Run

NYC(1): Subway & Yellow cab

srijeda, 16.05.2007. u 17:04

Svoj prvi post o NYC-u zapocinjem javnim prijevozom. Tri su velika njujorska aerodroma. JFK, Newark i La Guardia. Ja sam sletio na ovaj potonji koji je namjenjen iskljucivo regionalnim, dok su ostala dva i medjunarodni aerodromi. Naravno niti jedan od njih nije na Manhattanu pa prvo sto ce vam zatrebati je poznati njujorski Yellow cab iliti Taxi. Tako sam i ja pokusao uskociti u prvi slobodni (a ispred dolaznog terminala ih je gomila) i rekao Manhattan. Vjerojatno zato sto je taman poceo rush hour (od 8-9 ak idete u grad, oko 5 ak idete iz grada) Kinez se malo premisljao, no ipak je u konacnici rekao hop in, ja mu dao adresu i here we go. Adrese se navode kao krizanja ulica i avenija. U mom slucaju "55th and 7th" i to im je naravno puno lakse nego neki tamo hotel XY 1290. Od La Guardije do grada platit cete najmanje dolara jer je aerodrom najblizi, a to je u mom slucaju iznosilo 35 zelembaca. Za ova dva ostala dodajte jos poprilici 10 na tu cifru.

Inace primjetit cete da njujorcani u gradu mahnito zaustavljaju taksije nasred ceste (bas kao u filmovima) ako treba masuci bjesomucno rukama. Pokusajte i vi, vrlo je vjerojatno da ce od gomile zutih autiju jedan biti slobodan i pokupiti vas. I nemojte se nadati da vozaci taksija znaju previse engleskog jer vecina su ih mahom kinezi, hispanjolci ili tko zna ot kuda...

NYC Subway iliti podzemna zeljeznica meni je bio puno drazi vid javnog prijevoza. Jeftinija je, puno je brza od taksija, mreza linija nije komplicirana, a stanice se nalaze gotovo na svakom uglu. (cetiri slike na cetiri razlicite lokacije u gradu.) Turisti obicno na automatu (bilo kesom bilo karticom) kupe MetroCard 1-day fun pass(za 7$) ili 7-day neogranicene voznje (za 28 $ cini mi se) ovisno koliko ostajete, a pojedinacna voznja dodje 2 $. (Moj 1-day fun pass sa dodatnom opremom vidite na slici ispod)

Metrocard i dodatna oprema

Iako kazem dosta jednostavna za snaci se, moja prva voznja ipak nije protekla glatko. Kad sam se uputio sa midtowna dole u downtown da malo razgledam WTC site, Wall street i Financial district, umjesto da sidjem tamo negdje, vlak me fino odvezo u Brooklyn. Je, ko mi je kriv kaj ne slusam kad zenska blebece na razglas. Tako mi se niz "Downtown R train -due to construction- no stop-below Canal street" poslozio u smislenu recenicu tek kada se vlak iz podzemlja popeo na na jedan od mostova, a ispod mene umjesto cvrstog tla pojavila rijecina East river. No nema frke, cim sam izasao u Brooklynu odoh u suprotnom smjeru i tam nije bilo preskakanja stanica i izasao negdje u sumi nebodera Financial districta. Kad sam se htio vratiti opet uptown linijom 1, bas su taj dan (reko mi rodjak iz Jerseya) odlucili ga malo zamjenit busom, tek tolko da meni ne bude sve glatko. ;)

sub1 sub2

Na vecim stanicama podzemne tipa Times Square/42nd street ili Penn station/34th street uvijek je zanimljivo i vlak ce se napuniti sa dosta ljudi. Evo malo atmosfere sa jedne od tih stanica gore desno u Run Video boxu iako i u samom vlaku cesto ne nedostaje atmosfere (u jednom je trenu usla neka pjevecica i pocela pjevati operu u jednom od vagona). Inace kazu da kroz mrezu NYC podzemne dnevno prodje oko 5 miljuna ljudi sa tendencijom rasta. A Hrvatska ima oko 4,5 miljuna ljudi sa tendencijom pada. Pa si vi sad mislite.

sub3 Image sub4

Jedino sto se mozete zabuniti je klasicna greska u podzenoj bilo gdje, a ne samo u NYCu. Sjesti na pravi vlak, ali u krivom smjeru. Zato (kao sto vidite na fotkama) jedino na sto treba paziti je gledati jeli vlak uptown (Queens, Bronx smjer) ili downtown (Brooklyn smjer). Stanice su po brojevima i ako idete uptown tako i brojevi ulica idu (vjerovali ili ne) UP, pa ako ste kojim slucajm fulali smjer lako je izic i prabacit se u drugi smjer...E jesam se raspiso. Mogo bi ja jos, ali Boze moj to je New York i nikad dosta.
Napomena: Manje slikice jednim klikom postanu velike.