blog :: arhiv :: o nama :: ostalo
28.09.2009., ponedjeljak
Andy Warhol posjećuje Graz!
Činjenica da se Velika očekivanja prije ili kasnije tijekom ljeta vrate iz Graza s najnovijim kulturnim događanjima u Kunsthausu, gotovo da bi se mogla nazvati tradicijom. Ovoga puta, tradicija je postala ponešto posebnija, jer taj kulturni austrijski grad ugostio je izložbu na kojoj su predstavljena neka od rjeđe viđanih djela Andyja Warhola, a mi smo pristigli na samo otvaranje. Osim njegovih radova, tu su se našli i Christopher Wool, Barnett Newman, Bruce Conner i Sharon Lockhart, kao savršeno uklopljen popratni sadržaj izložbe. Naizgled jedinstven postav razdijeljen je po katovima, pa tako možemo pogledati dvije razine iste izložbe – Screening Real i Painting Real.

Screening Real

Mračni prostori ispunjeni starinskim kino kamerama koje polagano okreću svoje kotače je prvo što ugledate nakon što vas spore pokretne stube dovedu na prvi kat ili popularno u Kunsthausu nazvan Space02. Zatim počinjete primjećivati lica koja svojom mimikom čine kratke filmove. Oni su crno-bijeli, gotovo da nisu dinamični, ali posjetitelji se ispred jednog platna znaju dugo zadržati jer jedna od njihovih najznačajnijih karakteristika je jezgrovitost. Naizgled prazni, dosadni, ovi filmovi postaju važni emocionalni životni trenuci uhvaćeni u kameru koja ih uvijek iznova pušta da se dese. Posebno je upečatljiva snimka poljupca muškarca i žene koji traje dvanaest minuta, a koji se još uvijek savršeno vidi i sa pokretnih stuba koje vode na drugi kat.

"Double Tide", Sharon Lockhart (2009.)

No, prebacimo li se s Warhola, dobivamo sasvim novu stvarnost. Sharon Lockhart, naime, snimila je dva ambivalentna filma koji se u isto vrijeme puštaju na drugim krajevima minijaturnih dvorana. Zapravo prikazuju isto – čovjeka koji za vrijeme oseke vadi školjke iz pijeska – dakako, iz drugih kutova. No zaista, ta dvostrukost čini razliku, čini trodimenzionalnost koju možemo pohvatati jedino ukoliko se brzo okrećemo čas na jednu, čas na drugu stranu. Znatiželja je bit ljudske prirode; ona nikad neće biti ispunjena dok ta oba snimka ne pogledamo u isto vrijeme, a to je nemoguće. I upravo ta nemogućnost spoznaje je ono što film Sharon Lockhart čini zanimljivim.

"Report", Bruce Conner (1963.-1967.)

Usporenost i statičnost filmova u glavnim prostorima lako se može izbjeći ako iza improviziranih kulisa zalutate na projekciju filma kalifornijskog umjetnika Brucea Connera. To je dinamičan, gotovo epileptičan snimak u kojem se ponavljanjem iste scene uvijek otkrije jedan trenutak kasnije, a sakriva onaj prije. Nazvan Report, film prikazuje Johna F. Kennedyja kako sa suprugom Jackie pozdravlja mnoštvo prolazeći automobilom. Ukoliko pomislite tijekom posjeta kako ste se predugo zadržali na ovoj razini, prevarili ste se jer još niste niti kročili na pokretne stube za dalje...

Painting Real

Drugi kat Kunsthausa, nazvan Space03, donosi nam pregled slika Andyja Warhola, Christophera Woola i Barnetta Newmana. Već i sam Graz na svakoj autobusnoj stanici gotovo da vrišti Warhol! svojim posterom dvostrukog Elvisa iz 1963. godine. Ali na izložbi se tako našla i njegova popularna muza Marilyn Monroe u jednom od mnogobrojnih izdanja, ovoga puta nazvanom Liquorice Marilyn, slici koja je bila izrađena godinu dana ranije prije Elvisa. Zanimljivo je kako umjetnik kojega na ovom svijetu nema već dvadeset i dvije godine, još uvijek uspijeva iznenaditi, začuditi, a ponekad čak i zaprepastiti svojom jednostavnom ali promišljenom umjetnošću.

"Self-Portrait", Andy Warhol (1963.-1964.)

Nešto manje promišljen, ali sklon priznati pogrešku, obrisati ju i iznova napraviti sliku jest Christopher Wool. Nešto blaži pop-art, uobličen u slova, odnosno u gotovo nečitljive poruke, nameće posjetiteljima divljenje, koje možda i ne bi bilo toliko snažno da ne postoji određena doza vulgarnosti kojim su one izrečene. Te slike i nisu nastale tako davno – uzmimo u obzir da je Untitled naslikana 1993. godine – ali vjerojatno su ipak tada imale znatno veći utjecaj na onoga tko bi ih iščitao.

"Untitled P186", Christopher Wool (1993.)

I, na kraju, dolazimo do Barnetta Newmana. On je djelovao istovremeno s Warholom, te su često jedan drugome bili inspiracija. Industrijske boje, jednoznačnost prikazanog, dinamika iskazana naizgled greškom u ispisu – to su sve karakteristike ujedno i Warholovog i Newmanovog stvaralaštva, pogotovo onog najpoznatijeg. Naravno da smo se nakon svega imali potrebu odmoriti u Needleu, sjedivši na udobnim bijelim dvosjedima, uživajući u predivnom pogledu na grad koji se može mjeriti samo s onim sa Schloßberga s druge strane rijeke Mure.

Izložba traje do 10. siječnja 2010.

Boris Dundović
komentari (2) :: ispis :: link :: 19:50

< rujan, 2009 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        

"Velika očekivanja" su blog koji se bavi književnošću, kazalištem, umjetnošću, arhitekturom, filmom, glazbom, a ponekad zađe i u svijet mode. Ukratko, bavi se zanimljivostima u kulturi koju pokušava, uvijek u nekim drugačijim oblicima, prenijeti na čitatelja.


Naslov je preuzet s poznatog romana Charlesa Dickensa, kako bi najbolje opisao potragu za umjetnosti u kulturi te britkost stila kojim je ovaj blog pisan. Naravno, to je samo mišljenje šestorice ljudi koji su ga pokrenuli, a na vama je, čitatelji, da procijenite naše i nadodajete vlastite kritike.

E-mail redakcije:
velikaocekivanja@gmail.com


Dizajn: Vjetrovito
Fotografije: Boris
Copyright © 2007-2009, Velika očekivanja
Arhiv
Ovdje su izlistani svi prethodni brojevi Velikih očekivanja, od prvoga prema prošlomjesečnom. Naslovnica pojedinog broja ujedno je i poveznica s njim na stranicama.























































































































































































Naslovnice za određeni mjesec nastaju krajem tog mjeseca kako bismo što bolje bili u tijeku s kulturnim događanjima.
O nama
Boris
Minimalizam je filozofija današnjice, te se prema tomu orijentiram. Volim kada je u malo toga, malo slika, malo riječi, i malo varijacija izrečeno jednako dostojno nešto što bi se u proteklim stoljećima velikodušno izricalo. Naravno, ukoliko nešto pripada tom vremenu, pokušavam se i ja prebaciti. No, prostornost, funkcionalnost i ugođaj je ono što me trenutačno okružuje i teško je mašto prebaciti u neke druge sfere. Ritmovi koji se lagodno ponavljaju, riječi koje plove u zraku, nebo, svjetlost i voda.

DsK
Pohlepno stvorenje s autističnim ukusom. Skoro sve prolazi. Etno muzika. Knjige za samopomoć. Filmovi sa zgodnim glumcima. Bez predrasuda i ovisnički uporno, ja konzumiram konzumiram konzumiram, vječno u potrazi za nečim što će mi učvrstiti vjeru u modernu kulturu. Kriteriji su mi visoki, ali svemu dajem šansu.
Uvijek nosim dva mp3 playera sa sobom. Za svaki slučaj. Ako jedan crkne.

darksoul
Budući da je na ovom blogu u trendu biti u nečemu izgubljen, ja eto biram biti izgubljena u prijevodu te stranim jezicima. Uživam u knjigama, maštovito i bogato konstruiranim rečenicama, novim stvarnostima koje mi nudi literarni svijet, likovima čiji identitet mogu preuzeti i u tuđim životima koje kroz knjige mogu voditi. Dakle, iz svega navedenog moguće je izvesti slijedeći zaključak – sanjar vulgaris. Ne, nije loše, još je gore od toga... Poprilično izbirljiva, izbjegavat ću klasične ljubiće i krvave krimiće, kao i neuvjerljive fantasy stvarnosti, a oduševljavati se knjigama o krizama ličnosti i potragama svake vrste. U skladu sa svojom melankoličnom ličnosti u pitanjima glazbe često ću posegnuti za klasikom, jazzom i lagano tužnjikavim tonovima. No, ni rokersko-metalna prošlost nije za odbaciti. Na sva usta hvalim Salvadora Dalija, Hermana Hessea, Amelie i sve što je zeleno (osim brokule). Kazalište pohodim vrlo često, najčešće su mi postaje Kerempuh i Gavella, znadoh zalutati i u Itd, dok Komediju elegantno zaobilazim jer ne volim mjuzikle (sniffam i na opere).

lugh
izgubljenog više u glazbi nego u filmovima i knjigama, možete me pronaći rano ujutro u jednom od gradskih tramvaja kako stojim do prozora i sa slušalicama u ušima na kojima svira nešto lagano /indie lo-fi, downtempo, nešto alternativno/ gledam u ljude na ulici, a nešto rijeđe /ali uopće ne rijetko/ pred kraj dana odem s društvom u kazalište. što se tiče filmova, opsjednut sam sa svime što ima veze sa "sundance film festivalom". knjige koje volim su neobavezna beletristika, jer mi je važnije kako je knjiga napisana od radnje koja se u njoj odvija. ne idem u muzeje ako ne ide hrpa ljudi sa mnom, jer su mi dosadni. s druge strane, ulaznicu za dobru izložbu fotografija kupim bez razmišljanja.

thora
last.fm+golema šalica vrućeg jacobsa s mlijekom i vanilijom i puno šećera(a može i caramel hot chocolate iz starbucksa, ovisi kaj vam je bliže :P)+zimsko predvečerje+debela topla deka+knjiga
and i'm yours.
^^

Moooi
Pohlepno kupujem monografije i pokušavam pronaći mjesto za njih na i onako pretrpanim policama. Slijepo obožavam sve što uključuje Roberta Doisneaua, Gaudíja, njemački ekspresionizam i španjolske uličice. Slušam Noir Desir, Lovage, većinom stari rock i Chopina prije spavanja. Čitam sve što mi padne pod ruku. I to bi uglavnom bilo to.

Ostalo
Na naslovnici blog.hr-a...

ČIP - 4. 10. 2009.
Serija postova o Berlinu - 9. 8. 2009.
Koncert Macy Gray - 28. 5. 2009.
Debakl ovogodišnjeg Cro-a-Portera - 21. 4. 2009.
Alicia Keys oduševila publiku u Zagrebu - 13. 10. 2008.
Kulturna događanja u Novom Zagrebu - 25. 6. 2008.
Turandot u Gavelli - 1. 5. 2008.
Cro a Porter - 6. 4. 2008.
O Doris Lessing - 14. 10. 2007.
Veliki Gatsby u ZeKaeMu - 29. 9. 2007.
Sziget Festival pa Budimpešta - 20. 8. 2008.


Velika očekivanja on Facebook



Knjižare i nakladnici
Ovo je popis najvažnijih hrvatskih knjižara i nakladnika koji imaju svoje internetske stranice: Algoritam :: AGM :: Bulaja :: Celeber :: Ceres :: Disput :: Durieux :: Ex libris :: Fraktura :: Hena com :: Jesenski i Turk :: Katarina Zrinski :: Matica hrvatska :: Meandar :: Moderna vremena :: Mozaik knjiga :: Naklada Ljevak :: Naklada OceanMore :: Planetopija :: Profil :: Školska knjiga :: VBZ :: Vuković & Runjić :: Zagrebačka stvarnost

Popis internetskih stranica engleskih knjižara: Bloomsbury :: Penguin :: Books at Random House :: Random House :: Transworld Publishers :: Vintage


Kazališta
Popis internetskih stranica nekih hrvatskih kazališta i nekoliko zgodnih informativnih linkova za ljubitelje života na daskama:
HNK Zagreb :: HNK Ivana pl. Zajca, Rijeka :: HNK Split :: HNK Osijek :: HNK Varaždin :: Gavella :: Teatar EXIT :: Kerempuh :: Komedija :: Teatar &TD :: ZKM :: HKD teatar Rijeka
GKM Split :: HKK Zadar
Teatar.hr :: Planet Actors

E-mailovi:
Boris
DsK
Darksoul
Lugh
Thora
Moooi
28.09.2009., ponedjeljak
Andy Warhol posjećuje Graz!
Činjenica da se Velika očekivanja prije ili kasnije tijekom ljeta vrate iz Graza s najnovijim kulturnim događanjima u Kunsthausu, gotovo da bi se mogla nazvati tradicijom. Ovoga puta, tradicija je postala ponešto posebnija, jer taj kulturni austrijski grad ugostio je izložbu na kojoj su predstavljena neka od rjeđe viđanih djela Andyja Warhola, a mi smo pristigli na samo otvaranje. Osim njegovih radova, tu su se našli i Christopher Wool, Barnett Newman, Bruce Conner i Sharon Lockhart, kao savršeno uklopljen popratni sadržaj izložbe. Naizgled jedinstven postav razdijeljen je po katovima, pa tako možemo pogledati dvije razine iste izložbe – Screening Real i Painting Real.

Screening Real

Mračni prostori ispunjeni starinskim kino kamerama koje polagano okreću svoje kotače je prvo što ugledate nakon što vas spore pokretne stube dovedu na prvi kat ili popularno u Kunsthausu nazvan Space02. Zatim počinjete primjećivati lica koja svojom mimikom čine kratke filmove. Oni su crno-bijeli, gotovo da nisu dinamični, ali posjetitelji se ispred jednog platna znaju dugo zadržati jer jedna od njihovih najznačajnijih karakteristika je jezgrovitost. Naizgled prazni, dosadni, ovi filmovi postaju važni emocionalni životni trenuci uhvaćeni u kameru koja ih uvijek iznova pušta da se dese. Posebno je upečatljiva snimka poljupca muškarca i žene koji traje dvanaest minuta, a koji se još uvijek savršeno vidi i sa pokretnih stuba koje vode na drugi kat.

"Double Tide", Sharon Lockhart (2009.)

No, prebacimo li se s Warhola, dobivamo sasvim novu stvarnost. Sharon Lockhart, naime, snimila je dva ambivalentna filma koji se u isto vrijeme puštaju na drugim krajevima minijaturnih dvorana. Zapravo prikazuju isto – čovjeka koji za vrijeme oseke vadi školjke iz pijeska – dakako, iz drugih kutova. No zaista, ta dvostrukost čini razliku, čini trodimenzionalnost koju možemo pohvatati jedino ukoliko se brzo okrećemo čas na jednu, čas na drugu stranu. Znatiželja je bit ljudske prirode; ona nikad neće biti ispunjena dok ta oba snimka ne pogledamo u isto vrijeme, a to je nemoguće. I upravo ta nemogućnost spoznaje je ono što film Sharon Lockhart čini zanimljivim.

"Report", Bruce Conner (1963.-1967.)

Usporenost i statičnost filmova u glavnim prostorima lako se može izbjeći ako iza improviziranih kulisa zalutate na projekciju filma kalifornijskog umjetnika Brucea Connera. To je dinamičan, gotovo epileptičan snimak u kojem se ponavljanjem iste scene uvijek otkrije jedan trenutak kasnije, a sakriva onaj prije. Nazvan Report, film prikazuje Johna F. Kennedyja kako sa suprugom Jackie pozdravlja mnoštvo prolazeći automobilom. Ukoliko pomislite tijekom posjeta kako ste se predugo zadržali na ovoj razini, prevarili ste se jer još niste niti kročili na pokretne stube za dalje...

Painting Real

Drugi kat Kunsthausa, nazvan Space03, donosi nam pregled slika Andyja Warhola, Christophera Woola i Barnetta Newmana. Već i sam Graz na svakoj autobusnoj stanici gotovo da vrišti Warhol! svojim posterom dvostrukog Elvisa iz 1963. godine. Ali na izložbi se tako našla i njegova popularna muza Marilyn Monroe u jednom od mnogobrojnih izdanja, ovoga puta nazvanom Liquorice Marilyn, slici koja je bila izrađena godinu dana ranije prije Elvisa. Zanimljivo je kako umjetnik kojega na ovom svijetu nema već dvadeset i dvije godine, još uvijek uspijeva iznenaditi, začuditi, a ponekad čak i zaprepastiti svojom jednostavnom ali promišljenom umjetnošću.

"Self-Portrait", Andy Warhol (1963.-1964.)

Nešto manje promišljen, ali sklon priznati pogrešku, obrisati ju i iznova napraviti sliku jest Christopher Wool. Nešto blaži pop-art, uobličen u slova, odnosno u gotovo nečitljive poruke, nameće posjetiteljima divljenje, koje možda i ne bi bilo toliko snažno da ne postoji određena doza vulgarnosti kojim su one izrečene. Te slike i nisu nastale tako davno – uzmimo u obzir da je Untitled naslikana 1993. godine – ali vjerojatno su ipak tada imale znatno veći utjecaj na onoga tko bi ih iščitao.

"Untitled P186", Christopher Wool (1993.)

I, na kraju, dolazimo do Barnetta Newmana. On je djelovao istovremeno s Warholom, te su često jedan drugome bili inspiracija. Industrijske boje, jednoznačnost prikazanog, dinamika iskazana naizgled greškom u ispisu – to su sve karakteristike ujedno i Warholovog i Newmanovog stvaralaštva, pogotovo onog najpoznatijeg. Naravno da smo se nakon svega imali potrebu odmoriti u Needleu, sjedivši na udobnim bijelim dvosjedima, uživajući u predivnom pogledu na grad koji se može mjeriti samo s onim sa Schloßberga s druge strane rijeke Mure.

Izložba traje do 10. siječnja 2010.

Boris Dundović
komentari (2) :: ispis :: link :: 19:50

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>