PREPORUKA
Knjiga koju sam par puta pročitao i koja doslovno uvodi revoluciju u način vrtlarstva.
Cilj mi je bio vrt uz što manje korištenja kemijskih sredstava. Cilj ostvarujem polako već drugu godinu.

RUTH STOUT, Vrt bez motike
Tajne organskog uzgoja povrća i cvijeća metodom malčiranja!
Free Image Hosting at www.ImageShack.us

"Kad sam jednom uzela stvari u svoje ruke, nastavila sam tako. Pomislila sam: ako obiđem okolo i nagrabim dosta materijala za stelju, pa sasvim prekrijem vrt sa 15-50 cm debelim pokrovom, korov se neće moći probiti i sunce nećepržiti zemlju. Čak i krajem lipnja, kad sijem posljednji kukuruz, i drugu repu, mrkvu itd, zemlja će zasigurno biti još uvijek meka. I bilaje. Ali, da ne brzam."

Knjiga se može nabaviti preko interneta i nije skupa oko 90kn bez poštarine. Nisam požalio taj novac.

vrt

07.03.2008., petak

Napokon sam otisao u vrt nakon bolesti, bure snijega i kise. Sve je kako trebaJ, ribizle su prezivile snijeg kao i tresnje i jabuka. I hibiskus.
Danas sam se sjetio kako mogu naspraviti jarak za kulture koje treba sijati u zemlju tipa grasak. Jarak u sijenu je prijeko potreban zbog debljine stelje: ako ga korov ne moze probiti zasto bi grasak ili njezna salata mogli?
Prošle sam godine napravio „pokus“ sa ciklom, razmaknuo sijeno, posijao ciklu i to tako ostavio. Nakon par dana sijeno se izravnalo te jarci više nisu postojali uslijed atmosferlija i vjetra. Ne moram spominjati da ciklu nisam ni vidio...

Stoga sam danas nasjekao malih grančica sa velikih grana trešnje koju je nedavno oluja isčupala iz korjenja. Male grane debljine manje od prsta sam rezao na duljinu 15-20 cm, i na jednom kraju nožem zaoštrio kako bih ih lakše zabo u zemlju!

Image Hosted by ImageShack.us


U nedostatku grablja ili motike, rukama sam razmaknuo kompaktnu stelju. Iznenadio sam se kada sam našao debeli sloj polutrulog sijena tik uz zemlju. Zaista lijepo izgleda rezultat 3-godišnje „muke“ da dobijem prirodno gnojivo. Ove godine će se to zasigurno pretvoriti u hranjivi zreli humus.

Image Hosted by ImageShack.us


I taj sam sloj razmaknuo i napokon došao do same zemlje. Pokusni jarak je duljine možda 50cm, bitno je samo da vidim da li će grančice spriječiti da sijeno napada u jarak i uništi kulturu. Ukoliko spriječi pripremit ću dosta grančica-držača za sve kulture koje ću saditi u sijeno a kojima je jarak potreban. Mislim da npr. Tikvicama i nije jer one se već ojačale sade u vrtu i ne smeta im ako se sijeno stisne uz njih (paziti da se ne zaguše sijenom!). Ukoliko ih sijemo iz sjemena, priča je druga i osobno bih ogradio mjesto gdje su sjemenke grančicama-držačima dok biljke malo ne narastu i ojačaju! Uglavnom, držače ću stavljati na kulture koje bi sijeno moglo ugušiti= uglavnom tamo gdje sijem sjemenke.

Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


- 14:41 - Komentari (2) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< ožujak, 2008 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Za sve ljubitelje vrtlarstva i prirode!

Counters
Get a Counters