15

srijeda

veljača

2012

Kako svoj hobi pretvoriti u mali obrt?

Ako imate neki svoj hobi, nešto u čemu uživate i što vas opušta, jeste li razmišljali biste li to pretvorili u svoj izvor prihoda?

Većina žena obično najprije razmišlja o mogućim problemima i paralizirano je strahovima - što ako izgubim sav uloženi novac, što ako mi ne uspije, sada je kriza, itd. I tako obično sve ostane na tome. Šteta. Što možete izgubiti ako se prvih mjeseci do godinu dana držite jednostavnog pravila - ulažem/trošim čim manje, tek toliko da se pokrenem. Ima toliko besplatnih alata i ideja kojima se možete poslužiti pa bi bila velika šteta da barem ne pokušate. Kako? Evo par ideja i natuknica u nastavku.

1. Obrt je svakako jeftiniji od d.o.o., pa je za početak bolje početi s obrtom. Troškovi osnivanja su oko 1000 kuna i nema temeljnog kapitala, dok su troškovi d.o.o.-a oko 6000 kuna, a temeljni kapital iznosi 20000 kuna. Osim toga, porez nakon otvaranja plaćate na naplaćeni iznos računa kod obrta, a na sve izdane računa u slučaju d.o.o.-a. Druga dobra strana je ta, da ako ste već zaposleni, nije nužno dati otkaz kako bi otvorili svoj obrt. Možete ostati zaposleni i pokrenuti obrt te pričekati da se stvori dovoljno posla kako biste mogli dati otkaz na poslu.

2. Prije nego što uopće otvorite obrt, provjerite ima li interesa za ono čime se bavite? Ako izrađujete nakit, pokažite ga svojim prijateljicama ili na nekoj društvenoj mreži poput facebooka; ako namjeravati fotografirati na svadbama i rođendanima, pokažite svoje snimke prijateljima i obiteljima, pošaljite svoje fotografije na natječaje, itd. Ako ste dobri u šivanju, pokažite svoje radove kako biste čuli mišljenja drugih. Ako postoji interes kod vaših prijatelja i obitelji, velika je vjerojatnost da će interes postojati i kod ljudi koje ne poznajete.

3. Provjerite kakva je konkurencija i odredite po ćemu ćete se razlikovati od njih. Možda će to biti specijalizacija u nećemu, npr. fotografiranje samo djece, no važno je da ne postoji već 20-tak ljudi koji se bave točno tim na isti način i to u vašoj regiji ili gradu.

4. Kako doći do kupaca? Koristite sve alate koji su vam ujedno i besplatni - društvene mreže (twitter, facebook, linkedin) kako biste prezentirali svoj rad i talent, pokažite cijeloj svojoj široj i užoj obitelji, kolegama na poslu i zamolite ih da preporuče dalje. Ne zaboravite svako toliko vremena ponuditi nešto besplatno i to na način da organizirate nagradnu igru ili neko natjecanje (npr. jedne naušnice kao nagrada za najoriginalniji opis vašeg rada, ili jedno fotografiranje gratis), jer ljudi danas to ljudi najviše cijene. Napravite besplatnu web stranicu pomoću jednog od besplatnih alata. Organizirajte ženska druženja uz kavicu na kojima im možete ponuditi svoje radove i usluge. Sudjelujte na raznim forumima, gdje se raspravlja o temama koje su usko povezane s vašim radom (npr. kako odabrati fotografa za vjenčanje, gdje nabaviti... itd). Stavite oglase na besplatne online stranice za oglašavanje poput njuškala. Započnite blog s temom koja je povezana s vašim radom (npr. nakit, fotografija, računala, rođendanske torte, itd.). Neka vam za početak nebo bude granica, no pazite da iskoristite sve besplatne alate prije nego što krenete na one plaćene - najlakše je platiti za oglašavanje na radiju ili tv-u ili u novinama i misliti da ste s time napravili sve. Većinom to nije tako i više ćete dobiti kupaca koristeći one sve besplatne alate navedene gore.

5. Uredno izdajte račune za svoje radove i usluge, no isto tako skupljajte sve račune za potrošeni materijal kako biste sve priložili knjigovodstvu. Važno je redovito pratiti koliko ste računa izdali/naplatili i koliko ste potrošili na materijal, knjigovodstvene usluge, papir za račune, itd., kako biste znali jeste li na mjesečnoj bazi u plusu ili minusu. Tu ne morate biti neki veliki matematičar kako biste to izračunali. Jednostavno od svih prodanih usluga i radova oduzmete sve troškove nastale za materijal, knjigovodstvo i ostalo. Ako imate plus, na dobrom ste putu. Ako imate minus, pomno pogledajte u čemu je problem - jeste li previše potrošili na materijal, jeste li postavili premalu cijenu, koristite li preskupi materijal, je li vam cijena knjigovodstva previsoka?

6. Ako vam nakon godine dana krene i vidite da je sad vrijeme da na poslu date otkaz i da to postane vaš glavni izvor prihoda, budite oprezni - provjerite koliko vam ostaje nakon svih podmirenih dugova, ima li sezonskih padova (npr. posao vam tijekom zimskih mjeseci ide dosta loše, dok ljeti ide super), a posavjetujte se o tom koraku i sa svojim knjigovodstvom.

Sretno! :)

Evo i jedne inspirativne priče :)

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.