Rally Monte-Carlo

23.01.2013.


Počela je nova sezona WRC-a i to tradicionalno sa ralijem Monte Carlo. Ova sezona će po svemu biti posebna. Počevši od toga da ćemo imati novog svjetskog prvaka nakon jednog desetljeća, jer je Sebastain Loeb objavio da više neće voziti punu sezonu nego svega četiri ralija. A prvi od tih ralija je bio i Rally Monte-Carlo. Druga velika stvar je povratak Volkswagen-a nakon dva desetljeća izbivanja van WRC-a natjecanja, i to sa Polom R. Vozačka postava Volkswagen-a je dosta jaka, Sebastian Ogier se vrača nakon godine dana izbivanja iz WRC-a i testiranja za Volkswagen. A drugo veliko ime je prelazak Jari-Matti Latvale iz Forda u Volkswagen. Još k tome da ubrojimo da se Sordo vratio za Citroen nakon dvije godine razvoja Minnia, Hanninen je prešao u WRC iz IRC-a. Ukratko velike stvari su se dešavale pred početak nove sezone i sve skupa je to pravi recept za zanimljivu sezonu.



Prva postaja je Rally Monte-Carlo, u trajanju od četiri dana na sve skupa 18 brzinaca i 468 natjecateljskih kilometara. Sve je bilo spremno za početak nove sezone, a za još malo dramatičniji početak nam je ponudio vrijeme, koje je bilo klasični Monte Carlo promjenjivo vrijeme. Bilo je svega, od suhih dijelova asfalta, pa kiše i sve do potpuno snježnih uvjeta koji su karakteristika za Rally Sweden. I odmah na prvom brzincu u dužini od 37km pokazalo se da će to biti zanimljivi Monte Carlo. Odmah na prvom brzincu je Ogier sa svojim Polom R odnio najbrže vrijeme ispred Loeba. Ali Loeb je pokazao koji je najbolji vladar Monte Carla i do kraja prvog dana je napravio prednost ispred Ogiera od minutu pol koju je održao sve do kraja ralija. Sordo je pokazao da je odličan vozač i odmah od početka je zauzeo treće mjesto, a za razliku od njega broj jedan u Citroenu od kad nema Loeba, Hirvonnen je imao jako puno problema i nikako nije mogao postići kvalitetna vremena. Jedino još je Hanninen pokazao da može biti jako brz ali se vidi da još nema dovoljno iskustva sa novim autom i da se prilagođava za njega. Prva velika žrtva je bila Neuville koji je naletio na kamen i oštetio si prednji lijevi kotač i morao odustati.



Drugog dana su Loeb i Ogier održavali svoj tempo i vozili toliko da ne izlete. Sordo je sa svojim iskustvom u Monte Carlo održavao treće mjesto. I dalje su nastavili se problemi za Hirvonena i Latvali koji nikako da naprave pošteno vrijeme. Za razliku od njih rus Novikom ujutro drugog dana je doslovce letio i približavao se vozačima ispred sebe. Tako se do kraja drugog dana približio Sordu ispod 20s zaostatka. Tako je bilo i trećeg dana, Novikov leti po Monte Carlu i na kraju prestiže Sordu, koji je imao sve više problema sa uvjetima na cesti, koji su bili potpuno snježni. Loeb i Ogier i dalje voze sami za sebe i voze toliko da uspiju završiti rali. Hirvonen i dalje ima problema, dok Latvala je počeo postavljati dobra vremena i sve mu bolje išlo.



Četvrtog, posljednjeg dana ralija koji je bio iznad Monaca, na legendarnom brzincu MOULINET - LA BOLLENE VESUBIE je bio koban za tri vozača. Na cesti je bilo puno mokrog snijega i malo gripa, postojala je jedino dva traga gdje se vidio asfalt. I tako varljivi i promjenjivi uvjeti su vozače doslovce prisili da voze kao puževi. Ali ipak je bio koban za tri vozača. Prvi od njih koji je platio danak vremenskim uvjetima je bio Novikov. Njemu je pobjegao stražnji kraj i udario u zid, i tako si oštetio kotač i morao odustati. Nakon njega je slijedio Latvala, koji je nakon svega par kilometara krivo procijenio svoju brzinu i mogućnost, tako ga odnijelo sa stražnjim krajem u zid i onda ga još odbilo tako da je sa prednjim se zabio u zid. I tako uništio si auto do kraja i morao odustati. Treća žrtva je bio Hanninen koji je par kilometara prije cilja izgubio nadzor nad vozilo i tako je zajahao na mali zid šta mu je uništilo lijevi kraj, pogotovo kotač i nije mogao nastaviti dalje. Nadalje je imao problema i Ostberg koji je probušio gubu i još oštetio kočnice, tako da je jedva došao do servisa da to poprave. Posljednja dva brzinaca i ujedno Power stage, nisu održana zbog sigurnosti gledatelja kojih je bilo jako puno.



Time je Leob postao pobjednik Rally Monte-Carla, i to mu je bila sedma pobjeda na Monte Carlu, koji je vladar tog ralija. Velika stvar je i drugo mjesto Ogiera i njegove momčadi Volkswagen, koji su tako najavili da če se natjecati za postolja i možda čak i pobjede. Treće mjesto Sorde je potvrdilo da njegov povratak da zamijeni Loeba, je dobra stvar. Veliko razočaranje za Ford, pogotovo Novikova koji je pokazao dovoljnu brzinu da mogu doći do postolja i čak do pobjede. Tako ćemo ove sezone imati tri velike momčadi koji će se boriti za pobjedu, a u svakoj su po dva vrhunska vozača koji mogu biti jako brzi. Sad slijedi pauza od tri tjedna kada slijedi Rally Sweden od 7-10 veljače.

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.