Slavko Kukec - PiPi

16.05.2009., subota

Sonetni vijenac

Akrostih-sonetnog vijenca
( Tebi stih kao dar )

Tebi ženo pjesme,
Emotivne kao kob
Bilo srca osnaži,
I lik tvoj feniks

Sred duše vječit,
Tiho meni govori;
Imaš ljubav čijih
Hirova si patnik!

Kosu, usne, bok, oka,
Aura resi kao veo,
Onog čega izgled,

Darom svoga Boga
Adam dobi kao dar.
Ruku njenu, zavjet!

.........................................................

I – tebi ženo pjesme

Tebi ove tuge ne pripadaju,
elegija ova; umjetnost vrla
bol je iz dubine duše doprla
ipiše pjesme koje te diraju.

Ženo, pusti oči da stih gutaju,
eliksir za te, ptico bjelogrla
nek` ljepotu imaš nebeskog orla,
ovih misli hvale nek te jačaju.

Pjesme su šapat sivog popodneva;
jecaj, al ne da bi ti zaplakala
emotivne suze, rad` ovog spjeva.

Sred moje tmine ti si kraljevala,
milost mira, ti za me izvojeva
eh, kada bi samo u to vjerovala.


II – emotivne kao kob

Eh, kad bi samo u to vjerovala,
moga srca da si radost najveća
ove duše plamen-vatra goreća
ti, noću-danju si me cjelivala,

i sjenu svake tuge, obasjala
vjerna mi drugo na putu prateća.
Nujno šaputala; čeka te sreća,
eh, sve do zore lice milovala.

Kao onomad kad me tuga smlavi
a u srcu rijeka nabujala
odrješito krene dušu da davi,

kob mi tog dana patnju darovala.
Oh, najdraža da si ti Anđel pravi,
bilo bi mnogo lakše reći hvala!


III – bilo srca osnaži

Bilo bi mnogo lakše reći hvala,
i voljeti malo više no prije,
ludo usne ljubiti još smjelije
od dana kada bi me odabrala,

srca vrelog, da budem magistrala,
rijeka strasti što tijelo grije,
cesta odvažnosti kad bilo bije,
a duša ti rad` htjenja zaplamsala.

Osnaži me utjehom pripadnosti
sad, il pusti nek mi oči zasjaju,
nekim rđavim odsjajem smrtnosti,

a ja ću bit koda me dozivaju
željno k sebi muze tragičnosti,
i bit` pjesnik kog` suze umivaju.


IV – i lik tvoj feniks

I biti pjesnik kog` suze umivaju;
lako je poradi očiju tvojih
i usana od ruža crvenijih
koje se meni više ne nutkaju.

Tvoj osmijeh oči mi priželjkuju,
više si od iskušenja đavoljih,
od jedri naslada dojučerašnjih,
jedina si kojoj oči vjeruju.

Feniks budi htijenjima avetnim
eden iz kog` čežnje progovaraju,
nujno šapćući glasom blagodatnim,

i san ćeš biti dok misli lutaju,
kazujem stihom pomno odabranim;
stih, gdje se naše usne ljubakaju.


V – sred duše vječit

Stih, gdje se naše usne ljubakaju,
rađa se na livadama zelenim,
Eros te kiti vijencem cvjetnim,
da oči to lice obožavaju.

Duše mi! Strasti me nijemo huškaju,
u oku, olujama iznenadnim,
šiklja krv k nasladama ljubavnim
eh, s neba to munje ne bljeskaju.

Vječit nemir ja nosim u pjesmi toj,
jedrim usnama ti si me dozvala,
epskom pjesmom na usni drzovitoj,

čuvstven glas dolinom razlijevala
ideal o ljubavi časovitoj;
to je pjesma koju bi ti pjevala.


VI – tiho meni govori

To je pjesma koju bi ti pjevala,
i ljubila usne. O, kad bi htjela,
htijenjem svojim kad ne bi ćutjela
o, kad bi pjesme srcem ti pisala.

Meni tad tuga srcem ne bi cvala
ep, prepun suza ti ne bi vidjela
niti mog lika ne bi se stidjela
i suzu nikad ne bi isplakala.


Govori, govori glasom božanskim
o ljubavi koju si izabrala
voleći me tim licem anđeoskim.

Oprosti, al` znam kad si obećala
reći pred svima istinu, tim gromkim,
i gordim glasom, hvalu bi klicala.


VII – imaš ljubav čijih

I gordim glasom, hvalu bi klicala,
mjesto mene što jecam ti sad jadno
a ljubav ne dokuči turobno dno
šestog kruga, gazeć` put od cigala.

Ljubav ko rijeka je protjecala,
ubog ja je željom tjerah uzvodno
bolno živeć` , ginuti ću bijedno
a ljubav mi nisi uskraćivala.

Vidjeh jednom davno milu djevojku
čijih koraka oči se sjećaju,
i danas još sanjam o tom puteljku,

jurila je dok zvijezde padaju
i kao da se nadala boljitku,
hrleći bosonoga svome raju.


VIII – hirova si patnik

Hrleći bosonoga svome raju,
ispod duge htjela si me ljubiti.
Rekoh ti; nemoj mala budaliti
o tome samo poete sanjaju.

vjeruj mi još i sad misli se kaju
a volim da mog`o bih izluditi,
sebe radi; pera ću se latiti
i pisati čem` se oči nadaju.

Patnik nekoć, više biti neću
a ni bajnih poljubaca bjegunac
to je zavjet što misli mi nameću.

na rukama tvojim, moj prvijenac
i sad pišem dok muze me salijeću,
kao pjesnik dosegnut ću vrhunac.


IX – kosa,usne,bok,oka

Kao pjesnik dosegnut ću vrhunac,
opišem li ljepotu bogomdanu
sjajnu kosu mjesecom okupanu
a suncem pozlaćenu kao konac.

Usne vrckaste, moj vremenski tjesnac
sred kojeg nježnost ko dar imam danu
na hvalu ti i napast razuzdanu,
eh, slatke su te usne, meden lonac.

Bok vam stišćem, nazivam uzdanicom
o ponoći plamom strasti gorite,
kad zovem vas lijepom čarobnicom.

Oka vaša k nebu uzvisite
kada zovem vas, srca, čuvaricom
al` Vi mi ljubavi moja recite.


X – aura resi kao veo

Al` Vi mi ljubavi moja recite,
utjehu poetsku gdje da pronađem
riječi kad krenu tonut beznađem
a Vi, mi tužne stihove oćutite.

Resi li me vrlost? Zašto šutite?
Elan peru vratite milosrđem,
s utjehom ponovo put da nađem
i ljubim, ljubim! To mi izrecite!

Kao što bi sad uzalud to htio
a oči u dubok gledaju zdenac
odavno život što je proletio.

Veo strašne tuge ko rđav lanac,
epitaf ko žig! Reci, ti si mio,
očima svojim; ti nisi neznanac.


XI – onog čega izgled

Očima svojim; ti nisi neznanac,
neprimjetno trepni i ja ću znati,
od toga trena neću tugovati,
gospo, očiju tvojih bit ću talac.

čega više doli biti tvoj znanac
eho kroz um zna blebetati
gledajući što želim milovati,
a do sada za me bila si stranac.

Izgled vara i nije sva milina
za rok da nakon toga vi patite,
grlit ću i kad budeš babetina!

Ludo molim, a vi se odlučite
eh, da mi je pjesmu dić` do visina,
dar za Vas od božice Afrodite.


XII – darom svoga Boga

Dar za Vas od božice Afrodite,
amen ljepoti, neka je blažena
riječ što crta lika nadvišena
ovim stihom i kad vi ostarite.

moju ljubav ako i ocrnite
sijat će, ničim sjajnim nadmašena,
više doli sad čežnjom nahranjena,
ovim stihom i kad vi izblijedite.

glas pjesnika čujte ovog bezglasnog,
a u gaju kad pjeva kanarinac
blagost uhu vašem, glasa dražesnog,

ovo vam pjeva jedan dotepenac,
glasnu hvalu zborim imena dičnog,
akrostih kroz rime satkan vijenac.


XIII – Adam dobi kao dar

Akrostih kroz rime satkan vijenac,
da u vijek ostane ljubav cvasti,
a kao spomen naše ustrajnosti
mjereć` doba od kad bio sam klinac.

Da pišem kako bio sam čistunac
ovim svojim darom govorljivosti
bilo bi ravno ludoj bezglavosti:
I bijah mnogo puta povrh klanca!

kao kada sam, kad` ti si suze lila,
a ljubav kudila, tiho zborite;
o, bilo je dana kad sam molila!

danas dok neugasivi plamtite
a ja vam pišem pjesme moja mila,
riječ do riječi sve istinite.


XIV – ruku njenu, zavjet

Riječ do riječi sve istinite
u svakom retku život svakodnevni,
kadgod bijasmo pomalo naivni
u korist one riječi patite,

njenu nutrinu tek kada shvatite,
energiju bačenu dok ste gnjevni
naglas priznajte poraz neminovni
u zagrljaj( voljen-om,-oj )se bacite!

Zavjet je rukom napisan, Đurđice
a vri i kad đurđice ne cvjetaju
više nego što traje cvijet đurđice.

Jauk taj, kojim pjesnici cendraju
eh, ciče da pažnju steknu malčice,
tebi ove tuge ne pripadaju!


Magistrala

XV – tebi stih kao dar

Tebi ove tuge ne pripadaju;
eh, kad bi samo u to vjerovala
bilo bi mnogo lakše reći hvala
i bit` pjesnik kog` suze umivaju.

Stih, gdje se naše usne ljubakaju,
to je pjesma koju bi ti pjevala
i gordim glasom, hvalu bi klicala,
hrleći bosonoga svome raju.

Kao pjesnik dosegnut ću vrhunac,
al` Vi mi ljubavi moja recite
očima svojim; ti nisi neznanac.

Dar za Vas od božice Afrodite,
akrostih kroz rime satkan vijenac,
riječ do riječi sve istinite.

--------------------------------------------------

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.