SVIJET FORMULE 1
Moj drugi blog:
AUTO MOTO

< svibanj, 2006 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off


passed km
km/h

Opis bloga
Svijet formule 1








Image Hosted by ImageShack.us

DAS IST MEINE FAVORIT:
Image Hosted by ImageShack.us




Image Hosted by ImageShack.us

LINKOVI:

Saab.hr
Fiat.hr
Audi.hr
Chevrolet.hr
Chrysler.hr
Citroen.hr
Ford.hr
Honda.hr
Daewoo.hr
Jaguar.hr
Jeep.hr
Landrover.com
Mercedes-Benz.hr
Mitsubishi.hr
Opel.hr
Porsche.hr
Subaru.hr
Volkswagen.hr
Volvo.hr
Seat.com
Hummer.com
Alfa Romeo.com
BMW.com
Cadillac.com
Remus racing
Bridgestone.com
Falken.com
Michelin.com
Good Year.com
brembo.com
Valvoline.com
TOYO.com
HAK.hr
Hakkinen.com
Top gear.com
Nascar.com
Planet F1.com
FIA.com
Lamborghini.it
Moj auto.com
Vidi auto.com
Oldtimer.hr
Dryden.hr
Tuning plus.com
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr
HNK Hajduk.hr
Iskon.hr
Hummer.com
Jeep.com

BLOGOVI

Nel@
Richa
Monako
Alonso fan
Nedodirljiva
Brđanka
Bussy mama
F1 fans
Ivana
Kimi is a king of f1
Ferrari-F1
Kimi fans
The Tonksich's bljog
Najvažnija spored...
bokygs.blog.hr
Zvijeri sa asfalta
Torca Visoka
Mercedes Benz-amg




HTML i CSS tutoriali

Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us

Plus.hr

Image Hosted by ImageShack.us

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

28.05.2006., nedjelja

UTRKA ZA VN MONAKA

ALONSO POKORIO MONTE CARLO

Image Hosted by ImageShack.us

Fernando Alonso pokorio je i kneževinu Monako te je u jurnjavi uskim ulicama u Monte Carlu stigao do svoje dvanaeste pobjede u karijeri. Nakon što je u utrku krenuo s prve startne pozicije Alonso niti u jednom trenutku nikome nije dozvolio ugrožavanje vodeće pozicije.

Unatoč tome što je Kimi Raikkonen od prvih krugova konstantno pritiskao Alonsa do direktne borbe nije došlo iz razloga što je mercedesov motor ponovno otkazao poslušnost. Odlično je vozio i Mark Webber koji je bio treći u trenutcima kada zbog kvara na motoru morao odustati.

Drugo mjesto u utrci osvojio je Juan Pablo Montoya koji je gotovo čitavu utrku proveo na četvrtoj poziciji, a na drugu je stigao nakon odustajanja Raikkonena i Webbera. Na najnižu stepenicu pobjedničkog postolja popeo se David Choulthard koji je spletom okolnosti, ali i odličnom vožnjom uspio ostvariti odličan rezultat za momčad Red Bull.

Četvrti je u cilj ušao Rubens Barrichello koji je iskoristio odličnu strategiju ulazaka u boks te se u konačnici othrvao pokušajima pretjecanja od strane bivšeg momčadskog kolege. Michael Schumacher startao je iz boksa, ali je unatoč tome uspio utrku završiti na petom mjestu. Giancarlo Fisichella posljednji je vozač koji je završio utrku u istom krugu kao i pobjednik utrke. U osvajače bodova uvrstili su se još i Nick Heidfeld s osvojenim sedmim mjestom te Ralf Schumacher s osvojenim osmim mjestom.

Tradicionalna proslava na pobjedničkom postolju te nezaobilazno polijevanje šampanjcem danas je izostalo. Razlog je tragična pogibija Edouarda Michelina o kojoj više možete pročitati na ovom linku.


Rezultati utrke za VN Monaka:

01. F. Alonso Renault M 1:43:43.116
02. JP. Montoya McLaren M + 14.567
03. D. Coulthard Red Bull M + 52.298
04. R. Barrichello Honda M + 53.337
05. M. Schumacher Ferrari B + 53.830
06. G. Fisichella Renault M + 1:02.072
07. N. Heidfeld BMW M + 1 krug
08. R. Schumacher Toyota B + 1 krug
09. F. Massa Ferrari B + 1 krug
10. V. Liuzzi Toro Rosso M + 1 krug
11. J. Button Honda M + 1 krug
12. C. Albers Midland F1 B + 1 krug
13. S. Speed Toro Rosso M + 1 krug
14. J. Villeneuve BMW M + 1 krug
15. T. Monteiro Midland F1 B + 2 kruga
16. F. Montagny Super Aguri B + 3 kruga
17. J. Trulli Toyota B - - - - - -
18. C. Klien Red Bull M - - - - - -
19. N. Rosberg Williams B - - - - - -
20. K. Raikkonen McLaren M - - - - - -
21. M. Webber Williams B - - - - - -
22. T. Sato Super Aguri B - - - - - -
- 20:43 - Komentari (6) - Isprintaj - #

08.05.2006., ponedjeljak

VN EUROPE

DRUGA POBJEDA ZA SCHUMACHERA

Image Hosted by ImageShack.us

Michael Schumacher osvojio je svoju drugu ovogodišnju pobjedu na današnjoj utrci za VN Europe na stazi Nürburgring. Unatoč tome što je Alonso u utrku krenu s pole positiona i što je vodio sve do drugog zaustavljanja u boksu, Schumacher je uspio nadmudriti Alonsa. Schumacher je rušio rekorde staze u trenutcima dok je Alonso mijenjao gume i time je ostvario dovoljnu prednost za vraćanja na prvu poziciju.

Drugo mjesto u utrci osvojio je Fernando Alonso, a na najnižu stepenicu pobjedničkog postolja smjestio se Felipe Massa. Glavni konkurenti Alonsu i Schumacheru u borbi za naslov prvaka, Kimi Raikkonen, na današnjoj utrci, osim pred sami kraj, nije djelovao previše inspirirano te je VN Europe završio na četvrtom mjestu.

Image Hosted by ImageShack.us
Sve do drugog odlaska u boks Alonso je čvrsto držao konce u svojim rukama

Među osvajače bodova upisali su se još i: Barrichello, Fisichella, Rosberg te Villeneuve. Borba za šesto mjesto bila je neizvjesna do samog kraja, a koliko je gusto bilo najbolje govori podatak da je na cilju prednost Fisichelle nad Rosbergom bila svega četiri stotinke sekunde. Jednako je napeta borba u zadnim krugovima bila i za treće mjesto gdje je Massa uspio Raikkonenu pobjeći, također, za samo četiri stotinke sekunde.

Odustajanja je bilo puno te je utrku na kraju završilo samo 13 bolida i to u najvećem broju slučajeva uslijed otkazivanja motora. Sudara u dvobojima gotovo i da nije bilo, ako se u obzir ne uzme prvi zavoj utrke kada je došlo do kontakta između Choultharda i Liuzzija.

Ovakvim raspletom posljednjih dvaju utrka prvenstvo se u svakom slučaju još dodatno zahuktalo, a razlika između Alonsa i Schumachera iznosi 13 bodova.


Rezultati utrke za VN Europe:

01 M. Schumacher Ferrari B 1:35:58.785
02. F. Alonso Renault M + 3.007
03. F. Massa Ferrari B + 4.004
04. K. Raikkonen McLaren M + 4.008
05. R. Barrichello Honda M + 1:12.005
06. G. Fisichella Renault M + 1:14.001
07. N. Rosberg Williams B + 1:14.005
08. J. Villeneuve BMW M + 1:29.003
09. J. Trulli Toyota B + 1 krug
10. N. Heidfeld BMW M + 1 krug
11. S. Speed Toro Rosso M + 1 krug
12. T. Monteiro Midland F1 B + 1 krug
13. C. Albers Midland F1 B + 1 krug
14. R. Schumacher Toyota B - - - - -
15. JP. Montoya McLaren M - - - - -
16. T. Sato Super Aguri B - - - - -
17. F. Montagny Super Aguri B - - - - -
18. C. Klien Red Bull M - - - - -
19. J. Button Honda M - - - - -
20. M. Webber Williams B - - - - -
21. D. Coulthard Red Bull M - - - - -
22. V. Liuzzi Toro Rosso M - - - - -
- 19:08 - Komentari (3) - Isprintaj - #

01.05.2006., ponedjeljak

IN MEMORIAM AYRTON SENNA (1960. - 1994.)

KAO DA JE BILO JUČER

Nisam ništa uspio napisati, pa sam uzeo s jedne druge stranice koja nije preuzela autorska prava.

Image Hosted by ImageShack.us

Iako je prošlo već 12 godina od njegove tragične pogibije, na spomen Ayrtona Senne mnogima i danas zasuze oči, a u sjećanja se vrate prizori njegova izlijetanja iz Tamburella i udar u zid brzinom većom od 300 km/h. O Senni su napisane knjige i bezbrojne priče. Kakav je bio njegov natjecateljski duh, najbolje opisuje njegova izjava: 'biti drugi znači biti prvi među gubitnicima'. Za ovu smo priliku odabrali tekst iz pera Ivana Blažička, zadnjeg novinara koji je imao čast intervjuirati vječnu brazilsku legendu.

Image Hosted by ImageShack.us

U obitelji bogatog farmera i tvorničara auto dijelova Miltona Guirada Theodora da Silve, u Sao Paolu, slavilo se 21.ožujka 1960. godine. Gospođa Neide Joanna Senna da Silva rodila je tog dana prvog sina, trogodišnja Viviana dobila je malog brata - Ayrtona. Imao je samo četiri godine kada mu je otac poklonio prvi go-kart i od tog je trenutka život klinca koji je svojom malom jurilicom zagorčavao sieste susjedima u Rua Pedro, u sjevernom, mirnom predgrađu Sao Paola, bio nepovratno određen. Iako je, neslužbeno, utrke počeo voziti i ranije, morao je pričekati svoj 13 rođendan da bi mu brazilski zakoni dopustili službeni nastup u utrci. U sklopu autodroma Interlagos nalazi se i karting staza na kojoj je Ayrton upisao svoj prvi nastup. Ostalo je zabilježeno da je u konkurenciji tri godine starijih dječaka pobijedio i uz to srušio i rekord staze Interlagos.

Image Hosted by ImageShack.us

S nepunih dvadeset godina stigao je u Europu, u Englesku, te ubrzo počinje voziti utrke Formule Ford 1600. Serija uspjeha i pobjeda u utrkama koje su prethodile ulasku u elitni razred svjetskog automobilizma bila je spektakularna. Već 1984. godine sjeda u automobil Formule 1. Dobio je mjesto u momčadi Toleman. Automobile, koje je za Toleman konstruirao Rory Byrne, pokretali su motori Briana Harta, a djelovali su poput velike kutije. Svakako, bili su daleko slabiji od konkurencije, nezaustavljivog McLarena u kojem su jurili Lauda i Prost, ili Ferrarija s Alboretom i Arnouxom. Među vozačima te je godine društvo bilo birano. Uz spomenute, vozili su i Piquet, Rosberg, Mansell, Patrese, Berger, Boutsen, Cecotto. Senna je šesti već na drugoj utrci, a 3. lipnja vozi svoj prvi Monte Carlo. Kiša počinje pljuštati, u ogradama završavaju Mansell, Lauda, Patrese, a vodeći, Alain Prost, usporava i šulja se stazom. Iza njegovih leđa tek neki ludi balavac iz Brazila ne skida nogu s papučice gasa. Direktor utrke, Jackie Ickx, u 31. krugu spašava čast Francuza i prekida utrku. Samo koju sekundu kasnije, Senna u kutiji od Tolemana tutnji pored prestrašenog Prosta.

Image Hosted by ImageShack.us

Već sljedeće sezone Senna prelazi u JPS Lotus, momčad koja je crno zlatnim dizajnom svojih automobila godinama plijenila pozornost svih klinaca koji su sanjali o tom svijetu brzine. Velika nagrada Portugala na starom, dobrom Estorilu, bila je druga utrka sezone. Ponovo kiša, a tada Brazilac nema milosti. Alboreto u Ferrariju stigao je do cilja minutu i dvije sekunde kasnije, svi ostali zaostali su po krug ili više. Zvijezda je rođena, povratka više nije bilo. Ayrton je vozio za Lotus tri sezone i upisao šest pobjeda. To je vrijeme kada Formulom dominiraju McLaren i Williams. Godine 1988. napravio je potez karijere i prešao u McLaren.

Image Hosted by ImageShack.us

Automobile Rona Dennisa pokreću strašni Hondini turbo motori, utrke su veličanstvene. Senna je odmah svjetski prvak, a nakon što je već u Lotusu odvozio 16 "pole" pozicija, u Mc Larenu postaje neuhvatljivi lovac na taj savršeni krug. Jedan od rijetkih rekorda kojeg u Formuli 1 ne drži, još uvijek, Michael Schumacher, upravo je fantastičnih 65 "pole" pozicija Ayrtona Senne. U McLarenu je ostao do 1994. godine. Ostvario je ukupno 41. pobjedu i osvojio tri naslova svjetskog prvaka, a bio je čvrsto uvjeren da mu je najmoćniji čovjek svjetskog automobilizma, tadašnji predsjednik FIA-e Francuz Jean Marie Balestre, '89-te ukrao naslov i poklonio ga svom zemljaku Prostu nakon legendarnog sudara u Suzuki.

Image Hosted by ImageShack.us

Posljednje tri utrke u životu odvozio je za Williams i tada je tragedija u Imoli prekinula život i karijeru jednog fenomenalnog sportaša. Nakon Senne svijetom Formule 1 zagospodario je veliki Michael Schumacher i potukao sve rekorde koje su prije njega ostvarili svi legendarni prethodnici, uključujući i Brazilca. Pa ipak, postoji nešto što je Sennu izdvajalo čak i od Schumachera, činilo ga drugačijim, većim. Prošle godine vodeći je svjetski časopis o Formuli, F 1, koji se izdaje u desetak zemalja svijeta, proveo golemu anketu s vječnim pitanjem - tko je najbolji vozač svih vremena. Sudjelovali su bivši vozači, mehaničari, šefovi momčadi, novinari. Iako je već imao šest naslova svjetskog prvaka i bližio se nevjerojatnoj sedmoj tituli, Nijemac nije prošao. Globalni konsenzus rekao je - Senna.

Image Hosted by ImageShack.us

Nekoliko puta u karijeri sretao sam Sennu, a dva puta imao sam priliku voditi duže razgovore. Prvi u Estorilu, 1994. godine, na svjetskoj promociji Williamsove momčadi. Tada nemate priliku čak ni ponijeti vlastitu kameru, samo predate kazetu i službeni snimatelj sve obavi. U žargonu, bila je to čista "redaljka". Namjerno sam ostao zadnji i očekivao da ću možda dobiti koju sekundu više od ostalih. Senna je već bio umoran i nervozan i prestrašio sam se da će otići, no kad sam se predstavio i rekao otkuda dolazim, počeo je interview ali s obrnutim ulogama. Trostruki svjetski prvak pitao je novinara iz Hrvatske o situaciji u njegovoj zemlji, o ratu, o ljudima. Nisam mogao vjerovati da uopće zna gdje je Hrvatska. "Naravno da znam. Pratim što se događa u vašoj zemlji. Rat je strašna stvar."

Image Hosted by ImageShack.us

Ako je prvi krug utrke u Doningtonu godinu dana ranije, također po kiši, značio vozačko savršenstvo i promovirao ga u mojeg vozačkog idola, razgovor u Estorilu donio je i ljudsku katarzu. Senna je uistinu bio drugačiji. Tri dana prije kobne Imole, 28. travnja, u Padovi sam dobio dugački razgovor jedan na jedan. Pričao je o Schumacheru i njegovom odličnom startu u sezonu, o nadi da će sigurno, jednom voziti za Ferrari, o mladim vozačima koji su ušli u Formulu 1 i izazivaju incidente. Nakon razgovora predao sam mu monografiju o hrvatskom Jadranu, te kravatu "Croata". Ispričao je da su mu prijatelji krstarili našim morem, pohvalili njegovu ljepotu, te da bi svakako želio doći. Snimatelj tog razgovora, Neno Suvačarov, nije mogao doći k sebi. "Ivo, jesmo mi to stvarno sad razgovarali sa trostrukim svjetskim prvakom?".

Image Hosted by ImageShack.us

Tri dana kasnije, Senna je bio mrtav. Trebalo je mnogo vremena da se ta činjenica shvati i prihvati. Oni koji su voljeli Sennu nisu prihvaćali Schumachera. Vjerojatno, na nekoj podsvjesnoj razini, krivili smo Nijemca da uzima ono što mu ne pripada i da su sve te pobjede i naslovi zapravo Ayrtonovi. Beskrajne su rasprave vođene na temu što bi bilo da se Imola nije dogodila. I sve su te rasprave bile jednako iracionalne. Čekao se i njegov nasljednik. Svaki balavac koji bi pokazao malo ludosti i karaktera bio je proglašavan novim Sennom - Eddie Irvine ili Juan Pablo Montoya. No, 11 godina nakon njegove smrti jasno je da nasljednika nema i da ga nikada neće biti. Ayrton je bio jedinstven, poseban i neponovljiv. Za mnoge koji su ga voljeli, i danas - najveći.


- 19:57 - Komentari (2) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje.