Kako promašiti devetku

četvrtak, 25.11.2010.

Četrdesetpeti tjedan

Datum (23.11.2010.)

41. trening, 20. trening zračnom puškom.

DisciplinaSer. Z. PuškaZ. PištoljMK puškaVK puškaUkupno
Broj treninga20118241


Ovaj tjedan nemam mnogo toga za pisati. Došao sam na trening u nadi da ću isprobati streljačku jaknu i otpucati cijeli trening u pravoj streljačkoj jakni. Nažalost jakna mi je premala da bi zadovoljila uvjete tehničke kontrole. To u prijevodu znači da je mogu obući na sebe, ali mi je tijesna i pruža mi „nedozvoljenu prednost nad drugim natjecateljima“. Dakle kad obučem jaknu trebao bih je moći preklopiti tako da rupe za gumbe budu 7 cm od samih gumba i da me pri tome ne stišće. Sa svojom trenutnom konstitucijom to ne mogu napraviti niti u snu. rofl
Srećom trgovac je rekao da se jakna može zamijeniti obzirom da je nova i nekorištena (još ima i etiketu na sebi). Obzirom na iznimnu susretljivost trgovca siguran sam da ću okvir za naočale i slične stvarčice kupovati zbog toga i povoljne cijene kupovati tamo. thumbup Za slučaj da ste zaboravili o kome je riječ, eto opet linka TomTomSport. Slijedeći put ću tražiti i popust za reklamiranje zubo

Obzirom da je puška kojom sam prije pucao bila na servisu uzeo sam drugu i prvo je trebao upucati.
Prva tri hitca su bila ispod mete (najniža tri hitca po centru). Nakon toga okrenuo sam vijak za visinu za puni krug i dobio tri hitca koji su malo više i prema lijevoj strani. Malo iznenađen, okrenuo sam vijak za 2 i pol kruga i dobio dva pogotka na vrhu mete i jedan koji je bio iznad mete. Nakon toga sam vratio dva kruga dolje, dobio 3 u 6. Povisio sam za cijeli krug vijka i dobio 4 u 10. Zaključio sam da je to dosta za ovu metu i nastavio upucavati na novoj meti.
Meta 1

Ovdje je bilo još malo upucavanja i korigiranja i zaključio sam pri kraju da je za sada ciljnik dovoljno korigiran.
Meta 2

Ovo je bio pokušaj pucanja serije ali bilo je grešaka i nisam baš zadovoljan cijelim procesom pucanja, no obzirom da sam pušku pucao krajem svibnja (i nisam imao puno bolje rezultate) nisam uopće zabrinut ili opterećen uspjehom ili rezultatom.
Meta 3

Počeo sam još jednu seriju, ali zadnja dva hitca su završila iznad mete pa mi nije bilo teško završiti trening.
Meta 4

Toliko od mene za danas ( i ovoliko je previše).

A sad iznenađenje koje sam najavio. Zahvaljujući g. Nenadu Nemecu imam čast objaviti snimku treninga naše poznate sportašice, osvajačice olimpijske medalje na OI u Pekingu gđice. Snježane Pejčić.
Nisam znao kako drugačije to učiniti dostupnije javnosti nego postaviti filmić na YouTube, pa eto ga.


Za malobrojnije koje zanimaju detalji, a imaju instaliran SCATT software ovdje je i link na kojem mogu skinuti datoteku snimljenog treninga sa svim detaljima. fino
Snjezana Pejcic 03-11-10 17-26-41.scatt

Zahvaljujem g. Nemecu na trudu i pomoći te gđici. Pejičić što je pristala objaviti ovu snimku.
Nadam da će mnogima poslužiti barem kao inspiracija ako ne nađu i neku dodatnu vrijednost u prikazanim podacima.


mah
- 22:35 - Komentari (2) - Isprintaj - #

petak, 19.11.2010.

Osvrt i prikaz treninga

Osvrt i prikaz treninga

Osvrt na 2. James Bond Kup
Napokon su objavljeni rezultati pa mogu plakati nad zadnja dva hitca s MK puškom (6 u 6 i 0 u 6). headbang
Prvo rezultati s pištolja. U toj disciplini sam zauzeo sa 169 krugova (za mene jako dobro) 11. mjesto od 40 natjecatelja. Dodatno me veseli da bih s 4 dodatna kruga napredovao do 5. mjesta, dok bi me 4 kruga manje spustila za samo 1 mjesto na 13. poziciju. Dakle manje je bodova potrebno za napredak nego za pad. S druge strane puno je teže napraviti par bodova više nego par bodova manje. tuzan
Ukupan dojam: vrlo zadovoljan. thumbup

Na MK pušci je bilo samo 29 natjecatelja.
Rezultat prve serije mi je bio dosta dobar. 82 kruga je bio treći rezultat među natjecateljima u prvoj seriji. rofl Prema mojoj evidenciji očekivao sam 81 krug, ali ja sam to ocjenjivao kroz durbin tako da ću vjerovati sucima smokin Dakle prosjek od 82%.
Malo me čudi zašto je jedan od natjecatelja napravio iznimno dobar rezultat u prvoj seriji (98 krugova), i nijedan krug u drugoj ??? Pretpostavljam da je bila riječ o zabuni pa je strijelac očekivao proglašenje početka drugog kruga kojeg nije bilo jer se pucalo u komadu…
Druga serija je počela obećavajuće. Zeznuo sam na kraju dva metka a ne znam iz kojeg razloga. Ja sam ukupno izbrojao 74 kruga, a suci kažu 73. Tko zna koji krug sam fulao. Pretpostaviti ću da sam fulao taj jedan krug u prvih 8 hitaca koji su u bili sasvim dobri. Prvih 8 hitaca je imalo prosjek od 84% (jedna sedmica i jedna desetka, ostalo 8 i 9). Predzadnji hitac je nekako završio u 6 i ne mogu objasniti kako i zašto, ali zadnji je pao duboko ispod mete ??? Da mogu objasniti zašto ne bi mi bilo krivo, ali ovo je trebala biti nekakva barem osmica (prema prosjeku).
U drugoj seriji sam po rezultatu pao na šesto mjesto. Da je kojim slučajem zadnja ipak bila 8. Dijelio bih 3. mjesto u drugoj seriji. no
Idem još malo jadikovat oko ta zadnja dva hitca pa da ih mogu napokon zaboraviti i krenuti dalje smijeh
Da je to bila osmica … u ukupnom poretku MK puške bih dospio na DRUGO mjesto !!! mad
Obzirom da ipak nije bila osmica dopalo me (za mene) vrlo dobro četvrto mjesto. party
Da je to bila osmica … bio bih pozicioniran na 4. mjestu u ukupnom poretku (puška i pištolj) samo jedan krug razlike od drugo i treće plasiranih.
Da je … u zadnja dva hitca postignut uz tu imaginarnu osmicu predzadnja šestica bila u skladu s prosjekom (dakle osmica) dospio bih na drugo mjesto sa samo 3 kruga zaostatka za prvim mjestom zujo.
No obzirom da „što bi bilo kad bi bilo“ ne funkcionira u stvarnom svijetu, osvojio sam još uvijek (za mene) vrlo dobro 6. mjesto thumbup.
Rezultati se mogu vidjeti ovdje.


No da ne bih samo jadikovao eto još jednog treninga g. Nenada Nemeca. Nadam se da će svatko naći barem nešto što će mu pomoći da popravi svoju tehniku, treninge ili rezultate.

Ovom prilikom budem vam malo opisal moj današnji trening, na što sam pazio, gdje su bile greške, kako sam ih nastojao ispraviti.

Proba 20 metaka, nisam ih fotkal (serije su bile 97, 97)

Match
1-10
1. Serija

Kretanje puške od prve diabole je vrlo fluidno bez nekih naglih poskakivanja. Sva koncentracija je na okidanju, s kojim sam dosta zadovoljan (dobar kontakt prsta na okidaču, i opaljenje dolazi gotovo podsvjesno kako bi i trebalo), nakon opaljenja, puška ostaje nepomaknuta i dalje u centru još nekih 2-3 s, kolko otprilike traje moj follow-through (Unutar tih 2-3 sekunde automatski analiziram svaki ispaljenu diabolu, tj ukoliko dođe do pomaka puške, odmah pokušavam pronaći uzrok npr. loš kontakt prsta na okidaču, forsiranje okidanja, opaljeno nakon predugog nišanjenja itd...)
7. diabola 9.9 ili 0.15mm od 10.ke (minimalna greškica na okidanju, malo sam isforsiral okidanje)
Ostalo sve super i bez grešaka.

serija 99

11-20
2. Serija

Kretanje puške i dalje super, okidanje super, dva slabija centra 12. i 18. diabola (razlog blago forsiranje na okidanju) ostalo slika govori

serija 100

21-30
3. Serija

Kretanje puške do sada najmirnije, okidanje gotovo savršeno, manja greškica kod 29 diabole (razlog predugo nišanjenje i umjesto spuštanja puške i kratkog odmora, opalim)

serija 100

31-40 ili the fun starts here
4. Serija

31-33 diabola ok, kretanje puške počinje biti malo jače i nakon opaljenja primjećujem blagi pokret puške, sve ukazuje na umor no nisam želio prekinuti, jer sam želio vidjeti do kad ću moći izdržati bez malo duljeg odmora (pod to se podrazumijeva da se maknem s mjesta, sjednem, malo odmorim, opustim mišiće, posložim glavu, itd) iz jednog jedinog razloga, a taj je da sam u zadnjih 14 dana imao 1 trening, a ostatak sam propustio zbog bolesti, i nažalost se odrazilo na moju fizičku izdržljivost.
34. diabola, 9.1 (klasična greška, puška stoji u centru, a ja nikako da opalim, i onda malo jače forsiranje okidanja, puška skače zbog toga u desno, i eto veselja)
35-36 diabola dobre desetke, no umor je tu.....
37-38 diabola 9-ke (greške iste kao gore navedeno) i konačno odlučujem da se odmorim.
39-40 nakon odmora uspijevam opaliti dva centra, iako nisam baš bio zadovoljan kretanjem puške i načinom na koji sam opalio.

serija 97

41-50 nebo otvori se
5. Serija

Kretanje puške najlošije do sada (to se lijepo vidi na grupi), okidanje nije baš najbolje, i kad se sve to poklopi evo 9-ki ko u priči.
Najveća greška bila je, da nisam obratio pozornost na napetost mišića desnog ramena, pa sam ga nesvjesno napinjao u nastojanju da što bolje smirim pušku, a to je povuklo za sobom loše okidanje i skakanje puške lijevo gore nakon opaljenja što je rezultiralo lošom grupom i slabim devetkama ( 43-44, 46-47 i 50 diabola).

serija 95

51-60
6. Serija

Obratio sam pozornost na prije, nažalost prekasno uočenu grešku, pa se sve malo popravilo, no osjećao sam nedostatak snage, i horizontalno kretanje puške je bilo dosta jako, isto se lijepo vidi po grupi. Uglavnom sam se koncentriral da ne napinjem mišić desnog ramena i da što bolje odradim okidanje. Nažalost pobjegle su mi 3 devetke.

serija 97

Total 588

Final thought
Početak savršen, no nisam uspio privesti match kraju kako sam trebao, malo mi je koncentracija popustila, a i bolest je uzela svoje.... Uglavnom imam još dosta mjesta za poboljšanje, ali treba prvo postići onu staru fizičku spremnost.


Toliko za danas, a za slijedeći put nadam se da ću imati malo iznenađenje naughty Samo moram naći način kako prikazati ono što želim bez da morate instalirati dodatan software.
Do tada wave
- 00:00 - Komentari (0) - Isprintaj - #

srijeda, 17.11.2010.

Četrdesetčetvrti tjedan

Datum (16.11.2010.)

40. trening, 11. trening zračnim pištoljem.

DisciplinaSer. Z. PuškaZ. PištoljMK puškaVK puškaUkupno
Broj treninga19118240


Prošli tjedan sam pauzirao da se malo oporavim od bolovanja i ostalih obaveza i sad nastavljam pun elana. Pauza i prateća nostalgija je rezultirala depresijom koju sam mogao izliječiti samo narudžbom zračnog pištolja preko interneta. Moja bebica dolazi za cca. mjesec dana cerek

IZH 46M

Dotle ću se još malo družiti sa Feinwerkbau 65.
Već pri punjenju prvog metka sam osjetio da metak nekako teže ulazi u cijev. Okidač je isto bio tvrđi. Dok sam pauzirao zamijenili su pištolj jer je prethodni imao problema s kompresijom i na ovaj stavili ciljnike i dršku s prethodnog. Popravak kompresije je bio jasno vidljiv jer su umjesto velikih nepravilnih rupa koje su ostavljale sporije dijabole, sada ostajali lijepi mali krugovi.
No 20 hitaca za probu se smjestilo na lijevoj polovici mete pa sam za prvu seriju korigirao 2 klika udesno. Vjerojatno premalo, ali odnekud se mora početi wink
Meta 1

Pokušao sam ovaj put malo više obratiti pažnju na pripremu, okidanje i tonus mišića prije okidanja. Primijetio sam da ne obraćam pažnju na zadržavanje stava nakon okidanja, nego spuštam vrlo brzo. Pogotovo ako je hitac bio loš.

Tvrđi okidač mi je malo zasmetao jer sam se naviknuo na puno lakši. Grupa je manja nego proba (uz par flyera) i vidno pomaknuta ulijevo. Potrebno je pomaknuti ciljnike još u desno.
Predviđ.PogodakKomentar - No. 541761
18679prije ove serije sam korigirao za 2 klika u desno
2 76
3 48
4 7SW
5 99
6 79držao sam pištolj u koso i pokušavao sam dodatno kompenzirati pomicanjem ruke u lijevo
7 89
8 99tresla mi se ruka pri ciljanju i hvatao sam centar
98SE91
10 79

Meta 2
74 / 100 = 74%

Prije druge serije napravio sam korekciju od 4 klika udesno i izgleda da je to bilo zasada dovoljno. „Grupa“ je centrirana, iako to ne bih nazvao grupom. Hitci se rasuli oko centra i okidač sam krivio za nekoliko promašaja.
Predviđ.PogodakKomentar - No. 541762
173812prije ove serije korigirao sam 4 klika udesno. Okinuo sam kad mi je ruka "pala" na desnu stranu
2 91fokusirao sam metu, a ne prednji ciljnik
3812810
4 79fokusirao sam metu, a ne prednji ciljnik
5 87
6 49trebao sam spustiti, a forsirao sam okidanje
7 94prejako sam povukao okidač
8 6SEprerano sam okinuo
9 9SW
107SE7SE

Meta 3
75 / 100 = 75%

Poslije ove serije sam pitao trenera mogu li malo podesiti okidač na lakše okidanje. Prije samog podešavanja trener je isprobao koliko je okidač „težak“ i tu je pištolj otkazao poslušnost.
Jedino što je preostalo je da uzmem drugi pištolj. Opet Feinwerkbau 65, ali ovaj je imao „anatomsku“ dršku. Dakle onakvu kakva se vidi na slikama FWB 65. Problem je što mi je onaj donji graničnik na dršci bio previsoko postavljen i smetao mi je kad sam primio pištolj, ali nisam htio mijenjati i podešavati jer sam pretpostavio da je bio podešen za nečiju ruku. Okidač je bio nešto lakši iako ne lagan kao na pištolju s kojim sam navikao pucati. Zbog drugačije drške pištolj mi se učinio lakši nego oni prije. Naravno, nije bio lakši nego zbog drugačije drške težina je bila drugačije raspoređena i učinilo mi se da je puno lakše ciljati.
Prvi hitac je pogodio samo podnožje mete. Moram priznati da sam bio iznenađen. Malo sam podignuo točku ciljanja i htio dobiti neku manju grupu nešto više. Nakon četvrtog hitca sam korigirao ciljnik za puni krug i slijedeća dva hitca su bile dvije devetke u 6 sati. thumbup Iznenadilo me kako se prvih 5 hitaca poredalo u vertikali centra. Nakon toga sam počeo šarati lijevo i desno. tuzan
Predviđ.PogodakKomentar - No. 541763 - uzeo drugi pištolj s "anatomskom" drškom
1 16
2 46
3 56nakon ovog hitca korigirao ciljnik za puni krug prema gore
4 96
5 96
6 374
7 6SE
87SE65
9 58predugo ciljao
10 5SW

Meta 4
57 / 100 = 57%

Prije zadnje serije korigirao sam još malo prema gore i čini mi se da sam otprilike dobio odgovarajuću visinu. Primijetio sam da dosta često previše spustim ruku pri ciljanju i onda naknadno podižem ruku da bih s ciljnicima dobio odgovarajuću visinu.
Zadnja serija je bila oko centra, ali previše rasuta. Šteta.
Predviđ.PogodakKomentar - No. 541764
1 58prije ove serije sam korigirao za 4 klika prema gore
2 10NW
3 66
4 99
58383
69SW912
7 610iznenadilo me okidanje pri dizanju pištolja
89SE96
98SE8SE
10 7NE

Meta 5

Danas sam pokupio i svoj streljački kaput i streljački remen, pa sad razmišljam kako nastaviti. Da li mjesec dana ponovo trenirati pušku da se priviknem na kaput i malo prisjetim kako se barata Anschützom, te pričekam da stigne IZH ili da još pokušavam korigirati pištolje dok ne stigne moj. Ah, slatki problemi smijeh

Obzirom da je ovo moj blog, mogu staviti i malo reklame.
Dakle naručio sam prije nekog vremena streljački kaput tvrtke Hammerli u TomTomSportu. O kvaliteti kaputa će moći više reći oni koji se razumiju u opremu. Ja ću samo spomenuti da mi se čini da je 603 kn vrlo povoljna cijena.
Danas sam otišao po opremu s kolegom i upoznali smo simpatičnog i susretljivog g. Lazića koji je strpljivo odgovarao na naša pitanja.
Štoviše imao sam priliku osjetiti u ruci pištolj Walther LP300XT. Nevjerojatan osjećaj. Lagan, a imam osjećaj kao da je produžetak moje ruke kad ciljam. cerek Model sa "5D" drškom me se nije toliko dojmio. ona obloga koja se može podešavati mi je bila previše tako da mi je "siromašniji" model bolje legao.
Također sam ispalio i hitac iz puškice Walther LG30 (ne LG300). Sintetika i aluminij, ali kako lijepo leži u stavu, kako je gušt ciljati, a tek okidač… cerek
- 22:07 - Komentari (2) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 08.11.2010.

Četrdesetdrugi tjedan – 2. James Bond Kup

Datum (07.11.2010.)

2. James Bond Kup

Na današnji dan su se poklopila dva natjecanja na koja sam možda mogao ići. 1. Kolo 1.B lige HSS i 2. James Bond Kup. James Bond Kup mi je bio interesantniji jer se pucaju dvije discipline, ali 1. Kolo 1. B lige mi djeluje ipak kao „ozbiljnije“ natjecanje, tako da sam inicijalno odlučio ići pucati ligu. No kad se pokazalo da je rezultat koji trenutno postižem zračnim pištoljem smiješan (tješim se da će se popraviti jer sam sad počeo korigirati ciljnike) odluka je ipak pala (ne mogu reći da je bila donesena teška srca) na James Bond Kup.
Obzirom da je na isti dan na Vrapčaku pucanje 1. A i 1. B lige, očekivao sam da će i konkurencija na James Bond kupu biti slabija. No ispalo je da su si ljudi dali truda i nakon otpucane lige ipak došli na Oboj potrošiti još malo streljiva.
Pa krenimo s dojmovima.
Prva sam pucao disciplinu „MK pištolj serijski Drulov cal 5.56 mm LR“ u R50 metu na udaljenosti od 25 metara.
Natjecatelji imaju prvo 3 minute probe za vrijeme koje mogu ciljati u metu, ali bez punjenja i bez okidanja na prazno. Nakon toga slijedi 5 minuta za 5 probnih metaka. Po završetku probe oružje se odlaže i suci odlaze pročitati pogotke i zakrpati mete. Nakon toga slijedi 10 minuta za 20 meč hitaca. Tempo je brz, ali na Drulov kupu sam već pucao takvim tempom pa sam znao otprilike koliko mogu vremena utrošiti na sve radnje koje prethode i slijede samom pucanju.
Pucao sam iz Drulova koji ima naljepnicu s oznakom 4 (tj. mislim da je bio taj broj jer sam kasnije primijetio da su strijelci mijenjali pištolje koji su bili na njihovim mjestima vjerojatno zato da bi pucali s pištoljem s kojim su trenirali, tako da se kasnije na mom mjestu našao broj 5, a nisam siguran da sam s njim pucao na početku).
Naime to pišem iz razloga jer je ovaj Drulov imao PUNO lakše podešeno okidanje nego onaj s kojim sam pucao prije dva tjedna. Prvi hitac me stvarno iznenadio. Čim sam lagano pritisnuo okidač (i stvarno mislim lagano), okinuo je. Druga prednost ovog Drulova je ta što je bio puno više „centriran“. Nosio je malo u lijevo tako da nisam morao ciljati desno kraj crnog kruga da bih pucao po centru kao prošli put. Točka ciljanja mi je bila malo niža pa sam morao ciljnike poravnati s donjim dijelom crnog kruga i onda malo podignuti.
Proba sama po sebi nije bila loša. Prva četvorka je djelomično bila zbog neočekivano laganog okidača a ostatkom zbog nepoznavanja gdje ciljati. Nakon toga stvari su krenule na bolje i 10 na kraju me razveselilo.
PogodakKomentar - Drulov broj 4 (ili 5 ?)
145
28SW
3912
4911
5109


Meč serija je rezultirala s 4 desetke, 8 devetki, 3 osmice, 3 sedmice i 2 dvojke koje su me malo naljutile. Sve u svemu solidnih 169 krugova ili 84,5 %.
Rezultat sam po sebi je bolji od rezultata s Drulov Kupa za samo 8 krugova. No Izgled mete onda i sada mi se čini kao nebo i zemlja. Sada mi tih 169 bodova izgleda puno uže i puno bliže granici većeg rezultata nego što mi se 161 bod činio prošli put.
Ne znam još kako sam pozicioniran u ukupnom rasporedu s ovim rezultatom, ali osobno sam zadovoljan otpucanim i smatram da ima smisla se malo potruditi oko Drulova i trenirati. Za vrijeme pucanja cijelo vrijeme sam imao osjećaj da s nešto treninga i privikavanja sve može ići u 10 i 9. Toliko mi je pištolj bio ugodan za pucati.

Nakon Drulova bilo je vrijeme za disciplinu „MK puška serijska cal 5.56 mm LR“. Nisam držao tu pušku par mjeseci i već sam bio zaboravio s kojom puškom sam vježbao. Odabrao sam jednu Zastavu M56 od ponuđenih puškica misleći da je to ta, ali za vrijeme probe, da li zbog puške ili zbog streljiva s kojim nisam nikad pucao puška uopće nije bila u centru.
Streljivo kojim sam pucao je Fiocchi 22 L.R. MAXAC. Meni je bilo jako ugodno streljivo za pucati. Već sam zaboravio kako je to izgledalo s ostalim vrstama prije par mjeseci, ali uopće nisam imao dojam da ima jak trzaj.
Vratimo se na pripremu i pucanje. Remnik za pušku vjerojatno nisam dobro podesio i ostavio sam ga prelabavog, ali nije mi se dalo puno petljati s tim i gubiti vrijeme ionako vrlo ograničeno vrijeme na petljanje oko remnika kad ni ne znam dovoljno dobro što treba napraviti u 3 minute da bi sve bilo u redu. Puška je ležala udobno u ruci i to mi je bilo dovoljno.
Vremenska pravila su bila SLIČNA prethodnoj disciplini. Natjecatelji imaju prvo 3 minute probe za vrijeme koje mogu ciljati u metu, ali bez punjenja i bez okidanja na prazno. Nakon toga slijedi 15 minuta za 5 probnih metaka i 20 meč metaka (bez prekida). Probni meci se pucaju u probnu metu, a meč meci se pucaju po 10 komada u jednu metu. Natjecatelji sami pomiču mete što je objašnjeno svima na samom početku. Priprema za natjecanje je od samih sudaca obavljena besprijekorno, ali iz nekog razloga bilo je ljudi koji nisu slušali ili razumjeli. Na Drulovu je netko opalio metak za vrijeme prve 3 minute za probu ciljanja, a kasnije na pušci je netko krivo razumio pa je mislio da poslije probe od 5 komada slijedi neka stanka… Treba upamtiti da iako možda znate sva pravila i propozicije, svejedno treba pažljivo slušati suca na natjecanju!
Za vrijeme 3 probne minute sam pronašao stav koji mi odgovara i postavio durbin na odgovarajuće mjesto blizu glave tako da se ne moram sav izvinuti i pomaknuti iz položaja kad provjeravam hitce. Kasnije sam zamijetio da mnogi ljudi nisu to napravili tako, pa da su se svaki put pomaknuli iz zauzetog položaja da bi provjerili metu.
Probnih 5 hitaca je bila blaga katastrofa. Prvi hitac sam pogodio „nulu“. Mala korekcija točke ciljanja i slijedeće je pala devetka cerek Mislio sam da sam napravio posao kako valja, ali slijedeća tri hitca su me razuvjerila i zabrinula (devetka je bila nekakva greška).
PogodakKomentar - CZ M56
105
295
32SE
446
516


Srećom relativno brzo sam shvatio da moram ciljati otprilike u sredinu mete i rezultati su se popravili. Sve je do samog kraja išlo nekako OK, i nemam si što prigovoriti obzirom da nisam vježbao i puška mi nije „upucana“. Ni prije dok sam vježbao nisam imao ovako lijep rezultat. Problem je nastao na 4. metku pred kraj kad sam okinuo 7 (a sve prije lijepe osmice i devetke, a bogme i dva cenera). Malo me naljutila ta sedmica i odlučim ja još ovih par metaka do kraja izvući kako treba. Devetka je lijepo sjela i onda Šestica !!!! OK, zeznuo sam. Trebao sam to bolje, mislim si, ali nema veze, još jedan metak idem odraditi kako se spada i gotova stvar. Možda sam malo žurio kad sam okinuo tu šesticu, ali nije to kraj svijeta. Lijepo se namjestim, naciljam, polako okinem, provjerim i … ništa… nono Rupa se crni u podnožju mete. 0 u 6 ??? Ne mogu vjerovati kako i zašto… Uglavnom sa ova zadnja dva metka sam izgubio 10 krugova (ako računam prosječnu osmicu). Pa čak i samo zadnji metak da je legao u 8 bilo bi puno bolje…
PogodakKomentar - CZ M56
19
26
38
48
57
69
78
88
98
1010
119
128
138
148
1510
169
177
189
196
200


Obzirom da sam dnevnik vodio kroz durbin (i da suci ipak puno bolje od mene boduju hitac), potkrale su mi se negdje greške pa sam u prvih 10 hitaca napravio 82 kruga a u drugih 10 hitaca 73 kruga. Ja sam si u prvoj seriji dao jedan bod manje, a u drugom krugu jedan više. Uglavnom suma je ostala ista. smijeh

MK puška ukupno 155 krugova ili 78 % (a trebalo je biti bolje !!!).
Sveukupno sam postignuo 324 krugova ili 81 % pa me baš zanima da li dva prosječna rezultata daju prosječan rezultat ili ipak malo bolji.
Kad izađe bilten onda ću malo usporediti rezultate i vidjeti koliko sam bio blizu ili daleko prvom ili zadnjem mjestu. Ukupno gledajući bio sam zadovoljan sa svim osim sa zadnja dva metka. Vjerojatno si ovog zadnjeg neću tako skoro oprostiti, tim više što nemam pojma zašto je završio u 0.
Do slijedećeg puta…
- 12:53 - Komentari (0) - Isprintaj - #

subota, 06.11.2010.

Četrdesetdrugi tjedan

Datum (02.11.2010.)

39. trening, 10. trening zračnim pištoljem.

DisciplinaSer. Z. PuškaZ. PištoljMK puškaVK puškaUkupno
Broj treninga19108239


Danas sam namjeravao ispraviti loš rezultat zadnja dva treninga, no umjesto popravljanja rezultata, barem sam uočio neke nedostatke cijelog procesa. No o tome na kraju.
Osim toga današnji rezultati bi se trebali bodovati kao test za mjesto u ekipi (ne umišljam da sam iole blizu takvom mjestu, ali eto forme radi) pa bih trebao otpucati probni meč.
Zato danas nema zagrijavanja i prazne mete, nego 10 hitaca u probnu metu.
Sveukupan rezultat je loš. 4 hitca u bijelom, a smatram da bih trebao biti u stanju uz dobru pripremu i dovoljnu koncentraciju sve ih smjestiti u crno. Da li imam previsoko mišljenje o svojim mogućnostima? Sumnjam, mislim da sam trenutno u lošem razdoblju i da ču se uskoro pokrenuti i popraviti rezultat.
Ako zanemarimo dvije greške za koje je odgovorna moja vlastita glupost (5. i 10. hitac), ostali su horizontalno vrlo lijepo centrirani. Da ih skupimo po vertikali ispale bi 3 desetke, 3 devetke i 2 osmice. Dakle ima potencijala. No problem je što nisu vertikalno dobro pozicionirani pa ni rezultat nije dobar.
Predviđ.PogodakKomentar - proba
1 96
2 812
37NE7NE
47NW8NW
5 49okinuo sam dok sam okretao lakat da se potpuno "otvori"
6 66
7812711
8 66
97NE71
10 1NWpokušavao sam popraviti sliku prije okidanja

Meta 1
63 / 100 = 63 %

U drugoj seriji sam imao i više grešaka, ali su bile manje izražene. Ovdje čak mogu posumnjati da se pojavljuje nekakva grupa iznad centra. Korekciju sam mislio napraviti tek za slijedeću grupu.
Predviđ.PogodakKomentar - No. 541328
1 8NW
2 312previsoko ciljao
3 711
4 611slučajno sam okinuo prerano
5 912
6 8NW
7 41fokusirao sam metu i hvatao centar
8 712fokusirao sam metu i hvatao centar
9 72
10 63

Meta 2
65 / 100 = 65 %

U trećoj seriji sam pokušavao korigirati ciljnik i spustiti „grupu“. Problem je što ne znam za koliko bi jedan klik vijka za podešavanje trebao pomaknuti grupu na meti (treba izračunati…). Pa sam prije početka pucanja napravio korekciju za jedan klik prema dolje. Naivno od mene jer ako razmislim, jedan klik na natjecateljskom pištolju bi trebao biti relativno mali pomak na meti.
Druga stvar koja me buni na Feinwerkbau pištolju su oznake za korekciju. Ako je grupa visoko (hoch) onda treba okretati vijak za korekciju prema H, a ako je grupa nisko (tief) onda treba okretati vijak za korekciju prema T. Naravno da još uvijek vrijedi pravilo desne ruke (palac u smjeru željenog pomaka grupe, prsti pokazuju u kojem smjeru trebamo vrtiti vijak). Nakon par hitaca mi se učinilo da je grupa još više pa sam napravio korekciju od dva klika u suprotnom smjeru (prema gore) zubo. Uglavnom pogotke sam nekako grupirao, a slijedeću seriju sam mislio još spustiti prema centru.
Predviđ.PogodakKomentar - No. 541329
1 412Korekcija 1 klik dolje (H) prije hitca
2 61
3 612
4 512Korekcija 2 klika gore (T) - mislio sam da radim korekciju gore
5 51
6 83
7 41
8 71
9 812
10 86Nisko sam ciljao

Meta 3
61 / 100 = 61 %

U ovoj seriji sam mislio napokon korigirati koliko toliko grupu na centar pa sam prije početka napravio 4 klika korekcije prema dolje.
Na žalost opet je trebalo slobodno streljačko mjesto pa sam morao završiti trening prije završetka korekcije. Ispucao sam samo dva hitca da vidim da li sam na dobrom putu. Dvije osmice izgledaju kao da se približavam.
Predviđ.PogodakKomentar - No. 541330
1 81Korekcija 4 klika dolje (H)
2 811

Meta 4
16 / 20 = 80 %

Nažalost nisam uspio „upucati“ ciljnike, niti otpucati probni meč. Umjesto probnog meča svoje sadašnje stanje procjenjujem na osnovu prethodna dva treninga na nekakvih 63% što je u prijevodu oko 380 krugova od 600. Jako loše. Pozitivna stvar je da opet polako počinjem raditi „grupe“ i sad ih trebam dovesti korekcijom u centar pa će se rezultat popraviti.

Primijetio sam na zadnjih par treninga da bez obzira što se ponekad sjetim, uglavnom u ciklusu pucanja ne odradim sve elemente koje bih trebao i da se moram više koncentrirati na pripremne dijelove procesa, a manje na sam rezultat jer mi to kvari cijelu sliku i bez toga, uzalud treniranje. Tako da sad ponovo uzimam literaturu u ruke, podcrtati važne dijelove, napraviti šalabahter i svaki put proći cijelu priču ispočetka.
- 00:25 - Komentari (0) - Isprintaj - #

petak, 05.11.2010.

Četrdesetprvi tjedan

Datum (26.10.2010.)

38. trening, 9. trening zračnim pištoljem.

DisciplinaSer. Z. PuškaZ. PištoljMK puškaVK puškaUkupno
Broj treninga1998238


Današnji trening je bio jako kratak pa će i blog biti također kratak.
Prvih dvadeset hitaca za zagrijavanje u praznu metu se lijepo raspršilo po njoj. Sreća moja da su svi završili u meti, neki su bili opasno blizu ruba. Nešto ne štima u cijeloj priči i morati ću uskoro otkriti o čemu se radi.
Meta 1

Prva serija je sveukupno razočaravajuće. Bilo je tu obećavajućih hitaca, ali i takvih promašaja da…
Predviđ.PogodakKomentar
18787
2 612
3012012pri okidanju povukao prema gore
4 412
5 89
68899
7 912
8 811
97473
10 411

Meta 2
63 %

Taman sam započeo drugu seriju, koja nije bila jako loša, ali trebalo je osloboditi jedno streljačko mjesto pa sam morao završiti i tu je bio kraj današnjeg treninga.
Predviđ.PogodakKomentar
1 87
271079
38475
4 812

Meta 3
30 / 40 = 75 %
Na ovom treningu nisam uspio popraviti lošu izvedbu od prošlog puta iako sam htio više pripaziti na pripremu i ostale važne detalje.

No kako bi u današnjem blogu ipak imali nešto korisno za pročitati, donosim vam opis treninga strijelca koji je ipak mnogo bolji od mene i koji zna kako se to treba raditi.
Zahvaljujem g. Nenadu Nemecu što je odvojio vremena i opisao jedan svoj trening (standardna zračna puška) ekskluzivno za ovaj mali blog smijeh


Evo danas (23.09.2010.) sam imal treći trening nakog ljetne stanke.
Ukratko, 80 diabola (20 proba, 60 match)
proba serije 98 98
match 95, 97, 98, 99, 99, 98 total 586

proba 1-10 (98) - dosta dobro, kretnje puške prilikom nišanjenja malo jače. Razlog - nisam se na suho zagrija. Mala korekcija stava u nazad i nakon korekcije stava kretnja puške postaje fluidna. Dvije devetke, 2. i 4. diabola. Obje zbog laganog forsiranja okidanja.

proba 11-20 (98) - Puška se znatno smiruje, filing je super. 12. i 13. diablola 9-ke. Razlog je predugo nišanjenje i umjesto spuštanja i kratkog odmora forsiram okidanje. Ostatak gotovo savršeno.

match 1-10 (95) – 1., 3., 6., 7. i 10. devetke, greške kod okidanja. Lovil sam 10-ku i naravno isforsiral okidanje što je rezultiralo serijom od 95 (blaga katastorfa).

match 11-20 (97) - Malo sam se posložil u glavi nakon prve serije. Više sam se skoncentriral na okidanje i krenulo je bolje. 13. i 15. diabloa 9-ke zbog malo predugog nišanjenja. 20-ta diabola 9.9, ili ti ga noćna mora svakog strelca, pogodak je cca 0.15mm od 10-ke, greška minimalna na okidanju, ali ošlo u 9.

match 21-30 (98) - Ušao u dobar ritam, puška super stoji, okidanje nije loše, ali mi malo zbog stanke fali onaj savršeni kontakt. 23. i 27. diabola 9-ke, razlog lošiji kontakt prsta na okidaču i to je rezultiralo 9-kama.

match 31-40 (99) - Sve super. 34. diabola 9-ka razlog, kontakt na okidaču, ostalo dosta dobro, iako sam imal dvije slabije 10-ke zbog lošeg kontakta.

match 41-50 (99) - Najbolja serija do sada. Puška najmirnija, kontakt sad već puno puno bolji. Jedna mala greška, iskreno nisam je ni primjeti i opet 9.9 - 46. diabola

match 51-70 (98) – 52. diabola opet 9.9, minimalna greškica kod okidanja. Lagani odskok lijevo gore, 54. diabola malo preslabi kontakt na okidaču i lagano lovljenje 10-ke i klasični pogodak u desno. Ostatak sam se fino skuliral i završio sa strogim centrima 10.6, 10,6, 10,8 10,8 i 10,5

Rezime: rezultat 586 nije loš, iako ima mjesta za dosta poboljšanja. Još par treniga i moral bi povratiti onaj pravi filing za okidanje, pa bi trebale nestati i ove veće greške kod okidanja.


Sius Ascor

Eto čovjek se muči s detaljima za koje ja još ni ne znam (kontakt prsta na okidaču…). Što drugo reći nego bravo i samo naprijed i zamoliti da još ponekad podijeli koju kap znanja s nama.
- 11:37 - Komentari (0) - Isprintaj - #

četvrtak, 04.11.2010.

Četrdeseti tjedan – 9. Drulov Kup

Datum (24.10.2010.)

9. Drulov Kup

Baš mi je drago da sam napokon došao u priliku isprobati Drulov. Dok sam se upoznavao s MK puškom zanimalo me je kakav je osjećaj pucati Drulovom i eto, pružila mi se prilika.
Došao sam 15-ak minuta prije službenog početka i bilo je prisutno relativno malo ljudi. Izgleda da se na ovakva natjecanja dolazi malo kasnije i prijavljuje se kako tko stigne. Dakle nema strogog pravila da su prijave do određenog vremena i poslije ništa. To je sasvim OK da se popularizira sport i disciplina iako je jasno da takav princip ne može funkcionirati na službenim natjecanjima.
Gada se 20 hitaca za meč u jednu metu u vremenu od 10 minuta, a prije meča jedna probna serija do 5 hitaca u vremenu od 5 minuta. Natjecanje se gađa na udaljenosti od 25 m u metu za precizno gađanje R50. Pucalo se samo sa serijskim MK pištoljem DRULOV cal.5,56 mm LR

Bio sam u drugoj (ili trećoj ?) grupi i imao sam vremena vidjeti kako ide proces pucanja. Prije samog pucanja sam se obratio sudcu da prvi put pucam Drulovom i da mi trebaju upute pa mi je jedan od sudaca susretljivo objasnio sve što je potrebno da uspješno i sigurno otpucam meč. Nisam bio jedini natjecatelj koji je prvi put pucao Drulovom, bilo je još ljudi koji su tražili upute i oba suca su im bila na raspolaganju.
Eto ukratko i uputa:

1. Pištolj cijelo vrijeme treba biti usmjeren prema meti.
2. Pištolj se primi u desnu ruku, a lijevom rukom se otvara zatvarač tako da ga se okreće u smjeru suprotnom od smjera kazaljke na satu. Metak se stavlja na predviđeno mjesto i onda se dlanom pritiska zatvarač prema naprijed i vrti u smjeru kazaljke na satu kako bi se zaglavio.
3. Ciljamo i polako povlačimo okidač tako da nas pucanj iznenadi.
4. Po okidanju odmah se otvara zatvarač (i vadi čahura) kako bi sudac znao da je pištolj siguran.
5. Ako čahura ne izađe van, potrebno ju je izgurati van pomoću šipke.
6. Ako metak ne opali nakon okidanja, pokušati ponovo otvoriti i zatvoriti zatvarač te ponovo okinuti. Ako pri ponovnom okidanju metak zataji, treba zvati sudca.

Za vrijeme pucanja sudac koji mi je pokazivao baratanje s Drulovom je nadzirao kako pucam i pratim objašnjene korake. Trebalo mi je jednom ponoviti da nakon okidanja moram odmah otvoriti zatvarač, a ne gledati kroz durbin gdje je pogodak završio, ali to je bilo sve od dodatnih uputa.
Obzirom da je bilo dozvoljeno, pucao sam dvoručno. Za vrijeme probe zaključio sam da mi pogodci završavaju gore i lijevo od centra pa sam sukladno tome pokušavao korigirati točku ciljanja.
PogodakKomentar - proba
189
277
3812
479
5109

40 / 50 = 80%

Obzirom na vremensko ograničenje od 10 minuta za 20 metaka nije bilo vremena na bacanje, pa sam odlučio ne voditi streljački dnevnik. Tim više što u jednu metu ide 20 metaka pa bi pri kraju bio problem odrediti koji pogodak je najnoviji. U zadnjih 3 minute ostalo mi je točno 6 metaka pa sam malo požurio.
Zgodan „trik“ koji sam vidio na licu mjesta je da se metci rasporede (polegnu) po stolu (ne klize po podlozi) i pri punjenju nema petljanja s kutijicom vađenjem metaka, već se jednostavno uzme sa stolića (ili klupice, kako god to želimo nazvati).
Bodove sam popisao nakon pucanja kad je bilo vremena, a ne kontinuirano kako sam pucao hitce pa su zato poredani od najvišeg prema najnižem.
PogodakKomentar
110
210
310
49
59
69
79
89
98
108
118
128
138
147
157
167
177
186
196
206

161 / 200 = 80,5%

Iako nisam bi nezadovoljan postignutim, htio sam iskoristiti priliku i ponoviti nastup, no zbog nedostatka vremena nisam mogao. Baš me zanima da li bi u ponovljenom pucanju postignuo bolje rezultate.
Za prvi put sam zadovoljan s postignutim rezultatom. 22 mjesto od 52 natjecatelja. party
Ovdje se nalazi i bilten natjecanja.
- 23:15 - Komentari (0) - Isprintaj - #

srijeda, 03.11.2010.

Četrdeseti tjedan

Datum (19.10.2010.)

37. trening, 8. trening zračnim pištoljem.

DisciplinaSer. Z. PuškaZ. PištoljMK puškaVK puškaUkupno
Broj treninga1988237


Na današnji trening sam došao nervozan i primijetio sam utjecaj raspoloženja u rezultatima.
Počinjem s praznom metom. Dvadeset hitaca za zagrijavanje. Izrešetana meta koja možda pokazuje točnost, ali uz minimum preciznosti rolleyes
Prvih deset hitaca je imalo tendenciju pogađati desno od centra mete, ali drugih deset je izbalansiralo rasipanje na obje strane podjednako tuzan
Meta 1

Prva serija je… iznenađujuća. Naime, iznenadio me uzorak koji sam napravio. Nekakav X. Valjda je to bio znak da se trebam pokupiti doma. No kako sam tvrdoglav ostao sam do kraja i potvrdio da bi bilo bolje da sam doma odspavao. Pola serije je bilo u bijelom. namcor
Predviđ.PogodakKomentar - No. 541235
1 62
2 54
3 4NW
4 7NW
5 2SE
6 96Promjenio sam stav, okrenuo sam se više frontalno
7 76
8 74
9 4NEnisam fokusirao prednji ciljnik pri okidanju
10 912


Meta 2
60 %

Druga serija samo nastavlja loš rezultat iz prethodne. Opet je pola metaka u bijelom.
Predviđ.PogodakKomentar - No. 541236
1 93
2 711predugo ciljao, ruka mi je pala i onda sam je išao dizati i okidati, umjesto da sam odložio pištolj i krenuo ispočetka
3 8NE
4 34okidao sam "kontinuirano", a ruka mi se previše ljuljala
5 86
68NE8NE
7 10SE
87SE15???
97646
10 6NE


Meta 3
64 %

Treća serija je rezultirala malo smanjenim rasipanjem i pogodcima jasno pomaknutim u desno. Nažalost opet je pola metaka u bijelom. Ovdje mi je jedan hitac bio sumnjiv, ali nekako više vjerujem da je otišao u 8 nego da sam promašio cijelu metu.

Predviđ.PogodakKomentar - No. 541237
1 4SEpredugo ciljao
2 4SE???
3 4SE
4 54
5 83
6 82
7 54
8 72
9812812(iako rupa sječe 9, pogodak je ipak u 8
10 82da li je 8 u 2 ???


Meta 4
61 %

Zadnja serija je bila u skladu s prethodnim. Razbacana s pola dijabola u crnom, a pola u bijelom.

Predviđ.PogodakKomentar - No. 541238
1 26Prije ove serije korekcija 8 klikova u lijevo
2 77
3 75
4 75
5 911
6 311malo sam podignuo ruku da hitac ne bude prenisko
7 312
8 2SEnjihala mi se ruka
9 86
10 812


Meta 5
56%

Trenutno me ne muči zbroj bodova, nego činjenica da ne mogu napraviti nikakvu grupu i da imam previše grešaka. Pripisati ću dio nervozi, ali ipak smatram da bi mi većina hitaca trebala završiti u crnom, a tek tu i tamo poneki hitac bi mogao zalutati u bijelo (tek jedan po seriji). Situacija je daleko od takve pa trebam što prije ukloniti što više grešaka koje ubacujem zbog nedostatka koncentracije.
- 23:06 - Komentari (2) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>