Promocija časopisa 15 dana...
“Rad Deana Jokanovića Toumina Linija kao dimenzija prostora u zagrebačkoj Galeriji Beck jednako bismo mogli okarakterizirati kao rad in situ, site specific instalaciju, koliko i kao intervenciju u prostoru. Tome više pridonosi namjera umjetnika da istražuje i kritički provodi propitivanje geneze vlastitog stvaralaštva nego li općenita nepouzdanost definicija navedenih oblika umjetničkih izričaja. Koncept Jokanovićeve Linije u odnosu na pojedinačne realizacije projekata (od 2005. godine, nakon promocije u Musee d’Art Moderne u St. Etienneu, slijedile su izvedbe u Meštrovićevu paviljonu i u sarajevskom Collegiumu artisticumu u organizaciji Ars Aevi) dugovječniji je naime i trajniji, pa se ono “ovdje i sada” konkretne izvedbe temporarne site specific instalacije samo uvjetno može shvatiti kao nepromjenjivo, jednoktatno i neponovljivo djelo. Svaka je realizacija projekta bila izvjesna rekapitulacija dotadašnjih u sprezi s aktualnim promišljanjima umjetnika u čijem su se fokusu, usprkos mijenama, od samog početka umjetnikova izlaganja našli linija i prostor. Tako je u prvoj umjetnikovoj izložbi, u instalaciji Ambijent + već 1971. “linija” bila opredmećena u vidu napuhane pvc-cijevi (100 metara duljine, promjera 100 cm) koja je ritmički ispunjavala središnji prostor Galerije Studentskog centra i tako direktno uključivala prisustvo promatrača, oblikujući subjektivna iskustva fizičkih senzacija percepcije u relaciji s društvenim, institucionalnim datostima umjetnosti. Upravo ta iskustva, u određenom otklonu, čine se središnjim iskazom u recentnoj izvedbi koncepta Linije kao dimenzije prostora,” kaže Blaženka Perica, docentica na Umjetničkoj akademiji u Splitu.
moderator je bio Bruno Kragić, šef leksikografskog zavoda Miroslav Krleaža... o umijeću akademskog slikara Deana Jokanovića toumina je govorila Blaženka Perica
Dean je ilustrirao i naslovnice mojih zbirki
Mostovi pod kojima se budim i Nestvarno stvarni...
Oznake: Dean Jokanović Toumin, časopis 15 dana, linija kao dimanzija prostora
|