Dinajina svijest o pokretu

utorak, 08.05.2018.

Veliki odlazak u Bjelovaru...



Prema drami Thomasa Bernharda ‘Minetti’
Prijevod, adaptacija, režija i izvedba ZDENKO JELČIĆ

…ako se naši kazališni vlastodršci zanimaju i za ono staro, dobro kazalište, toplo im preporučujem monodramu Zdenka Jelčića "Veliki odlazak", rađenu prema drami Thomasa Bernharda "Minetti"… Riječ je o iznimno emotivnoj predstavi u kojoj je Jelčić ostarjeli glumac koji u predvorju nekog zapadnoeuropskog hotela u silvestarskoj noći čeka direktora kazališta. Direktora koji mu je ponudio da još jednom odigra ulogu Kralja Leara.

Denis Derk, Večernji list

…Više je tu slojeva zbilje i istine, a svi su dani u umjetničkom ritmu koncentrirane glume, u punom rasponu i snazi. Predstava je duboka, dirljiva i ujedno zajebantska… Bernhard bi… bio oduševljen svakim detaljem ove i emotivno i intelektualno uzbudljive, mračne i duhovite predstave.

Tomislav Čadež, Jutarnji list

T. Bernhard: VELIKI ODLAZAK
U svakom segmentu predstave Zdenko Jelčić doista pokazuje istinsku paradu glumačkog umijeća... Sjajan je kada govori Leara ili Vojnovića, ali i kada "reklamira" čaj od kadulje. I to je ta moć glume, koje je ovaj umjetnik i više nego svjestan: svi mi možemo odabrati da želimo umrijeti, ali samo će si glumac tu želju i ispuniti.

Bojana Radović, Večernji list

Jelčićev je tekst prštav, duhovit, pun dinamike do samoga kraja. Publiku drži u neizvjesnosti, pomalo nalik na neki triler po napetom iščekivanju koji će se od ponuđenih scenarija zaista i zbiti. Od smijeha do ganuća vodi nas Jelčić kroz čitavu predstavu.

Mihela Hadrian, kontraportala

Veliki odlazak je emotivno snažna, intimna ispovijest umjetnika ispričana kroz složenu igru različitih razina zbilje i fikcije. Mnogo više od demistifikacije stvaralačkog čina, kroz smjenjivanje, suočavanje i sukobljavanje racionalnog i sentimentalnog bića umjetnika. Zdenko Jelčić je oblikovao uspjelu i vrlo dojmljivu predstavu.

Olivera Radović, Kazalište.hr

Glumački sjajno, bez vike koja je postala loš znak glumstva u hrvatskom kazalištu, lako i potresno, s puno misaonih dubina i nijansi, „Veliki odlazak" Zdenka Jelčića u komornoj izvedbi u Polukružnoj dvorani Teatra ITD" postaje predstava koja se mora vidjeti.

Miroslav Međimorec, Portal Hrvatskoga kulturnog vijeća

… ne zna se kada govori on a kada Bernhard, kada se radnja zbiva u Zagrebu a kada u Švicarskoj. Taj stav ‘ne želim vam lagati’ (lišen svake taštine) i pristup da svatko (pa i glumac) mora jednom pristati na ‘veliki odlazak’ (ne očekujući pri tom i veliko sažaljenje) učinio ga je herojem koji je pred nama izrastao u malog velikog čovjeka, jer je u jednoj večeri pokazao da može prevladati mnoga ograničenja, što mi ostali često nismo u stanju.

Bojan Munjin, Novosti

dijelovi kritika o predstavi...







Jelčić započinje svoju priču kako se odrekao klasike, iako željno očekuje direktora i kao posljednju dragocjenost nosi masku kralja Leara koju je napravio akademik Zlatko Bourek. Svojim promuklim glasom priča, kako je operirao rak na glasnicama i kako ga je spasila onkologinja koja ga je prepoznala kao velikog glumca kojeg je gledala u Schauspielehausu. Jasno je da nema snage za višesatnog kralja Leara, ali mu se svejedno nada. U međuvremenu priča o mladosti-o angažmanu u dubrovačkom teatru, tada jednom od najboljih kazališta u Jugoslaviji, gdje je glumio velike uloge-od Smerdjakova Dostojevskog do Držićevih velikana. Nakratko spominje i kako su ga protjerali iz Zagreba, te se vratio amaterskom teatru u rodnoj mu Čapljini, te na koncu otišao u pečalbu u Švicarsku...





Govori i kako je gledao velikog francuskog glumca Piccolija-za kojeg je rezervirano jedno od mjesta u kazalištu ako svrati (drugo je rezervirano zaa gospodina direktora), kako glumi Minettija, kojem je ogromnim stasom i nalikovao, u raskošnoj inscenaciji s balerinama, vatrometima, prolaznicima i snijegom…Snijegom koji u završnoj sceni prekriva starog mrtvog glumca na klupi s Learovom maskom..

“Nemojte mučiti duha njegovog,
Nek ide samo. Onaj mrzi na nj,
Što bi još dulje raspinjat ga htio
Na muke ovog svijeta krutog.”


Tada Jelčić stavlja Learovu masku i umire..Slijedi mrak i pljesak..

No, predstavi nije kraj. Jelčić se ustaje i šeretski dobacuje:

”Zar ne znate kako mi glumci volimo umirati-na pozornici..”

Tada ponovo stavlja Learovu masku i umire. Svjetla se gase i predstavi je kraj.

Publika aplaudirala...




Evo i fotki sa šetnje i druženja u Bjelovaru



Bjelovarski park sa divnim Paviljonom



statua svetog Jurja







fontana s kitovima...







i na koncu večera s prijateljima...

Oznake: veliki odlazak, bjelovar, zdenko Jelčić

- 06:16 - Komentari (21) - Isprintaj - #

0

Pokret počinje u glavi, a ne u mišićima

  • manu propria kineziterapija je koncept izrastao iz moje misaone slike o univerzum misaono-osjetilno- osjećajnog u meni i postao moja misaona slika o "savršenoj" kineziterapiji. U mojoj ideokinetčkoj slici kineziterapeut služeći se svojim teoretskim znanjem i svojim radnim iskustvom svojeručno pronalazi, dijagnosticira i obrađuje funkcionalne promjene pacijentovog sustava za pokretanje, učeći ga četverodimenzionalnom samopoimanju, četverodimenzionalnoj samostabilizaciji da bi ga kasnije usmjerio u četverodimenzionalu samomobilizaciju.

Linkovi

svaki posjet me veseli




  • Ihre Partner für einen schönen Carport Gewa.de !