DAN 35, 20.11.2008. - Vegetiranje na autobusnom kolodvoru (Inhambane, Mozambik)

Vrijeme je da napustim Maputo i krenem prema plaži. Pravih autobusa u Mozambiku nema, već se sve svodi na tzv. machibombo, tj. razdrmane minibuseve s 30 mjesta, i tzv. chapa, tj. još razdrmanije kombije koji obično imaju 15 mjesta, a primaju i do dvostruko toliko ljudi. Trebao bih na autobusnom kolodvoru biti što ranije jer Mozambikanci obično putuju u jutarnjim satima pa je veća mogućnost da će se tada brže napuniti machibombo ili chapa. A ni jedan ni drugi ne kreću dok se ne napuni i posljednje mjesto. Pravog voznog reda nema. Na pokret se može čekati od par minuta do nekoliko sati.
Budilicu sam navio na 4:50, računajući da ću do 06:00 biti na kolodvoru. No, jučer popodne sam napravio kapitalnu pogrešku – odlučio sam na sat dva ubiti oko i, kada je kasnije došlo zaista vrijeme spavanja, nisam mogao zaspati do 2 ujutro. Budilica je uporno zvonila u 04:50, pa 05:00 pa ponovno u 05:10. Uspješna je bila tek u 06:00 kada sam konačno shvatio da je krajnje vrijeme da krenem iz Maputa. Oblačim se brzinom svjetlosti, još se brže odjavljujem iz hotela i uzimam taksi preko puta.
Maputski autobusni kolodvor zapravo nije autobusni kolodvor. Nema ovdje nikakve zgrade, nikakvog šaltera za kupiti karte, već na blatnjavoj površini veličine nogometnog igrališta stoje na stotine machibomba i chapa i čekaju polazak. Ime krajnje destinacije napisano je na malenoj tabeli na prednjem staklu, a karta se kupuje kod vozača ili njegovih kolega koji neumorno patroliraju po “autobusnom kolodvoru” i, ako ti ne nađeš njih, oni će sigurno naći tebe.
Nisam ni izašao iz taksija, a jedan je već provirio kroz moj prozor.
“Vilankulo mister?”, uljudno me pita u nadi da će mi prodati kartu.
“Ne. Hvala. Inhambane.”, odgovaram.
“No problem. Come.”, i već mi vadi torbu iz gepeka.
Sedam je sati i znam da je, za mozambikanske pojmove, kasno. Machibombo za Inhambane je tu, ali u njemu sjedi samo petero ljudi. Ostalih 25 sjedala je prazno. Jasno mi je kao dan da se tako brzo iz Maputa neću maknuti. Sreća u nesreći je da dobijam suvozačko sjedalo koje se smatra najudobnijim. No, nije sve tako bajno. Isto to sjedalo je i najopasnije zbog luđačkih vožnji tzv. vozača i čestih prometnih nesreća. U vožnji je najbolje zatvoriti oči i ne gledati pred sebe.
U 09:30 u machibombu nas je desetak. Polako napredujemo. Ali puževim korakom. Nedostaje još “samo” 20 putnika. Doma bih već svisnuo od muke od ovolikog čekanja. Ovdje u Africi mogu samo slegnuti ramenima, uzeti knjigu u ruke ili promatrati ljude na “kolodvoru” i tješiti samog sebe:
“Ovo je Afrika. U Africi vrijeme nije važno.”
Nije da mi se negdje žuri, ali baš je danas, nakon nekoliko dana igre skrivača s kišom, sunce udarilo svom snagom. Na nebu nema ni oblačka, a na “kolodvoru” nema mjesta gdje bi se putnik koji čeka polazak svog machibomba mogao skloniti u hlad. Može ili čekati na otvorenom pred svojim machibombom i prepustiti se sunčevom bičevanju ili sjediti unutar machibomba (riječ klimatizacija ne postoji u rječnicima ovdašnjih jezika) i kupati se u vlastitom znoju.
Ljudi na maputskom “kolodvoru” čudna su mješavina. Vozači machibomba i chapa koji nikako ne izgledaju poput vozača, već više poput nekog prolaznika u ležernoj odjeći koji je danas odlučio malo voziti do Xai Xaija, Inhambanea, Vilankula ili Beire. Prodavači karata još su zanimljiviji – prodaju karte, uzimaju novac, ali prava papirnata karta ovdje ne postoji, već se sve bilježi u malu bilježnicu koju ima svaki machibombo ili chapa: ime i prezima, plaćena cijena, mjesto polaska, kao i konačno odredište. Puno je onih čije zanimanje nema imena, a ti se dreče po “kolodvoru” izgovarajući imena destinacija raznih machibomba i chapa i pokušavaju utrpati u njih svakoga, pa čak i onoga koji u stanovitu destinaciju ne želi ni ići. Dodajmo ovoj kolodvorskoj skupini i razne ulične prodavače. Ne prođe ni minuta da se netko od njih ne zaustavi pred mojim prozorom i pokuša mi uvaliti, u većini slučajeva, posve nepotrebne stvari. Ovi ulični prodavači nemaju svoj štand, nego se sav posao odvija na nogama – na improviziranom panou od stiropora zakvačene su različite stvarčice, od četkica za zube i češljeva za kosu preko donjeg veša i čarapa do dezodoransa i sapuna. I s tim panoom od stiropora parodiraju okolo po “kolodvoru”. Ponekad uspješno, najčešće neuspješno. Dok gledam žene s velikim košarama s kruhom francuzom na glavi pitam se kako ih uspijevaju držati na glavi, ne koristeći ruke, i hodati, a da im nikada ništa ne padne. Mnogobrojni prodavači osvježavajućih pića imaju svoju svrhu u ovako vruć dan. Ali zato ne vidim svrhovitost prodaje termosica ili traper jakni. Afrikanci će pokušati sve prodati pa čak i frižider Eskimu. Ako ide, ide. Ako ne ide, ne ide. Važno je pokušati.
Moj machibombo se polako puni. U 12:30 primamo tri časne sestre. Ostalo je samo još jedno mjesto za popuniti. Vozaču ni ne pada na pamet krenuti. Jedno mjesto je jedno mjesto. Jedno prodano mjesto manje znači manja zarada. A nigdje se ne primjećuje više važnost novca i obrtanje kapitala nego kod ovih prijevoznika.
U 13:25 mislim da sanjam. Moj machibombo konačno kreće. Posljednja žrtva je uhvaćena. Nakon gotovo šest i pol sati čekanja na maputskom “autobusnom kolodvoru” kotači machibomba se okreću i mislim da niti jedan od putnika ne može vjerovati. Nakon šest i pol sati čekanja na mjestu, nakon šest i pol sati kupanja u vlastitom znoju osjećam se kao nafiksan. Doma ovo ne bih izdržao. Odustao bih nakon prvog sata. Ali ovdje u Africi pronašao sam u sebi neku dosad duboko skrivenu dozu strpljenja. Paciencia.
Pitam vozača koliko traje put do Inhambanea. Govori mi pet sati. U vodiču stoji sedam. Znam da će na kraju biti još koji sat više. Iako idemo prema sjeveru i usporedno s obalom, cesta ne ide uz samu obalu pa prvi pogled na mozambikanski Indijski ocean bacam tek nakon Xai-Xaija, nekih 250 kilometara sjeverno od Maputa. Mjesto je smješteno na ušću rijeke Limpopo u Indijski ocean. Prelazimo preko rijeke preko mosta na kojem teško da se mogu mimoići dva vozila. Rijeka nije jako široka. Polovica naše Save u Zagrebu. I poput Save, nedovoljno iskorištena kao plovni put. Limpopo bi odlično mogao povezati unutrašnjost južnog Mozambika s obalom i dati poticaj gospodarskom razvoju unutrašnjosti. No, sve stoji i nitko se ne bi sjetio mrdnuti prstom. Možda dok ne dođe neki stranac i uzme stvar u svoje ruke. Nedaleko Xai-Xaija nalaze se prve bolje plaže sjeverno od Maputa i ovdje bi se lako moglo potrošiti nekoliko dana. Ipak, one malo sjevernije su bolje pa većina ljudi se upućuje prema njima.
Krajolik je ravan. Tu i tamo koji brežuljak, ali cijeli put od Maputa do Inhambanea je jedna velika ravnica. Cesta do Xai-Xaija nije loša. Vidi se da je nedavno asfaltirana. Rupa nema i na trenutke mi je teško zamisliti da se vozim po Mozambiku po cesti kojom čak i mnoge europske zemlje teško da bi se mogle pohvaliti. Rat je uništio ne samo željezničke pruge, već i ceste i mostove. Potom je tu bila velika poplava 2000. godina koja je dodatno destabilizirala željeznički i cestovni promet Mozambika. Nasreću, sve se malo po malo vraća u normalu. Ožiljci rata i dalje su vidljivi u naseljima – svako ima barem po jednu do temelja razrušenu kuću. Potom su tu polja na kojima, za razliku od Južne Afrike, Lesota i Svazilanda, vidim jako malo stoke, a obradivih površina je još manje. Vidim tek nešto polja šećerne trske. Problem su mine koje su postavljene u gotovo 20 godina rata i nitko točno ne zna gdje se nalaze. Zapravo, ima ih po svuda i Mozambik je jedna od najminiranijih zemalja svijeta. Ako je netko i otprilike znao gdje su se nalazile mine, velika poplava pred osam godina ih je pomaknula i danas se mogu nalaziti u svakom kutku zemlje. Stoga je i preporuka u Mozambiku ne izlaziti van označenih staza.
Cesta nakon Xai-Xaija naglo se mijenja i poprima konture jedne tipične afričke ceste – bezbroj rupetina, neke od njih polupokrpane, većina ostavljena bez zakrpa. A vozač juri sto na sat i ravno po rupama i pretječe preko pune crte i u zavoju dok iz drugog smjera dolazi drugo vozilo. Srce u petama. Ma što govorim, srce je već odavno izašlo iz peta i nalazi se tamo negdje na prvom zavoju nakon Xai-Xaija.
Stajemo samo jednom i to tek toliko da kroz prozor kupimo od uličnih prodavača nešto za pojesti i popiti. Nitko ne izlazi iz machibomba jer je toliko natrpan da se nitko ne može pomaknuti. Uz mene se na suvozačko mjesto stisnuo još jedan klinac pa je prostora toliko malo da noge ne mogu pomaknuti ni milimetar. U Inhambaneu ću morati ponovno učiti hodati.
Mrkli je mrak kada konačno dolazimo u Inhambane, 450 kilometara sjeverno od Maputa. Trebalo nam je gotovo osam sati. Pokušavam naći Pensao Pachica no teško se snalazim u gradu koji nema tabele s imenima ulica, a ulice su jedan pravi labirint. Lutam okolo po mraku. Pitam za smjer neke vojnike ili policajce. Nakon pola sata lutanja nalazim mjesto. Uzimam sobu sa zajedničkim kupatilom na hodniku. Čini mi se malo preskupa, ali sve je u Mozambiku preskupa pa samo sliježem ramenima. Dok večeram lignje kuhane u umaku od rajčice s malim dodatkom češnjaka, slušam vlasnicu hostela, inače Talijanku, za stolom do. Došla joj je prijateljica u posjetu i odlučuje pokazati tko je šef. Zove kuharicu i pred prijateljicom joj daje jezikovu juhu i objašnjava da nije dobro skuhala večeru. Daje joj upute za dobru kuhanje. Moje lignje su savršene. Kuharica može samo šutjeti i – slegnuti ramenima.


Taxi od centra do “autobusnog kolodvora” u Maputu MT 300,00
Machibombo Maputo-Inhambane MT 400,00
Pensao Pachica, Inhambane MT 600,00 (soba sa zajedničkim kupatilom u hodniku)

15.10.2008. u 23:25 • 1 KomentaraPrint#^

Dostupni putopisi

Gutaš moje putopise? Ajd' onda ne budi cicija i stisni 'pay now' i plati mi gemišt!







Image and video hosting by TinyPic

Dvije Afrike (Maroko & Mali)

Između neba i zemlje (Peru, Bolivija, Čile & Argentina)

Azija (Japan, Hong Kong, Makao, Kina)

Ne! Vijetnam, Kambodža i Laos nisu ratovi! (Vijetnam, Kambodža, Tajland, Malezija)

Kod strica Busha (SAD)

Moja Afrika (Egipat, Južna Afrika, Lesoto, Svaziland, Mozambik, Malavi, Zambija, Tanzanija)

Gram i pol curryja (Indija & Nepal)

U zagrljaju pernate zmije (Gvatemala, El Salvador, Honduras, Meksiko)

Bijeg u talijansku potpeticu (Bari, Ostuni, Polignano a Mare, Taranto)

Istok Ukrajina (Ukrajina)

Na čajanki s Hezbolahom (Libanon, Sirija)

Tamo gdje sam stao... (Južna Koreja, Burma, Singapur, Malezija, Tajland, Laos, Kina)

Podijeljena Afrodita (Cipar)

Jesu li Marokanci couscous manijaci i ovisnici o čaju od mente? I dimi li se kif na Sjeveru? (Maroko)

Oman - Zlatni pijesci Arabije Felix

Buenos dias, buenas tardes y buenas noches - Overland od Asunciona do Arenasa... i još malo dalje (Paragvaj, Brazil, Urugvaj, Argentina, Čile)

Tunis none.inclusive

Pozdrav iz Chaikhanastana - Priče iz središnje Azije (Kirgistan, Uzbekistan & Afganistan)

Ples u sjeni vulkana (Indonezija)

Veliki ocean plavog neba (Cookovi otoci i Australija)

O cipelama...i još ponešto (Filipini)

Crni papar, crvena riža (Južna Indija)

Teranga (Cabo Verde, Senegal & Gambija)

O autoru

"Backpacking? Što je to?", upitao sam se pred nekoliko godina kada sam jednog dana slučajno ušao na jednu backpacking stranicu. To je bila terra incognita, ne samo meni, već i ljudima koji me okružuju. Počeo sam čitati tu stranicu, potom još jednu, i još jednu nakon nje... I tako je započela moja velika romansa s backpacking putovanjima...

Ime mi je Vedran Anelić. Imam «tek» 38 godina, ali i ja osjećam da me godine nemilosrdno gaze (rofl) pa stvari koje sam bez puno problema mogao napraviti prije desetak godina, sada me bolovi u križima, slab vid, senilnost i slične stvari sprječavaju. Zvučim sam sebi ko stari nonić... Šala mala... Rođeni sam Rječanin, ali sam kao crna ovca svoje obitelji otišao na studij u Zagreb i ostao. Ipak, Zagreb je Zagreb i u ovom trenutku grad baš po mojoj mjeri. Što će biti za 10-20 godina, ne znam. Nisam Nostradamus.
I da, ovisnik sam! Otvoreno priznajem. Drogiram se! A moja droga su putovanja. Kada sam započeo s backpackingom sada već daaaaavneeee 2001. godine, bilo je to jedno kratko i organizacijski lagano putovanje u Mađarsku, Slovačku i Češku, a nakon toga put me odveo u gotovo sve krajeve svijeta: Maroko, Mali, Peru, Bolivija, Čile, Japan, Kina, Vijetnam, Kambodža, SAD itd itd itd... Moja droga je skuplja od hašiša i heroina, ali s puno više vitamina zujo I ne pokušavajte! Ne želim na odvikavanje!
A gdje je bilo najljepše? Doma! Doma je uvijek najljepše! I nije to samo isprazna fraza. Svaka zemlja koju sam posjetio je drugačija od one prethodne i svaka je zanimljiva na svoj način. I ne postoje dvije iste zemlje. Ali istina je i da se nakon svakog puta uvijek najradije vraćam svojoj garsonjerici od 25 kvadrata. S novim uspomenama koje su moj «fiks» do nekog sljedećeg putovanja u neki novi neistraženi kutak našeg trećeg kamenčića od sunca.

Trenutna visina letvice: 127 zemalja. Nije da se hvalim... wave


Posjećene zemlje/teritoriji
01. Afganistan
02. Albanija
03. Alžir
04. Andora
05. Argentina
06. Armenija
07. Aruba
08. Australija
09. Austrija
10. Bahrein
11. Barbados
12. Belgija
13. Bjelorusija
14. Bolivija
15. Bosna i Hercegovina
16. Brazil
17. Bruneji
18. Bugarska
19. Burma (Mijanmar)
20. Cabo Verde
21. Cipar
22. Cookovi otoci
23. Crna Gora
24. Češka
25. Čile
26. Danska
27. Dominika
28. Egipat
29. El Salvador
30. Estonija
31. Fidži
32. Filipini
33. Finska
34. Francuska
35. Gambija
36. Grčka
37. Gruzija
38. Gvatemala
39. Gvineja Bissau
40. Honduras
41. Hong Kong
42. Hrvatska
43. Indija
44. Indonezija
45. Iran
46. Irska
47. Island
48. Italija
49. Izrael
50. Japan
51. Jordan
52. Južna Afrika
53. Južna Koreja
54. Kambodža
55. Kanada
56. Katar
57. Kazahstan
58. Kenija
59. Kina
60. Kirgistan
61. Kolumbija
62. Kosovo
63. Kuba
64. Kuvajt
65. Laos
66. Latvija
67. Lesoto
68. Libanon
69. Lihtenštajn
70. Litva
71. Luksemburg
72. Mađarska
73. Makao
74. Makedonija
75. Malavi
76. Malezija
77. Mali
78. Malta
79. Maroko
80. Meksiko
81. Moldova
82. Monako
83. Mozambik
84. Nepal
85. Nizozemska
86. Norveška
87. Novi Zeland
88. Njemačka
89. Oman
90. Palau
91. Paragvaj
92. Peru
93. Poljska
94. Portugal
95. Ruanda
96. Rumunjska
97. Rusija
98. San Marino
99. Sejšeli
100. Senegal
101. Singapur
102. Sirija
103. Sjedinjene Američke Države
104. Sjeverna Koreja
105. Slovačka
106. Slovenija
107. Srbija
108. Svaziland
109. Sveti Vincent & Grenadini
110. Španjolska
111. Šri Lanka
112. Švedska
113. Švicarska
114. Tajland
115. Tajvan
116. Tanzanija
117. Tunis
118. Turska
119. Uganda
120. Ujedinjeni Arapski Emirati
121. Ukrajina
122. Urugvaj
123. Uzbekistan
124. Vatikan
125. Velika Britanija
126. Vijetnam
127. Zambija

Putovao preko zračnih luka
001. Abu Dhabi (UAE)
002. Adelaide (AUS)
003. Akureyri (ISL)
004. Algiers Houari Boumediene (ALG)
005. Almaty (KAZ)
006. Amsterdam Schiphol (NED)
007. Aruba Reina Beatrix (ARU)
008. Asuncion (PRG)
009. Atena Elefterios Venizelos (GRE)
010. Auckland (NZL)
011. Ayers Rock (AUS)
012. Balaton (HUN)
013. Baltimore (USA)
014. Bamako (MLI)
015. Bandar Seri Begawan (BRN)
016. Bangalore Kempegowda (IND)
017. Bangkok Suvarnabhumi (THA)
018. Barcelona El Prat (ESP)
019. Bari (ITA)
020. Bastia Poretta (FRA)
021. Beijing Capital (CHN)
022. Beirut Rafik Hariri (LEB)
023. Beograd Nikola Tesla (SRB)
024. Bergamo Orio al Serio (ITA)
025. Bergen (NOR)
026. Berlin Schonefeld (GER)
027. Berlin Tegel (GER)
028. Bilbao (ESP)
029. Birmingham (GBR)
030. Bishkek Manas (KGS)
031. Bissau Osvaldo Vieira (GNB)
032. Bogota El Dorado (COL)
033. Bologna G. Marconi (ITA)
034. Bordeaux (FRA)
035. Boston Logan (USA)
036. Bratislava (SLK)
037. Bridgetown Grantley Adams (BRB)
038. Brisbane (AUS)
039. Bruxelles Charleroi (BEL)
040. Bruxelles National (BEL)
041. Budapest Ferihegy (HUN)
042. Buffalo (USA)
043. Cagliari Elmas (ITA)
044. Cairns (AUS)
045. Cairo (EGY)
046. Cape Town (RSA)
047. Caracas Maiquetia Simon Bolivar (VEN)
048. Cartagena Rafael Nunez (COL)
049. Casablanca Mohammed V (MRC)
050. Catania Fontanarossa (ITA)
051. Cebu Mactan (PHI)
052. Chengdu Shuangliu (CHN)
053. Chicago O'Hare (USA)
054. Chisinau (MOL)
055. Christchurch (NZL)
056. Cochin (IND)
057. Colombo Bandaranaike (LKA)
058. Copenhagen Kastrup (DEN)
059. Corfu Ioannis Capodistrias (GRE)
060. Cork (IRL)
061. Dakar Leopold Sedar Senghor (SEN)
062. Danang (VIE)
063. Denpasar Bali Ngurah Rai (IDN)
064. Denver (USA)
065. Doha (QAT)
066. Dortmund (GER)
067. Dubai International (UAE)
068. Dubai Al Maktoum (UAE)
069. Dublin (IRL)
070. Dubrovnik Čilipi (CRO)
071. Dusseldorf (GER)
072. Fort de France (MTQ)
073. Fort Lauderdale (USA)
074. Frankfurt (GER)
075. Girona Costa Brava (ESP)
076. Graz Thalerhof (AUT)
077. Grimsey (ISL)
078. Hahn (GER)
079. Hanoi Noi Bai (VIE)
080. Havana Jose Marti (CUB)
081. Herat (AFG)
082. Hobart (AUS)
083. Ho Chi Minh City (VIE)
084. Hong Kong (HKG)
085. Hyderabad Rajiv Ghandi (IND)
086. Ibiza (ESP)
087. Istanbul Ataturk (TUR)
088. Istanbul Sabiha Gokcen (TUR)
089. Jakarta Soekarno-Hatta (IDN)
090. Johannesburg O Tambo (RSA)
091. Kabul Khwaja Rawash (AFG)
092. Kathmandu Tribhuvan (NEP)
093. Kerry (IRL)
094. Kigali Gregoire Kayibanda (RWA)
095. Kijev Boryspil (UKR)
096. Kijev Zhulany (UKR)
097. Kiruna (SWE)
098. Kingstown ET Joshua (VCT)
099. Koln/Bonn (GER)
100. Koror Roman Tmetuchl (PLW)
101. Krabi (THA)
102. Krakow Ivan Pavao II (POL)
103. Kuala Lumpur (MYS)
104. Kutaisi (GEO)
105. Kuwait (KWT)
106. Langkawi (MYS)
107. Laoag (PHI)
108. Larnaka (CYP)
109. Leh Kushok Bakula Rimpochee (IND)
110. Lima Jorge Chavez (PER)
111. Lisbon (POR)
112. Liverpool John Lennon (GBR)
113. London Gatwick (GBR)
114. London Heathrow (GBR)
115. London Luton (GBR)
116. London Stansted (GBR)
117. Los Angeles International (USA)
118. Luxor (EGY)
119. Ljubljana Brnik (SLO)
120. Macau (CHN)
121. Madrid Barajas (ESP)
122. Madurai (IND)
123. Mahe (SYC)
124. Malta Luqa (MAL)
125. Manama (BAH)
126. Manchester (GBR)
127. Manila NAIA (PHI)
128. Marakesh Menara (MRC)
129. Maribor Edvard Rusjan (SLO)
130. Medan Kualanamu (IDN)
131. Medellin Jose Maria Cordova (COL)
132. Melbourne Tullamarine (AUS)
133. Melville Hall (DMA)
134. Mexico City Benito Juarez (MEX)
135. Miami (USA)
136. Milano Malpensa (ITA)
137. Minsk 2 (BLR)
138. Miri (MYS)
139. Montevideo (URG)
140. Montreal Trudeau (CAN)
141. Moskva Sheremetyevo (RUS)
142. Moskva Domodedovo (RUS)
143. Mumbai Chatrapati Shivaji (IND)
144. Munchen (GER)
145. Mykonos (GRE)
146. Muscat (OMN)
147. Nadi (FIJ)
148. Nairobi Jomo Kenyatta (KEN)
149. Napoli Capodichino (ITA)
150. New Delhi Indira Gandhi (IND)
151. Newark Liberty (USA)
152. New York JFK (USA)
153. New York La Guardia (USA)
154. Niš Konstantin Veliki (SRB)
155. Olbia Costa Smeralda (ITA)
156. Osaka Kansai (JPN)
157. Osh (KGS)
158. Osijek (CRO)
149. Oslo Gardermoen (NOR)
160. Oslo Rygge (NOR)
161. Paphos (CYP)
162. Pariz Charles de Gaulle (FRA)
163. Pariz Orly (FRA)
164. Peleliu (PLW)
165. Penang (MYS)
166. Pereira Maltecańa (COL)
167. Perth (AUS)
168. Phu Quoc (VIE)
169. Pointe a Pitre (GLP)
170. Porto (POR)
171. Praia Nelson Mandela (CPV)
172. Priština (KOS)
173. Puerto Montt (CHI)
174. Puerto Princesa (PHI)
175. Punta Arenas (CHI)
176. Rarotonga (COK)
177. Reykjavik Domestic (ISL)
178. Reykjavik Keflavik (ISL)
179. Riga (LAT)
180. Rijeka (CRO)
181. Rio de Janeiro Galeao (BRA)
182. Rotterdam (NED)
183. Sal Amilcar Cabral (CPV)
184. San Francisco (USA)
185. San Salvador Comalapa (ESA)
186. Santander (ESP)
187. Santiago de Chile (CHI)
188. Santorini Thira (GRE)
189. Sao Paulo Guarulhos (BRA)
190. Sapporo New Chitose (JPN)
191. Sarajevo Butmir (BIH)
192. Seoul Incheon (KOR)
193. Sevilla San Pablo (ESP)
194. Shanghai Pudong (CHN)
195. Shannon (IRL)
196. Sharjah (UAE)
197. Shiraz (IRN)
198. Shymkent (KAZ)
199. Simferopol (UKR)
200. Singapur Changi (SIN)
201. Sofia (BUL)
202. Solo Adi Sumarmo (IDN)
203. Southend on Sea (GBR)
204. Split (CRO)
205. Stockholm Arlanda (SWE)
206. St Petersburg Pulkovo (RUS)
207. Stuttgart Echterdingen (GER)
208. Sydney Kingsford Smith (AUS)
209. Tabriz (IRN)
210. Tagbilaran (PHI)
211. Taipei Taoyuan (TWN)
212. Tallinn (EST)
213. Tanger Ibn Battouta (MRC)
214. Tapachula (MEX)
215. Tashkent (UZB)
216. Tehran Mehrabad (IRN)
217. Tehran Imam Khomeini (IRN)
218. Tel Aviv Ben Gurion (ISR)
219. Tijuana (MEX)
220. Timimoun (ALG)
221. Tokyo Narita (JPN)
222. Trieste Ronchi dei Legionari (ITA)
223. Tunis Carthage (TUN)
224. Udon Thani (THA)
225. Urgench (UZB)
226. Valencia (ESP)
227. Venezia Marco Polo (ITA)
228. Venezia Treviso (ITA)
229. Wien Schwechat (AUT)
230. Yangon (MYN)
231. Zadar (CRO)
232. Zagreb Pleso (CRO)
233. Zakynthos Dyonysios Solomos (GRE)
234. Zanzibar (TAN)
235. Zurich (SWI)

Letio s avioprijevoznicima
01. Adria Airways
02. Aegean Airlines
03. Aer Lingus
04. Aeroflot
05. Aeromexico
06. Air Algerie
07. Air Antilles
08. Air Arabia
09. Air Asia
10. Air Astana
11. Air Baltic
12. Air France
13. Air Iceland
14. Air India
15. Air Macau
16. Air Manas
17. Air Serbia
18. Air Seychelles
19. All Nippon Airlines (ANA)
20. ATA Airlines Iran
21. Austrian
22. Avianca
23. British Airways
24. Brussels Airlines
25. Cathay Pacific
26. Cebu Pacific
27. China Airlines
28. Clickair
29. Condor
30. Croatia Airlines
31. Cyprus Airways
32. Easyjet
33. Egyptair
34. Emirates
35. Etihad
36. Fiji Airways
37. FlyDubai
38. Garuda Indonesia
39. Germanwings
40. Go Air
41. Iberia
42. Icelandair
43. Interjet Mexico
44. Iran Aseman
45. Japan Airlines
46. Jat Airways
47. Jazeera Airways
48. Jet Airways
49. Jetstar
50. Kenya Airways
51. Lauda Air
52. Level
53. Liat Caribbean Airlines
54. Lufthansa
55. Malaysia Airlines
56. Malev
57. Myair
58. Niki (Air Berlin)
59. Nok Air
60. Norwegian
61. Qantas
62. Qatar Airways
63. Pacific Mission Aviation Palau
64. Pegasus
65. Pluna
66. Royal Air Maroc
67. Royal Brunei Airlines
68. Ryanair
69. Safi Airways
70. SAS Scandinavian
71. Sichuan Airlines
72. Singapore Airlines
73. Sky Airline Chile
74. South African Airways
75. Southwest
76. Spicejet
77. Spirit
78. Sterling
79. Surinam Airways
80. Swiss
81. Taca Airlines
82. TACV Cabo Verde Airlines
83. TAM Linhas Aereas
84. TAP Air Portugal
85. Tigerair
86. Trade Air
87. TUI Fly
88. Tunisair
89. Turkish Airlines
90. Ukraine Int Airlines
91. Uzbekistan Airways
92. Vietnam Airlines
93. Virgin Atlantic
94. Virgin Australia
95. Volare
96. Volotea
97. Vueling
98. Wizzair

Posjećena skijališta
01. Alpbachtal Wildschonau (AUT)
02. Alta Badia (ITA)
03. Arapahoe Basin (USA)
04. Are (SWE)
05. Aspen (USA)
06. Auron (FRA)
07. Axamer Lizum (AUT)
08. Bad Kleinkirchheim (AUT)
09. Bansko (BUL)
10. Beaver Creek (USA)
11. Bela (SLO)
12. Bergeralm Steinach (AUT)
13. Białka Tatrzańska (POL)
14. Boggvisstadafjall Dalvik (ICE)
15. Boreal (USA)
16. Bormio (ITA)
17. Borovets (BUL)
18. Breckenridge (USA)
19. Brixental SkiWelt (AUT)
20. Canyons (USA)
21. Cerkno (SLO)
22. Copper Mountain (USA)
23. Cortina d'Ampezzo (ITA)
24. Deer Valley (USA)
25. Dizin (IRN)
26. Flachau (AUT)
27. Furano (JPN)
28. Garmisch Partenkirchen (GER)
29. Gerlitzen (AUT)
30. Gerlos Zillertal Arena (AUT)
31. Goldeck (AUT)
32. Golte (SLO)
33. Grossglockner Kals-Matrei (AUT)
34. Gulmarg (IND)
35. Hammarbybacken Stockholm (SWE)
36. Heavenly (USA)
37. Hintertux (AUT)
38. Hlidarfjall Akureyri (ICE)
39. Innerkrems (AUT)
40. Ischgl Samnaun (AUT/SWI)
41. Isola 2000 (FRA)
42. Jahorina (BIH)
43. Jasna Chopok (SVK)
44. Kanin-Sella Nevea (SLO/ITA)
45. Kappl (AUT)
46. Katschberg (AUT)
47. Kaunertal (AUT)
48. Keystone (USA)
49. Kirkwood (USA)
50. Kitzbuhel (AUT)
51. Kitzsteinhorn Kaprun (AUT)
52. Kobla (SLO)
53. Kopaonik (SRB)
54. Kranjska Gora (SLO)
55. Kronplatz (ITA)
56. Krvavec (SLO)
57. Kühtai (AUT)
58. Lake Placid (USA)
59. Lenzerheide (SWI)
60. Lienz (AUT)
61. Livigno (ITA)
62. Madonna di Campiglio (ITA)
63. Malbun (LIE)
64. Malino Brdo Ružomberok (SVK)
65. Mariborsko Pohorje (SLO)
66. Mölltaler (AUT)
67. Mont Tremblant (CAN)
68. Nanshan (CHN)
69. Nassfeld (AUT)
70. Nauders (AUT)
71. Niseko (JPN)
72. Northstar (USA)
73. Obergurgl-Hochgurgl (AUT)
74. Obertauern (AUT)
75. Obertilliach (AUT)
76. Paganella (ITA)
77. Park City (USA)
78. Patscherkofel (AUT)
79. Phoenix Park (KOR)
80. Piancavallo (ITA)
81. Pitztal (AUT)
82. Popova Šapka (MKD)
83. Rogla (SLO)
84. Romme Alpin (SWE)
85. Saalbach Hinterglem (AUT)
86. Santa Caterina (ITA)
87. Sapporo Teine (JPN)
88. Schladming (AUT)
89. Seoul Woongjin Snowdoci (KOR)
90. Serfaus Fiss Ladis (AUT)
91. Sillian Hochpustertal (AUT)
92. Ski Dubai (UAE)
93. Sljeme (CRO)
94. Solden (AUT)
95. St Anton am Arlberg (AUT)
96. Steinplatte-Winklmoosalm (AUT/GER)
97. St Jakob im Deferegental (AUT)
98. St Johann in Tirol (AUT)
99. St Moritz (SWI)
100. Stubai (AUT)
101. Tarvisio (ITA)
102. Tochal (IRN)
103. Turracher Hohe (AUT)
104. Vail (USA)
105. Vogel (SLO)
106. Yongpyong (KOR)

Kontakt

Vedran Anelić

Linkovi


Forum.hr
Virtualtourist
Lonely Planet Thorntree travel forum
Hrvatski ski magazin
Punto Zagreb, tourism with a smile. Zagreb and Croatia sightseeing tours.


Ryanair
Easyjet
Germanwings
TuiFly
Wizzair
Aer Lingus
Vueling
Norwegian
Air Asia
Air Arabia
Fly Dubai

Putopisi-Moj putopis
Putopisi-Putna groznica


mixed martial arts
Free Web Counter
mixed martial arts