VELIKA KAO DIJETE VELIKA KAO DIJETEVELIKA KAO DIJETE

nedjelja, 29.04.2007. ♥

♥ Posebna priča

Posebna priča za posebnu osobu - TEBE

Uzmi si pola minute i pročitaj ovu priču jer je stvarno nešto posebno.

Dva muškarca, obojica jako bolesni zajedno su ležali u bolnici. Jedan od njih je svaki dan imao mogućnost sjediti u svom krevetu zbog izdvajanja vode iz njegovih pluća. Njegov krevet je stajao uz jedini prozor u sobi.

Drugi muškarac je morao stalno ležati na leđima.

Brzo su se upoznali i razgovarali po cijele dane. Pričali su o svojim obiteljima, svojim domovima, poslu, gdje su bili u vojsci, i gdje na odmoru. Svaki dan je muškarac koji je sjedio uz prozor opisivao drugome muškarcu stvari koje je vidio vani.

Muškarac na drugom krevetu je počeo živjeti za te jednosatne trenutke kada je njegov prijatelj sjedio i pričao o događanjima i bojama vanjskoga svijeta. Prozor je gledao na park uz jezero s labudovima.
Guske i labudovi su se igrali u vodi, a mala su djeca spuštali svoje male čamce u vodu.
Mladi parovi su zagrljeni šetali uz cvijeće svih boja. Veliko, staro i snažno drveće je uljepšavalo pokrajinu, a u daljini su se vidjela svjetla grada.
Kada je muškarac uz prozor detaljno objašnjavao sve to, njegov je prijatelj na drugom krevetu zatvorio oči te zamišljao sve te slikovite prizore.
Jednoga dana mu je muškarac uz prozor opisivao paradu, koja se kretala uz jezero. Bez obzira što njegov prijatelj nije čuo tu glazbu, on ju je vidio u svom umu. Tako su prolazili dani i tjedni.

Jednoga jutra je jutranja sestra donijela vodu za umivanje i uz prozor pronašla tijelo muškarca koji je u snu mirno umro. Bila je tužna i pozvala je medicinsko osoblje koje je tijelo odnijelo van.

Odmah kada je to bilo moguće, drugi muškarac je zamolio da ga pomaknu uz prozor. Sestra mu je sa zadovoljstvom udovoljila, pobrinula se da se je udobno namjestio te ga ostavila samog.
Uz veliki napor podigao se polako na laktove kako bi po prvi puta ugledao vanjski svijet.
Konačno je imao priliku sam uživati u vanjskim ljepotama. Pogledao je kroz prozor i ugleda prazan zid.
Muškarac je pitao sestru koji je to bio razlog da je pokojni prijatelj tako lijepo opisivao stvari u vanjskom svijetu. Sestra mu je rekla da je bio slijep i da nije mogao vidjeti zid koji je stajao ispred prozora. Reče: »A, možda je htio usrećiti vas?«

Epilog: Neizmjerna sreća leži u usrećivanju drugih, bez obzira na naše uvjete. Podijeljena tuga se raspolovi, a kada dijelimo sreću ona se podvoji. Ako se želiš osjećati bogatim tada prebroji stvari koje ne možeš kupiti novcima. »Danas je dar, zato se zove sadašnjost«.

♥ 22:56 ♥ komentari (22) ♥ printPosebna priča

četvrtak, 26.04.2007. ♥

♥ CRKVA I MLADI

Već neko vrijeme razmišljam o odnosu Crkve prema mladima i o Crkvi općenito. Mnogo toga mi nije jasno i na neka pitanja ne nalazim odgovora. Dosta toga me zbunjuje što se tiče Crkve kao Božje ustanove. Pokušavam ne misliti o tome, ali jednostavno ne mogu.
Ove godine, a i lani, iz vjeronauka smo učili o abortusu i umjetnoj oplodnji. Znam da se Crkva tome strogo protivi, znam da to i osuđuje. Nije mi jasno...

ABORTUS – namjerna smrt embrija. Sve ja to znam, ali ipak... Ovako. Neka djevojka je silovana i ostane trudna. Što onda? Rodit će dijete koje je plod mržnje?! Ona to dijete nije željela. Doživjela je traumu koja se nikada ne će zaboraviti. I još da rodi dijete koje će je uvijek podsjećati na taj događaj, na toga gada koji ju je obilježio za cijeli život? To ne mogu zamisliti. Evo, polazim od sebe. Ne daj Bože to ikome! Ali, što bih ja napravila? Sigurno bi prva pomisao bila abortus. Ne znam. Možda ne bih imala srca za to napraviti. Na jednu ruku potpuno razumijem djevojke koje su to učinile. Može Crkva govoriti i ovo i ono. To nije lako. Ona će to dijete možda mrziti. Ali, Crkva ne dozvoljava to. Znam, to je ipak Božje dijete. A zašto onda Crkva dopušta pobačaj ako je dijete fizički i psihički retardirano? I nitko ne će odgovoriti na pitanja. Svi mi daju neke Crkvene vjersko-moralne odgovore. Ali nema pojašnjenja...

UMJETNA OPLODNJA – Sjećam se kako sam čitala u novinama kako se Crkva itekako protivi umjetnoj oplodnji. A zašto? Zbog toga što to dijete nije Božji dar? Zbog toga što može doći do miješanja spermija i jajašaca pa se nikada ne će znati jesu li tom djetetu pravi roditelju upravo oni koji misle da jesu? Prošle godine sam postavila ovo pitanje našem svećeniku u školi. I naravno, on mi je dao onaj moralni odgovor. I rekao da nikada nije sigurno čije je to dijete. Moje mišljenje je da je to čista glupost. To su pričice za malu djecu. Jesu li se oni upitali što je s onim parovima, vjernicima koji ne mogu imati djecu? I mi ćemo ih osuđivati zbog toga što su potražili pomoć? Ma daj! Znači, to dijete, začeto umjetnom oplodnjom nije Božje dijete i nije mu dopušteno živjeti? Ne slažem se s tim u potpunosti. A nitko da mi odgovori? Moja vjeroučiteljica je rekla da me potpuno razumije, ali da je to Crkveni zakon i gotovo. Iskreno rečeno, taj zakon nije opravdan. Definitivno!

Crkva se još protivi spolnim odnosima prije braka i upotrebi prezervativa.
O ovome smo isto pričali na vjeronauku. I opet onaj moralno-vjerski odgovor bez pojašnjenja.

SPOLNI ODNOS PRIJE BRAKA – Crkva to zabranjuje. Dobro, to je zabranjeno i gotovo. Da mi je samo znati koliko ljudi nije imalo spolni odnos prije braka! Čast iznimkama.
Počevši od svećenika. Oni su u celibatu ili djevičanstvu. I, navodno, nikada u životu ne smiju imati spolni odnos. I koliko svećenika živi pravim životom u celibatu, strogo se držeći pravila? Vrlo malo. Svaka čast takvima. Poštujem ih. I oni meni drže nekakve propovijedi kad se i sami ne pridržavaju toga? I koga oni zavaravaju!?
Vratimo se na spolni odnos prije braka. Ja mislim da je to nemoguće. Ne želim se vjenčati s 20 godina samo da bih imala prvi seks. To mi ne pada napamet. I ako to napravim, onda sam u velikom grijehu. Pitam se je li Crkva svjesna toga svega? Jedini čovjek koji je živio u djevičanstvu bio je Isus Krist. A ostali? Ne vjerujem.
I sada... Zabranjena je upotreba prezervativa. Znači, Crkva ide logikom da nikada ne će trebati prezervativ u spolnom odnosu zbog toga što sam u braku (prije braka nema seksa) i da nema tajni između bračnog para. Sve to stoji, ali? Rekla sam da su rijetki oni koji nisu imali seks prije braka, a što je s ostalima? Velika većina će zbog sigurnosti koristiti prezervativ pri spolnom odnosu. To mi je potpuno jasno. Time se zaštićujemo od raznih bolesti, ali i od neželjene trudnoće. Da, trudnoće. Znači, mi ne dozvoljavamo razvitak ploda u našem tijelu jer to ne želimo. Sve je meni to jasno. Naravno, Crkva se svem tom protivi. I pitam se ja koja je korist od svega toga? Ispovjediti ću se i gotovo. A što onda??? Zauvijek ću ostati u tom grijehu?

Sada sam u razdoblju traženja sebe i svijeta, otkrivanja, radoznalosti... Crkva sve više udaljava mlade zbog svojih stavova i mišljenja. Ako je tko ikada promislio svojom glavom o svemu, pomislit će kako nam je mnogo toga nametnuto i da Crkva zaista ima neke konzervativne stavove. I neke stvari nam se ne poklapaju. U kući slušamo roditelje o tom kako trebamo ići redovito na misu, u školi nas tlaču, ali i u župi. I što će se time postići? Mene netko prisiljava na odlazak na svetu misu. Nije mi jasno kako svećenici ne razumiju da ja ne ću ići na misu zbog toga što to doista želim, nego zbog toga što trebam jer se ne ću moći krizmati. I sada će navodno krizmu premjestiti u treći srednje. Oni stvarno nisu normalni. Misle da će time nešto poboljšati. Zavaravaju sami sebe. Tko želi slušati Božju riječ, slušat će je i nakon što se krizma, a oni koji ne žele, više se nikada ne će pojaviti. I time se opet dobije ništa.

Možda se mnogi ne će složiti sa mnom, ali ovo su moje dileme kao jedne petnaestogodišnjakinje...

♥ 23:31 ♥ komentari (23) ♥ printCRKVA I MLADI

ponedjeljak, 23.04.2007. ♥

♥ MRZIM RAT

RAT

Mržnja, pohlepa, ubijanje…
Mrzim, prezirem iz dna duše rat.
Bol, plač, gubitak obitelji,
Paklena pojava.


Sam, samcat
Na ovom prokletom svijetu
Molim boga da i ja nestanem,
Da istrunem
Iz ovog užasa



NEVINE DUŠE

Što to postoji,
Tako nemilosrdno
Da uništava živote i duše
Nevinih ljudi…
Koji prijelazi u prah
Nikad nezaboravljen.


MOLITVA

U sjeni
Bola, nade i užasa
Preklinjem boga
Da na čas
Sjedini taj hladan i surov
Svijet…
Molim ga za
Jadni život naš.



TUŽNA ZRAKA SUNCA

MOLITVA,
TUŽNA ZRAKA SUNCA
RANO U ZORU…
PODIŽEM SVOJ POGLED U NADI
DA JE OSVANUO JEDAN
POSEBAN I RADOSTAN DAN,
ALI TO JE SAMO
SAN!

♥ 22:13 ♥ komentari (22) ♥ printMRZIM RAT

petak, 20.04.2007. ♥

♥ ...

Image Hosted by ImageShack.us

♥ 23:57 ♥ komentari (17) ♥ print...

utorak, 17.04.2007. ♥

♥ Djevojčici mjesto igračke

Ljerko, srce moje, ti si lutka mala,
Pa ne slutiš smisla žalosnih soneta,
Kesteni pred tvojom kućom duhu tvom su meta,
Još je deset karnevala do tvog bala.

Ti se čudiš, dušo. Smijat si se stala
Ovoj ludoj priči. Tvoja duša sveta
Još ne sniva kako zbore zrela ljeta.
Gledaš me ko grle. Misliš - to je šala.

Al´ će doći veče kad ćeš, ko Elvira
Don Huana sita i lažnih kavalira
Sjetiti se sjetno nježne ove strofe.

Moje će ti ime šapnut moja muza,
A u modrom oku jecat će suza
Ko za mrtvim clownom iza katastrofe.

Antun Gustav Matoš


Image Hosted by ImageShack.us


Ovo je jedna od mojih najdražih pjesama. Često se prisjetim ovih predivno-čarobnih stihova. Ja sam mala Ljerka koja još uvijek ne razumije smisao žalosnih soneta ovoga svijeta... Ipak uživam jer znam da će doći taj trenutak kada ću zaplesati sva u zlatnom na svom balu zajedno s... kiss

♥ 22:53 ♥ komentari (24) ♥ printDjevojčici mjesto igračke

nedjelja, 15.04.2007. ♥

♥ Proljeće: zbrka i ludilo

Od kako sam tebe upoznao ja
Nisam više isti to već svatko zna
A i sam se pitam što to sa mnom bi
Kakvom si me čarolijom začarala ti.
Proljeće je, a u meni nemir,
Od sreće bih zagrlio svemir,
Proljeće je i miriše trava,
Srce kaže ti si ona prava

Za mene, za mene....

Večere, parfemi, nakit, pa i veš,
Poklona milion ne računam više,
A ti hočeš samo da mi budeš žena,
Da kraj tebe, dušo, budem kao sjena.

Proljeće je, a u meni nemir
Od sreće bih zagrlio svemir,
Proljeće je i miriše trava,
Srce kaže ti si ona prava.

Za mene, za mene....


Image Hosted by ImageShack.us


Proljeće... Zbrka i ludilo u glavi. Obožavam. Ova pjesma Luke Nižetića točno opisuje kako se osjećam. Uživam u svojim nebulozama. Sati, dani prolaze, a ja uživam. Sve je tako super i sve je genijalno. Opustim se i odlepršam u nepoznate daljine, na put u... Noćima ne spavam. Ludila je previše u meni. Ništa mi se ne da. Samo ležim, slušam glazbu, maštam, mozak je već dugo na frekvenciji sa svemirom.

Nadam se da mi ne zamjerate što sam malo zanemarila blog. Tako vam je to... Ludost.

♥ 23:06 ♥ komentari (19) ♥ printProljeće: zbrka i ludilo

subota, 14.04.2007. ♥

♥ TEGLA KISELIH KRASTAVACA I KAVA



Kada vam se učini da gubite kontrolu nad svojim životom, kada 24 h na dan nije dovoljno, sjetite se tegle kiselih krastavaca... i kave.

Profesor je stajao pred grupom studenata na satu filozofije i držao neke predmete iza sebe. Kada je sat počeo, bez riječi je podigao veliku, praznu teglu kiselih krastavaca, stavio je na katedru i napunio lopticama za tenis. Potom je upitao studente:˝Je li tegla puna?˝ Složili su se da jest.

Zatim je profesor podigao kutiju punu kamenčića i sipao ih u teglu. Blago ju je protresao. Kamenčići su se otkotrljali u prazan prostor izmedu loptica.

Tada je ponovo upitao studente:˝Je li tegla puna?˝

Opet su odgovorili da jest.



Sljedeća kutija koju je profesor uzeo bila je puna pijeska. Kada ga je sipao, pijesak je, naravno, ispunio sve preostale šupljine u tegli. Pitao je još jednom je li tegla puna. Studenti su skrušeno odgovorili da jest.


Onda je profesor ispod stola izvadio dvije šalice pune kave i sipao ih u teglu. Kava je natopila pijesak. Studenti su se smijali.


˝Sada˝, rekao je profesor, dok je smijeh zamirao, ˝hoću da shvatite da ova tegla predstavlja vaš život. Teniske loptice su važne stvari u vašem

životu: vaša obitelj, vaša djeca, vaše zdravlje, vaša vjera i stvari kojima se strašno predajete.

To su one stvari uz koje bi vaš život i dalje bio ispunjen, i kada bi sve drugo nestalo. Kamenčići su ostale stvari koje su važne: vaš posao, vaša kuća i vaš auto. Pijesak predstavlja preostale stvari. Male stvari.

Ako napunite teglu pijeskom, nema mjesta za kamenčiće i teniske loptice.

Isto važi u životu. Ako potrošite sve svoje vrijeme i energiju na male stvari, nikada nećete imati mjesta za one važne stvari.



Vodite računa o stvarima koje su ključne za vašu sreću.

Igrajte se s djecom.

Nađite vremena za odlazak liječniku.

Izvedite partnera na večeru.

Ponašajte se ponovo kao da vam je 18.

Uvijek će biti vremena da se očisti kuća i naprave popravci.


Prvo se pobrinite za teniske loptice - stvari koje su vam zaista važne. Utvrdite svoje prioritete. Sve ostalo je pijesak.˝


Jedna od studentica je podigla ruku i upitala što je predstavljala kava.

Profesor se nasmijao. ˝Drago mi je da ste pitali. Nju sipam, da bi vam pokazao, da bez obzira koliko mislite da vam je život pun, uvijek ima prostora za šalicu kave sa prijateljem.˝

♥ 23:35 ♥ komentari (11) ♥ printTEGLA KISELIH KRASTAVACA I KAVA

ponedjeljak, 09.04.2007. ♥

♥ HVALA ;)

˝NIKADA NE ODUSTAJEMO OD ONOGA ŠTO JESMO!˝

Prošla je još jedna moja godina.
Na pragu je druga, nova. Čeka me da zajedno krenemo u nove pobjede. Sada će se možda nešto promijeniti. Tko zna... Jedino znam da nikada ne ću odustati od onoga što jesam, od onoga za što živim i što volim. Sretna sam jer sam uživala u svojih četrnaest godina. Sve je prošlo brzo, ali neki trenutci, sati, dani, zauvijek su zaključani u spomenaru moga života.


Volim, voljena...
A što mi više treba?


Hvala Vam što ste ispunili mojih četrnest godina... Hvala Vam na svakoj pruženoj riječi, hvala Vam što ste zakoračili stazom moga života.


HVALA VAM!



VELIKA KAO DIJETE

Znaš li što ću ja postati
kada odrastem,
za tvoju ljepotu, svijete ?
Ja kada odrastem
jako velika,
ja ću postati dijete.
Najljepše je kad odrasteš,
a ostaneš dječji stvor,
pa svi misle da si velik
zato što si profesor.
Što si doktor od imena,
stručnjak za rakete -
a ne znaju da si velik
zato što si dijete.
Možeš biti pilot, rudar...
slavni pisac knjiga -
djetetu je svaki posao
lagan kao igra.
Ma nosila ja u glavi
i sve fakultete,
kad odrastem jako velika,
ja ću ostat’ dijete.



Image Hosted by ImageShack.us

♥ 23:53 ♥ komentari (16) ♥ printHVALA ;)

subota, 07.04.2007. ♥

♥ JUTRO RADOSTI


Rekao si
da Te tama i hladnoća groba
ne će vječno skrivati.
Nisi prevario svoje...
Zaista je brzo
svanulo
jutro Tvoga uskrsuća.
Radosni su bili Tvoji učenici,
dok su Tvoji suci
ostali zbunjeni!
Ipak si Ti Sin Božji,
a Bogu ništa nije nemoguće!



Naš život
trebao bi biti pun ljubavi.
To nije uvijek
lako ostvarivo.
Zato nikada
ne smijemo zaboraviti
da nismo sami!
Onaj čiji je cijeli život
bio pun ljubavi,
najbolje nam može pomoći
da Ga u tome nasljedujem
o.
Mi smo Njegovi,
a On je naš nebeski Učitelj.


Image Hosted by ImageShack.us




Dragi moji prijatelji blogeri...



DOPUSTITE DA VAM BLAŽENO USKRSNO JUTRO PODARI ISKRENU LJUBAV KOJA ĆE ISPUNITI VAŠE SRCE. ODBACITE SVE MANE, SVE PSOVKE I SVU MRŽNJU IZ SRCA I POSLUŠNO POSLUŠAJTE RIJEČ BOŽJU KOJA ĆE VAM ISPUNITI ŽIVOT.

SRETAN USKRS OD SRCA ŽELI VAŠA GALEBICA.

♥ 21:42 ♥ komentari (24) ♥ printJUTRO RADOSTI

srijeda, 04.04.2007. ♥

♥ Pjesme za moju dušu

Potaknuta onim što je napisala moja draga Vitae, odlučila sam vam pokloniti najljepše pjesme koje su melem za moju dušu. Iako sam napisala svojih 10 najdražih knjiga, neke sam totalno zaboravila. Ali, nema veze. Zato ću sada u svakom post objavljivati po jednu svoju pjesmicu koja ispunja moju dušu čarolijom. Obožavam pjesnike i njihove nezaboravne stihove koji jednostavno postanu zauvijek moja zvijezda orijentir. Mnoge pjesme znam recitirati jer su me osupnule i ...


Večeras ću vam objaviti pjesmu svih pjesama. Nedavno sam ju po prvi put pročitala i odmah me je osvojila svojom čarolijom. Pjesma je posebna, ljubavna... Pjesma za sva vremena. Zalijepila sam ju poviše kreveta i svake večeri ju čitam... Tiho izgovaram stihove i tako zaspim. Uplovim u svijet u kojem je Ljubav Koja Zna Čekati... Nebeska Ljubav, Veličanstvena Ljubav, Uzvišena Ljubav...




- ČEKAJ ME -

Čekaj me, i ja ću doći,
samo me čekaj dugo.
Čekaj me i kada žute kiše
noći ispune tugom.
Čekaj me i kada vrućine zapeku,
i kada mećava briše,
čekaj i kada druge nitko
ne bude čekao više.
Čekaj i kada čekanje dojadi
svakome koji čeka.

Čekaj me, i ja ću sigurno doći.
Ne slušaj kad ti kažu
kako je vrijeme da se zaboraviš
i da te nade lažu.
Nek povjeruju i sin i mati
da više ne postojim,
neka se tako umore čekati
i svi drugovi moji,
i gorko vino za moju dušu
nek šiju kod ognjišta.
Čekaj i nemoj sjesti s njima,
i nemoj piti ništa.

Čekaj me, i ja ću sigurno doći,
sve smrti me ubit neće.
Nek rekne tko me čekao nije:
Taj je imao sreće!
Tko čekati ne zna, taj neće shvatit,
niti će znati drugi
da si me spasila ti jedina
čekanjem svojim dugim.
Nas dvoje samo znat ćemo kako
preživjeh vatru kletu-
naprosto, ti si čekati znala
kao nitko na svijetu.

Konstantin Simonov


Image Hosted by ImageShack.us

♥ 22:30 ♥ komentari (18) ♥ printPjesme za moju dušu

nedjelja, 01.04.2007. ♥

♥ Mali princ


Nije mi lako ovo pisati. Prebirem misli i osjećaje, ali nikako ne nalazim početak. Tko zna po koji već put pročitah Maloga princa, ali uvijek je to novi i još posebniji osjećaj. Mogla bih to usporediti s rađanjem novoga života. Tako nekako... Ne znam jesam li uspjela bar malo prikazati riječima kako se osjećam. Riječi su zbrka vremena. Ponekada nam nisu ni potrebne.
Želim napisati nešto novo o Malome princu. Iako sam već pisala o njemu, možda mi ovo nije ni potrebno, ali nisam se mogla oduprijeti Ljubavi koju moje srce osjeća prema (mom) Malom princu. Čudna je to Ljubav za koju vrijedi živjeti i uživati u svim ljepotama koje su oku nevidljive...
Sada ću ponovno ispričati svoju priču vjekova čovjekovih za moga Maloga princa, ali i za sebe.
Svaki put mi zatreperi duša čitajući posvetu Leonu Werthu kada je bio mali dječak... Za ovo riječi nisu potrebne jer su neke stvari gotovo neopisive.
Knjiga svih vremena počinje piščevim pripovijedanjem jednoga događaja iz djetinjstva. Znate već kako odrasli često ne razumiju djecu pa tako nisu ni razumjeli Antoinea. Oni jednostavno neke stvari u životu nikada ne će shvatiti kao što nisu shvatili crtež kojim je pisac želio prikazati zmijskoga cara kako guta divovskoga slona. Savjetovali su mu da se okani crtanja. I tako lijepo, odrasli u nama najranije ubiju želju za nečim. Ali, najvažnije je da oni to rade slučajno! Ne razmišljaju o onome što im pobjegne kao riječ. Ipak im opraštamo!
Pisac nas već na početku upozorava na svijet odraslih, točnije rečeno, na svijet brojki koje odraslima život znače.
Jednoga dana je sletio u pustinju Saharu zbog kvara na svom avionu. Bio je to veliki kvar i nije znao kako ga popraviti. Jedne noći ga tihi glasić probudi iz sna zapovijedajući da mu nacrta ovcu. To je bio naš Mali princ. Pilot, cijeli iznenađen, nacrta Princu malu ovcu koja se nalazila u kutijici. On bješe oduševljen.
Bio je to čudan dječak. Nikada nije odustajao od postavljenoga pitanja što je Antoinea iznenadilo. Vidite, čudni su ti odrasli, ali ipak, pisac nije zakoračio u svijet odraslih jer je još uvijek tragao za nekim tko će razumjeti njegove crteže. Uzalud je tražio sve dok nije upoznao najčarobnijeg dječaka na cijelom svijetu. Polako su postajali prijatelji i ne znajući...
Mali princ započne priču koja je narisana u svačijoj duši...
Sa sjetom se prisjećao svoga Asteroida na kojem je bila njegova,i samo njegova Ruža. Procvjetala u najljepše vrijeme – izlazak sunca. Bila je divna, ali i puna proturječnosti. Volio je cvijet koji je bio jedinstveni primjerak. Ruža je iskorištavala Prinčevu Ljubav koju on nije mogao razumjeti. Zalijevao ju je, štitio od raznih zvijeri, stavljao pod stakleno zvonce... Krasila je njegov planet, ali je često znala riječima uvrijediti njegovo dječje i nevino srdašce. Tada još nije ništa shvaćao. Sudio je po djelima, a ne po riječima. Bio je odviše mlad da bi znao voljeti.
Zastat ću na ovoj rečenici... Jesam li i ja odviše mlada da bih znala voljeti? Ne znam još jer sam u potrazi baš kao i Mali princ. Volim svoju Ružu. Čudna je to Ljubav, ponekad tako nestvarna.
Princ je svakoga dana čistio svoj planet. Imao je tri vulkana koja je redovito čistio jer nikada nije znao kada bi se mogli probuditi. No, najveće muke su mu zadavali baobabi, divovsko drveće koje bi moglo uništiti cijeli njegov planet.
Imamo li i mi svoje baobabe koji bi mogli razoriti sve? Znam da na svijetu ima mnogo baobaba. Često ih ne primjećujemo jer pokušavamo biti slijepi. Nismo svjesni opasnosti. Ljudi su krivi jer ih uzgajaju misleći da su gospodari svega-čega.
I tako jednoga dana Mali princ odluči napustiti svoj Asteroid. Bilo mu se teško oprostiti od svoje Ruže. Odletio je s divljim pticama.
Prvo je sletio na planet Kralja koji je mislio da je Princ njegov podanik. Naređivao mu je zasljepljen svojom dužnosti. Bio je to kralj bez naroda, bez ičega. Sam samcat u svome kraljestvu. Vodio je isprazan život. Mali princ je tada po prvi put zaključio da su odrasli čudni.
Na sljedećem planetu upoznaje Umišljenoga čovjeka koji je smatrao da je on najljepši i najbolji na cijelom svijetu. Nažalost, divio se sam sebi. Mnogo umišljenih ljudi danas korača svijetom. ˝Odrasli su vrlo čudni˝, zaključi Mali princ.
Na drugom planetu živio je Pijanac koji je duboko rastužio Maloga princa. On je pio da zaboravi ono čega se stidi... Nada se da će u tom naći rješenje, izlazak iz svoje bijede i tuge. ˝Odrasli su vrlo, vrlo čudni˝, razmišljao je Mali princ. Čovjek se stidi samoga sebe jer je pokleknuo u životu. Ljudskoj bijedi nema granica...
Četvrti planet pripadao je Poslovnom čovjeku koji nikada nije imao vremena ni za što. Samo je brojio i računao i u tome mu je prolazio život. Ali, što je najžalosnije, Poslovni čovjek bješe uvjeren da on posjeduje sve zvijezde na nebu. Jadni mi ljudi, ponekad smo tako sitničavi i bijedni. ˝Odrasli su zbilja sasvim naobični˝, zaključio je Mali princ.
Na ostalim planetima upoznao je Noćobdiju i Geografa. Noćobdija se jedini svidio Malom princu jer je radio poslušno i odgovorno svoj posao iako je bio besmislen.
Geogarf se nije svidio Princu. Pisao je o vulkanima, morima, planinama, ali nikada to nije vidio vlastitim očima, nikada nije nigdje otputovao. I pitam se kakva je korist od njegova znanja i svega što je ikada napisao u svojim knjigama.
Mali princ je krenuo dalje. Iako tužan i razočaran, odlučio je posjetiti planet Zemlju.
Prvo biće koje je Mali princ upoznao u pustinji Sahari bila je zmija koja ga je naučila da je čovjek usamljen i među ljudima.
Zastala sam na ovom poglavlju. Zmija – simbol opasnosti i smrti, lijepo je pristupila Malome princu jer je on čist i dolazi sa zvijezde. Oduševila sam se i rečenicom koju je izrekla Malom princu. Istina da je čovjek usamljen i među ljudima. Ne možete ni pojmiti kako ta usmljenost može biti strašna... Ljudi su čudni, zar ne?
Zmija mu je ponudila povratak kući kada bude najviše tugovao za svojom Ružom.
Nakon susreta sa zmijom došao je u jedan vrt prepun ruža koje su bile jednake njegovoj Ruži. Osjetio se vrlo nesretnim. Počeo je plakati jer je mislio da je njegova Ruža jedinstvena. Naizgled su sve bile jednake, ali oko nas prevari.
Ležeći uplakan u travi, pozdravi ga mudra lisica. Naučila je Princa kako pripitomiti prijatelje, naučila ga je kako se srcem bitno vidi i da je njegova Ruža najposebnija i najdivnija na cijelom svijetu.
Znete li vi pripitomiti prijatelje? Nije lako. Ne pripitomljavaju se prijatelji novcem i materijalizmom, već ljubavlju, srcem i osmijesima. Ako sam ja nekoga pripitomila, ta osoba je za mene posebna i jedinstvena na cijelom svijetu. Ponekad nama nisu potrebne riječi, dovoljni su osmijesi i pogledi jer se naša srca razumiju. Sve bitno očima je nevidljivo jer su pogledi ljudski različiti, iskvareni jer ne cijene prave vrijednosti. Ono što je najbitnije na cijelom svijetu, očima je nevidljivo... Jer mi smo, ne zaboravite, čudni ljudi...
Mali princ bijaše umoran te zaspi na rukama pilota. Nosio ga je kroz pustinju tražeći izvor pitke vode. Pilot je osjećao veličanstvenu Ljubav spram Maloga princa. Shvatio je zašto je Mali princ poseban: bio je takav zbog svoje vjernosti jednom cvijetu, zbog Ljubavi prema Ruži koja je zračila iz njega čak i dok je spavao.
U zoru su pronašli bunar. Napivši se te vode koja ih je smirila, Princ reče Pilotu kako je došlo vrijeme za njegov povratak na Asteroid te Ruži. Bol brzo dođe. Kada nekoga zavolimo, kada spoznamo koliko nam znači njegov pogled, ta osoba nam ode... Dogovorili su se da će se sutra navečer naći na istom mjestu gdje je točno prije godinu dana Mali princ sišao na Zemlju.
Antoine bijaše vrlo tužan. Ugleda ga kako sjedi na jednoj velikoj stijeni po kojoj gmiže zmija. Bila je to zmija čiji otrov ubija za trideset sekundi. Princ je trebao otići svojoj Ruži.
Te je noći otišao mali dječak; biće svjetlosti, nade i Ljubavi. Polako je njegovo tijelo padalo na pijesak, točno ispod zvijezde... Pilot ga nije htio pustiti! Otišao je tiho, baš kako je i došao, ostavljajući svoj vječni trag ovdje na Zemlji. Svake večeri gledam zvijezde koje mi se smiješe pozdravljajući me. Mnogi to ne razumiju, ali nema veze. Na Asteroidu ga je čekala njegova Ruža za koju je bio odgovoran. Odletio je svojoj Ljubavi za koju je živio. Svakoga trenutka osjećam u srcu nevinu, neizmjernu Ljubav moga vječnoga Princa... I kada me ne bude, on će zauvijek živjeti u mojoj duši...

Upamtite: svatko od nas u svojoj duši krije Maloga princa, samo mu trebate dopustiti da oživi. Ne bojte se!

♥ 23:15 ♥ komentari (24) ♥ printMali princ

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.