TV studio - Portal o zemaljskoj, satelitskoj i kabelskoj TV
TV program:
HR l BiH l Srbija l Sport

!
Komentare na tekstove možete pisati i ako nemate blog! Samo ostavite prazna polja "Korisničko ime" i "Lozinka".


e-m@il:...
tvstudio@net.hr...


23.09.2006.subota

Siniša Svilan: Napokon mi je s Novom TV krenulo!

Iako je direktor programa Nove TV Siniša Svilan posljednjih dana doslovce zatrpan najrazličitijim ugovorima, podacima o gledanosti, marketinškim minutama i rasporedima programa i snimanja novih emisija, ipak ne krije zadovoljstvo što je "njegova" televizija u novu sezonu startala vrlo uspješno. Osmijeh mu titra na licu kad prima pohvale, pogotovu one koje Novu TV svrstavaju odmah uz bok Hrvatskoj televiziji.

Tvrdi kako je dvije godine krvavo radio i kako se čak i vikendom budio prerano te u stresu iščekivao rejtinge gledanosti emisija. No, od rujna podaci koji u 8.35 ujutro stižu na njegov mobitel sve češće izazivaju smiješak, a sve manje pitanje gdje smo pogriješili.


SVILAN: Kad sam prije dvije godine došao ovamo baš sam bio nadobudan i zelen i mislio kako ću sve postići preko noći, za nekoliko mjeseci. Ali, ne! To je dugotrajan i polagan rad, pomaci se vide, ali treba imati strpljenja.

EKRAN: Koliko je trebalo imati hrabrosti prije dvije godine i otići s HTV-a, napustiti sigurnost i jako dobru plaću, jer ste imali menadžerski ugovor, te se upustiti u ovu avanturu? Jer, i na HTV-u su padali glavni urednici zbog toga što su sa svog projekta prešli na uređivanje čitavog programa i ispalo je da nisu u stanju pojesti taj veliki kolač u koji su zagrizli?
SVILAN: Veliki je kolač jednak malome. Samo su na velikom fete veće i ima ih više. Za veliki kolač treba puno više energije i dulje ga se jede. Ja ulazim u Novu TV u 8.15, osam i pol najkasnije i ne izlazim prije šest, sedam, pa čak i deset navečer ako je u studiju snimanje neke emisije. Ali ne plačem ja niti mistificiram svoj posao, samo želim reći da je velik, obiman.

EKRAN: Koliko je na Novoj TV teško bilo doći do toga da su i emisije i ljudi zvijezde, da je televizija prepoznatljiva po domaćem programu, da je status dobar?
SVILAN: Nije lako. Godinu dana sam mislio da ću izludjeti. Što god radili, ujutro ti se čini da ne ide i ne ide. Ali mislim da je trebalo promijeniti krvnu sliku ove televizije, drukčije je brendirati, a to je ogroman posao. Ali nije to sve samo moja zasluga nego je televizija timski rad. Trebalo je doći do toga da nas gledatelji počnu doživljavati ozbiljno i da shvate da netko ovdje promišlja o tom programu koji im nudi. A zato treba najmanje pola godine ili čak cijela tv sezona.

EKRAN: Uoči početka svoje jesenske sheme krenuli ste gotovo agresivno s reklamama na svom ekranu, u tisku, na radiju...
SVILAN: To su danas civilizacijski kanoni. Uzmite današnje vodeće svjetske brendove koji bez obzira na to i dalje ulaže jako puno u svoju reklamu. Osim toga jako je važno naučiti gledatelje što i kad mogu vidjeti i naravno, ne kasniti s tim programom. To vam je kao i s novinama Večernjakovi čitatelji točno znaju gdje je što u novinama i kad im izlazi Ekran, a kad nešto drugo. A promjene su možda samo 20 posto. Baš zato se gledatelji ljute na promjene u tv satnici ili na kašnjenja.

EKRAN: U ovoj se sezoni uspijevate pridržavati satnice?
SVILAN: Jako se držimo, iako je i to bilo teško u početku. Ali i to mi je bila novost koju sam naučio u ovom poslu. Vidite, to mi je smiješno. Kad sam radio svoju emisiju, ako sam imao zanimljiv prilog od sedam, osam minuta bez problema sam ga uvrstio. Denis Latin je isto to znao činiti, a obojica smo tad zaboravljali da tih naših "nekoliko" minuta u konačnici dovede do toga da program kasni po 40 minuta.

I onda nam je bilo čudno kako urednici nisu htjeli imati jaču emisiju i ljutili su se zbog tih nekoliko minuta. Ali to je zato što smo stvari promatrali iz svog kuta. A sad sagledavam cjelinu. Fini raspored se mora znati (tri dana) unaprijed točno u sekundu i ne smije biti pogreške, osim kad se promjenom termina izravno odgovara na zahtjeve gledatelja, a to je prednost komercijalne televizije da može reagirati trenutačno.

EKRAN: Hvaleći vas da ste postali druga nacionalna tv kuća, poglavito po domaćem programu, istodobno je ?elo Hadžiselimović rekao kako je dobro što ste krenuli gotovo mjesec dana prije njih jer točno znaju čime će vama i RTL-u "imperija" uzvratiti udarac. Bojite li se?
SVILAN: Hvala na pohvalama, a što se ti?e uzvrata valjda je to njihova strategija. Mi smo, nazovite to prepotencijom, bili sigurni u formate s kojima smo krenuli i ne bojimo se konkurencije. Ali, mislim da ni ?elo nije mislio na formate kojima će nam konkurirati nego na raspored. Budite uvjereni da je Mare Nemčić toliko jaka, možda i najjača medijska osoba u Hrvata, da ona barem dva-tri mjeseca unaprijed zna točno s čim će izaći. A imaju i navac... Bože, što bih ja s tim novcem učinio!

EKRAN: Što, a što još niste? Možda novosti u informativnom programu? Jer osim što ste uveli "mali" podnevni Dnevnik ove sezone ste se puno više bavili zabavnim emisijama, pa čak i one poput "Dvoboja" koje mirišu na politiku su zabavne?
SVILAN: Pa to je bio naš koncept od početka. Stvoriti jak informativni program koji ima kredibilitet i temelj za nadogradnju i brušenje što i jest najteže. Teže je održavati kvalitet nego stvoriti novu emisiju. Teže je stvoriti novinarska imena i zvijezde toga programa.

EKRAN: Na početku razgovora spominjali smo kako ste nekad bili sjajan autor. Rekli ste da bi vam se to danas možda i više isplatilo. Hoćete li ponovo pred kamere?
SVILAN: Pa, ne znam. Često molim Boga da se nikad više ne pojavim na ekranu. Danas kad nakon petnaest godina sve zbrojim... Ma nije mi donijelo više minusa, ali donijelo mi je toliko gropova, čvorova u životu tako da mi je nekad krivo što sam se ikad pojavio na ekranu.

EKRAN: Vjerojatno su negativnosti o kojima govorite više povezane s privatnim životom negoli s poslom?
SVILAN: Naravno da mislim baš na privatni život. Uostalom, privatni život čini 60 posto, a posao samo 40 rekao bih. Biti autor ima svojih prednosti i mana, ali svaki posao pa i ovaj koji sad radim velik mi je izazov. Ono što ja mislim, Bože sačuvaj da bih se žalio na svoju plaću, ali mislim da sam s ovim poslom puno više dobio u tom smislu što sam naučio jako puno u ove dvije godine. Ne karikiram ni malo, ali otvorio mi se novi svijet i čak to o čemu govorim nema toliko veze s pozicijom koliko s komercijalnom televizijom.

EKRAN: Na primjer?
SVILAN: Naučio sam jako puno o funkcioniranju same televizije. Koji su to segmenti i koliko je sve to zajedno važno. Sada mi se čini da sam radeći "Glamour" bio zatvoren u jednu malu nišu, jednu malu krletku, u jedan mali skučeni prostor. Uz dužno poštovanje svim kolegama s HRT-a, koje jako cijenim, imam osjećaj da sam pobjegao dobivši priliku da radim na komercijalnoj televiziji. I mislim da je to najbolje ulaganje za posao s kojim ću se baviti sljedećih pet, deset godina. Ne znam koliko će me držati, koliko ću energije imati.



A s druge pak strane, mislim da sam i ostao autor, da sam prepoznao što nisam: koji će se svijet otvoriti s privatnim produkcijskim kućama, što sam shvatio tek nakon godinu dana što sam bio na ovom mjestu i kad stavim sve na vagu ne bih lošije, barem financijski prošao samo da sam radio "Glamour" u vlastitoj produkciji. Ali i to bi bio mač s dvije oštrice jer ne znam bih li ga recimo uspio kao vanjski projekt prodavati HTV-u. Za takvo samostalno autorstvo treba, da se ne lažemo, imati i sreće i veza i odabrati pravi trenutak. Čini mi se ipak da je tako kako mi sad ide dobro.

EKRAN: Čujem da ste redovito na snimanjima emisija pa čak i u montaži? A usto, čak ni sekretaricu nemate kao drugi direktori?
SVILAN: Da, nemam sekretaricu. Ali besmisleno mi je govoriti o utrošku energije i toj fizičkoj prisutnosti na poslu jer to nije ništa u odnosu na stres koji čovjek doživljava. No, sad je sve manje i manje, hvala Bogu, stresa, odnosno sad kad vidim rejtinge, to je pozitivan stres.

EKRAN: Dok ste bili autor samo svoje emisije sve su pohvale i kritike išle vama. Sad više ne hvale toliko Sinišu Svilana i njegovu televiziju, nego neke druge ljude.
SVILAN: Super. Denis Latin prije pet, šest godina odlično je konstatirao da samo bedak neće imati zvijezde u emisiji. Što ih više imaš to si jači kao urednik. Isto vrijedi i za televiziju: poanta je stvoriti što više zvijezda kako u formatima tako i među ljudima koji rade te emisije. Meni ne trebaju pohvale, važni su mi rejtinzi jer na kraju krajeva o njima ovisi hoće li moj ugovor biti produljen ili neće. Osim toga, prošao sam fazu da mi treba tapšanje.

EKRAN: Dosta spominjete Latina, pa otkrijte onda koliko je bilo istine u pričama da ste lani i njega i Ladišića zvali da vam prijeđu s HTV-a?
SVILAN: Priče kao priče. Ulažem Kviska znanje je opet in!

EKRAN: Spomenuste Kviska, a puno je pitanja zašto baš Oliver Mlakar kao voditelj, odnosno zar danas nema mladih ljudi koji bi to uz njegovu pomoć ili bez nje mogli dobro raditi?
SVILAN: Ima odličnih voditelja, ali za Kviskoteku je on najbolji. I premda ga ne žele baš svi, većina ga želi gledati. A ja osobno u posljednje dvije godine Olivera Mlakara gledao sam nekoliko puta i svaki je put bio izvanredan. Ali to vam je isto i sa samom "Kviskotekom". Prije još, možda, godinu dana nije bilo šanse da prođete u Hrvatskoj s krilaticom "znanje je opet in" jer su neke druge stvari bile u trendu od novca do vanjštine, a sad vam se za "Kviskotku" pojavi 28.000 prijava, dakle, ljudi žele pokazati svoje znanje. Tako, kako s formatom tako i s voditeljem možemo napraviti copy paste.

EKRAN: Kad gledate "Shpitzu"?
SVILAN: Neću reći, kao što mnogi u toj situaciji kažu ne gledam.

EKRAN: Izvrsno, što vam se čini kako se razvija emisija nastala iz "Glamoura"?
SVILAN: Više kod mene nema toga što mi se čini. Imam samo jedan komentar pokažite mi rejting. "Glamour" je imao prosječno preko 20 posto i to u zadnjoj sezoni kad je krenuo i RTL.

EKRAN:Ugrožava li "Big Brother" na bilo koji način gledanost Nove TV?
SVILAN: Ne osvrćemo se na to.

EKRAN: To zvuči neuvjerljivo tim više što se čini da ste odličan "Dvoboj" (koji nema reprizu) žrtvovali emitirajući ga petkom u vrijeme BB-emisije uživo?
SVILAN: Ništa nismo žrtvovali. Naprotiv, ni jedna ozbiljna televizija ne može si dopustiti da odustane od bilo kojeg termina ili dana. Svjesni smo da je petak najzanimljiviji dan BB showa, a u prošloj sezoni u tom smo terminu uveli "Istragu" i pogledajte što je sve tada napravila. "Dvoboj" je sjajna emisija, najhrabrija polemika na televiziji sa sjajnim urednicima i voditeljima. Razgovarajmo o rejtinzima: prošle je godine "Istraga" krenula sa 2,3 posto u prvoj emisiji, a završila na 12,6. "Dvoboj je krenuo sa 4,8 posto i ima još veće šanse da ponovi uspjeh toga termina.

EKRAN: Dvije "Sudnice" na dvije komercijalne televizije. Je li to doista tako uspješan format da se zbog njega isplatilo "tući" s RTL-om?
SVILAN: Ponovit ću odgovor na prethodna pitanja. Na komercijalnim televizijama sve se mjeri rejtinzima. Tako je i po pitanju "Sudnica". U deset dana naša Melani Vukmirica bila je gledanija u čak sedam dana.

EKRAN: Planirate li neki realiti jer "Bar" je završio neslavno. Čak ne možemo reći da je palo zanimanje gledatelja za taj realiti, jer ga od početka nije ni bilo.
SVILAN: Da. Iako je u "Baru" bila prva scena seksa, nitko je nije ni zamijetio iščekujući što će se dogoditi u BB-u. Od ničega ne odustajemo, ali ne bih izlazio s konkretnim novim planovima. Ovo što gledate je tek početak sheme, a rekao sam već da je sve detaljno isplanirano do početka siječnja 2007, a strateške smo odluke donijeli već za rujan 2007. Otkrit ću vam tek toliko da u ovoj shemi idu još naša četiri velika formata ili da planiramo još četiri velika "udara" u ovoj sezoni.

EKRAN: Ne bojite li se da će "Žena iz snova" ponoviti neuspjeh "Bara"?
SVILAN: Uvodna emisija ostvarila je rezultat iznad očekivanja. Emisija je sa svakom epizodom sve zanimljivija. Kandidati i Žena pokazuju svoja prava lica, događaju se zapleti, a rejtinzi ne padaju nego rastu. Odgovor na pitanje vam se nameće sam.

EKRAN: Kako procjenjujete kvalitetu Zuhrina showa?
SVILAN: Zuhra light je tek krenuo, a ostvario je 20 posto veći porast gledanosti u odnosu na prvu sezonu i siguran sam da će ići i više. Ove je godine sadržajno bolji, s novim rubrikama i još više humora. Stilisti su postali institucija i Zuhra je potvrdio da je najbolji komičar u Hrvata.

EKRAN: Kad ste prešli s HTV-a na Novu, napisali ste u svojoj kolumni kako ste se s ravnateljem Galićem sreli u gradu i da vam nije htio pružiti ruku...
SVILAN: Ali smo izgladili stvar. Sreli smo se na 50. obljetnicu HRT-a i sve je bilo u redu. I priznajem da me u prvom trenutku to povrijedilo, iako mogu razumjeti ljutnju.

EKRAN: Biste li se vi tako ponijeli prema Petru Vlahovu koji je, čini mi se, zalupio vrata Nove TV za sobom, nije ih ostavio odškrinutima?
SVILAN: Ne znam što mu je trebalo sve ono što je rekao i ako je time mislio na mene nije u pravu.

EKRAN: Što je s onim proljetnim pričama o tome da Mitrović kupuje Novu TV?
SVILAN: Ma, ništa! To su zaista bile samo priče. Zavrti se neka i vrti se dva-tri mjeseca, iz nje se konstruiraju priče, ali sve ostane na tomu. Kad sam paranoičan onda mi se čini da se namjerno plasiraju da se oslabi protivnik. Jer baš kad radite nove marketinške ugovore krene priča da vam se kuća prodaje. To se zove specijalni rat.

EKRAN: Spomenuli ste dišpet zbog kojeg ste otišli s HTV-a jer vas Mare Nemčić nije svrstala u svoju ekipu. Ivu Gačić vi ste pozvali na Novu TV na čelo Informativnoga programa, a ona je postala pomočnica direktora, a ne vi. Je li vas to zasmetalo? Osjećate li se preskočenim?
SVILAN: Ne, zaista me nije zasmetalo. I ovako imam puno posla i s poslovne sam strane zadovoljan.

EKRAN: Popularnost vam je donijela prepoznatljivost i interes javnosti i za vašu privatnost, ali ne možete poreći da vam je donijela i mogućnost da odete s HTV-a.
SVILAN: Svjestan sam ja da popularnost ima prednosti. Negativno to izgleda kad upadneš u životni minus i kad te dva mjeseca rastežu po svim novinama. Ali, popularnost je i korisna: neki dan sam išao u Ljubljanu i na naplatnoj kućici mi čovjek kaže: "Gospodine Svilan, vi ne morate platiti".

EKRAN: Ali, nekad ste i sami rastezali tuđu popularnost u svojim emisijama, a sad u "Red Carpetu" postoji i rubrika "Navodno". Tako vas pitam je li točno da ste, navodno ishodovali sudski zabranu koja priječi vašu bivšu suprugu da o vama govori javno?
SVILAN: Istina. I baš zato nikad nisam ni jednom kolegi prijetio, čak ni telefonirao, niti sam tražio da nešto ne objavi. Stoički sam sve podnio, ali sam istodobno o svemu šutio. Pa kad već nisam dvije godine govorio o svom privatnom životu ni za jedne novine neću ni ovom prilikom.

Htio sam biti urednik Zabavnog programa na HTV-u!

Pričajući kako je ipak trebalo svojevrsne hrabrosti ostaviti dobro plaćen posao na HTV-u, Svilan je prvi put javno priznao da je s javne na komercijalnu otišao iz dalmatinskog dišpeta. Imao sam sjajne uvjete, menadžersku plaću i "Glamour" je trebao ići sljedeće sezone. No, ja sam htio biti urednik Zabavnoga programa, a kad je Mare Nemčić slagala svoju ekipu nije me u nju svrstala. I ja sam pomislio: Sad ću ti pokazati! I da budem iskren do kraja kad sam odlazio, bili su mi ponuđeni bolji novci, ali i da su mi ponudili još triput više u onom trenutku zbog tog inata ne bih ostao ispričao je tvrdeći da nije riječ o udarcu u ego, nego o povrijeđenosti zbog spoznaje da neke stvari znaš raditi i za to imaš energije, a tvoji šefovi nisu to uočili.

Večernji list - EKRAN


TV studio 23.09.2006. u 15:00 Komentiraj (0)


Gledanost

Gledanost hrvatskih i stranih TV postaja.
RTL Vijesti i Dnevnik Nove TV
Vijesti RTL-a i Dnevnik Nove TV polako dostižu HRT-ov dnevnik, sa kvalitetom informacija a i sa gledanošću i također se redovno vizualno osvježavaju što se nemože reći za sve televizije u Hrvatskoj...
HRT Dnevnik
Gledatelji sigurno žele vidjeti neke promjene u dnevniku, jer se već desetljeće ništa ne mijenja, dolazi jesenska shema, nadajmo se da ce uskoro doci promijene...

Copyright © TV studio 2006. | Site by MM . All rights reserved.

TV studio posjeta