jelenski blog

petak, 16.09.2011.

Gampopa

Nakon što smo u prethodnim člancima upoznali najvećeg i najomiljenijeg tibetanskog mistika i yogina Milarepu u ovome članku želim nadodati par riječi o njegovu učeniku i nasljedniku u liniji Kargyutpe. Kao što smo već spomenuli iz te linije izrasla je i današnja tradicija Karma Kargyu jedna od četiri velike škole tibetanskog budizma čiji poglavari se nazivaju Karmape.

Photobucket

Gampopa (1079.-1153.) Gampopa je rođen u mjestu Nyal, centralni Tibet. Njegov otac bio je Nyiwa Sangye Gyalpo a majka Shomo Zatse. Dječak je po rođenju dobio ime Dharma Drak.

Njegov otac počeo je sina obrazovati u ranoj dobi od 5 godina, a od osme godine dječak je počeo izučavati tradicionalnu medicinu, sljedećih osam i pol godina učio je pod vodstvom više stručnjaka- liječnika iz mjesta Kyeme, indijskog liječnika po imenu Usil, liječnika iz Tsang regije Tibeta i nepalskog liječnika po imenu Viji. Nakon toga nastavio je studij medicine kod još trinaestorice eminentnih znalaca iz Kine i Tibeta. U mladosti već je postao ponajbolji i najpoznatiji liječnik. Ljudi su ga prozvali Dakpo Lhaje tj. Liječnik iz regije Dhakpo.

Također zainteresirao se za Dharmu i otpočeo učiti u liniji Nyingme od majstora Bar-reya i u tradiciji Kadam od učitelja Sherpa Yonten Draka.

U dobi od 16 godina Dharma Drak oženio je kćer čovjeka imenom Chim Jose Dharma O. (njezino ime nije zabilježeno) Imali su dvoje djece. Dharma Drak živio je dakle u mladosti obiteljskim životom, a u zajednici je bio prihvaćen kao poštovani liječnik. Međutim u 25 godini zadesila ga je tragedija kad je njihovim krajem zavladala epidemija neke bolesti. Njegova žena i djeca umrli su od posljedice oboljenja i činjenica da ih nije uspio spasiti usprkos svome znanju odvratila je Dharma Draka od daljnjeg bavljenja medicinom.

Nakon toga potpuno se okrenuo Dharmi. U dobi od 26 godina primio je puno redovničko posvećenje od Geshe Loden Sherapa iz tradicije Kadam, a u dobi od 28 susreo je Nyukrumpa Tsondru Gyaltesna od kojeg je primio brojna Kadampa učenja. Mnogo godina Gampopa je proveo prakticirajući naučeno od te dvojice velikih učitelja.

Čuvši o djelima velikog Gospodara Yogija Milarepe, Gampopa je odlučio potražiti ga. Nakog dugog i napornog putovanja stigao je u Trode Tashiganag, da bi tamo otkrio da ga Milaerpa već očekuje u društvu nekih svojih učenika.
Gampopa je primio transmisiju Tantre i Mahamudre, svega znanja koje je Milarepa naslijedio u liniji učenja. Nakon dugogodišnje prakse, savladavajući sve zadatke koje mu je postavio guru, Gampopa je postigao veliko Ostvarenje. S vremenom je upravo on naslijedio Milarepu kao držalac linije.
Gampopa je osnivač redovničkog reda Kagyu kao i utemeljitelj samostana Dhalkha Gampo u kojem je nastavio podučavati i meditirati na korist svim bićima. Od njegovih brojnih pisanih djela najpoznatija je knjiga „Draguljni Ukras Oslobođenja“.

Gampopa je kao držalac obiju linija Kadampe i linije Milarepine Mahamudre i Tantre objedinio to dvoje u Kagyu školu i redovničku tradiciju bogatu novim metodama kojima je učenike upravljao putem ostvarenja. Gampopa je svoje učenike vodio prvo kroz uobičajeni mahayanski nauk Kadampe, a zatim kroz neuobičajena (ezoterična) učenja Mahamudre i Tantre koja dolaze u liniji učenja od Milarepe.

Neki od Gampopinih učenika su: Pakmo Trupa, Saltong Shogam, Barom Dharma Wangchuk, Gampo Tsultrim Nyingpo, Zhang Drowe Gonpo. Jedan od njegovih učenika imenom Dusum Khyenpa postao je prvi u liniji inkarnacija Karmapa („Onih koji provode buddhinsku aktivnost“) linija koja i danas postoji, a njen suvremeni držalac je 17. Gyalwang Karmapa Urgyen Trinley Dorje.

P.S.
Eto toliko o liniji šestorice velikih tibetanskih mistika i asketa. Kao što ste sigurno primjetili s Gampopom se ono što je bilo poznato pod Bratstvom Kargutpe tj. zajednica gurua i učenika koji su živjeli pustinjačkim životom, počelo transformirati u organizirano samostansko redovništvo. Ta tranzicija od pustinjaštva prema organiziranom monaštvu imala je naravno svoje prednosti ali i značajne nedostatke, a to je sve skupa opet jedna duga priča koju ćemo možda jednom nastaviti pričati… U sljedećim postovima želim se vratiti filozofiji Kargyutpa Bratstva, priči o istinskom asketskom isposništvu koja nadahnjuje čak i nas toliko uronjene u svjetovno i materijalno (sudim prema sebi, ne govorim u vaše ime) u ova vremena kada izgleda da su ti ideali zauvijek nestali i izgubljeni, pa čak i da možda nikada nisu niti postojali.

- 17:23 - Komentari (5) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

< rujan, 2011 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Lipanj 2022 (2)
Kolovoz 2021 (3)
Srpanj 2021 (1)
Lipanj 2021 (1)
Svibanj 2021 (2)
Travanj 2021 (1)
Ožujak 2021 (2)
Veljača 2021 (5)
Siječanj 2021 (5)
Listopad 2020 (2)
Rujan 2020 (2)
Svibanj 2020 (1)
Siječanj 2020 (4)
Prosinac 2019 (1)
Studeni 2019 (4)
Listopad 2019 (1)
Rujan 2019 (1)
Lipanj 2019 (1)
Svibanj 2019 (4)
Travanj 2019 (1)
Veljača 2019 (2)
Siječanj 2019 (1)
Prosinac 2018 (3)
Kolovoz 2018 (2)
Srpanj 2018 (2)
Svibanj 2018 (1)
Travanj 2018 (1)
Ožujak 2018 (1)
Veljača 2018 (4)
Prosinac 2017 (1)
Listopad 2017 (1)
Rujan 2017 (3)
Kolovoz 2017 (3)
Srpanj 2017 (1)
Lipanj 2017 (1)
Svibanj 2017 (1)
Veljača 2017 (1)
Prosinac 2016 (2)
Studeni 2016 (1)
Listopad 2016 (3)
Rujan 2016 (3)
Kolovoz 2016 (1)
Srpanj 2016 (3)
Lipanj 2016 (2)
Travanj 2016 (2)
Ožujak 2016 (2)
Veljača 2016 (1)
Siječanj 2016 (2)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • jelenske teme

    CURRENT MOON


Linkovi

  • Niti na nebu
    Niti na dnu oceana
    Ni u planinskoj špilji
    Ne može se naći mjesto na svijetu
    Gdje može krivac uteći
    Od posljedica svoje krivnje.
    Buddha, Dh 127

    "Ja nisam, Ja neću biti.
    Ja nemam, Ja neću imati.
    Ovo plaši svu djecu…,
    I ubija strah u mudrima."
    -Nagarjuna



    Ovo je moja bitka i samo je na meni da snagu svoju usporedim sa snagom tih čudovišta i samo je moja uloga ovdje biti herojem.

    Beowulf: kažu da imate čudovište ovdje? Da je vaša zemlja prokleta?
    Vojnik: Zar tako kažu?
    Wiglaf: Bardovi pjevaju o sramoti Hrothgarovoj od smrznutog sjevera do obala Vinlanda.
    Vojnik: Zar je sramota biti žrtva moćnih demona…
    Beowulf: Ja sam Beowulf i došao sam ubiti vaše čudovište.

    …ako umremo bit će to za slavu… ne za zlato!
    -Beowulf

    Oni koji se gnušaju pametnih najvjerojatnije su glupi, a ako uz to djeluju i kao da im je odstranjen veći dio mozga, onda su glupi izvan svake sumnje.
    -jelenko medenko