Linkovi

Vila Ravijojla

23.02.2015., ponedjeljak

Propagandni plakati protiv nesreća na radu, sugeriraju na sigurnost i odgovornost



Neki od glavnih faktora koji moraju biti zadovoljeni su:
1. Mjesto postavljanja plakata
- o sadržaju ovisi na koje mjesto plakat treba postaviti
- ukoliko se plakat opaža u prolaženju npr. trgovine, autoceste tekst mora biti kratak
- ukoliko je plakat smješten u prostoriji gdje se ljudi zadržavaju ne radeći nikakav posao npr. čekaonice, kupei u vlaku, tekst može biti duži i ponekad se može sastojati od nekoliko poglavlja,
- u radnim organizacijama plakate treba postavljati po istom principu, ali ih ne treba postavljati u radionicama jer mogu dekoncentrirati radnika,
- na radno mjesto potrebno je postaviti parolu u vezi sa zaštitom,
- plakat mora biti odvojen od ostalih obavijesti i oglasa tako da bude uočljiviji,
- propagandne plakate treba zamjenjivati novima jer brzo dosade,

2. Veličina plakata
- ovisi o mjestu na kojem se plakat nalazi, na otvorenom prostoru treba biti veliki kako bi ga se opazilo, a u zatvorenom manji kako bi ga se moglo pogledati u cjelini.

3. Sadržaj
- može uvjeravati, zapovijedati, sugerirati, navoditi na razmišljanje, nasmijavati, a može i užasavati.
- sadržaj plakata mora biti jasan i mora se odnositi samo na jednu misao. lustracija mora biti jednostavna i razumljiva sa što manjim brojem likova.

Ilustracije s tekstom mogu se podijeliti u dvije grupe:

1. Ilustracije koje nešto poručuju, a tekst služi kao dopuna ili podrška toj poruci
2. Ilustracija koja služi za privlačenje pažnje, ima privlačne boje, a jedino tekst nosi poruku, tekst mora biti jasan i u večini slučajeva kratak ( 10 riječi I otprilike 10 sekundi za čitanje)
- treba biti sastavljen od velikih I malih štampanih slova
- plakat mora sadržavati određeni apel, npr. za sigurnost , obiteljsku odgovornost i slično.

Oznake: posao kultura sigurnost rad zaštita


- 13:43 - Komentari (6) - Isprintaj - #

12.12.2014., petak

Struktura grupe i odnosi pojedinca unutar grupe

Odnosi u grupi čine strukturu grupe. Unutar strukture grupe određen je položaj i uloga svakog pojedinca. Uloga se odnosi na ponašanja koja se očekuju uz neki položaj u grupi.

Unutar grupe postoje važne strukture:

a) struktura moći - zadatak joj je osigurati uspješno funkcioniranje grupe (moć i autoritet i njihova distribucija kod ljudi unutar grupe kao što je Vlada, nacija, institucija, organizacija ili društvo). Izvori moći su znanje i informiranost, mogućnost kažnjavanja i napredovanja. Osobe koje imaju veći ugled i jače utječu na ponašanje nekih osoba u grupi.
b) komunikacijska struktura - odnosi se na razmjenu informacija, odnosno komunikaciju među članovima grupe. Misli se da zajednice komuniciraju i stječu znanje pomoću lateralne komunikacije (latinski lateralno znači "sa strane"), i to je glavni sastojak uz pomoću kojeg hijerarhija u grupi funkcionira.
c) afektivna struktura - pokazuje kakvi su emocionalni odnosi među članovima grupe (privlačnost-odbojnost, simpatija-antipatija)
c) grupni procesi - dovode do privremenih ili trajnih promjena u ponašanju članova grupe; grupni procesi govore o tome kako članovi grupe zajedničkim radom ostvaruju ciljeve grupe.

Procesi koji dovode do promjena zovu se interakcijski procesi:

Unutar grupe djeluju različiti procesi. Proces opažanja i procjenjivanja - stvara se odnos simpatije ili antipatije koji je osnova za ponašanje prema određenoj osobi, stvara se nesvjesna odbojnost ili privrženost koje usmjeravaju naše ponašanje
Sugestija - odnosi se na prihvaćanje onoga o čemu se govori, sugestija će biti bolje prihvačena ako govornik sugestije se je približio interesima i željama primaoca sugestije. Nadmetanje proizlazi iz želje da se prikažemo boljima od drugih.

Može se pojaviti i utjecaj drugih osoba koje nisu članovi grupe.
Socijalna facilitacija (latinski facilis – lagan) socijalni je utjecaj koji se očituje u pojavi da prisutnost promatrača olakšava izvođenje neke aktivnosti. Socijalna inhibicija (latinski inhibere – kočiti) socijalni je utjecaj koji se očituje u pojavi da prisutnost promatrača otežava izvođenje neke aktivnosti.

Oznake: grupa ljudi psihologija interakcija


- 18:05 - Komentari (2) - Isprintaj - #

04.12.2014., četvrtak

Psihologija propagandne poruke

Negdje sam pročitala kako potrošač treba vidjeti reklamu 7 puta prije nego li bi kupio proizvod.

Osnovno psihološko pravilo svake propagande je da ono mora biti prilagođeno onome kome je namijenjeno. Prema tome, propagandna poruka treba biti objavljena tek nakon ispitivanja osnovnih interesa potrošača.

Bitni elementi kod zamječivanja reklame od strane potrošača su:
1. Percepcija (mali oglasi su dovoljni za zadržavanje dosadašnjih potrošača, a veliki I upadljivi mogu biti korisni u pridobivanju novih kupaca, bolje je ponavljati uspješnije nego neuspješnije oglase, jer ponavljanjem oglasa broj ljudi koji su ga zamijetili ostaje uglavnom isti, u isti oglas je dobro unijeti nešto novo),
2. Razumijevanje (najbolje je u pisanom obliku koji se daje uz sam proizvod, upute koje su jedostavno, živo I duhovito sastavljene djeluju privlačno),
3. Pamćenje poruke (za zapamćivanje je bitan smiješan upadljiv crtež I reklama, reklame moraju biti prezentiranei vidno i slušno, bitan je emocionalan ton, uz propagandni artikal nalazi se često i slika neke lipe i simpatične osobe, jer se očekuje da će se potrošačeva simpatija za tu osobu prenijeti na propagiran proizvod (lijepa ambalaža, boja, vrsta slova; ime proizvoda trebalo bi biti originalno, ne smije biti teško za čitanje i treba zvučati simpatično i prihvatljivo).

Oznake: potrošači kupci marketing popaganda


- 00:23 - Komentari (1) - Isprintaj - #

03.12.2014., srijeda

Test logika

Pet kuća je obojeno u pet različitih boja. U svakoj kući živi osoba druge nacionalnosti.
Tih pet vlasnika piju određeno piće, sviraju određeni instrument i drže određene kućne ljubimce. Nijedan vlasnik nema određenog ljubimca, instrument ili piće.

Na osnovu navedenih podataka odgovorite:

Tko drži ribice?

Britanac živi u crvenoj kući,
Šveđanin drži pse,
Danac pije čaj,
Zelena kuća je lijevo od bijele kuće,
Vlasnik zelene kuće pije kavu,
Osoba koja svira violinu uzgaja ptice,
Vlasnik žute kuće svira klavir,
Vlasnik srednje kuće pije mlijeko,
Norvežanin živi u prvoj kući,
Čovjek koji svira trubu živi pored onog koji drži mačke,
Čovjek koji drži konje živi pored onog koji svira klavir,
Vlasnik koji svira harmoniku pije pivo,
Nijemac svira gitaru,
Norvežanin živi pored plave kuće,
Čovjek koji svira trubu ima susjeda koji pije vodu.

- 16:53 - Komentari (2) - Isprintaj - #

26.10.2014., nedjelja

Đakovačka Breznica - lječilište s izvorima termomineralne vode

Naiđem na staru razglednicu iz bivše Jugoslavije i otkrijem kako je nekada davno, još u vrijeme Jugoslavije, postojao hotel u Đakovačkoj Breznici.

Đakovačka Breznica, naselje na sjevernim padinama Dilja u Slavoniji, 22 km zapadno od Đakova. Lječilište s izvorima termomineralne vode.

U Đakovačkoj Breznici se nalazi prirodna ljekovita voda i šteta je da se neiskoristi. Nekada su ovdje bile toplice, danas je turizam skroz nestao u Đakovačkoj Breznici.
Ja dosad nisam imala prilike posjetiti ovo niti neko drugo prirodno lječilište u Hrvatskoj, a niti u susjednim državama. Termalna voda se koristi za grijanje, zdravstveni turizam ili za rekreaciju. Kupanje u termomineralnoj vodi posebno se preporučuje kod bolesti krvnih žila, oboljenja zglobova, tetiva, mišića, probavnih, ginekoloških, pa i psihosomatskih bolesti, oslobađanju od stresa, umora, loše koncentracije i pamćenja, razdražljivosti i bezvoljnosti. Termomineralna voda se primjenjuje u bazenu kao kupelj i za provođenje hidrokinezioterapije.

Mnogo je definicija turizma, a jednu od najprihvatljivijih dali su švicarski autori Hunziker i Krapf, koja glasi:” Turizam je skup odnosa i pojava koje proizlaze iz putovanja i boravka posjetitelja nekog mjesta, ako se tim boravkom ne zasniva stalno prebivalište i ako s takvim boravkom nije povezana nikakva njihova gospodarska djelatnost”.

Ako bi se u kontinentalnom dijelu Hrvatske ikako razvijao turizam, onda tu postoji prilika u prirodnim lječilištima. Za rad u seoskom turizmu potrebno je zaposliti kadrove s posebnim zvanjima, kao što je poznavanje lokalnih kulinarskih specijaliteta, lokalnih vina i pića, tradicijskih obrta, narodnih rukotvorina. Jako bitna je i promidžba koja podrazumijeva izradu kataloga, prikaz na internetu, nastupe na sajmovima i sl. Etno kuće bi trebale povezati sa lokalnom atrakcijom i usmjeriti turista u razgledavanje i obilazak kraja.

Oznake: ljeto zdravlje ljetovanje slobodno vrijeme odmo tu


- 16:36 - Komentari (6) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

< veljača, 2015  
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28  

Veljača 2015 (1)
Prosinac 2014 (3)
Listopad 2014 (1)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga