Image hosted by ImageShack.us

no pressure over capuccino...

utorak, 30.05.2006.

Dešifriranje hercegovačkog koda

I sad se sjećam svog bijesa nakon što sam pogledala film Dalibora Matanića Blagajnica hoće ići na more.nonoheadbangnamcor Film ne smatram nekim velikim filmskim ostvarenjem, nije mi se dopao, ali nisam bila ljuta (toliko da sam samom redatelju htjela poslati pismo) jer je nekih sat i pol mog života otišlo u nepovrat zbog tog filma, već zbog toga što je lik Hercegovke, već sam zaboravila kako se zove, bit će da je Jadranka, koji tumači Nina Violić prikazan na način koji me naljutio.burninmad
Prošlo je otad dosta, ni Matanić mi više nije mrska ličnost, štoviše, postao mi je simpatičan, ali lik Jadranke na karikaturalan način objedinjuje predrasude prema Hercegovcima, naširoko rasprostranjene. Ne pada mi na pamet opovrgavati ih, ne želim započeti misiju prosvjetljivanja po pitanju Hercegovaca, mene čak ''vesele'' te predrasude, reagiram na njih kao na neki sitni trač koji čujete o sebi, a znate da dolazi od nekoga do čijeg vam mišljenja apsolutno nije stalo, zabavlja vas. Nekad sam izbjegavala reći u Zagrebu ili negdje na moru ''bona'', a sad mi se sviđaju reakcije koje hercegovački naglasak može izazvati. Ok, ne okreću svi glave kad ga čuju, ali ima primitivaca kojima smeta. A iritirati meni nesimpatične ljude mi je gušt. Naravno, ne smeta svima, pametni ljudima ne, ali milijun puta sam čula kako su se i profesori na fakultetu svisoka ponašali prema nekim hercegovačkim studentima, kako su se bakice u tramvaju znale uzbuniti zbog Hercegovaca ( a uostalom, tko šljivi bakice)…
E sad, što je to što me u liku Jadranke naljutilo? Činjenica da su Hercegovke prikazane kao mutave seljanke, koje se samo znaju j… sa sredovječnim debelim vlasnikom trgovine. Prenaglašen hercegovački naglasak, prekratka suknja, preglupa ženska- živim već 19. godinu u Hercegovini, a nikad neku takvu ženu nisam srela. Seljaka ima svugdje, pa tako i u velikim gradovima. Seljak ne mora biti osoba sa sela, već netko tko u sebi naprosto ima takav mentalitet.
E ok, sad ću se pokušati sjetiti nekih najpoznatijih predrasuda o Hercegovcima;)

1. Bijele čarape. Iskreno sam se nasmijala kad je Nino Raspudić u Sanjinoj emisiji (rijetka prilika da pogledam tu emisiju) rekao da je tražio prave hercegovačke čarape-bijele sa crvenom, bijelom i plavom crtom. hrvatska rofl
Slika prosječnog Hercegovca uključuje prekratke hlače, bijele čarape (možda i opanke na nogama), bez bijelih čarapa niste Hercegovac. Baš me zanima otkud uopće ova fora s bijelim čarapama, na štrikovima koji se vijore pred hercegovačkim kamenim kućama sagrađenima u doba kad ni struje ni vode nije bilo u njima, rijetko viđam bijele čarape. A ja osobno uvijek nosim različite, nenamjerno, tako da možda eventualno nekad imam jednu bijelu čarapu na nozi… Ali dvije nikadasmijeh

2. Mobiteli- ona slika prosječnog Hercegovca uključuje i mobitel, naravno. Ima onaj vic o tome kako iskopine tla u Hercegovini gdje nije nađeno ništa upućuju na to da su ovdje ljudi oduvijek imali mobitele. Što da kažem, loša sam u pričaju viceva, pa ako ste ga već negdje čuli, valjda ćete znati o čemu pričam. A svojevremeno postojala je i grupa Mobitel, eto dokaza da imamo i smisla za humor. (ali ne i za glazbu)wink

3. Mercedesi- dakle, onaj naš prosječni Hercegovac se vozi u svojim bijelim čarapama i mobitelom na uhu u svom Mercedesu. A šta da kažem, nemam riječi obrane, i moj tata vozi Mercedes. I Zabranjeno pušenje kaže- Bog vozi Mercedes, dakle, samim time utvrđena je stoljetna čvrsta veza Hercegovaca i Boga.

4. Tajkuni- kad vidite te debele guzice kako voze skupa auta, jahte, daju sinovima skupa auta prije 18.-e bez obzira koliko će ljudi zbog toga nastradati, love u mutnom, i ostalo- teško je reći da tajkuna nema. Ali, opet- isti su tajkuni poslije rata u svim dijelovima bivše Juge, dakle… Ali stvar je što ljudi misle da u Hercgovini svi imaju love, to je ipak predrasuda koju moram opovrgnuti- većina ljudi ovdje živi siromašno, a tako je uvijek i bilo. Većina, a oni što pričaju o nekom luksuzu su teška, teška manjina koja ne bi, da je imalo pravde, imala to što ima, čast iznimkama! A što se tiče ''uspješnih'' Hercegovaca, ljudi odavde su navikli na težak rad, oduvijek. Doista, ovdje je zemlja škrta i trebalo je muke iz krša izvući nešto. A radne navike su ostale…

5. Hercegovačke žene su požrtvovne i ponizne pred muškarcima. E na to se samo mogu nasmijati, kad sam i sama Hercegovka. Ta priča ne drži vodu, barem ne u sadašnje vrijeme, generacija nadolazećih hercegovačkih žena će biti opasna, vjerujte mi!

6. Hercegovci vole Thompsona- to je isto kao da je Zemlja ravna ploča, s mog stajališta. Ne vole ga ništa više ovdje, nego u Zagrebu, Splitu ili bilo gdje drugo.

7. Svi Hercegovci su kao Rojs. E pogledajmo to ovako, jedan budalast čovjek u Saboru je slučajno Hercegovac, ostali budalasti nisu iz Hercegovine…ludsmijeh

8. Zagreb je glavni grad Hercegovine, hehe, ova mi se sviđa.smijeh

Eto, pokušala sam se sjetiti nekih, a sigurna sam da ih ima još. Nije mi bio cilj ni opravdavati Hercegovce, slomiti predrasude, već samo ukazati koliko su glupe i neutemeljene. Nije bitno odakle je netko, bitno je kakav je kao osoba. A od predrasuda su gluplji samo ljudi koji ih se ne mogu /ne žele osloboditi, i koji u njih vjeruju. ludnono

A što se Hercegovine tiče, mogu vam samo poželjeti dobrodošlicu, mi volimo strane naglaske, nitko vas neće čudno gledati ako se nasred mostara zaderete Kaj? ili Ča?, nama ćete biti baš simpatični, iako to možda nije obostrano. yes

30.05.2006. u 18:02 • 3 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.



< svibanj, 2006 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Komentari da/ne?

...a pointless nostalgic-that's me...

Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
no pressure over capuccino...alanis

And you're like a 90's Jesus
And you revel in your psychosis
How dare you
And you sample concepts like hors d'euvres
And you eat their questions for dessert
Is it just me or is it hot in here
And you're like a 90's Kennedy
And you're reallyl a million years old
You can't fool me
They'll throw opinions like rocks in riots
And they'll stumble around like hypocrite
Is it just me or is it dark in here
Well you may never be or have a husband
You may never have or hold a child
You will learn to lose everything we are temporary arrangements
And you're like a 90's Noah
And they laughed at you as you packed all of your things
And they wonder why you're frustrated
And the wonder why you're angry
And is it just me or are you fed up?
And may god bless you in your travels
in your conquests and querries
Image Hosted by ImageShack.us
"Our greatest glory consists not in never falling, but in rising every time we fall." - Oliver Goldsmith
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
najsavršenija pjesma na svijetu (po mom mišljenjuyes)
u2 one
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
volim:
-maratonske kave sa svojim društvom
-sarkastičan, ironičan, otrovan , ciničan i morbidan humor istih
-upoznavati nove ljude
-Malog princa
-stare VW bube
-knjige
-crno bijelu fotografiju
-čokoladu (razmišljam da je stavim na prvo mjesto)
-gardaland:)
-upaliti radio dok se vozim u autu i potrefiti na meni baš najdražu pjesmu
-pisma, ali prava pisma, ručno napisana:)
-nove mailove u inboxu (rockoholic_babe@yahoo.com)
-izlaske
-spremanje za izlazak, uživam čak i u vječnoj nedoumici što da obučem
-shopping (iako mi poslije treba mešto za smirenje)
-smijati se, i onaj mazohistički osjećaj kad vas stomak boli od smijeha:)
-probuditi se i skužiti da je tek petnaest do šest i da mogu još odspavati
-ostati ušuškana u toplom krevetu u hladno jesensko jutro dok vani pada kiša...
-vozati se besciljno u autu
-pričati satima na telefon
-britanski naglasak
-Prijatelji idu u kategoriju ''obožavam''
-Joeya tribbianija ( pogrešno napisano, ha?or not:) Al ne bi ni on to bolje...:))
Image Hosted by ImageShack.us
moje blogersko štivo, totalno random poredak :)

bolan:) wannabe intelektualac ;)
ultravioleta:)
pegy:)
mtina:)
pametna plava mala:)
mostarac gugo:)
aarsla :)
balkan boy :)
catcher u inozemstvu:)
flower girl:)
lampa:)
opijena morem:)
cookie:)
cat:)
nn:)
child in time:)
aibreann:)
pinkeye:)
lena:)
filozblogija se vratila:)
argitula:)
pia:)
les yeux :)
mala chi :)
zephyrrhymes:)



Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
JA
-14.7.1987. sam uljepšala ovaj svijet :)
-zelene oči
-duga smeđa kosa
-ponekad nervozna
-iako ja mislim da sam smirena:)
-skeptična, cinična, sarkastična, ironična, neurotična, i još -na...
-nosim fiksni aparatić, koji uskoro skidam:)-skinula:D
-i gotovo uvijek različite čarape (nenamjerno)-kad su čarape u pitanju daltonist sam
-slabije čujem kad imam naočale, hm
-fascinira me pomisao da postoji paralelni svijet
-želim soundtrack za svoj život (otkad imam sony mp3 svaki dan ima soundtrack i smisao:))
Image Hosted by ImageShack.us

ovih dana čitam:
nick hornby- about a boy
haruki murakami- my sputnik sweetheart
herman hesse- damian
vladimir vinja- gramatika španjolskog jezika:)

njih slušam:
Ramones
U2
RHCP
Robbie Williams
Alanis Morissette
Đorđe Balašević
Coldplay
Franz Ferdinand
Janis Joplin
the strokes
arctic monkeys
cat power


Free Image Hosting at www.ImageShack.us
njih čitam
Milan Kundera - Nepodnošljiva lakoća postojanja
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Rujana Jeger-Darkroom
Milan Kundera- Smiješne ljubavi, Nepodnošljiva lakoća postojanja
Alexandre Dumas- Dama s kamelijama
Nick Hornby-Sve zbog jednog dječaka
Dostojevski-Zločin i kazna
Miljenko Jergović-Sarajevski Marlboro
Audrey Niffenegger- Žena vremenskog putnika
J.K. Rowling- Harry Potter (oni koji su čitali razumjet će me:))


Free Image Hosting at www.ImageShack.us
najdraže knjige
Biblija-zato što me čini jačom osobom...
Mali princ- zato što želim zauvijek ostati dijete i vidjeti bitno, očima nevidljivo (mrzim što su mi isklišeizirali Malog princa)
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
a ovi filmovi mi nikad neće dosaditi:
-Život je lijep
-Love Actually
-About a Boy
-Kosa
-Amelie
-Sam u kući 1,2:)
-Little Miss Sunshine

Linkovi

muškarci mog života:)

Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us

moj mail:
rockoholic_babe@yahoo.com

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Printer Cartridge