TV studio - Portal o zemaljskoj, satelitskoj i kabelskoj TV
TV program:
HR l BiH l Srbija l Sport

!
Komentare na tekstove možete pisati i ako nemate blog! Samo ostavite prazna polja "Korisničko ime" i "Lozinka".


e-m@il:...
tvstudio@net.hr...


11.10.2006.srijeda

Big Brother: Mračna strana velikog brata

Producenti i story editori u televizijskom showu koji bi trebao prikazivati realan život isključivo prikazuju scene u kojima kandidati ispadaju glupi, prosti i neobrazovani

Big Brother, bez sumnje, najpopularniji i najgledaniji reality show u Hrvatskoj, ima svoju mračnu stranu za koju ne znaju gledatelji, vrlo često niti kandidati, barem ne dok serijal ne završi, ali znamo mi koji radimo ili smo radili na tom projektu. Sve oko Big Brothera obavijeno je velom tajne: identitet kandidata nikada se ne zna previše unaprijed, za razliku od nekih drugih reality showova, a svi koji sudjeluju u njegovom stvaranju obvezali su se na šutnju, i to čvrstim ugovorima.

Pravila su stroga, kako za kandidate, tako i za tehnički dio ekipe. Ugovor nalaže da nitko tko je sudjelovao u Big Brotheru, na bilo koji način, ne smije govoriti o tome što je vidio ili čuo punih godinu dana od isteka sezone. Sveto je pravilo da nijedna informacija vezana uz Big Brother ne smije procuriti van.

Ugovori ipak imaju rok trajanja i nitko nije uz njih doživotno vezan. Jednom se moralo otkriti što se sve događa ispred i iza kamera. Nama iz produkcije showa, emisije koje gledamo uživo svakog petka navečer naprosto su nestvarne, jedna velika laž. Sva ta navodna ljubav i pažnja koja se pokazuje prema stanarima zapravo ne postoji, ispred kamera je sve lijepo, divno i krasno, velika sretna Big Brother obitelj. Međutim, kada se ugase svjetla reflektora i gosti odu, BB kuća postaje mjesto iz kojeg se pokušava izvući ono najgore. Pametni se prikazuju glupima, ne baš pametni se prikazuju kao idioti, a seksom se proglašava čak i najbezazleniji poljubac. Količinu licemjerja kojom se u javnosti predstavlja show Big Brother možemo prepoznati samo mi koji radimo na ovom projektu, jer iza kulisa se krije nezapamćena količina manipulacije, zlobe i bahatosti.

Producent: Daj Bože, da se netko od njih napije i napravi glupost

Producent: Ima li nešto sočno? Bože, ništa od ovih kretena!

Producent: Kako je glupa! Daj, pusti je neka priča!

Producent: Je li on gay? Pusti scenu gdje sjedi pored frajera, pa neka misle da jest

Kad smo prvi put ušli u studije Jadran filma gdje se snimao Big Brother, dočekale su nas kutije s opremom koju smo dobili od vlasnika licence iz Nizozemske. Oprema je bila u poluraspadnutom stanju, to se vidjelo već na prvi pogled, što smo naročito primijetili mi kojima ovo nije bilo prvi put da radimo neku veliku produkciju. Na kutijama je pisalo “For Croatia”. Valjda u stilu - to je za hrvatsku produkciju, njima je i ovo vjerojatno previše.

To je, međutim, bio najmanji problem što se tiče snimanja, montiranja i općenito svega oko produkcije Big Brothera. Naime, već nakon prvog dana rada na ovom orwellovskom showu bila mi je jasna jedna stvar - nije bitno ono što se događa u kući, već kako ćemo mi to što se događa predstaviti gledateljima. I, naravno, da to bude najgledanija i najzanimljivija stvar u Hrvatskoj, s naglaskom na ono prvo.

Pametni su dosadni

Međutim, vrlo brzo su se počele nazirati prve prepreke. Kako od 24 sata snimljenog materijala napraviti 45 minuta suvisle emisije koja će dobro izgledati na televiziji i biti zanimljiva za gledatelje? Kandidati, naime, u Big Brother kuću dolaze iz nekoliko razloga, ali najvažniji su im novac, slava i pojavljivanje na televiziji. Upravo zato su često znali biti dosadni i monotoni, satima su samo razgovarali o nekim temama koje uopće nisu za ležerni show ovog tipa, a ni sami nisu točno znali zašto razgovaraju o, primjerice, smislu života. I koga je uopće briga što o tome misli netko od njih? Bit i smisao gledanosti Big Brothera su skandali, seks, svađe, kontroverze... Nikako filozofske rasprave. Od toga se producentima dizala kosa na glavi. Takve su situacije bile prilično teške, jer je emitiranje emisija dolazilo u pitanje zbog siromašnog i nezanimljivog sadržaja.

Tu na scenu stupaju story editori, osobe koje osmišljavaju kako će izgledati dnevne emisije, odnosno određuju njihov sadržaj. To nisu uvijek stručnjaci televizijskog posla, već nerijetko priučene osobe koje su posao na ovom projektu dobile jer poznaju nekog od šefova, a prošli su nekakav tečaj ili obuku kod vlasnika licence koji su im objasnili kako dnevne emisije moraju izgledati. Story editori sjednu kraj montažera, pregledavaju snimke i govore što se treba i mora ubaciti, a što svakako treba izbjeći.

Forsirale su se, naravno, što gadnije, što groznije scene koje kandidate prikazuju kao idiote, a najbolje su one u kojima se kandidati sramote. Dok smo vrtjeli snimke, naletjeli smo na scenu u kojoj jedan muški kandidat u kupaonici ispred ogledala šiša dlake u nosu.

- Isuse, kako je gadan! Ovo stavi obavezno! Stavi sve kako on to radi! Super, super, super!

Uzbuđenju story editora na ovu situaciju nije bilo kraja, a, što je najgore, tu smo scenu mogli vidjeti mi iza ogledala. Naime, režija i kamere su postavljene iza svih tih pustih ogledala u Big Brother kući i oko nje, u tzv. ‘camera ringu’, tako da sve nas u produkciji od kandidata dijele tek ta ogledala, iza kojih smo se često znali smijati, jer smo mi njih mogli vidjeti, a oni nas ne. Znale su to biti situacije kao u filmovima, nabeljiš se nekom od kandidata, a on te ne vidi jer misli da je ispred njega samo ogledalo. Ljudima u produkciji to je, naravno, bilo užasno smiješno, ali ako se takva situacija promatra sa strane, bilo je to idiotski, kretenski i, na kraju, jadno.

Bilo kakva naznaka seksa, za kojeg usput nismo nikada mogli sa stopostotnom sigurnošću tvrditi da se uistinu dogodio, bila je ravna dostignuću čovjekova spuštanja na Mjesec. Te su se snimke iznova vrtile i vrtile, producenti i story editori su se izmjenjivali i pokušavali ustvrditi da li je ‘netko nekoga’ ili nije.

- Pa dobro, hoće li se netko u ovoj kući više poj*****?! - bila je mantra producenata koji su žudili za seksom među kandidatima

Golo bedro i depilacija

Šišanje dlaka u nosu bila je samo jedna od situacija koja je izazivala oduševljenje u produkciji. Bilo kakva naznaka seksa, za koji, usput, nismo nikada mogli sa stopostotnom sigurnošću tvrditi da se uistinu dogodio, bila je ravna dostignuću čovjekova spuštanja na Mjesec. Te su se snimke iznova vrtjele i vrtjele, producenti i story editori su se izmjenjivali i pokušavali utvrditi je li ‘netko nekoga’ ili nije.

- Pa dobro, hoće li se netko u ovoj kući više poje....?! - bila je mantra producenata koji su žudili za seksom među kandidatima.

Kad je izgubljena svaka nada da će pasti nekakav seks, producenti i story editori nastojali su to nadoknaditi glupošću kandidata. Bila je tako jedna kandidatkinja kojoj su ostali s vremena na vrijeme morali dodatno pojašnjavati o čemu razgovaraju. Nije, naime, bila u njihovoj ‘briji’ te su kandidati na nju morali gubiti vrijeme kako bi joj objasnili temu, pa da se i ona eventualno uključi u raspravu.

- E, kako je ona glupa. Daj stavi je, pusti je neka priča do kraja, neka se vidi koliko je glupa! - bila je zapovijed story editora i eto jadnice u emisiji u kojoj je stvarno ispala glupa kokoš. Nije bilo šanse da je se poštedi.

Bilo je i obrnutih situacija.

- Joj, molim te, makni tu budalu! - rečenica je koja se odnosila na kandidate koji su pokazivali dozu razuma i samim tim bili dosadni za producente. Oni bi, da njih Big Brother pita koga bi izbacili iz kuće, bili njihov prvi izbor. U pravilu su takvi kandidati dobivali manje prostora u emisiji, kao, uostalom, i većina stvari koje su bile makar malo pristojne ili normalne.

Zbog manjka situacija koje bi prikovale gledatelje uz male ekrane, za stanare su se organizirali tulumi. Ako je netko pomislio da se tulumi organiziraju da bi se kandidati zabavili, grdno se vara. Jedini razlog zbog kojeg su producenti bili milostivi i priuštili stanarima zabavu bio je taj da se nešto dogodi.

- Daj Bože da se netko od njih napije do besvijesti i napravi neku svinjariju - komentiralo se dok smo kroz ogledalo pratili kako se razvija tulum.

Kamere postavljene u kupaonici bile su gotovo fetiš cijele produkcije. Gledali smo kako kandidati ulaze, izlaze, tuširaju se, sjede na školjki itd. Svaka scena u kojoj se vidjelo golo bedro, penis u erekciji, pa makar preko gaća, depiliranje ili brijanje imala je siguran prolaz u emisiju.

- Imaš li nešto sočno iz kupaonice? Cure? Dečki? Da nam slučajno ne promakne neki poljubac ili, ako imamo sreće, nešto još više. Ali s ovakvim kretenima izgleda da od nečega žešćega neće biti ništa - bila je jadikovka story editora koju smo slušali svaki dan.

‘Pljuvanje’ sponzora

Pojava kandidata, koji je kasnije došao, a za kojeg smo sumnjali da je gay bila je među vrhuncima sezone. Nažalost produkcije, dečko nije baš dugo izdržao. Ustvari, ne dovoljno dugo da bi se možda dogodilo nešto što bi zadovoljilo apetite skandala žednih producenata.

- Misliš da i gledatelji isto misle da je on gay? Ajmo staviti neku scenu gdje sjedi kraj nekog frajera, pa ako i nije gay, neka se misli da je - bio je to najodurniji pokušaj da se nekog etiketira s ne baš najpopularnijom sklonosti samo zbog gledanosti.

Ono što su stanari jeli i pili uglavnom je bilo od sponzora, ali naravno da nisu svi imali isti ukus. Producenti su bili na mukama kada bi usred neke dobre scene jedan od kandidata loše govorio o nekom od sponzoriranih proizvoda ili ga odbio pojesti ili popiti i još ga pri tom držao u ruci.

- Koji idiot! Je li njima netko rekao da ne smiju pljuvati po onome što smo dobili od sponzora?! Budale!!! Što da sad radim s ovom scenom?! Kretenčina glupa, da ga bar izbace iz kuće! - urlalo se svaki put kada bi se o nekom sponzoru loše govorilo.

Kako su kandidati bili vezani ugovorom, tako su i njihove obitelji morale u svoje domove primati TV ekipe kojima su morali davati izjave i pričati o članovima svoje obitelji koji su se upustili u pustolovine Big Brother kuće. Znalo je biti situacija da je obiteljima toga već preko glave, što se događalo i na snimanjima još nekih realityja, a ne samo Big Brothera, pa se dobro sjećam situacije kada je otac jedne kandidatkinje skoro izbacio kamere iz svog stana. Srećom, njegova supruga je bila u blizini pa je prilog iz ‘sretne’ obitelji na kraju ipak snimljen.

Sudbina kandidata iz Big Brother kuće, koji se tijekom jedne sezone u javnosti kuju u zvijezde, a iza kulisa su ustvari samo igračke velike produkcije kojoj je cilj privući što veći broj sponzora i zaraditi što više novca, ni nakon izlaska iz kuće nije previše blistava. Dok se javnost još sjeća njihovih imena i lica, koristi ih se za izvlačenje nagradnih igara, promocije i predstavljanje nekakvih proizvoda, od sunčanih naočala do novih automobila, a s približavanjem nove sezone sve ih se više ‘zaboravlja’. Savršeno organizirano i ‘spindoktorski’ kontrolirano medijsko praćenje ovog realityja nikada nije dopustilo da stari stanari budu barem malo u medijima uoči nove sezone. Na svaki se način nastoje blokirati njihovi nastupi u emisijama ili pojavljivanje u novinama prije početka prikazivanja novih dogodovština novih stanara, koji preuzimaju zvjezdano mjesto onih koji su već ispali iz igre. To je priča koja se ponavlja iz sezone u sezonu, od kada Hrvatsku trese groznica reality showa.

Kamere postavljene u kupaonici bile su gotovo fetiš cijele produkcije. Gledali smo kako kandidati ulaze, izlaze, tuširaju se, sjede na školjki itd. Svaka scena u kojoj se vidjelo golo bedro, penis u erekciji pa makar preko gaća, depiliranje ili brijanje imala je siguran prolaz u emisiju.

- Imaš li nešto sočno iz kupaonice? Da nam slučajno ne promakne neki poljubac

Jutarnji.hr



TV studio 11.10.2006. u 14:51 Komentiraj (0)


Gledanost

Gledanost hrvatskih i stranih TV postaja.
RTL Vijesti i Dnevnik Nove TV
Vijesti RTL-a i Dnevnik Nove TV polako dostižu HRT-ov dnevnik, sa kvalitetom informacija a i sa gledanošću i također se redovno vizualno osvježavaju što se nemože reći za sve televizije u Hrvatskoj...
HRT Dnevnik
Gledatelji sigurno žele vidjeti neke promjene u dnevniku, jer se već desetljeće ništa ne mijenja, dolazi jesenska shema, nadajmo se da ce uskoro doci promijene...

Copyright © TV studio 2006. | Site by MM . All rights reserved.

TV studio posjeta