WRC automobili

28.01.2013.


Krenula je nova sezona WRC 2013, uživali smo u otvaranju nove sezone u legendarnome Rally Monte-Carlo. Sada do sljedećeg rally-a u Švedskoj ima tri tjedna, pa da predstavimo najvažnije aktere bez kojih WRC ne bi bilo. A to su WRC automobili, ove sezone su tri vrste automobila koji se natječu po pravilima WRC-a. Prvi je prošlogodišnji prvak Citroen DS3 WRC, zatim Ford Fiesta RS WRC i ovogodišnji novopridošlica je VW Polo R WRC.



Pa krenimo od VW Polo R WRC-a. Nakon godinu dana testiranja i razvoja, ove sezone je predstavljen novi auto Volkswagen Polo za WRC natjecanje, koji ce predstavljati Volkswagen Motorsport. Motor koji pokreće je Volkswagenov 1,6 litreni četvero cilindrični motor koji je nabijan sa tubo punjačom. Masa praznog vozila iznosi 1 200 kg, ujedno je i to minimalna propisana masa WRC automobila. Zapravo je sve propisano WRC-ovom pravilniku kakvi automobili mogu se natjecati. A to da moraju imati 1,6 litreni motor četverocilindrični motor bilo vlastiti ili nekog drugog proizvođača motora. Minimalna masa automobila mora biti 1 200 kg, i da dužina automobila ne bude duža od 4 metra, a širina od 2 metra. Tako recimo Polo ima ukupnu dužinu od 3 976mm, a širina mu je od 1 820mm, dok mu je međuosovinski razmak 1 610mm.



Drugi u toj skupini je Citroen DS3 WRC. On je službeno vozilo za dvije momčadi, a to su Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team i Abu Dhabi Citroen Total World Rally Team. Motor koji pokreće automobil je citroenov 1,6 litarni četverocilindrični motor nabijan sa I4 turbopunjačom. Njegova dužina iznosi 3 948 mm, a širina iznosi 1 820, dok njegov međuosovinski razmak 1 618 mm. I ovo je jedan od najuspješnijih automobila koji se natječe u WRC-u i to ponajviše zahvaljujući Sebastianu Loebu koji je većinu pobjeda osvojio. Do sada je ovaj auto osvojio 21 pobjedu u svjetskom WRC prvenstvu.



Zadnji od ove skupine je Ford Fiesta RS WRC. Kako više službeno Forda kao proizvođača nema u WRC natjecanju i to nakon jako dugo godina, tako da prošlogodišnju Ford momčad je preuzeo M-sport da se nastavi suradnja njihova i da odličan auto ne propadne. Sam motor i dalje proizvodi Ford, kao i dalje cijeli automobil, tako Fiesta koristi Fordov 1,6 litreni četverocilindrični motor sa turbopunjačom. Dužina vozila iznosi 3 963 mm, a širina 1 820 mm. Ovo mu je treća godina šta se natječe u WRC-u kao i Citroen DS3, ali nažalost on nema tako dobar rezultat. Do sada je odnio svega 6 pobjeda i to dvije godine za redom je bio najbolji na Rally Sweden i Wales Rally GB.

Oznake: WRC rally

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.