pokret

subota, 19.08.2006.

BLOGOSFERA, FORUMI i WEB-STRANICE

Ne želim reći ni riječi protiv internetskih stranica i internetskih foruma. Dapače, ovom prilikom ih ne bi ni spominjao da mi nisu potrebni kao odraz za skok na temu bloga i za usporedbu.

Prije sad već nešto više od mjesec dana neki ljudi su pronašli prekrasno crno štene, po svemu sudeći malu labradoricu. Nisu je mogli zadržati, pa su oglasili na internetu da se traži dobra duša koja bi je usvojila. Oglašeno je na inače izvrsno napravljenoj i vođenoj stranici Saveza udruga za zaštitu životinja grada Zagreba www.suza.hr , te na forumu Četiri meke šapice, koji okuplja oko 600 članova. Na forumu je dvadesetak ljudi komentiralo kako je psić sladak i poželjeli mu sreću, ali ni za mjesec dana nije udomljen.

Onda me je prijateljica zamolila za pomoć i poslala mi nekoliko fotografija preslatke male izgubljene labradorice nazvane Lea. Bio sam u ozbiljnom iskušenju da kažem "Ja ću", ali kako već imam kući jednu crnu dlakavu barabu, nisam se mogao u to odgovorno upustiti. Umjesto toga sam, umjesto redovnog dnevnog teksta na svom blogu, objavio sličice i tekst da Lea traži novi dom.

U roku od sat i pol primio sam tri ozbiljne e-mail poruke zainteresiranih ljudi. Nakon konzultacija i razgovora, ljudi koji su pronašli Leu poklonili su je blogerici Red Sonji iz Samobora.

Image Hosted by ImageShack.us

Konstatacija: na webu i specijaliziranom forumu nije bilo dovoljno mjesec dana da se psić udomi, a na blogu je bilo dovoljno sat i pol! U ovom konkretnom slučaju (naglašavam "u ovom konkretnom slučaju", želeći izbjeći neosnovane generalizacije,) blog se pokazao učinkovitiji i od foruma i od web-stranice. Zašto je to bilo tako? Je li riječ o specifičnom slučaju ili se kroz njega mogu očitati neke osobine blogosfere koje nemaju ni uobičajene web-stranice ni forumi? Sklon sam vjerovati da se radio i o jednome i o drugome, dakle, da u specifičnim slučajevima blog može biti najefikasniji oblik internetske komunikacije.


- 02:41 - Komentari (9) - Isprintaj - #