojoj afričkoj turi napisao je jednom prilikom: “Trijumf nekog putovanja nije u činu dolaska u neku destinaciju, već u činu pronalaženja prijevoznog sredstva da bi se u nju stiglo.” Danas smo istinitost ove tvrdnje iskusili na vlastitoj koži. Nakon ručka u jednom od mnogobrojnih restorana u okolici našeg hotela (ali nažalost jednom od malobrojno čistih) u kojem mi je ovčja keema masala od ljutoće spalila većinu unutrašnjih organa, pokušavamo pronaći izlaz iz Mumbaija. Vraćamo se natrag na nekadašnji Victoria Terminus željeznički kolodvor, inače s 2.5 milijuna putnika dnevno, najprometniji željeznički kolodvor u čitavoj Aziji. Danas se zove Chatrapati Shivaji, preimenovan u čast velikog indijskog maharadže i vojskovođe iz 17. stoljeća. Narod i dalje ovaj kolodvor zna po imenu Victoria, nazvan tako po britanskoj kraljici Viktoriji koja je ujedno bila i carica Indije, a u čast njenog zlatnog jubileja. Da konfuzija bude veća, oba mumbaijska aerodroma danas nose ime Chatrapati Shivaji kao i nekadašnji Prince of Wales Museum.
Na Victoriji nas dočekuje još jedna tipično indijska slika koje nas nakon par sati u Mumbaiju sve manje iznenađuje. U redu za kupnju karata stoji Indijka s malim dijetetom (čitaj, muzgavcem). Muzgavac leži u lokvi vlastite pišake što njegovu majku očito previše ne zabrinjava. Ona mu samo ležerno daje jedan keks. U tom trenutku muzgavac se prevrnuo i jednom okrenuo u vlastitoj pišaki, a u istoj je završio i keks. Majka nije ni trepnula. Nismo dalje gledali, ali keks je vjerovatno završio u djetetovim ustima.
Svaki veći željeznički kolodvor, pa tako i Victoria, ima milijun šaltera s obzirom koliko se ljudi dnevno koristi uslugama indijskih željeznica. Ali svaki veći željeznički kolodvor ima i poseban šalter isključivo za strance. Ovdje su redovi, naravno, puno puno kraći. Dva su noćna vlaka koji svakodnevno idu za Jaipur u indijskoj državi Rajastan. No čiča na šalteru, čiji engleski kao kod većine Indijaca graniči s razumljivošću, objašnjava nam na jedvite jade da niti na jednom od vlakova ima mjesta za nas. Postoje samo liste čekanja koje su podugačke, a prva slobodna mjesta tek su za tri dana. Prestravljeni smo, najblaže rečeno. Tri dana u Mumbaiju ne želimo ni najgorem neprijatelju. Ili možda baš njemu da. Uspijevamo iskamčati neke tatkal karte iliti karte u nuždi čiji je broj uvelike ograničen na svakom vlaku, a koje povlače za sobom suplement od 200 rupija. Nije važno. Samo da što prije izađemo iz ovog sedmog kruga pakla. Na kraju, dvije karte dobivamo, a za dvije smo na listi čekanja. Navodno su nam šanse velike. Nećemo znati definitivno do sutra malo pred polazak.
Ostatak poslijepodneva provodimo u šetnji gradom. Od velebne neogotičke zgrade Victoria Terminusa (na koju su već uspjeli natrkeljati neki betonski dodatak), a koja je od 2004. godine pod zaštitom UNESCO-a i koja se doima više na nekakvu katedralu nego na željeznički kolodvor, upućujemo se preko Mahatma Gandhi Avenije s čitavim nizom oronulih britansko-kolonijalnih građevina prema Gateway of India, slavoluk nalik na one trijumfalne po Europi, izgrađen u islamskom gujarati stilu 16. stoljeća, a u čast dolaska kralja Georgea V 1911. godine. Slavoluk se nalazi na samoj obali Arapskog mora (ne baš tako čistog i još manje mirišljavog) i u neposrednoj blizini drugog simbola Mumbaija – Taj Palace & Towers hotela. Ovo je najpoznatiji hotel u gradu koji je toliko poznat da su čak i pakistanski teroristi prije par mjeseci upali u njega (i u nekoliko drugih lokaliteta u gradu), pobili nekoliko ljudi prije nego li su oni bili pobijeni od strane indijske vojske i policije. Bila je to udarna vijest na svim svjetskim TV stanicama i naslovnicama dnevnih novina. Dokaz stalne pakistanske prijetnje su barikade oko Taj hotela kojemu se više ne možeš posve približiti, a ni ući u njega bez da prođeš detaljnu sigurnosnu kontrolu. Ovdje začudo vrata za detektor metala funkcioniraju dok ona na aerodromu ili željezničkom kolodvoru postoje samo za ukras. Tamo mogu tuliti do mile molje i pokazivati crveno, ali niti jedan od policajaca ili vojnika se neće udostojiti dignuti sa stolice i napraviti pretres. Druga zanimljivost su semafori kojih ima dosta po gradu, ali kao da ih nema jer se vozači uglavnom na njih ne obaziru pa su naši taksisti par puta bez beda prošli kroz crveno na velikom prometnom raskršću. A nekad opet stanu na crveno. Još nismo otkrili princip funkcioniranja stvari u Indiji. Znamo samo da one ovdje funkcioniraju na posve drugačiji način i bolje je dokučivanjem ne razbijati glavu.
Ulazimo u Taj Palace & Towers hotel. Ulazimo u jedan drugačiji svijet, a onaj pravi indijski ostavljamo vani. Taj Hotel je 1903. godine u mješavini islamskog i renesansnog stila dao sagraditi indijski bogati indijski industrijalac JN Tata, navodno nakon što mu je uskraćen ulazak u jedan od europskih hotela samo zato jer je bio domorodac. Hotel je luksuz nad luksuzom. Bacamo pogled na novu recepciju te posebice na čuveno stubište koje se od kupole sa svih strana spušta prema dnu. Jedna prava igra stepenica. I sve miriše na svježu boju jer su dijelove hotela morali obnovljati nakon terorističkog napada. U hotelskom baru naručujemo čaj kao nagradu za preživljeni prvi dan indijskog kaosa.
“Žao mi je, sir. Ali ne služimo čaj.”, odgovara nam konobar vidljivo zbunjen zbog pojave četiri Europljana u kratkim hlačicama i suknjicama te majicama u elegantnom baru Taja.
Vidljivo razočarani jer smo mislili da bi čaj vjerovatno mogao biti najjeftiniji u ovom baru, a i nekako bi nam prijao indijski čaj u Indiji, bacamo pogled na cijene i naručujemo ono najjeftinije – pivo i bacardi breezere. Kingfisher je najpoznatije indijsko pivo (tako se zove i najpoznatija indijska flaširana voda te jedan od low cost avioprijevoznika) – jedno od najboljih piva koje sam u životu probao. Nimalo gorko. Savršeno. Mogao bih ga piti i piti.
“Žele li gospoda jelovnik?”, pita isti konobar. Zgroženo ga odbijamo. Ne želimo cijeli budžet potrošiti na jednu večeru u Taju.
Prije nego li izađemo natrag u svijet sirotinje, odlazimo u hotelski WC u predvorju gdje postoji posebno osoblje koje, da zatražiš, vjerovatno bi ti obrisalo i guzicu.
Samo vrata Taja dijele nas od prljavštine, smrada, vrućine, prosjaka i napornih taksista te policajaca i vojnika, neki s kalašnjikovima, a neki s običnim palicama za batinjanje, na svakom koraku. Teroristička prijetnja osjeća se u zraku.


Valuta- indijska rupija. INR 1=HRK 0,116
TAXI od aerodroma do centra Mumbaija INR 390,00
Hotel Victoria (257 Colaba Causeway) INR 1650,00 (dvokrevetna soba s vlastitim kupatilom, TV-om, klimom i ventilatorom)
Obilan ručak u indijskom restoranu u blizini hotela INR 200,00 po osobi
Bacardi breezer i Kingfisher malo pivo u Taj Palace & Towers hotelu INR 175,00 po piću


Dobrodošli u Indiju!

Victoria Terminus

Iris, Jerko i Vanja ispred Gateway of India

Taj Palace & Towers Hotel

Autor na glavnim stepenicama Taj Palace & Towers hotela

26.02.2009. u 21:58 • 0 KomentaraPrint#^

Dostupni putopisi

Gutaš moje putopise? Ajd' onda ne budi cicija i stisni 'pay now' i plati mi gemišt!







Image and video hosting by TinyPic

Dvije Afrike (Maroko & Mali)

Između neba i zemlje (Peru, Bolivija, Čile & Argentina)

Azija (Japan, Hong Kong, Makao, Kina)

Ne! Vijetnam, Kambodža i Laos nisu ratovi! (Vijetnam, Kambodža, Tajland, Malezija)

Kod strica Busha (SAD)

Moja Afrika (Egipat, Južna Afrika, Lesoto, Svaziland, Mozambik, Malavi, Zambija, Tanzanija)

Gram i pol curryja (Indija & Nepal)

U zagrljaju pernate zmije (Gvatemala, El Salvador, Honduras, Meksiko)

Bijeg u talijansku potpeticu (Bari, Ostuni, Polignano a Mare, Taranto)

Istok Ukrajina (Ukrajina)

Na čajanki s Hezbolahom (Libanon, Sirija)

Tamo gdje sam stao... (Južna Koreja, Burma, Singapur, Malezija, Tajland, Laos, Kina)

Podijeljena Afrodita (Cipar)

Jesu li Marokanci couscous manijaci i ovisnici o čaju od mente? I dimi li se kif na Sjeveru? (Maroko)

Oman - Zlatni pijesci Arabije Felix

Buenos dias, buenas tardes y buenas noches - Overland od Asunciona do Arenasa... i još malo dalje (Paragvaj, Brazil, Urugvaj, Argentina, Čile)

Tunis none.inclusive

Pozdrav iz Chaikhanastana - Priče iz središnje Azije (Kirgistan, Uzbekistan & Afganistan)

Ples u sjeni vulkana (Indonezija)

Veliki ocean plavog neba (Cookovi otoci i Australija)

O cipelama...i još ponešto (Filipini)

Crni papar, crvena riža (Južna Indija)

Teranga (Cabo Verde, Senegal & Gambija)

O autoru

"Backpacking? Što je to?", upitao sam se pred nekoliko godina kada sam jednog dana slučajno ušao na jednu backpacking stranicu. To je bila terra incognita, ne samo meni, već i ljudima koji me okružuju. Počeo sam čitati tu stranicu, potom još jednu, i još jednu nakon nje... I tako je započela moja velika romansa s backpacking putovanjima...

Ime mi je Vedran Anelić. Imam «tek» 38 godina, ali i ja osjećam da me godine nemilosrdno gaze (rofl) pa stvari koje sam bez puno problema mogao napraviti prije desetak godina, sada me bolovi u križima, slab vid, senilnost i slične stvari sprječavaju. Zvučim sam sebi ko stari nonić... Šala mala... Rođeni sam Rječanin, ali sam kao crna ovca svoje obitelji otišao na studij u Zagreb i ostao. Ipak, Zagreb je Zagreb i u ovom trenutku grad baš po mojoj mjeri. Što će biti za 10-20 godina, ne znam. Nisam Nostradamus.
I da, ovisnik sam! Otvoreno priznajem. Drogiram se! A moja droga su putovanja. Kada sam započeo s backpackingom sada već daaaaavneeee 2001. godine, bilo je to jedno kratko i organizacijski lagano putovanje u Mađarsku, Slovačku i Češku, a nakon toga put me odveo u gotovo sve krajeve svijeta: Maroko, Mali, Peru, Bolivija, Čile, Japan, Kina, Vijetnam, Kambodža, SAD itd itd itd... Moja droga je skuplja od hašiša i heroina, ali s puno više vitamina zujo I ne pokušavajte! Ne želim na odvikavanje!
A gdje je bilo najljepše? Doma! Doma je uvijek najljepše! I nije to samo isprazna fraza. Svaka zemlja koju sam posjetio je drugačija od one prethodne i svaka je zanimljiva na svoj način. I ne postoje dvije iste zemlje. Ali istina je i da se nakon svakog puta uvijek najradije vraćam svojoj garsonjerici od 25 kvadrata. S novim uspomenama koje su moj «fiks» do nekog sljedećeg putovanja u neki novi neistraženi kutak našeg trećeg kamenčića od sunca.

Trenutna visina letvice: 127 zemalja. Nije da se hvalim... wave


Posjećene zemlje/teritoriji
01. Afganistan
02. Albanija
03. Alžir
04. Andora
05. Argentina
06. Armenija
07. Aruba
08. Australija
09. Austrija
10. Bahrein
11. Barbados
12. Belgija
13. Bjelorusija
14. Bolivija
15. Bosna i Hercegovina
16. Brazil
17. Bruneji
18. Bugarska
19. Burma (Mijanmar)
20. Cabo Verde
21. Cipar
22. Cookovi otoci
23. Crna Gora
24. Češka
25. Čile
26. Danska
27. Dominika
28. Egipat
29. El Salvador
30. Estonija
31. Fidži
32. Filipini
33. Finska
34. Francuska
35. Gambija
36. Grčka
37. Gruzija
38. Gvatemala
39. Gvineja Bissau
40. Honduras
41. Hong Kong
42. Hrvatska
43. Indija
44. Indonezija
45. Iran
46. Irska
47. Island
48. Italija
49. Izrael
50. Japan
51. Jordan
52. Južna Afrika
53. Južna Koreja
54. Kambodža
55. Kanada
56. Katar
57. Kazahstan
58. Kenija
59. Kina
60. Kirgistan
61. Kolumbija
62. Kosovo
63. Kuba
64. Kuvajt
65. Laos
66. Latvija
67. Lesoto
68. Libanon
69. Lihtenštajn
70. Litva
71. Luksemburg
72. Mađarska
73. Makao
74. Makedonija
75. Malavi
76. Malezija
77. Mali
78. Malta
79. Maroko
80. Meksiko
81. Moldova
82. Monako
83. Mozambik
84. Nepal
85. Nizozemska
86. Norveška
87. Novi Zeland
88. Njemačka
89. Oman
90. Palau
91. Paragvaj
92. Peru
93. Poljska
94. Portugal
95. Ruanda
96. Rumunjska
97. Rusija
98. San Marino
99. Sejšeli
100. Senegal
101. Singapur
102. Sirija
103. Sjedinjene Američke Države
104. Sjeverna Koreja
105. Slovačka
106. Slovenija
107. Srbija
108. Svaziland
109. Sveti Vincent & Grenadini
110. Španjolska
111. Šri Lanka
112. Švedska
113. Švicarska
114. Tajland
115. Tajvan
116. Tanzanija
117. Tunis
118. Turska
119. Uganda
120. Ujedinjeni Arapski Emirati
121. Ukrajina
122. Urugvaj
123. Uzbekistan
124. Vatikan
125. Velika Britanija
126. Vijetnam
127. Zambija

Putovao preko zračnih luka
001. Abu Dhabi (UAE)
002. Adelaide (AUS)
003. Akureyri (ISL)
004. Algiers Houari Boumediene (ALG)
005. Almaty (KAZ)
006. Amsterdam Schiphol (NED)
007. Aruba Reina Beatrix (ARU)
008. Asuncion (PRG)
009. Atena Elefterios Venizelos (GRE)
010. Auckland (NZL)
011. Ayers Rock (AUS)
012. Balaton (HUN)
013. Baltimore (USA)
014. Bamako (MLI)
015. Bandar Seri Begawan (BRN)
016. Bangalore Kempegowda (IND)
017. Bangkok Suvarnabhumi (THA)
018. Barcelona El Prat (ESP)
019. Bari (ITA)
020. Bastia Poretta (FRA)
021. Beijing Capital (CHN)
022. Beirut Rafik Hariri (LEB)
023. Beograd Nikola Tesla (SRB)
024. Bergamo Orio al Serio (ITA)
025. Bergen (NOR)
026. Berlin Schonefeld (GER)
027. Berlin Tegel (GER)
028. Bilbao (ESP)
029. Birmingham (GBR)
030. Bishkek Manas (KGS)
031. Bissau Osvaldo Vieira (GNB)
032. Bogota El Dorado (COL)
033. Bologna G. Marconi (ITA)
034. Bordeaux (FRA)
035. Boston Logan (USA)
036. Bratislava (SLK)
037. Bridgetown Grantley Adams (BRB)
038. Brisbane (AUS)
039. Bruxelles Charleroi (BEL)
040. Bruxelles National (BEL)
041. Budapest Ferihegy (HUN)
042. Buffalo (USA)
043. Cagliari Elmas (ITA)
044. Cairns (AUS)
045. Cairo (EGY)
046. Cape Town (RSA)
047. Caracas Maiquetia Simon Bolivar (VEN)
048. Cartagena Rafael Nunez (COL)
049. Casablanca Mohammed V (MRC)
050. Catania Fontanarossa (ITA)
051. Cebu Mactan (PHI)
052. Chengdu Shuangliu (CHN)
053. Chicago O'Hare (USA)
054. Chisinau (MOL)
055. Christchurch (NZL)
056. Cochin (IND)
057. Colombo Bandaranaike (LKA)
058. Copenhagen Kastrup (DEN)
059. Corfu Ioannis Capodistrias (GRE)
060. Cork (IRL)
061. Dakar Leopold Sedar Senghor (SEN)
062. Danang (VIE)
063. Denpasar Bali Ngurah Rai (IDN)
064. Denver (USA)
065. Doha (QAT)
066. Dortmund (GER)
067. Dubai International (UAE)
068. Dubai Al Maktoum (UAE)
069. Dublin (IRL)
070. Dubrovnik Čilipi (CRO)
071. Dusseldorf (GER)
072. Fort de France (MTQ)
073. Fort Lauderdale (USA)
074. Frankfurt (GER)
075. Girona Costa Brava (ESP)
076. Graz Thalerhof (AUT)
077. Grimsey (ISL)
078. Hahn (GER)
079. Hanoi Noi Bai (VIE)
080. Havana Jose Marti (CUB)
081. Herat (AFG)
082. Hobart (AUS)
083. Ho Chi Minh City (VIE)
084. Hong Kong (HKG)
085. Hyderabad Rajiv Ghandi (IND)
086. Ibiza (ESP)
087. Istanbul Ataturk (TUR)
088. Istanbul Sabiha Gokcen (TUR)
089. Jakarta Soekarno-Hatta (IDN)
090. Johannesburg O Tambo (RSA)
091. Kabul Khwaja Rawash (AFG)
092. Kathmandu Tribhuvan (NEP)
093. Kerry (IRL)
094. Kigali Gregoire Kayibanda (RWA)
095. Kijev Boryspil (UKR)
096. Kijev Zhulany (UKR)
097. Kiruna (SWE)
098. Kingstown ET Joshua (VCT)
099. Koln/Bonn (GER)
100. Koror Roman Tmetuchl (PLW)
101. Krabi (THA)
102. Krakow Ivan Pavao II (POL)
103. Kuala Lumpur (MYS)
104. Kutaisi (GEO)
105. Kuwait (KWT)
106. Langkawi (MYS)
107. Laoag (PHI)
108. Larnaka (CYP)
109. Leh Kushok Bakula Rimpochee (IND)
110. Lima Jorge Chavez (PER)
111. Lisbon (POR)
112. Liverpool John Lennon (GBR)
113. London Gatwick (GBR)
114. London Heathrow (GBR)
115. London Luton (GBR)
116. London Stansted (GBR)
117. Los Angeles International (USA)
118. Luxor (EGY)
119. Ljubljana Brnik (SLO)
120. Macau (CHN)
121. Madrid Barajas (ESP)
122. Madurai (IND)
123. Mahe (SYC)
124. Malta Luqa (MAL)
125. Manama (BAH)
126. Manchester (GBR)
127. Manila NAIA (PHI)
128. Marakesh Menara (MRC)
129. Maribor Edvard Rusjan (SLO)
130. Medan Kualanamu (IDN)
131. Medellin Jose Maria Cordova (COL)
132. Melbourne Tullamarine (AUS)
133. Melville Hall (DMA)
134. Mexico City Benito Juarez (MEX)
135. Miami (USA)
136. Milano Malpensa (ITA)
137. Minsk 2 (BLR)
138. Miri (MYS)
139. Montevideo (URG)
140. Montreal Trudeau (CAN)
141. Moskva Sheremetyevo (RUS)
142. Moskva Domodedovo (RUS)
143. Mumbai Chatrapati Shivaji (IND)
144. Munchen (GER)
145. Mykonos (GRE)
146. Muscat (OMN)
147. Nadi (FIJ)
148. Nairobi Jomo Kenyatta (KEN)
149. Napoli Capodichino (ITA)
150. New Delhi Indira Gandhi (IND)
151. Newark Liberty (USA)
152. New York JFK (USA)
153. New York La Guardia (USA)
154. Niš Konstantin Veliki (SRB)
155. Olbia Costa Smeralda (ITA)
156. Osaka Kansai (JPN)
157. Osh (KGS)
158. Osijek (CRO)
149. Oslo Gardermoen (NOR)
160. Oslo Rygge (NOR)
161. Paphos (CYP)
162. Pariz Charles de Gaulle (FRA)
163. Pariz Orly (FRA)
164. Peleliu (PLW)
165. Penang (MYS)
166. Pereira Maltecańa (COL)
167. Perth (AUS)
168. Phu Quoc (VIE)
169. Pointe a Pitre (GLP)
170. Porto (POR)
171. Praia Nelson Mandela (CPV)
172. Priština (KOS)
173. Puerto Montt (CHI)
174. Puerto Princesa (PHI)
175. Punta Arenas (CHI)
176. Rarotonga (COK)
177. Reykjavik Domestic (ISL)
178. Reykjavik Keflavik (ISL)
179. Riga (LAT)
180. Rijeka (CRO)
181. Rio de Janeiro Galeao (BRA)
182. Rotterdam (NED)
183. Sal Amilcar Cabral (CPV)
184. San Francisco (USA)
185. San Salvador Comalapa (ESA)
186. Santander (ESP)
187. Santiago de Chile (CHI)
188. Santorini Thira (GRE)
189. Sao Paulo Guarulhos (BRA)
190. Sapporo New Chitose (JPN)
191. Sarajevo Butmir (BIH)
192. Seoul Incheon (KOR)
193. Sevilla San Pablo (ESP)
194. Shanghai Pudong (CHN)
195. Shannon (IRL)
196. Sharjah (UAE)
197. Shiraz (IRN)
198. Shymkent (KAZ)
199. Simferopol (UKR)
200. Singapur Changi (SIN)
201. Sofia (BUL)
202. Solo Adi Sumarmo (IDN)
203. Southend on Sea (GBR)
204. Split (CRO)
205. Stockholm Arlanda (SWE)
206. St Petersburg Pulkovo (RUS)
207. Stuttgart Echterdingen (GER)
208. Sydney Kingsford Smith (AUS)
209. Tabriz (IRN)
210. Tagbilaran (PHI)
211. Taipei Taoyuan (TWN)
212. Tallinn (EST)
213. Tanger Ibn Battouta (MRC)
214. Tapachula (MEX)
215. Tashkent (UZB)
216. Tehran Mehrabad (IRN)
217. Tehran Imam Khomeini (IRN)
218. Tel Aviv Ben Gurion (ISR)
219. Tijuana (MEX)
220. Timimoun (ALG)
221. Tokyo Narita (JPN)
222. Trieste Ronchi dei Legionari (ITA)
223. Tunis Carthage (TUN)
224. Udon Thani (THA)
225. Urgench (UZB)
226. Valencia (ESP)
227. Venezia Marco Polo (ITA)
228. Venezia Treviso (ITA)
229. Wien Schwechat (AUT)
230. Yangon (MYN)
231. Zadar (CRO)
232. Zagreb Pleso (CRO)
233. Zakynthos Dyonysios Solomos (GRE)
234. Zanzibar (TAN)
235. Zurich (SWI)

Letio s avioprijevoznicima
01. Adria Airways
02. Aegean Airlines
03. Aer Lingus
04. Aeroflot
05. Aeromexico
06. Air Algerie
07. Air Antilles
08. Air Arabia
09. Air Asia
10. Air Astana
11. Air Baltic
12. Air France
13. Air Iceland
14. Air India
15. Air Macau
16. Air Manas
17. Air Serbia
18. Air Seychelles
19. All Nippon Airlines (ANA)
20. ATA Airlines Iran
21. Austrian
22. Avianca
23. British Airways
24. Brussels Airlines
25. Cathay Pacific
26. Cebu Pacific
27. China Airlines
28. Clickair
29. Condor
30. Croatia Airlines
31. Cyprus Airways
32. Easyjet
33. Egyptair
34. Emirates
35. Etihad
36. Fiji Airways
37. FlyDubai
38. Garuda Indonesia
39. Germanwings
40. Go Air
41. Iberia
42. Icelandair
43. Interjet Mexico
44. Iran Aseman
45. Japan Airlines
46. Jat Airways
47. Jazeera Airways
48. Jet Airways
49. Jetstar
50. Kenya Airways
51. Lauda Air
52. Level
53. Liat Caribbean Airlines
54. Lufthansa
55. Malaysia Airlines
56. Malev
57. Myair
58. Niki (Air Berlin)
59. Nok Air
60. Norwegian
61. Qantas
62. Qatar Airways
63. Pacific Mission Aviation Palau
64. Pegasus
65. Pluna
66. Royal Air Maroc
67. Royal Brunei Airlines
68. Ryanair
69. Safi Airways
70. SAS Scandinavian
71. Sichuan Airlines
72. Singapore Airlines
73. Sky Airline Chile
74. South African Airways
75. Southwest
76. Spicejet
77. Spirit
78. Sterling
79. Surinam Airways
80. Swiss
81. Taca Airlines
82. TACV Cabo Verde Airlines
83. TAM Linhas Aereas
84. TAP Air Portugal
85. Tigerair
86. Trade Air
87. TUI Fly
88. Tunisair
89. Turkish Airlines
90. Ukraine Int Airlines
91. Uzbekistan Airways
92. Vietnam Airlines
93. Virgin Atlantic
94. Virgin Australia
95. Volare
96. Volotea
97. Vueling
98. Wizzair

Posjećena skijališta
01. Alpbachtal Wildschonau (AUT)
02. Alta Badia (ITA)
03. Arapahoe Basin (USA)
04. Are (SWE)
05. Aspen (USA)
06. Auron (FRA)
07. Axamer Lizum (AUT)
08. Bad Kleinkirchheim (AUT)
09. Bansko (BUL)
10. Beaver Creek (USA)
11. Bela (SLO)
12. Bergeralm Steinach (AUT)
13. Białka Tatrzańska (POL)
14. Boggvisstadafjall Dalvik (ICE)
15. Boreal (USA)
16. Bormio (ITA)
17. Borovets (BUL)
18. Breckenridge (USA)
19. Brixental SkiWelt (AUT)
20. Canyons (USA)
21. Cerkno (SLO)
22. Copper Mountain (USA)
23. Cortina d'Ampezzo (ITA)
24. Deer Valley (USA)
25. Dizin (IRN)
26. Flachau (AUT)
27. Furano (JPN)
28. Garmisch Partenkirchen (GER)
29. Gerlitzen (AUT)
30. Gerlos Zillertal Arena (AUT)
31. Goldeck (AUT)
32. Golte (SLO)
33. Grossglockner Kals-Matrei (AUT)
34. Gulmarg (IND)
35. Hammarbybacken Stockholm (SWE)
36. Heavenly (USA)
37. Hintertux (AUT)
38. Hlidarfjall Akureyri (ICE)
39. Innerkrems (AUT)
40. Ischgl Samnaun (AUT/SWI)
41. Isola 2000 (FRA)
42. Jahorina (BIH)
43. Jasna Chopok (SVK)
44. Kanin-Sella Nevea (SLO/ITA)
45. Kappl (AUT)
46. Katschberg (AUT)
47. Kaunertal (AUT)
48. Keystone (USA)
49. Kirkwood (USA)
50. Kitzbuhel (AUT)
51. Kitzsteinhorn Kaprun (AUT)
52. Kobla (SLO)
53. Kopaonik (SRB)
54. Kranjska Gora (SLO)
55. Kronplatz (ITA)
56. Krvavec (SLO)
57. Kühtai (AUT)
58. Lake Placid (USA)
59. Lenzerheide (SWI)
60. Lienz (AUT)
61. Livigno (ITA)
62. Madonna di Campiglio (ITA)
63. Malbun (LIE)
64. Malino Brdo Ružomberok (SVK)
65. Mariborsko Pohorje (SLO)
66. Mölltaler (AUT)
67. Mont Tremblant (CAN)
68. Nanshan (CHN)
69. Nassfeld (AUT)
70. Nauders (AUT)
71. Niseko (JPN)
72. Northstar (USA)
73. Obergurgl-Hochgurgl (AUT)
74. Obertauern (AUT)
75. Obertilliach (AUT)
76. Paganella (ITA)
77. Park City (USA)
78. Patscherkofel (AUT)
79. Phoenix Park (KOR)
80. Piancavallo (ITA)
81. Pitztal (AUT)
82. Popova Šapka (MKD)
83. Rogla (SLO)
84. Romme Alpin (SWE)
85. Saalbach Hinterglem (AUT)
86. Santa Caterina (ITA)
87. Sapporo Teine (JPN)
88. Schladming (AUT)
89. Seoul Woongjin Snowdoci (KOR)
90. Serfaus Fiss Ladis (AUT)
91. Sillian Hochpustertal (AUT)
92. Ski Dubai (UAE)
93. Sljeme (CRO)
94. Solden (AUT)
95. St Anton am Arlberg (AUT)
96. Steinplatte-Winklmoosalm (AUT/GER)
97. St Jakob im Deferegental (AUT)
98. St Johann in Tirol (AUT)
99. St Moritz (SWI)
100. Stubai (AUT)
101. Tarvisio (ITA)
102. Tochal (IRN)
103. Turracher Hohe (AUT)
104. Vail (USA)
105. Vogel (SLO)
106. Yongpyong (KOR)

Kontakt

Vedran Anelić

Linkovi


Forum.hr
Virtualtourist
Lonely Planet Thorntree travel forum
Hrvatski ski magazin
Punto Zagreb, tourism with a smile. Zagreb and Croatia sightseeing tours.


Ryanair
Easyjet
Germanwings
TuiFly
Wizzair
Aer Lingus
Vueling
Norwegian
Air Asia
Air Arabia
Fly Dubai

Putopisi-Moj putopis
Putopisi-Putna groznica


mixed martial arts
Free Web Counter
mixed martial arts