trazim sebe u tebi

10.05.2012., četvrtak

Moje Hrvatsko shvacanje

Slikice i djigabeze...

U mjestu gdje sam odrasto, dosta ima starih zena koje me svojom dobrotom podsjecaju na majku Terezu...

Kazu da mi je djeda bio vojnik u Austro-Ugarskoj vojsci, da je bio zastupnik HSS-a, i da je u ime naseg kraja nosio jos sa jednim covjekom Vjenac na Grob, u Lipnju 1928 godine, od Srbina ubijenog, pokojnog Ante Starcevica, osnivaca HSS-a, tada najpopularnije Hrvatske stranke.

Ponosan sam pionir bio, dao casnu pionirsku rijec, plakao kad je Tito umro i tako to :)

Prva nejasnoca uvezi ovih slikica i djigabeza mi je bila kad su mi u skoli objasnjavalji bratstvo i jedinsvo (sto mi je sasvim logicno i jednostavno zvucalo), i da je komunizam dobar a kapitalizam los. Jer sam ja te srece u zivotu da me je tesko ubijediti tek tako da je netko los, uciteljica je pokusavala da mi vec iznervirano objasni nesto sto se djetetu od 7 godina nemoze objasniti, i onda mi je jedan dobar prijatelj rukom ispod stola dao mi do znanja da se ne prepirem sa profesoricom nego da kazem da je razumijem... Posluso sam ga i taj dan kada sam otiso kuci, bilo mi je cudno u stomaku, jer nisu mi sve kockice bile poslozene :)

Druga nejasnoca je bila kad sam doso kuci kao skolarac, lijep dan je bio, kod kuce svi raspolozeni, tata mama baba djed ujke ujnese... i pita mene tata onako posto sam imo torbu na sebi, a on bio ponosan sto mu sin ide u skolu i polako sazrijeva, pita me: "I? Sta ces biti kad narastes?" a ja posto su nam taj dan usadjivali u glavu propagandu partizansku i komunisticku (ja kao dijete sam to shvatio kao dobru stvar, samo je lose sto su neki od Srba pomocu te ideologije pokusavali napraviti veliku srbiju pod okriljem Jugoslavije), iz svih pluca i sav ponosan zeleci da napravim svog oca jos ponosnijim kazem:"komunista!"... Umjesto ocekivanog izraza ponosa od oca i ostatka familije, dobio sam pogled kao sto kazu kad tele blene u sarena vrata, u prvom trenunku, u drugom trenutku sam vec vidio oca kako ide prema meni i kad mi je opalio samarcinu, odma su ga drugi povukli nazad i vikali mu da me pusti jer ja jos neznam nista sta i kako... Tati su suze tekle jer mu je zao bilo sto me je udario iz efekta a osjeco se tako nemocno da mi objasni svoje vidjenje, mami su suze tekle, babi su suze tekle, djed je muski sutio ali je u sebi sigurno psovo Titi sve po rodbini zenskoj, i tako to uglavnom meni sve nejasno u tom momentu! Nakon pitanja zasto sam sad dobio samar poslan sam na igranje sa drugom djecom, uz napomenu da nespominjem to drugima...

3. nejasnoca je bila kada sam doso kod roditelja u Svicarsku zivjeti, i u skoli za njemacki kada me uciteljica (starija Svicarka, koja je vec za vrijeme drugog svijetskog rata zivjela) pitala, sta sam, odgovorio sam ponosno, "Jugosloven". I kad me ona ponovo pitajuci, "Da, ali sta si!?" Sad sam ja bleno ko tele u sarena vrata, jer nisam shvatio sta misli, pomislio sam mozda misli iz koje Republike. Oogovorio sam "Republika Bosna i Hercegovina, Bosanac". Onda je rekla da pitam roditelje i da joj kazem drugi put. Dosavsi kuci, ispricajuci roditeljima o tome, opet sam dobio neocekivanu reakciju oca... Uz velike oci i malo uzdignut ton je me pitao "Pa zar neznas ko si!?!? Ti si Hrvat, to joj reci drugi put kad je vidis, sutra odma joj reci!!" Na moje pitanje kako to i sta to sad, ajde Bosanac sam mogo skontati, ali ostalo nisam, nije mi mogo objasniti, reko mi je da sam Jugosloven (godina 1986, milicija trenira strogocu, moro je se toga pridrzavati :) ), ali je podvuceno naglasio da sam Hrvat!! Reko sam to uciteljici, ali sam se tada ipak i dalje osjeco samo ko Jugosloven, Bosanac :)

Integracija u Svicarskoj je dobra, primili su me super i ja sam bio fin :)
Slijedi Milosevicevo okupljanje Srba na Kosovu, i onda je pocela Ex-Jugoslavija da se demokratski raspada, potaknuta stranim silama, njihovom prodajom oruzija i zbog buducih ulaganja njihovih kompanija na nasim prostorima, i domacom mafijom... (moje pogled na povijest, slikice i djigabeze) Ja sam slusao svog tatu i svoju familiju, oni su slusali nasu Hrvatsku televiziju, i tako su pomjerali kao pijune, nas preko Hrvatske televizije, Srbe preko Srpske televizije, i naciju koja tada nije postojala, Bosnjake, preko Bosansko-Hercegovacke televizije. Ja sam se dugo vremena opirao osjecati kao Hrvat, bilo je puno diskusija sa tatom mamom i ostalima iz familije, sve dok mi jednog dana rodica nije rekla "Pa covjece, kako mozes imat ljiljane u sobi a tvoji dole ginu od ljudi koji nose taj znak... Te noci sam skinuo ljiljane, i postajao Hrvat! Najvecu odgovornost za rat 1991-1995 godine dajem onima koji su imali najvecu vojsku i koji su samo ratom mogli dobiti zeljeni tisuculjetni san, veliku srbiju, Srbima.

Odajem Cast i Slavu svima koji su sudjelovali u ratu u ime moga naroda, prezivjeli ili poginuli, omalovazavani ili osudjivani neduzni, ako su krivi zao mi je sto im se nesudi istom mjerom kao vojnicima velikih sila... Svim zrtvama, bilo koje nacije, se poklanjam i zelim im mir boziji!!!

Jedno vrijeme sam cak razmisljao otici u rat, kao Hrvat, koliko ta propaganda zna da vodi covjeka... Danas, 2012, 17 godina od Zavrsetka rata, mozda bi opet doso na te misli za nedaj boze, ali ne kao Hrvat, nego samo kao brat ili kao kolega, nakon sto bi reko svima da bjezimo, a oni naravno nebi htjeli, radje bi opet sve isto prosli... Bar ja tako mislim. Boze ti nasi geni kameni i te nase pameti :)

Srpska etnicka ciscenja u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini nisu hvala bogu svugdje urodila plodom. Hrvatska je svoje podrucje oslobodila od Srpske okupacije. Ali je zato Srpska vojska u Bosni i Hercegovini uspijela da etnickim ciscenjem dobije Republiku Srpsku, i zavadi i Hrvate i Bosnjake u pocetku... Mi Hrvati vise nemozemo zamisliti da budemo Jugosloveni, jer su avioni, tenkovi i vojska pod znakom i imenom Jugoslavije napadali i ubijali i pomijerali granice u ime velike srbije! Sto je bilo bilo je... Za Bosnu i Hercegovinu u buduce zelim sretno i u miru da se dogovore, i za sve drzave nastale da u miru i blagostanju zive i dobro posluju i prodaju oruzije i druge artikle Amerikancima, Rusima, Englezima, Njemcima, Francuzima, Saudijskoj Arabiji, Iranu, i svima ostalima... Da jednog dana izadje na istinu sta su Americki vojnici i vojnici ostalih nacija, zabetonirali u planini vlasic kod Travnika, jeli istina da smo im sluzili i kao odlagaliste za hemijski otpad!?

Samo da naprijed gledamo i djeci kazemo, druzite se, sto je bilo bilo, nepricajte o povjesti jer se nemozete sporazumiti, ali u buducnosti i u biznisu mozete!
Svijet, a pogotovo mi Hrvati, trebamo svjesno gledati Srpsku televiziju i Filmove, jer kako Amerikanci imaju Hollywood, tako i Srbi imaju jaku razvijenu propagandu na balkanu... Svaka im cast na tome, naucit cemo i mi to :)

Slikice i djigabeze sa Generalom Antom Gotovinom, Predsjednikom Franjom Tudjmanom i tako to... (Hrvati u Bosni su bili zrtveni pijuni u velikoj sahovskoj igri za Hercegovinu, moje misljenje, ali sta se moze, i oni arhitekti koji planiraju velike projekte, uracunaju i zrtve unaprijed, pretpostavljam da je bio reagovao pod pritiskom Srbske propagande i Srbsko-Jugoslovenske Armije), Tudjmanu svaka cast, Generalu Gotovini i ostalim Hrvatskim Generalima i Vojnicima svaka cast sto nam, i u ovim teskim trenutcima, gdje im sude sto su branili svoju drzavu i svoj narod, izrazavaju dostojanstvo i ponos!
Toboze (G-8) napredniji i po kulturi narodi, nama sada sole pamet kako se lijepo treba pucati jedan na drugoga kad nam oni prodaju oruzije, i da kulturno i po Bon-Tonu pucamo... A oni u miri mogu da bacaju Atomske Bombe na Hirosimu, Nagasaki i mogu da drze Guantanamo-zatvor za mucenje!?!?

Za sada i u buduce necemo se dijeliti vise na Ustase i Partizane, nego ste svi domoljubi, vojnici zadnjeg odbrambenog rata, vojnici HV-a i HVO-a 1991-1995!!!! I ljudi i ocevi i majke i djeca koja ce svijetu objasnjavati da je kravata nastala od imena "Croata"!!!! :)

Sto se tice Nezavisne Drzave Hrvatske (marionetska drzava tadasnje njemacke), i Ustasa, zelim se u ime moga naroda, Srbima, Zidovima i svim ostalim zrtvama te drzave ispricati sto je Hrvatska u to vrijeme kooperirala sa Njemackom i za sve zrtve sto su jedan dio Ustasa i Nezavisna Drzava Hrvatska ucinile. Tada su neki Hrvati vidjeli samo u tome izlazak iz agresivne velikosrpske ideje, Kraljevine Jugoslavije, pod vladarom kralja Petra, Srbinom, rodjaka Engleske Kraljice i rodjaka ostalih europskih kraljevskih kuca (Rusija, Svedska,...). Meni je i Ustasa i Partizan Hrvatski vojnik, mada kada su Partizani dolazili u moj kraj govorili, "pao je, pao je"... Tako sam cuo od nasih starih ljudi. U nasem kraju ljudi nisu nista znali za logore smrti, oni su smatrali Ustase kao domoljube! Jos jednom kazem, zao mi je, nezamjerite Ustasama, i to su domoljubi kao i ostali vojnici, i Partizni i Cetnici (Srbski fasisti) ili Americki vojnici... Zamjerite rezimu Ante Pavelica i pojedincima!

Ja znam da ce Hrvatski narod zlocine od strane Srba, moci oprostiti, ne zaboraviti, ali oprostiti, jer mi smo tako uceni i odgajani vjerom i i odgojom.

Sad shvacam da je ovo nevrijeme, sto je proslo na Balkanskim prostorima, unazadilo moju na pocetku dobru integraciju u Svicarskoj, poceo sam se sve vise druziti na Hrvatskim skupovima, sa nasim ljudima, tako smo se osjecali bolje u teskim vremenima koja su nam utuvili u glavu, a manje sam provodio vremena u druzenju sa mojim Svicarskim kolegama, oni me nisu mogli razumijeti, nisam im mogao opisati sta se to desava, njima smo svi isti bili na pocetku... Polako je dosla istina na vidjelo, nakon 20 godina, i ja se ponovo zelim pokusati vise integrirati u ovaj zivot u Svicarskoj...

Sve gore navedeno je cisto fikcija iz moje glave :) Kako god da bude, pokusat cu da nesto lijepo izmislim i napravim u ovoj svojoj, Hrvatsko-Bosansko-Svicarskoj glavi.

Mir i svako dobro svim ljudima i vjerama i nacijama, a ja cu polako ali sigurno da brisem sebi u glavi nametnutu igru, izmisljenu od "ljudi koji zele sve vecu moc" i od onih "ljudi koji nezele da podijele moc sto je vec posjeduju".
- 19:54 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< svibanj, 2012  
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Razmisljam :)

Linkovi