Fotografi svih zemalja naoružajte se...

petak, 11.01.2013.

Spotteri

Postoje ljudi koji, puni entuzijazma, fotografiraju razna prevozna sredstva - avione, vlakove, brodove, uglavnom sve ono što plovi, vozi ili leti. Među njima su svakako njazastupljeniji oni koji snimaju zrakoplove (tzv.planespotteri) i vlakove (tzv. trainspotteri).

Međutim, postoji jedan problem vezan uz dotične fotografe. Taj problem su službe sigurnosti. Naime, iako dotični spotteri svojim fotografiranjem ne rade ništa ilegalno, odnosno ni u kojem slučaju svojim fotografiranjem ne ugrožavaju dotična prijevozna sredstva, uvijek su na udaru sigurnosnih službi. Naravno iz "sigurnosnih razloga". Na meti su naravno svi oni sa malo boljom fotografskom opremom.


(public domain)

Kao sigurnosni razlozi najčešće se navode "opasnost od terorizma" (ili drugih sličnih subverzivnih akcija), zbog pretpostavke da svi teroristi obavezno "snimaju mete". Ta pratpostavka je naravno sasvim pogrešna (kao i većina svih pretpostavki) jer se iz pravih slučajeva terorizma i terorističkih napada vidi upravo suprotno, da teroristi prije svojih napada ne snimaju.

Naime, teroristi koji su se zabili u WTC nisu ništa snimali. Bombaši iz Londonske podzemne željeznice isto nisu ništa snimali. Timothy McVeigh koji je raznio zgradu u Oklahomi nije ništa snimao. "Unabomber" isto tako nije ništa snimao. Ekipa koja se spremala "tekućim bombama" srušiti zrakoplove - nije ništa snimala. Paletsinski samoubojice ne snimaju prije svojih napada. Pripadnici IRE, ETE i sličnih skupina prije svojih napada također nisu ništa snimali...

Inače, pretpostavka da teroristi snimaju svoje mete dolazi prvenstveno iz loših akcijskih filmova u kojima glavni junaci u nekom trenutku otkrivaju skrovište negatica u kojem se u svrhu dramatizacije radnje obavezno mora nalaziti pano sa fotografijama "meta".

U Americi je pak službena državna propaganda, a kojoj je cilj prvenstveno sijanje panike, čak otišla čak toliko daleko da pokušava prikazati svakog s kamerom u ruci kao potencijalnog terorista!. Gotovo identična stvar se događa i u Velikoj Britaniji.

No bez obzira na to što činjenice dokazuju upravo suprotno ustaljenim pretpostavkama sigurnosnih službi, dotični se i dalje toga slijepo drže, tako da se može jedino postaviti pitanje o njihovim intelektualnim kapacitetima, s obzirom da vrijeme uporno troše na potpuno nebitne stvari, tj. "preventivno" djelovanje protiv fotografa!

Do koje mjere se službe sigurnsoti troše vrijeme na gluposti dovoljno govore neke situacije iz nedavne prošlosti, kao npr. ona kada je jedan čovjek ukrao bakar iz aerodromske trafostanice na zagrebačkoj zračnoj luci, čime je onesposobio rasvijetu piste i ugrozio zračni promet; da stvar bude još smješnija, dotičnog kradljivca je zaustavio "obični" djelatnik zračne luke, a ne pripadnici službe sigurnosti kojima je to posao! (vjerojatno su zaštitari bili prezauzeti "opasnim" fotografima op.a.) (LINK)

Zanimljivo je i to da zagrebački aerodrom Pleso ima posebna pravila prema kojima se za svako fotografirane (i privatno i koercijalno) treba tražiti posebne dozvole, počeši od samog aerodroma, pa do dozvola zračnih prijevoznika čije se avione namjerava snimati... Zagreb-airport: Snimanje i fotograiranje

Događalo se da su ljudi koji su fotografirali na aerodromima, pa čak i oni koji nisu bili na poručju aerodroma, već snimali sa okolnih livada, cesta ili negdje dalje, na koridorima kojima se kreću zrakoplovi, bivali privođeni i zadržavani na ispitivanju od strane policije, pri čemu su bili rešetani glupostima tipa "zašto snimaju", "za koga snimaju", "što će im slike", "što namjeravaju" i tome slično...

No s druge strane, kad god se doista dogodi neka avionska nesreća, prva stvar koju te iste sigurnosne službe i policija čine jest da ispituju javnost ima li tko možda snimku nesreće i pada zrakoplova; odjednom su im planespoptteri, koje inače maltretiraju gdje god i kad god stignu, "najbolji prijatelji"...

Dogodilo se mnogo situacija da su upravo amaterske slike značajno pomogle u utvrđivanju okolnosti avionskih nesreća! Tako je jedna amaterska fotografija otkrila je da je uzrok pada zrakoplova Japan Airlines 123 lom repnog stabilizatora. Kod pada American Airlines 191, koji se srušio odmah nakon polijetanja, na amaterskoj fotografiji se vidi da je ovome otpao jedan motor. I kod nesreće Concorda, također su amaterske snimke pokazale što se događalo sa avionom neposredno prije pada...

Možda bi "ekspertima za sigurnost" (koji očito žive u svijetu svojih pretpostavki koje nemaju veze sa stvarnošću, op.a.) nacrtati da su u svim slučajevima padova zrakoplova, odnosno otmica, podmetanja bombi, sabotaža i sličnoga, najčešće bili odgovorni oni koji su se ukrcali u zrakoplove (i sa sobom unijeli bombu ili neko oružje) ili su radili na održavanju zrakoplova ili utovaru prtljage, a ne fotografi koji su stajali sa strane i pritiskali okidače na fotoaparatima.

Isto tako, po pitanju fotografiranja vlakova situacija je vrlo slična kao i sa fotografiranjem zrakoplovima; trainspotteri su nerjetko na meti zaštitara ili policije, koji ih tjeraju sa kolodvora, zabranjuju snimanje ili traže dozvole za snimanje, iako su prostori uz prugu javne površine.


(foto: Toco1980, sva prava pridržana)

Usput, kako je nedavno u Podsusedu vlak naletio na nekakvu eksplozivnu napravu, a u medijima neki spominju čak i mogućnost da se radi o terorizmu, moglo bi se (po dobrom starom običaju sigurnosnih službi) dogoditi da se iz "sigurnosnih razloga" i "radi prevencije" opet sigurnosne službe okome na trainspottere.

No, čini se da se zaboravlja ili namjerno zanemaruje to da su spotteri svih mogućih vrsta zapravo oni koji će prvi, ukoliko zamjete nešto sumnjivi i nenormalno, to dojaviti policiji i sigurnosnim službama, i što je najvažnije, to i snimiti, kako bi, ako se doista dogodila neka ilegalna aktivnost, za to postojao dokaz.

11.01.2013. u 00:25 • 0 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>



< siječanj, 2013 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Blog za promicanje kulture fotografije, prava fotografa i borbe protiv ljudske gluposti

Fotoaparat nije oružje, a fotografiranje nije zločin. Međutim, nakon terorističkih napada na WTC u New Yorku (2001.) i podzemnu željeznicu u Londonu (2005.), te nakon pojave interneta i digitalne fotografije, fotografi i fotoreporteri su demagogijom raznih "velikih moralista", dušebrižnika i drugih lažnih autoriteta, od hobista, umjetnika, turista i profesionalaca, pretvoreni u "teroriste", "voajere", "pedofile" i "dežurne krivce za sva zla koja se događaju u svijetu".

Mole se svi koji imaju potrebu komentirati postove da se drže teme i bontona. Nesuvisli komentari, te komentari koji budu sadržavali uvrede, provokacije, trolanje, spam i slično će biti brisani bez pardona.

(Napomena: Moguće je da u starijim postovima nedostaju slike ili videi, odnosno da linkovi na slike, videe ili druge web stranice ne rade, zbog toga što su u međuvremenu stranice, slike, ili videosnimke ukonjene, preimenovane ili je onemogućeno njihovo linkanje)

Linkovi

Važniji članci na blogu
Hrvatski zakoni
131. vs 144.
Za domaće pilote dronova
Zašto je dobro imati auto-kameru
Murphijevi zakoni fotografije
Murphijevi zakoni fotografije 2
Zašto takav naziv bloga?

Fotografski blogovi
Bablfotograf
Bergaz naopačke
Fotografske priče
Geomir
Klik-Po Europama
Kojekakve
Nachtfresser
Nepoznati Zagreb
Splitkarenje u po bota

Ostali blogovi
Alexxl
Bitke kroz povijest
Euro smijeh
Plastično je fantastično
Saddako's apprentice

Ostali linkovi
Blog.hr
Google

Kontakt
toco1980blog(at)net.hr

Copyright

Copyright © Toco1980
Sva prava pridržana.

Nije dozvoljeno korištenje materijala s bloga bez odobrenja autora, osim onih dijelova koji su zasebno označeni kao (cc) creative commons ili public domain.

Arhiva

Siječanj 2020 (1)
Studeni 2019 (6)
Listopad 2019 (6)
Rujan 2019 (5)
Kolovoz 2019 (14)
Srpanj 2019 (11)
Lipanj 2019 (9)
Svibanj 2019 (8)
Travanj 2019 (7)
Ožujak 2019 (14)
Veljača 2019 (10)
Siječanj 2019 (10)
Prosinac 2018 (13)
Studeni 2018 (14)
Listopad 2018 (19)
Rujan 2018 (14)
Kolovoz 2018 (12)
Srpanj 2018 (20)
Lipanj 2018 (18)
Svibanj 2018 (25)
Travanj 2018 (20)
Ožujak 2018 (19)
Veljača 2018 (23)
Siječanj 2018 (23)
Prosinac 2017 (22)
Studeni 2017 (29)
Listopad 2017 (30)
Rujan 2017 (25)
Kolovoz 2017 (19)
Srpanj 2017 (30)
Lipanj 2017 (29)
Svibanj 2017 (31)
Travanj 2017 (31)
Ožujak 2017 (26)
Veljača 2017 (25)
Siječanj 2017 (31)
Prosinac 2016 (16)
Studeni 2016 (19)
Listopad 2016 (13)
Rujan 2016 (13)
Kolovoz 2016 (15)
Srpanj 2016 (15)
Lipanj 2016 (13)
Svibanj 2016 (7)
Travanj 2016 (7)
Ožujak 2016 (5)
Veljača 2016 (19)
Siječanj 2016 (23)

Početak