BOŽE, hvala ti!

petak, 20.10.2006.

U Jordanu se gradi prvo katoličko sveučilište


U Jordanu se gradi prvo katoličko sveučilište

U gradu Madaba započinje gradnja prvoga katoličkog sveučilišta u Hašemitskoj Kraljevini Jordanu, izjavio je pomoćni biskup jeruzalemskog patrijarha latinskog obreda GiacintoBoulos Marcuzzo u razgovoru za KNA. Zdanje se podiže i u spomen na hodočašće Ivana Pavla II. u Svetu zemlju u godini Velikog jubileja 2000.

Prve institute sveučilište će otvoriti 2008., a dvije godine kasnije trebao bi biti dovršen najveći dio sveučilišnog kompleksa. Očekuje se da će na njemu studirati oko 3000 studenata. Premda u Jordanu živi oko 200.000 kršćana, dosad nije imao takvu akademsku kršćansku obrazovnu ustanovu.

Grad Madaba poznat je inače po glasovitom mozaiku karte Svete zemlje iz 6. stoljeća.

20.10.2006. u 20:00 • 1 KomentaraPrint#

srijeda, 18.10.2006.

MAJKA TEREZIJA



Rodila se 27. kolovoza 1910. u albanskoj obitelji Nikole i Doroteje Bojaxhiu u Skopju i na krštenju dobila ime Agneza. U obitelji je bilo još dvoje djece: Lazar i Agata. U 18 godini života ostavlja Skoplje i 26. rujna 1928. putuje preko Zagreba u Irsku u misionarsku redovničku zajednicu sestara iz Loreta. Već sljedeće godine, 6. siječnja 1929., stupila je na indijsko, bengalsko tlo u Kalkutu. Od 1929. do 1948. radi na sestarskoj školi u Kalkuti kao nastavnica, a prije je radila kao bolničarka.

U vlaku na putu iz Kalkute u Darjeeling, 10. rujna 1946. "čula sam poziv da slijedim Njega u potleušicama, da mu ondje služim u najsiromašnijima među siromasima. Znala sam da je to Njegova volja i da ga moram slijediti." U 38. godini, dopuštenjem poglavara, 6. kolovoza 1948. ostavlja službu "lorentinki". Oblači indijski sari i počinje živjeti za najsiromašnije. Od tada je zovu "Majka". Prva joj se pridružila bogata bengalska djevojka Shubashini Das, koja uzima redovničko ime Agneza. Danas Družba misionarki ljubavi broji oko 4.000 redovnica u 600 misijskih kuća na svih pet kontinenata. U Zagrebu su sestre Majke Terezije od 1979. do 2000. godine djelovale u ulici Jurja Branjuga, a u godini Velikoga jubileja 2000. preselile su u Jukićevu, gdje im je Zagrebačka nadbiskupija uredila prikladnije prostorije.

U ožujku 1963. Majka Terezija je utemeljila je mušku granu Družbe - "Braću misionare ljubavi".

Od 26. ožujka 1969. papa Pavao IV. potvrđuje Pravila međunarodnog udruženja "Suradnika Majke Terezije", kojih danas ima više od 100 tisuća.

U travnju 1962. primila je nagradu indijske vlade "Padmashri Medal". Papa Pavao IV. uručio joj je 6. siječnja 1971. međunarodnu nagradu za mir "Ivan XXIII.". U studenome 1972. primila je novu nagradu indijske vlade "Jawaharlal Nehru" za međunarodno razumijevanje.

Princ Filip predaje joj 25. travnja 1973. nagradu "Templeton" za širenje vjere.

U Oslu je 10. prosinca 1979. primila Nobelovu nagradu za mir.

Skupština grada Zagreba 19. srpnja 1990. proglasila ju je počasnim građaninom grada Zagreba.



Umrla je 5. rujna 1997. u Kalkuti. Samo šest godina nakon njezine smrti, 19. listopada 2003. papa Ivan Pavao II. proglasio ju je blaženom na prepunom trgu sv. Petra u Rimu.

18.10.2006. u 17:14 • 2 KomentaraPrint#

srijeda, 11.10.2006.

ČIST RAČUN DUGA LJUBAV



Mijo je već dugo sjedio za kuhinjskim stolom i pisao. Školsku je zadaću odavno napisao.

>>Što pišeš tako marljivo?<< upita ga majka.

>>Nešto za tebe<<, odgovori Mijo, prikrivajući list na kojem je pisao.

>>Da znaš kako sam radoznala <<, uzvrati majka.

Mijo ubrzo završi i uzdahne: >>Konačno!<<

Ono što je pisao, triput je prepisivao. Svaki je put nešto dodao. Sad brižno savije papirić, stavi ga u listovnu omotnicu i ostavi na maminu šivaćem stroju. Tada je majka smjela uzeti pismo i otvoriti ga.
Evo što je u njemu pisalo:

Račun majčinih dugova Miji:
1. Šest puta odnio smeće………..….........…...…3,00kn
2. Tri puta donio kruh………………............…..….3,00kn
3. četiri puta obrisao suđe…………........……......8,00kn
4. Jedanaest puta donio ugljen iz podru.......11,00kn
5. Prašina, cvijeće i druge sitnice……..........…….8,00kn
_______________________________________________
Svega…………………………………..........................…..…33,00kn


Majka je kimnula glavom, uzela novčanik i rekla:
>>Da, odmah ću ti to isplatiti. Zaista si mi mnogo pomogao.<<
Mijo se obradovao zasluženom novcu. Odmah požuri u cirkus. Ondje je za jednu kružnu vožnju malim električnim autom trebalo platiti 4kune. S novcem što ga je upravo dobio od majke mogao se provozati nekoliko puta i još malo povećati svoj imetak u štednoj kasici.
Kad se vratio kući, na krevetu ga je čekalo pismo.
Brzo ga otvori i pročita:


Račun Mijinih dugova majci:
1. Devet godina za njega kuhala……….......……….0,00kn
2. devet godina za njega prala………………...........0,00kn
3. 3000 puta ga okupala i počešljala…….......…...0,00kn
4. 300 puta okrpala košulje i hlače…………........…0,00kn
5. 100 noći probdjela kad je bio bolestan…..…....0,00kn
________________________________________________
Svega …………………………..……………........................…..0,00kn


Još iste večeri majka je na svom šivačem stroju našla točno trideset i tri kune. Mijina štedna kasica ostala je prazna.....

11.10.2006. u 14:47 • 0 KomentaraPrint#

utorak, 10.10.2006.

Opasnost bogatstva



Isusova riječ iz današnjeg evanđelja zvuči kao prijetnja: »Kako li će teško imućnici u kraljevstvo Božje! Lakše je devi kroz ušice iglene, nego bogatašu u kraljevstvo Božje.« Nije li evanđelje Radosna vijest a ne prijeteća vijest, zastrašujuća poruka? Ako bismo doslovno shvatili te Isusove riječi, vjerojatno velika većina ljudi, ako ne već pretjerano bogatih ali ipak donekle dobrostojećih, ne bi zavrijedila ući u kraljevstvo Božje.

Što je Isus mislio i htio ovime reći? To je i pitanje učenika: »Pa tko se onda može spasiti?« Isus ne želi nikoga strašiti već samo jasno upozoriti na zamke i opasnosti koje u sebi skrivaju kako bogatstvo tako i siromaštvo.

Bogatstvo može postati samo sebi svrhom, novac i posjedovanje mogu čovjeka zarobiti, ovladati njime. To se događa kada čovjek samo trči za materijalnim a zaboravlja ono što je stvarno važno i zapravo najbitnije u životu. Ako pojedinac ili pojedina grupa nešto čine ili poduzimaju samo radi zarade i profita a ne radi ljudi i zbog vlastitog zadovoljstva, onda je sve to promašeno.

Slično je i sa siromaštvom: ljudi koji se moraju boriti s preživljavanjem, što će npr. sutra jesti, također su u opasnosti da izgube vlastitu slobodu i vlastito dostojanstvo. Pravi cilj i svrha života ostaju u oba slučaja zastrti i zamagljeni. I bogati i siromašni u opasnosti su da se vrte u začaranom krugu svojih opsesija bilo stjecanjem materijalnog bilo grčevitom borbom za preživljavanjem i tako budu zapravo robovi vlastite životne situacije.

Isusu je stalo do pravednosti koja je u stanju ta dva ekstremna stanja pomiriti. Među ljudima bi trebala vladati pravednost temeljena na solidarnosti u Božje ime! I jer Bog svakome želi dobro, tako i svaki njegov učenik, osobito onaj bogati ili relativno imućan, treba pomoći u uspostavi Božje pravednosti. To je put nasljedovanja Isusa Krista.

Brazilski teolog Frei Betto je jednom rekao: Gladan čovjek je uvreda za svog Stvoritelja. Ako činimo barem malo kako bismo ublažili siromaštvo i oskudijevanje ljudi, ako se borimo protiv gladi, ako podupiremo socijalne projekte, nastojimo pomoći oko uspostave pravednijeg svijeta tada je to izvršavanje Božje volje.

Isus nas želi prodrmati kako ne bismo skrštenih ruku gledali nevolju i oskudicu onih koji pate. Želi da si postavimo pitanje: Koliko smo ovisni o posjedovanju materijalnog i tko je zapravo gospodar našega života? Želimo li služiti živome Bogu služeći siromašnoj braći ili se vrtjeti u začaranom krugu nezasitnosti materijalnim dobrima? Stoga vrijedi i nadalje ona Isusova: »Ne možete služiti Bogu i bogatstvu!«

Josip Koprek

10.10.2006. u 17:45 • 1 KomentaraPrint#

subota, 07.10.2006.

BOG IMA ODGOVOR

[]

Za sve negativne stvari koje si govorimo, BOG ima pozitivan odgovor:

Ti kažeš: « Nemoguće je !»
Bog kaže: « Sve je moguće!» (Luka 18:27)

Ti kažeš: «Preumoran sam ! «
Bog kaže: « Ja ću te odmoriti !» (Matej 11:28-30)

Ti kažeš: « Nitko me ne voli !»
Bog kaže: « Ja te volim ( Ivan 3:116,13:34)

Ti kažeš: « Ne mogu dalje!»
Bog kaže: « Moja je milost dovoljna (II Korinćanima 12:9, Psalm 91:15)

Ti kažeš: « Ne razumijem ! «
Bog kaže: « Ja ću te voditi ! (Izreke 3:5-6)

Ti kažeš: « Ne mogu to napraviti !»
Bog kaže: « Ti možeš sve !» ( Filipljanima 4: 13)

Ti kažeš: « To nije vrijedno «
Bog kaže: « To će biti vrijedno « ( Rimljanima 8:28)

Ti kažeš: « Ne mogu si oprostiti!»
Bog kaže: « Ja ti opraštam!» (Ivan 1:9, Rimljanima 8:1)

Ti kažeš: « Neću uspjeti!»
Bog kaže: « Ja ću ti dati sve što trebaš!»( Filipljanima 4:19)

Ti kažeš: « Bojim se!»

Bog kaže: « Nisam te ispunio duhom straha!» ( Timotej 1:7)

Ti kažeš: « Uvijek sam razočaran i zabrinut !»
Bog kaže: « Predaj mi sve svoje brige!» (Petar 5:7)

Ti kažeš: « Nemam dovoljno vjere!»
Bog kaže: « Svima sam dao mjeru vjere!» ( Rimljanima 12:3)

Ti kažeš: «Nisam dovoljno pametan!»
Bog kaže: « Dajem ti mudrost (I Korinćanima 1:30)

Ti kažeš: « Sam sam! »
Bog kaže: « Nikada te neću napustiti! » (Hebrejcima 13:5)

07.10.2006. u 12:29 • 1 KomentaraPrint#

petak, 06.10.2006.

PAPA BENEDIKT XVI.



Na Petrovo 1951. zaređen je za svećenika, a g. 1953. obranio je disertaciju o temi »Narod i kuća Božja u crkvenom nauku sv. Augustina«, a za sveučilišnog docenta habilitirao se disertacijom »Teologija povijesti sv. Bonaventure«. Predavao je dogmatsku i fundamentalnu teologiju od 1952. do 1959. na višoj teološkoj školi u Freisingu, zatim od 1959. do 1963. u Bonnu, od 1963. do 1966. u Münsteru, od 1966. do 1969. u Tübingenu. Godine 1969. postao je redoviti profesor dogmatike i povijesti dogme na Sveučilištu u Regensburgu, na kojem je bio i vicerektor. Od samoga početka II. vatikanskog koncila g. 1962. bio je teolog savjetnik kelnskoga nadbiskupa kardinala Josepha Fringsa.

Autor je brojnih teoloških djela, među kojima je veoma poznato »Uvod u kršćanstvo« iz 1968. godine, djelo u kojem su sabrana njegova predavanja o Apostolskom vjerovanju. S teologom Meierom g. 1970. objavio je djelo »Demokratizacija Crkve«, zatim 1973. »Dogma i objava« - zbirku pastoralnih pokušaja, govora, propovijedi i razmatranja. Proslavio se veoma zapaženim predavanjem na Bavarskoj katoličkoj akademiji o temi »Zašto sam još u Crkvi?« u kojem je posvjedočio: »U Crkvi sam jer nije moguće biti kršćanin pokraj Crkve«. Godine 1985. objavio je djelo »Izvještaj o vjeri«, g. 1966. »Sol zemlje«. Objavio je i više knjiga razgovora među kojima je i biografsko djelo »Uspomene«.

Papa Pavao VI. imenovao ga je 27. ožujka 1977. nadbiskupom Münchena i Freisinga, a kardinalom isti papa ga je kreirao 27. lipnja 1977.

Bio je relator na V. generalnom zasjedanju Biskupske sinode 1980. o temi »Zadaće kršćanske obitelji u suvremenom svijetu«, te 1983. delegirani predsjedavajući VI. zasjedanja sinode o temi »Pomirenje i pokora u poslanju Crkve«.

Papa Ivan Pavao II. imenovao ga je 25. studenoga 1981. prefektom Kongregacije za nauk vjere, predsjednikom Papinske biblijske komisije i Međunarodne teološke komisije - i tu je službu obavljao do smrti Ivana Pavla II. Od 1986. do 1992. bio je predsjednik Komisije za pripravu Katekizma Katoličke Crkve te je pod njegovim vodstvom izrađeno to koncilsko djelo.

Papa Ivan Pavao II. imenovao ga je 5. travnja 1993. kardinalom biskupom s titulom suburbikalne biskupije Velletri-Segni, 6. studenoga 1998. izabran je za vicedekana Kardinalskog zbora, a papa Ivan Pavao II. imenovao ga je dekanom Kardinalskoga zbora 30. studenoga 2002.

06.10.2006. u 19:16 • 2 KomentaraPrint#

utorak, 03.10.2006.

ODMOR



Šetati u prirodi.
Jesti kad si gladan.
Spavati kad si umoran.
Razgovarati s cvijećem i životinjama.
Divno i -
savršeno besplatno!

Od za živce pogubna radnog mjesta puna buke do prenapučene plaže pune buke i natrag, na prepune ulice pune buke do za živce pogubna radnog mjesta puna buke... Opuštenost, odmor, mir: pravi se odmor ne mjeri kilometrima ceste, nego satima tišine. Sreća odmora je u ispunjenoj radosti. Na sunčanu poljskom putu, u prozračnoj i svjetlom obasjanoj šumi može biti ljepše nego na Azurnoj obali!

Odmor!
Sreća je
bliže nego misliš.
Odmor. Dođi k sebi!
Potraži tišinu. Nađi mir.
Ovdje stanuje radost
koja se izgubila zbog velike buke.
Phil Bosmans

03.10.2006. u 17:38 • 0 KomentaraPrint#

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

< listopad, 2006 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Komentari da/ne?

Ljudi koji ljube BOGA i sve njegovo

Free Site Counter





mali odlomak VELIKOG ZNAČENJA

"Naše rodoljublje ne smije biti ni rasističko, ni imperijalističko, ni šovinističko. Naše je rodoljublje kršćansko". Ako je moj protivnik spalio moju kuću, ja neću zapaliti njegovu! Ako je razorio moju crkvu, ja neću ni dirnuti njegovu... Ako je napustio svoj dom, ja neću ni igle uzeti iz njegova! Ako je ubio moga oca, brata, sestru, ja neću vratiti istom mjerom... To je Evanđelje, možda teško razumljivo pogaženom i poniženom čovjeku, pogaženom i poniženom narodu, ali to je Evanđelje zalog pobjede. To moraju biti naša načela. To moraju biti naši postupci jer u protivnom i mi bismo bili žrtve Zmaja!"
Kardinal Franjo Kuharić (1919 - 2002)

O HAPPY DAY

ISUS KRIST



Središte Ivanova kršćanskog iskustva bio je Isus Krist. Njega susreće i doživljava na razne načine i u raznim područjima. Najprije ga vidi kao kozmičkog vladara svemira, potom prisutnog u Euharistiji, zatim nazočnog u liturgiji Crkve i crkvenoj hijerarhiji, napose u rimskom biskupu - Papi, prepoznaje ga u bližnjemu.
Krist je Gospodar svemirske vječnosti i neizmjernosti.
Krist je iz vječnosti stupio u povijest i postavši središtem cijeloga makrokozmosa, dao nam je Sebe da nas tjelesno i duševno preporodi.
Krist je svrha i cilj našim vječnim željama.
Krist je došao na svijet da posveti svu prirodu.
Da Boga razumijemo postao je Emanuelom, nama sličnim.
Mi se Isusu možemo moliti i ta nam je molitva mnogo lakša jer nam je Isus bliži.
Rado bih studirao Kristov život.
Čitao bih misli velikih ljudi o Kristu i topio bih se u tom oduševljenju proučavajući Njega.
Što više upoznajem katolicizam, to više vidim da je neiscrpljiviji.
Okreni se od katolicizma, sve je oko tebe mračno i ružno.
Znam i osjećam da je katolicizam jedina prava vjera... O drugima nisam nikada ni mislio da bi bile bolje od katoličke.
Katolicizam je univerzalan nosilac istine, morala i milosti.
Život na sveučilištu u Beču, onda rat, studij i napokon Lurd potpuno su me uvjerili u istinitost katoličke vjere.
Cijeli se moj život kreće oko Krista Gospodina.
Katolička je vjera moje životno zvanje i mora to biti svakom čovjeku bez iznimke.
Valja sav svijet zaboraviti i sve sile koncentrirati u radu za Isusa.
Treba sebe posve zaboraviti radeći za našega Gospodina Isusa Krista koji je jedini vječan.