Run

Da sam korumpiran

nedjelja, 06.09.2009. u 22:45

Kako nisam išao na ekonomski i na prometni nisam imao prilike vidjeti kako uopće funkcionira kupovina ispita.
Koja je strategija, kako ide cjenkanje. Jel netko možda dignuo kredit da kupi neki teži ispit, postoji li popust ako se kupi par ispita u komadu kod nekog profesora? Postoji neki black market cjenik ispita? Na primjer jedan ispit u prvom semsetru kupiš i jedan u drugom, a dobiš onaj u trećem gratis. Gledajući Dnevnik i suđenje korumpiranim ekonomistima skužio sam da je očito dovoljan telefonski poziv i staro dobro umjeće cjenkanja.

Sjećam se kako sam ja dolazio na ispit.
Par puta smo ja i profesor bili onako jedan na jedan, dakle za korupciju je bio stvoren idealan početni preduvjet. Nije bilo USKOKovih buba niti skrivenih kamera. Ja pišem po papiru tamo neke formule i izvode, a on čita novine. Prošlo je pol sata, on u sebi nešto mumlja da bi na kraju došo i rekao. Ovo nije dovoljno. Pa logično da nije dovoljno kad sam izašao na blef, bez išta učenja. Pismeni sam sasvim slučajno prošo. Prva godina se ionako pada na ovom faksu po defaultu- pričalo se.

Da sam se našao u sličnoj situaciji na recimo ekonomskom, vjerojatno bi me nakon toga profesor pogledao, namignuo ili dao onaj manevar lijevom obrvom te zaustio: "Nije dovoljno, ali se možemo dogovoriti. Ljudi smo." I da imam love i da je cijena povoljna, (tražio bih naravno od profesora neku akcijsku cijenu), sigurno bih razmislio. Jer na stranu moralnost, ali ja imam para ko blata, na mjestu mozga isprepletene paukove mreže, a s tim kapacitetom nemrem ni ekonomiju završit-budimo realni. (Svaka sličnost sa stvarnim osobama je slučajna!!)
Zašto ne malo pripomoć profesoru; pa ima malu plaću, a benzin je skup, a faks se ionako mora završiti i biti VSS jer ta tri slova osiguravaju natprosječnu plaću- veli tata.

I tako bi prema onom poučku "Jednom korumpiran -uvijek korumpiran" tako nastavio kroz studij i život. I onda nakon godina takve prakse se ljudi čude da u HEPovima, INAma, železnicama u kožnim foteljama sjede, igraju pasijans i potpisuju kumske ugovore ljudi koji ne znaju složit Excel tablicu ili boldat slova u Wordu.

Da se brojni ekonomisti ne nađu piknutim, uzeo sam ekonomski kao friški primjer iz prakse, ali naravno ne samo na fakultetima, korupcije ima od pekarne do poduzeća koje slovi kao poznata firma. No ruku na srce, kako ne biti korumpiran ako te tome uče na fakutetu i onda te tjeraju da zadni dan držeći diplomu tome prisežeš.

"Poštivat ću fakultet i korisiti u životu ona znanja koja sam na njemu stekao i to isključivo za dobrobit i napredak Republike Hrvatske" u zboru viknuše svi odreda, stisnuvši čvrsto svoje diplome i bacivši plave kapice u zrak.