utorak, 15.03.2022.

Kratki pregled pogledanog XII: Texas Chainsaw Massacre (2022), Scream (2022), X (2022), Choose or Die (2022)

texas

Texas Chainsaw Massacre (2022)

2222

Sve u svemu: 1,5 / 5 headbang
Više o filmu: Imdb.com
Video

Nakon gotovo 50 godina skrivanja, Leatherface se vraća kako bi terorizirao grupu mladih koji slučajno poremete njegov izolirani svijet u udaljenom teksaškom gradu...
Gle čuda li čuda, novi Teksaški masakr, pa tko bi to očekivao? Trebalo je punih pet godina da dobijemo novu (a)verziju dobro poznatog horor lika i dobro poznate franšize, a kako je Netflix uspio uplesti svoje prste u produkciju samog filma, odmah je dobio i na velikoj popularnosti i dobroj medijskoj praćenosti. Netko je pomislio da bi bilo dobro dati redatelju Davidu Blue Garciji da mu ovo bude prvijenac i da se s kultnom franšizom dodatno krene zajebavati i od nje raditi kuršlus. Da se samo malo podsjetimo kronologije ove franšize: prva četiri idu redovno, zatim dobivamo dobar remake jedinice, onda dobivamo prequel originala, zatim slijedi 3D, što je druga verzija nastavka na original, onda dobivamo prequel svih prequela 2017. godine i sada sve to poništavamo osim originala i nastavljamo direktno na njega, 50 godina poslije. Moram reći da prilično ne razumijem timeline jer bi ovdje Leatherface trebao imati oko 75 godina, a lik trči s tom motornom pilom k'o sumanut i melje i kolje jače nego ikad prije. Kill count je ovdje stvarno masovan, a sve počinje tako što se filmska ekipa odluči snimati film u zabiti u Teksasu i tako razbiju privatnost Leatherfacea. Sve to uspije nekako čuti i njegova odbjegla žrtva iz originala koja će se suočiti s njime (Halloween 2018., anybody?). Ovo je film koji je toliko jeftino sniman, što se tiče montaže, lokacija, većina toga je odrađena na filmskom setu i toliko je puno gorea, a tako je malo pameti...blesavi likovi, blesava radnja, a reakcije kada netko umre od drugih likova su neprocjenjive. Iskreno se čudim kada netko da zeleno svjetlo ovakvim filmovima, pogotovo kad je riječ o velikim produkcijskim kućama i streaming platformama. Vrijedno spomena je svakako Leatherface kao i u gotovo svakom nastavku, a moram spomenuti ultra bizarnu koljačinu koja je bila u busu u obliku krvavog partyja, gdje Leatherfacea žrtve u nastajanju snimaju live mobitelima...ma e. Već sam nekoliko puta napisao da Texas Chainsaw serijal pratim zato što sam pogledao sve dosad, pa eto, jedva čekam što će nam novoga donijeti i koliko će se puta još Tobe Hooper okrenuti u grobu.


Scream (2022)

MV5-BYj-Ex-YTcw-Ym-Yt-MWY2-Zi00-MGJl-LTk3-Yj-Ut-ZTU1-Zjg4-MDc0-Y2-Fj-Xk-Ey-Xk-Fqc-Gde-QXVy-ODE5-Nz-E3-OTE-V1-FMjpg-UX1000

Sve u svemu: 3,5 / 5 party
Više o filmu: Imdb.com
Video

25 godina nakon što je niz brutalnih ubojstava šokirao gradić Woodsboro u Kaliforniji, novi ubojica navlači masku Ghostfacea i počinje ciljati grupu tinejdžera kako bi otkrio rane iz smrtonosne prošlosti tog mjesta...
Radio Silence redatelji (Tyler Gillet i Matt Bettinelli-Olpin) iza sebe imaju V/H/S film, Southbound i Ready or Not. Uhvatiti se u koštac s ovim kultnim serijalom nije baš bezazlena stvar, pogotovo kada u njemu imate vrlo dobre i većinski solidne nastavke. Scream 4 sam sebi zamjeram što mi nikako nije sjeo, velikoj većini ljudi jest, ali jednostavno mi nije bio dobar moderni prikaz Scream serijala putem društvenih mreža i mobilnih uređaja. Sada smo dobili peti dio koji je direktan nastavak na četvorku, dobro nam poznata ekipa ponavlja svoje uloge, 25 godina poslije prvih Woodsboro ubojstava, što je svakako obećavalo da će se ozbiljno pristupiti i ovom novom materijalu. Moram reći kako se odmah od početka vidi znatno poštivanje ostavštine Wesa Cravena, budući da je ovo njegov prvi film kojeg nije sam režirao. Odličan hommage dao mu se na početku, a tijekom trajanja filma opet možemo gledati na radnju kao na "meta whodunnit" horor, s opet čestom refleksijom na Stab serijal, koji kao da u stopu prati događaje iz woodsborovske stvarnosti. To mjesto je stvarno kao Midsommer, malo, a puno svakojakih lunatika i manijaka. Odmah u glavu - Scream 5 bih stavio na treće mjesto prema uspješnosti i kvaliteti. Bolji od trojke i četvorke, slabiji od prva dva. Jako je zabavan, kvalitetno snimljen i prepun dobrog glumačkog kadra. Naravno da Scream ne bi bio Scream da tu nema blesavih postupaka i scena kao i inače, primjerice - Ghostface se javlja na telefon i razgovara, a u istoj je prostoriji kao i buduća žrtva koja ga uopće ne čuje, nitko ubojicu ne vidi usred dana, on dok se kreće po bolnici odjednom je cijeli kat ispražnjen itd. itd. To su čari slashera na koje teško možemo ostati imuni i treba ih prihvatiti takvima kakve jesu. Twistovi pri sredini i kraju filma su fora, dobro su osmišljeni i adekvatno se svojim obratima naslanjaju na moćne dijelove koje je imao original iz 1996. godine. Nema se što reći, očekivao sam manje, dobio sam dosta više. Nije ovo neko vrlo jako horor djelo, ali u manjku ovakvih, kvalitetnih hororaca, Scream 5 došao je kao pravo osvježenje. Spremaju se i nastavci, tako da idemo korak po korak.


X (2022)

X-2022-movie-review

Sve u svemu: 3,5 / 5 party
Više o filmu: Imdb.com
Video

Godine 1979. grupa mladih filmaša krenula je snimati film za odrasle u ruralnom Teksasu, ali kada ih njihovi stariji domaćini uhvate na djelu, glumci se zateknu u neočekivanoj borbi za život...
Dosta mi je toga oko ovog filma nejasno - nejasno mi je kako nisam uopće popratio da uskoro izlazi neki Ti Westov novi film, a osim toga, film je misterija sam po sebi. Ok, nije misterija kao što su nedavni uratci Jamesa Wana ili Julie Ducournau, ali više to govorim iz perspektive gledatelja koji ovakav film od redatelja takvog stila nije očekivao. Produkcija filma je A24 (što zapravo i ima smisla nakon što ga odgledate), a radnja se događa koncem sedamdesetih i upravo tako izgleda i snimljeni i namontirani materijal: kao da gledamo slasher s početka 80-ih koji odiše takvom atmosferom i koloritetom. Ovo je stvarno toliko dobro pogođena atmosfera i toliko dobro snimljena da mi je samo taj segment toliko interesantan i primjetan, da mi je čak radnja na neki način pala u drugi plan. A što bi, po vama, mogla biti radnja slasher filma krajem sedamdesetih u nekoj zabiti? Upravo tako. Dakle, brutalna atmosfera i vizualni identitet filma obilježava ovaj ne baš brzi film, gdje se nekakva akcija počinje događati tek nakon sat vremena. Ipak, ne mogu reći da je dosadan ili predvidljiv, baš suprotno. Zato smo posljednjih 40-ak minuta dobili itekakvu dinamiku i krađu pažnje koja se uspjela razdijeliti na više frontova, što je zapravo zanimljiv scenaristički pokušaj i igranje s pričom. Gluma je dobra, likovi su većinski iritantni i blesavi upravo kakvi i trebaju biti, a ubojstva koja slijede jesu onakva na kakva smo navikli, ali sve oko njih zapravo nije nešto što smo imali prilike često viđati. Ne mogu vam reći puno oko toga jer ni sam nisam siguran što sam u nekim trenutcima primijetio i što mi se sve vrzmalo glavom što se zapravo tu događa i je li sve onako kako se čini, a paralelno me iznenadila informacija da se prequel ovog filma, naziva "Pearl", snimao istovremeno kad i ovaj film i za kojeg neće trebati dugo da izađe. Neke će gledatelje živcirati upravo ovakvi filmovi, ali mene nije uspio naživcirati niti mi stvoriti iritaciju, kao ni Malignant niti svi ti moderni filmovi koji nastoje pružiti nekakav drugačiji ugao u horor industriji, makar još uvijek ne znam je li riječ o nekakvom obratu radnje ili smo zapravo dobili prost, jednostavan slasher film na tragu nekih davnih filmova. U svakom slučaju obratite pažnju.


Choose or Die (2022)

chooseordie

Sve u svemu: 2,5 / 5 zijev
Više o filmu: Imdb.com
Video

Nakon što je pokrenula raritetnu, zaboravljenu survival horror igru iz 80-ih, mlada programerka oslobađa skrivenu kletvu koja razdire stvarnost, prisiljavajući je da donese zastrašujuće odluke i suoči se sa smrtonosnim posljedicama...
Naletim tu i tamo na film koji ima takvu premisu i takve karakteristike da biste mogli brzo dobiti hunch kako ćemo dobiti slabašan, banalan ili jeftin uradak. Rijetko kada se uistinu nakon toliko odgledanih naslova prevarim, a takav je slučaj bio i ovdje. Redatelju Tobyju Meakinsu ovo je prvi ozbiljan projekt, ovaj projekt koji kao da je jedna užasno dugačka Black Mirror epizoda, ovaj projekt koji kao da je reboot hororca Stay Alive iz 2006. godine, ovaj projekt koji je još jedno bedasto, suvišno horor djelo koje uključuje Roberta Englunda čisto da se može uključiti horor ikonu. Ovdje vidimo i sve poznatijeg i priznatijeg Asu Butterfielda kao i Iolu Evans u glavnim ulogama. Moderna tema koja uključuje staru igricu iz osamdesetih uvlači nas u "meta-svjetove" i vidimo tu dosta krvavih trenutaka i zapleta priče, a film kao da cijelo vrijeme izmišlja u koracima što će se dalje događati. Cijelo sam vrijeme bio dojma da se film radio kronološki i da su nakon, primjerice, 25. minute kretali osmišljavati što će se dalje događati nakon pola sata filma itd. Ne vidim smisao skoro ni u čemu, sve je nešto odrađeno bezveze, zbrzano (srećom), ali na negativan način. Doduše, film od totalnog zaborava spašavaju dvije stvari, a to su pamtljive scene kada se "igraju igre" i kada dobivamo maštovite i kreativne scene ubojstava i različitih aspekata video-igrica pretočenih u stvarnost, te dobri efekti koji pokazuju da film nipošto nije low-budget ostvarenje. Kad smo već kod Englunda, ima jedno poglavlje igre koja podsjeća na jednu od Freddyjevih noćnih mora, što je, ajd, ok hommage. E i da, hommage Garyju Numanu je možda i najbolji dio filma. Makar te reference na diiiiiivno razdoblje i romantiziranje osamdesetih blablabla već polako ide na živce. Choose or Die film treba imati opciju potpunog nestanka zbog svoje irelevantnosti, tipku "Choose to Die".

11:18 | Komentari (0) | Isprintaj | #

utorak, 18.01.2022.

Kratki pregled pogledanog XI: Antlers (2021), Slaxx (2020), Tigers Are Not Afraid (2017), Titane (2021)

MV5-BY2-Uz-ODAy-Njkt-N2-Mw-Yy00-M2-Rk-LThi-OTEt-Mj-U1-MTgx-Y2-Ez-M2-Yy-Xk-Ey-Xk-Fqc-Gde-QXVy-ODk5-MD

Sretna vam 2022. godina! Ušli smo tako službeno u 15. godinu postojanja ovog bloga, a nekakav je plan da do kraja godine dođemo do brojke od 650 komentiranih filmova.

Antlers (2021)

MV5-BY2-Uz-ODAy-Njkt-N2-Mw-Yy00-M2-Rk-LThi-OTEt-Mj-U1-MTgx-Y2-Ez-M2-Yy-Xk-Ey-Xk-Fqc-Gde-QXVy-ODk5-MDA0-MDU-V1-FMjpg-UX1000

Sve u svemu: 3 / 5 zijev
Više o filmu: Imdb.com
Video

U izoliranom gradu u Oregonu, učiteljica i njezin brat šerif upleteni su u jezivu priču s njezinim zagonetnim učenikom, čije mračne tajne dovode do susreta s drevnim stvorenjem...
Baziran na kratkoj priči "The Quiet Boy" Nicka Antosce, Antlers je djelo redatelja Scotta Coopera (Hostiles, Black Mass), koji je predstavljen kao supernatural horor film s ne baš pretjerano puno otkrivenih stvari u svojim najavama. Popraćen sasvim solidnom marketinškom promocijom, odgađan sa svojom premijerom po nekoliko puta zbog pandemije, konačno je ugledao svjetlo dama, ili mrak noći, koncem 2021. godine. Priča ima sasvim dobru ideju i premisu, vizualna rješenja i efekte. Konstantno je mračan, a prema najavama sam imao dojam kao da bismo mogli gledati nekakav "folklorniji", okultniji film u maniri "The Witch", međutim prevariše me - Antlers je film o disfunkcionalnoj obitelji, drevnom prokletstvu i strašno sporom odvijanju radnje. Prvih pola sata ne događa se gotovo ništa, ništa pretjerano interesantno, onda počinjemo hvatati detaljnije konce priče i uviđamo uznemirujuću familiju i polagano kreću ubojstva. Mali glumac Jeremy T. Thomas je odlično odglumio ponekad iritantnog dječaka koji se brine o svojima i koji predstavlja možda i najveću misteriju u filmu, ali niti on niti ostali glumci po meni nisu uspjeli izvući film iz svoje turobnosti koja nažalost ostaje samo to - turobnost i sporost. Sve do zadnjih pola sata filma to zapravo i nije nekakav horor, zadnjih pola sata događa se malo veća akcija i razrješenja nastalih događaja, a zbog načina na koji se raspleo cijeli film, dođe mi da mu u konačnici dam pola ocjene manje. No nastojat ću ne cjepidlačiti, filmu ću dati malo više od prosječnog rezultata zbog stvarno kvalitetno snimljenog materijala, efekata, dobre glume i tehničkih aspekata. Ono što mu je ogromna boljka je to što svoju odličnu ideju nije uspio dobro razraditi i prenijeti. Previše neopravdane tmurnosti, premalo horora, previše nečeg a ustvari ničeg. Možda čak i top 3 razočarenja godine s obzirom na iščekivanost.


Slaxx (2020)

MV5-BYWIx-ODQx-ZDkt-Zjlm-Yy00-MDAx-LTg2-Mm-Mt-Zj-Ew-OTQ0-Y2-My-ODlm-Xk-Ey-Xk-Fqc-Gde-QXVy-Mj-E5-MTcy-MA-V1

Sve u svemu: ? / 5
Više o filmu: Imdb.com
Video

Kad opsjednuti PAR TRAPERICA počne ubijati osoblje trendi dućana s odjećom, na jednoj novoj prodavačici ostaje da se uhvati u koštac s njima i spasi ostale...
And now for something completely different...eto nam jedne kanadske horor komedije (tko bi rekao da je komedija?) o jeans hlačama koje napadaju. Mislim da je za potrebe ovog osvrta ovo sasvim dovoljno. Zabavan film koji taman traje toliko koliko treba, krvav...a pošto je s indijskih polja pamuk s kojim su hlače napravljene...kako ih spriječiti? Otkrijte sami.


Tigers Are Not Afraid (2017)

MV5-BMTMy-N2-Q5-ODYt-MWI3-OC00-Nj-Bj-LWIy-YTIt-NGE5-NGJi-Yz-I4-Nj-Nj-Xk-Ey-Xk-Fqc-Gde-QXVy-NDc3-Mz-M3-MQ-V1

Sve u svemu: 3 / 5 zijev
Više o filmu: Imdb.com
Video

Mračna bajka o bandi od petero djece koja pokušava preživjeti užasno nasilje kartela i duhova koje svakodnevno stvara rat protiv droge...
Ovaj meksički krimi-fantasy horor film već mi je neko vrijeme na listi čekanja. Pročitao sam dosta o filmu i poruci koju on prenosi. Upravo to i ovaj film jest - film simbolizma, prenošenja poruke i jauka potlačenih, nevinih i nastradalih rukama droge i oružja. Magični realizam koji se pretače kroz cijeli film stvara nam lošu atmosferu, ali ne u kvalitativnom smislu, već u smislu zapitkivanja na kakvoj mi to planeti živimo, nevažno jesu li ta sranja prekooceanska ili se odvijaju u našem susjedstvu. Jaka metaforičnost zapravo je okosnica cijelog filma, okrutan film koji je samo plod okrutne realnosti, stoga ovdje imamo poveću količinu drame koja se manifestira kroz užase narko ratova i sudbine kvartovske djece koja ostaju bez roditelja. U svem tom prenošenju značajne i ozbiljne poruke dojma sam da se malo pogubio onaj fiktivni, horor dio. Sve pohvale za dokumentaristički pristup filmu kroz iznošenje relevantnih zbivanja, ali taj fantasy element duhova i nadnaravnosti ovdje je malo podbacio, ili se na njemu nije dovoljno radilo. Kako je film prolazio, tako sam se nadao nekom jezivijem ishodu (iako što ima jezivije od stvarnosti), ali ovdje govorim u kontekstu "obećavanja" radnje - ako se krenulo s nekim prezentiranjem nadnaravnog, onda se trebalo više i preciznije time baviti kako naracija filma prolazi. Tigers Are Not Afraid iliti Vuelven nije film za svakoga, riječ je o dramatičnom, realističnom filmu prepunom loših dječjih snova.

Titane (2021)

titane

Sve u svemu: 3 / 5 zijev
Više o filmu: Imdb.com
Video

Nakon niza neobjašnjivih zločina, otac se ponovno spaja sa sinom koji je nestao na 10 godina...
Ne mogu vam više prenijeti od ovoga što sam napisao kao opis radnje filma, budući da je zapravo jako teško definirati što je ovaj film. Redateljica je Julia Ducournau, iza koje je dosad film Raw, a kojeg još nisam gledao. Prema filmu Raw mogao sam pretpostaviti da ovo što će me dočekati u Titane neće biti pretjerano suvislo ili nešto što bi se moglo opisati kao your every-day horror movie. Titane me privukao iz više razloga, ali jako me zanimala činjenica da je film višestruko nagrađivan, između ostalog i redateljica filma kao pobjednica Cannesa 2021. godine, nominiran je bio i za BAFTA-u...ovaj francuski surealni body horor je toliko uvrnut i čudan da nekoliko dana iza pogledanog još uvijek nisam bio siguran što sam gledao i kakvo mišljenje imam o njemu. Dosta se toga odvija u prvih pola sata, uključujući i ubojstva, kao i seks s automobilom (kako classy), nešto po čemu ću definitivno pamtiti ovo djelo. Ne zna se tko tu koga više kako radnja prolazi, no taj aspekt filma možda i nije toliko bitan - kao i Tigers Are Not Afraid, koji je zapravo vrlo konkretan u prenošenju svoje poruke i poentiranja na neke sociološke probleme, tako i ovaj film na ultra-sjeban način pokušava predočiti izazove i disfunkcionalnosti međuljudskih odnosa, bilo da je riječ o obiteljskim, prijateljskim ili ljubavnim odnosima. Svakako je bitno za spomenuti kako film ima brutalan soundtrack i odličnu šminku te prostetiku. Što se same priče i atmosfere tiče, priznajem da nisam pretjerani ljubitelj filmova ala Gaspar Noe, u nemalo situacija me znaju nasekirati i nemam neke sklonosti prema metaforičnim i surealnim body hororcima. Film u više navrata ode u nekom 14. smjeru, toliko vas izvrne da vam čak na kraju postane i malo humorističan. Razumijem poantu filma i jasno mi je što se htjelo reći (gotovo sve), ali subjektivno govoreći nije mi jasan pristup kojim se htjelo do toga doći. Umjetnički i tehnički gledano riječ je o stvarno visoko kvalitetnom filmu, ali još sam si jednom potvrdio kako ovo nije moj cup of tea. Preporučam da bacite oko i sami zaključite kako ćete gledati na ovaj čudan film.

20:23 | Komentari (0) | Isprintaj | #

ponedjeljak, 01.11.2021.

Kratki pregled pogledanog X: Paranormal Activity: Next of Kin (2021), The Night House (2020), Old (2021), Last Night in Soho (2021)

pa2-21

Paranormal Activity: Next of Kin (2021)

pa2-21

Sve u svemu: 2,5 / 5 zijev
Više o filmu: Imdb.com
Video

Margot je djevojka koju je majka napustila kao bebu i koja putuje u osamljenu zajednicu Amiša s ekipom da snime dokumentarni film, tražeći odgovore o svojoj majci i široj obitelji...
Čovjek se zbilja ponada u životu da neće više doživljavati loše stvari koje se ponavljaju. Čitam nedavno svoju recenziju tada posljednjeg Paranormal Activity filma: Ghost Dimension iz 2015. godine i gdje sam nakon odgledanog sam sebi napisao: ovo je posljednji PA film kojega gledam, bio on zadnji ili ne. Međutim, tada je serijal i stao. Naravno, naivac kao što sam ja pomislio je da će to biti kraj for good, međutim šest godina kasnije, odnosno pet (pandemija je usporila proces), dolazi nam novi PA, naslovljen Next of Kin. Redatelj William Eubank i scenarist Christoper Landon (zaslužan i za off-spin dio The Marked Ones), napravili su film o djevojci koja je u potrazi za biološkom obitelji, a koji je spojio religijski kult, ruralnu sredinu i found footage stil snimanja. Mnogo toga može poći po zlu, mnogo toga može biti kvalitetno napravljeno - kreativnog potencijala bilo je mnogo. Nakon što pronađu naizgled amišku obitelj, koja živi bez moderne tehnologije i živi od poljoprivrede i stočarstva i budu ugodno primljeni, započinju neobični događaji i klupko misterije počinje se odmotavati. Na početku protagonisti mogu raditi što hoće, snimati gdje žele, kuća bude nekad puna, nekad prazna ljudima, a kada stvari krenu nizbrdo, tako se i manevarski prostor za bijeg počinje rapidno smanjivati. FF stil snimanja ovdje nije iskorišten loše, ali je u dosta situacija neopravdan i bezveze upotrijebljen, kao da su kreatori filma zaboravili da ne može osoba u ponekim trenutcima držati kameru, a kamoli da ima razloga išta snimati. Ima dobrih, sadržajnih scare scena, koje se duže razvijaju, koje su brze i efektivne, ima tu klišejastih trenutaka, glupih odluka junaka, slow motion poteza kamerom....kada bih sve morao sumirati, mogu reći da se PA: Next of Kin odmiče od dosadašnjih filmova, pamtit ću ga zbog dobre i uznemirujuće atmosfere na snježnom imanju s hrpom čudaka i po dinamičnih zadnjih 40-ak minuta. Ima jako blesav kraj, ali barem ću mu priznati da je uvelike bolji od šestog dijela, svoga prethodnika. Kako to očito biva, svoju ću riječ o negledanju više tog serijala vjerojatno opet pregaziti pa je neću ovoga puta ni izgovarati, jer ovaj je dio ipak pokazao da ne mora svaki 7.8.9. nastavak biti potpuno negledljivo smeće.


The Night House (2020)

nighthose

Sve u svemu: 4 / 5 party
Više o filmu: Imdb.com
Video

Udovica Beth počinje otkrivati uznemirujuće tajne svog nedavno preminulog muža...
David Bruckner redatelj je čijim se filmovima počinjem sve više radovati kako budu najavljivani. Iza njega stoje intrigantni i dobri naslovi poput "The Ritual", "Southbound", prvi "V/H/S"...u svakom tom filmu pridodaje u naizgled bazičnoj i već viđenoj radnji dašak originalnosti i dosad neviđenih spletova radnje. Rebecca Hall glumi mladu udovicu koja je na neočekivan način izgubila muža koji se upucao u glavu. Odmah ću reći kako je Rebeca Hall odradila maestralan posao i da bespogovorno zaslužuje titulu nositeljice cijelog filma, apsolutno je u svakoj sceni krala pažnju i kvalitetno prenosila emocije, od jeze i straha do smijeha, ljutnje i suza. Film nam ne objašnjava mnogo nego nam postupno pojašnjava specifičnosti priče koje smo mogli ranije doživjeti, što se čini adekvatan koncept scenarija za ovakav tip filma, a i gledatelju pruža osjećaj neizvjesnosti, tjerajući ga da nakon samostalnih zaključaka nastavi spajati puzle kako bi se dobila kompletna slika radnje. Napete scene i uznemirujući događaji dok je Beth sama u kući zapravo najviše ostaju urezani u pamćenje, nismo sigurni doživljavamo li s glavnim likom halucinacije ili ne, znamo li jednako kao i ona ili smo svi u nedoumici što se zapravo događa...to su čari koje ovaj film čine kreativnim, zanimljivim i napetim. Moram priznati da nisam očekivao da će mi zapravo Night House biti možda i najnapetiji naslov ove godine, sa savršenim igrama zvuka, svjetla i vizualnih pojava, možda je stvar osobnog dojma, ali ne sjećam se kada sam se na pojedine scene uspio nelagodno osjećati kao ovdje, možda čak još od Midsommara (nemaju nikakvih poveznica, uspoređuju se količine napetosti). Krajnje objašnjenje filma možda malo narušava cjelokupni dojam, ali kada se glavna priča uokviri, stvari na dojmljiv način budu pojašnjene i nema događaja koji ostanu visiti u zraku, što je znak da je scenaristički tim točno znao što radi. Ima tu svakojakih elemenata iz različitih horor podžanrova, od voodooa, do nadnaravnog, okultnog, ljudskog faktora...svega pomalo. Mislim da će ljubitelji horora pronaći dosta zadovoljavajućih stvari u ovom filmu, meni je osobno baš legao i stavljam ga definitivno u TOP 3 naslova 2021. godine.

Old (2021)

old2021

Sve u svemu: 2 / 5 headbang
Više o filmu: Imdb.com
Video

Obitelj na odmoru otkriva da osamljena plaža na kojoj se opuštaju nekoliko sati na neki način uzrokuje ubrzano starenje, svodeći cijeli njihov život u jedan dan...
Rad, lik i djelo M. Night Shyamalana jednostavno ili cijenite ili ne cijenite. Kroz 20 i nešto godina koliko vjerno pratim njegove naslove kako izlaze, doživljavao sam ushićenja, teška razočarenja, zabavu, intrigu, kvalitetu, filmove ispod razine...ali teško da je nešto bilo prosjek ili mlako. Čovjeku jednostavno dajte dvije rečenice radnje i on će od toga pokušati napraviti po nekakvoj svojoj viziji dugometražni film. Ponavljam, nekada to uspije, nekada ne, naročito kad su filmovi s podžanrom horora u igri. "Old" predstavlja prilično intrigantnu radnju gdje likovi u nekoliko sati naglo ostare i bore se s tim fenomenom na izoliranom otoku s kojega više ne mogu pobjeći. Daje se naslutiti kako je sve to dio nekog većeg "eksperimenta" i da je tu nešto nadnaravno u pitanju, ali nećete to moći znati sve do zadnjih pola sata filma. Biti kreativan oko samog procesa naglog starenja niti malo nije lagan zadatak i u tom se slučaju toliko lako poskliznuti na neke nepredviđene greške i propuste u scenariju, da je potrebno pratiti gomilu detalja i razvijati ih postupno sa starenjem, od djece, do sredovječnih ljudi, pa i ovih najstarijih. I u tome Shyamalan nažalost nije uspio. Ne samo u procesu starenja, već se ovdje izgubilo mnogo više toga: likovi su izgubili svoj smisao negdje usput, svi su usredotočeni uvijek u jednog, maksimalno dva lika u trenutku, previše je tu gubljenja niti kako se radnja prebrzo odvija...fino sam se nasmijao u par trenutaka, a ne vjerujem da je taj prefiks glupavosti bio nit vodilja ekipe koja je radila na filmu. Moram priznati, ima tu dvije scene koje zadrže pažnju i koje su interesantno odrađene, ali porivi likova, njihove odluke, nešto kod njih stari, nešto ne, glupost se očito s godinama povećava, sve je to s mog kuta gledanja odrađeno blago rečeno katastrofa. Nisam iskreno nešto ni očekivao više nakon što sam vidio što je bazična radnja, znao sam da se i prije Shyamalan na tako zahtjevnim radnjama znao uvući u mulj, a tako se dogodilo i ovdje. Nije bio lagan zalogaj, tako se i ispostavilo. Kakogod, ne vjerujem da će nekome ovaj film biti prosječan ili mediokritetan, vjerujem da će biti ili izvor genijalnosti ili ovaj moj ishod, "što sam ja to uopće gledao", ili bolje pitanje, "zašto"? Zato. Zbog Shyamalana. I tako će biti i u budućnosti. Želim mu u budućnosti što manje ovakvih pothvata.


Last Night in Soho (2021)

lastnightinsoho

Sve u svemu: 3,5 / 5 party
Više o filmu: Imdb.com
Video

Ambiciozna modna dizajnerica seli se iz omanjeg mjesta u London kako bi studirala modni dizajn. Unajmljuje apartman i upoznaje nove ljude. Nekim misterioznim putem uspijeva otići u šezdesete godine prošlog stoljeća gdje susreće wannabe pjevača i putem njega započinje karijeru. Ali glamur nije sve što se čini i snovi iz prošlosti počinju pucati i raspadati se u nešto mračnije...
Ovo je primjer naslova koji se dosta dugo i rano najavljuje i koji ima solidnu medijsku i marketinšku praćenost do svog izlaska. Naravno, tu su i neka all-star imena: zvijezda u usponu, odlična Anna Taylor-Joy, Thomasin McKenziem Matt Smith, a ovo je ujedno i posljednji film legendarne Diane Rigg. Redatelj Edgar Wright svakako je pompozno ime koje iza sebe ima odlične redateljske naslove poput Shaun of the Dead, Hot Fuzz i Baby Driver. Dvoumio sam se trebam li komentirati uopće ovaj film na blogu, budući da sam znao da ovo neće biti tipičan horor naslov, više u maniri nekog psihološkog trilera, što se i pokazalo prvih sat vremena, gdje nije bilo ni H od horora, ali drugih sat vremena stvari počnu ići u tom nekom uznemirujućem i jezivijem smjeru. Ovaj prilično unikatan film s odličnim soundtrackom, zanimljivim bojama, pokretima kamere, igrama svjetla, dojmljivim efektima svakako je vizualni bombončić za svakog ljubitelja kinematografije. Odličan je i setting kada se prebacimo u 60-e godine 20. stoljeća, a ne smijem zaboraviti napomenuti ni stvarno vrhunsku glumu svih navedenih i šire. Radnja kreće malo sporije, ali taj lagani tempo nimalo nije stvorio dojam zamora ili monotonije, budući da ste svjesni da vas čeka shitstorm kako minute budu prolazile. London uvijek krije nekakva sranja, a ovdje nema smisla da išta dodatno pišem osim bazične radnje koja je napisana u uvodu, sve što vas dalje čeka je zanimljivo, fun-to-watch, ponekad i napeto, sve u svemu vizualno dojmljivo. Kad krene dodatna razrada i dogodi se prvo ubojstvo, malo se priča počinje razvodnjavati, ali to nipošto ne utječe na krajnji dojam i rasplet, mali twistovi koji se događaju tijekom posljednjih pola sata dobro su tempirani i prema osobnom dojmu, kvalitetno odrađeni. Da ne duljim previše, svakako dajte priliku filmu, ima dosta unikatnih stvari koje sigurno prije niste mogli vidjeti i kod mene je dobio nategnutu četvorku, odnosno malo ispod nje, s velikim prostorom za potencijal kojega je film imao, ali ga možda nije u potpunosti iskoristio. Kakogod, bacite oko.

13:40 | Komentari (0) | Isprintaj | #

nedjelja, 03.10.2021.

Kratki pregled pogledanog IX: Candyman (2021), Malignant (2021), V/H/S/94 (2021), Halloween Kills (2021)

candyman2021



Selektirao sam nekoliko novih horora što sam pogledao tijekom listopada i odlučio ih objaviti na ovogodišnju Noć vještica. Riječ je o novim hit-naslovima s eventualnim izuzetkom V/H/S/94 po pogledu hitoidnosti, ali ovdje je riječ o nastavku/rebootu popularnog Candymana, novi, totalno opičeni uradak Jamesa Wana Malignant, četvrti dio poznatog antologijskog serijala V/H/S i pretposljednji film gdje gledamo Michaela Myersa i Jamie Lee Curtis u ulozi Laurie Strode - Halloween Kills. Pa krenimo...

Candyman (2021)

candyman2021

Sve u svemu: 3 / 5 zijev
Više o filmu: Imdb.com
Video

Nastavak popularnog hororca Candyman iz 1992. donosi radnju 27 godina poslije, gdje se sada kompleks zgrada čikaškog naselja ponovno uznemirava krvavom legendom i povratkom ubojstava nakon dozivanja i izgovaranja riječi Candyman...
Nia DaCosta redatelj je novog nastavka Candymana nakon 30-ak godina od kultnog prvijenca s Tonyjem Toddom u glavnoj ulozi iz 1992. godine. Screenplay za ovaj dio napisao je između ostalih i Jordan Peele, sve renomiraniji kreativac i producent koji je posljednjih par godina napravio dosta toga značajnog u filmskom svijetu strave i užasa. Daklem, Candyman je direktni nastavak na događaje iz prvog dijela, gdje se u potpunosti ignoriraju stvarni drugi (1995.) i treći dio (1999.), nešto slično kao što je Halloween iz 2018. napravio sa svim dotadašnjim nastavcima. Nekako sam očekivao da će Candyman, slično kao i prvijenac, samo u drugačijem političkom kontekstu, aktualizirati društvena događanja u Americi (i šire) i potaknuti gledatelje na dijaloge i prizore društvenog komentara. Sociopolitičke manire nije baš jednostavno izbjeći u žanrovskim filmovima današnjice, poglavito kada se i sama okosnica radnje na neki način bavi rasnom problematikom. Moderan pristup samoj poznatoj legendi Candymana, gdje pet puta morate reći njegovo ime u ogledalo i sama njegova povijest uvijek je puna zanimljivih konotacija na društvo u kojem živimo, a možda i društvo kakvoga sami želimo, no ovdje, u ovoj modernoj inačici, nemam dojam da sam ostao zadovoljan viđenim i načinom na koji je sve spojeno s prvijencem. Prilično je predvidljiv ako znate original, naivan je u tom omjeru da se sam od sebe izgubi u pretjeranom pojašnjavanju i stvaranju logike tamo gdje se više scenaristička situacija ne može popraviti. S druge strane, film je dojmljiv i vizualno i auditivno, dobre igre sa zvukovima, već one standardne Peelove (teško disanje iz filma "Us"), stvarno se može uživati u nekim vizualnim rješenjima i kreiranju uznemirujućih scena. Kako film ide prema kraju, tako mi se sve više i popravlja dojam bezveznosti i banalnosti u koje nas je radnja uvodila. Candyman za novu, mlađu publiku krije neka interesantna rješenja i ako ništa drugo, probuđuje mitski horor i legendu ako ne na vrlo dobar, onda barem na onaj način gdje se kreatori originala neće posramiti viđenog.

Malignant (2021)

malignant2021

Sve u svemu: 3,5 / 5 party
Više o filmu: Imdb.com
Video

Madison je paralizirana šokantnim vizijama raznih ubojstava, a njezine muke se pogoršavaju kad otkrije da su ti budni snovi zapravo zastrašujuća stvarnost...
Bolno prosječan ili krvavo briljantan - s ovakvim su zaključcima kritičari uglavnom pisali osvrte na Malignant, novi film Jamesa Wana (Saw, Insidious, Dead Silence...). Čini mi se da se Wan nakon godina uspješnica i hitoidnih filmova (ima tu i Brzih i žestokih te Aquaman) odlučio u potpunosti opustiti i napraviti nešto što je godinama bilo zaključano u ladici i čekalo taj trenutak karijere da se proba ostvariti. Wan si je u ovom filmu potpuno dao oduška i kreirao nešto što će dobar dio filma izgledati kao potpuni bezvezni supernatural horor film, ali upravo je ovaj drugi dio filma nešto što će gledatelji ocijeniti kao ludo i inovativno ili kao loše i ispod svake razine. Osim klasičnih supernatural caka pogotovo na početku filma, s tipičnim jump scareovima, Malignant se također poigrava s giallo posvetama tadašnjim talijanskim slasher uspješnicama, a imamo tu i poveznica na raznorazne hororce sedamdesetih i osamdesetih, jedan od njih je, primjerice, Basket Case. Zanimljivo film kreće, pomalo na gruesome način, a onda slijede naleti cheesy dijaloga, bespotrebnih scena i herojskih bezveznih likova, pozadinska priča sve se više pretvara u neku od epizoda X Filesa...ali kako radnja odmiče, tako priča i scenarij postaju sve neočekivaniji i luđi. Zanimljivi efekti, šminka, kutovi snimanja, akcijske scene koje nitko živ nije mogao očekivati stvorile su paradu u zadnjih pola sata filma. Koliko god bio naivan i banalan, vjerojatno i najslabiji film u iz Wanove redateljske stolice, ipak se više priklanjam mišljenju kako je ovo nešto što je barem na nekoliko mjeseci, a možda i u cijeloj 2021., razbucalo horor industriju i dalo joj neki drugačiji ugao. Kad smo kod kreativnosti i inovativnosti u horor filmu, to je ipak nešto što nam nasušno nedostaje i Malignant je barem u neku ruku ponudio nešto drugačije. Sad, bilo to jako dobro ili jako loše, na nama je da prosudimo. U svakom slučaju vas neće ostaviti ravnodušnima.


V/H/S/94 (2021)

vhs2021

Sve u svemu: 3,5 / 5 party
Više o filmu: Imdb.com
Video

Policijski S.W.A.T. tim istražuje misterioznu VHS vrpcu i otkriva sjedište zlokobnog kulta gdje se nalazi unaprijed snimljeni materijal koji otkriva ubojitu zavjeru...
Teško razočaranje uslijedilo je nakon trećeg V/H/S filma iz 2014. godine, a kojem sam se nakon vrlo dobre dvojke jako veselio. Mislio sam da će stati sa serijalom, serijalom koji je po meni sadržavao jednu od interesantnijih ideja horora današnjice - otkrivanje random misterioznih VHS kazeta koje prikazuju razne priče strave i užasa. Antologijski horor dosad je iznjedrio osrednji prvi, vrlo dobar drugi i užasan treći dio, a što se tiče ovog filma, nismo mogli očekivati što ćemo dobiti, ali smo vidjeli neka povratnička imena koja su bila zaslužna za bolju kvalitetu prethodnika - David Bruckner producent (The Ritual, Night House, Southbound...) i Timo Tjahjanto, kreator najbolje priče iz drugog dijela - Safe Haven. V/H/S/94 nudi nam dobru 90's atmosferu i načine snimanja, naravno da je tu riječ o found footage stilu snimanja, ali na dosta inovativne načine su koristili taj način snimanja, da ne bude nužno samo iz "ruke" kamermana. Glavna priča gdje S.W.A.T. tim pronalazi sjedište i kazete prilično je uznemirujuće i čudne atmosfere, a zatim kreću same četiri priče: Prva priča "Storm Drain" redateljice Chloe Okuno traje možda najkraće i sasvim dobro sjeda kao prva od četiri segmenta - dvoje novinara istražuje priču o misterioznom Rat-Manu i odlaze u kanalizaciju gdje žive beskućnici istražiti pozadinu oko nakaze...dobit će puno više nego što su tražili. Priča je zanimljiva, upečatljiva i brzo prođe, nemam apsolutno ništa protiv. Druga priča "Empty Wake" Simona Barretta odzvanja creepy atmosferom, gdje nova zaposlenica tijekom noći i oluje mora čuvati mrtvačnicu i čekati hoće li netko doći odati počast preminuloj osobi u lijesu. Zanimljivo odrađen segment koji cijelo vrijeme krije napetost i jezu, možda su neki dijelovi mogli biti pametnije razrađeni, ali i ova nekakva ghost-zombie manira sasvim dobro funkcionira. Creepy. Slijedi "The Subject" spomenutog Tjahjanta, očekivao sam ludorije od tog redatelja, ali ovo što smo dobili naprosto je odlično - manijak koji proizvodi znanstvene eksperimente i od ljudi pravi androide biva napadnut od istih zamoraca i eksperimenata i sve odlazi u masakr i krvi na galone. Kao i Safe Haven ovo je toliko dobro i zanimljivo snimljen segment, strašno zanimljive scene i radnja, inovativnost, gluma, efekti, ma sve. Teško može bolje od ovoga. Četvrta priča "Terror" Ryana Prowsa govori o paravojnoj postrojbi koja nailazi na sklonište prepuno krvožednih zvijeri - vampira. Osobno najslabiji segment, iako ima svoje kvalitete.
Kao zaključak, V/H/S/94 film je kojeg vam toplo preporučam. Vratio je serijal na tračnice, u rangu je prvog filma i puno je bolji od trećeg, a u nekim dijelovima prilično blizu drugog dijela. Ostao sam zadovoljan viđenim i radujem se potencijalnom razvoju serijala.


Halloween Kills (2021)

halloweenkills2021

Sve u svemu: 2,5 / 5 zijev
Više o filmu: Imdb.com
Video

Direktno nastavljanje radnje na Halloween iz 2018., Myers je preživio požar i nastavlja se saga njegove sestre Laurie Strode, njezine kćeri i Michaela Myersa...
Reboot iz 2018. godine čiji je John Carpenter bio producent i gdje se koristila legendardna Halloween mjuza, uz ponovno vraćanje Jamie Lee Curtis u ulozi Michaelove sestre vratio nam je vjeru u serijal, odnosno da se još i 40 godina poslije originala može na neki način doprinijeti serijalu. Odmah po uspjehu filma bili su najavljeni i drugi, Halloween Kills i posljednji - Halloween Ends, a odgodom zbog pandemije ovaj film gledamo godinu poslije, u mjesecu Noći vještica. Ovo je 12. film serijala, a gledamo dosta referenci na pravi drugi dio i 1981. godine, povratke na neke likove iz 1978. godine u njihovoj sada već starijoj dobi, Myersa u svom killing spreeju...ali, ovo je istovremeno i "epizoda" gdje cijelo vrijeme nešto gadno nedostaje. Imamo tu krvava i brutalna ubojstva, nešto brutalnija nego ono na što smo navikli, i to je sve ok, vidjeti Michaela kako sablasno hoda je uvijek odraz nostalgije i dobre atmosfere, ali nostalgija u ovom slučaju nažalost ne može nadvladati potpuni besmisao. Halloween Kills tako je nažalost jedan od slabijih filmova franšize, izbor likova je maestralno loš, u rangu Halloween Ressurection iz 2002. godine, glumci osim glavnijih likova su bezveze, radnja se konstantno bori s "ništa s ničim" i "ajmo probati još nešto nadodati", Michaela standardno vidiš u jednom dijelu grada, pa onda pobjegne 20-orici osoba, pa odjednom bude u nečijoj kući...čak ta njegova inače simpatična preskakanja budu smislenija, ovdje je naprosto posvuda, odnosno tamo gdje kamera i scenarij idu. Kraj filma je baš nakaradno odrađen, bez ikakvog "dostojanstva" prema inače napetoj i uznemirujućoj halloween atmosferi kakvu je serijal stvarao, bez ikakve pažnje prema inteligenciji gledatelja i ljubiteljima serijala. Ovdje je nabacano dosta zanimljivih referenci na prethodnike, ali teško da te neke trivije i zanimljivosti mogu izvući ovaj dio iz blata. Nadam se da će Halloween Ends biti dostojanstven kraj cjelokupne priče i da će Carpenter i ekipa ipak biti pametniji s onim što puštaju javnost. Nemojte vrijeđati gledatelje misleći da će ovo tek tako proći. Šteta.

14:57 | Komentari (0) | Isprintaj | #

ponedjeljak, 06.09.2021.

Kratki pregled pogledanog VIII: Blood Red Sky (2021), The Forever Purge (2021), Don't Breathe 2 (2021), Vicious Fun (2020)

35134314

Nova tura novih hororaca - hajmo baciti komentar...



Blood Red Sky (2021)

35134314

Sve u svemu: 3 / 5 zijev
Više o filmu: Imdb.com
Video

Majka s nepoznatom bolešću odlazi sa sinom na prekooceanski let. Kada grupa terorista napadne i otme avion usred noći, prisiljena je koristiti svoje moći stečene svojim zdravstvenim stanjem...
Netflix dobrano zna iskoristiti svoje marketinške mogućnosti pa je tako ovaj film njemačko-britanske koprodukcije u relativno kratkom vremenu uspio postati žanrovski film koji se nameće na svim mogućim platformama, a tako je brzo i stigao do kritičara i publike. Peteru Thorwathu ovo je prvi "nenjemački" film, s Peri Baumeister u glavnoj ulozi, danskim glumcem Rolandom Mřllerom, Grahamom McTavishem i Dominicom Purcellom od poznatijih lica. Kritike na ovaj ne toliko tipičan film bile su više na strani pozitivnog, ali odjekivale su i neke negativne konotacije vezano za segment filma od zapleta pa prema kraju - mogu li se s time složiti? Mogu. Prvih pola sata uvodi nas se u radnju i priču i to je stvarno napravljeno na visokoj i zavidnoj razini, od misterioznosti, do glume, dijaloga, atmosfere, sve je išlo u apsolutno zadovoljavajućem smjeru. Uslijedila je zatim problematika koja je mučila i ruski Sputnik, nakon sat vremena i kada se treba poentirati s otkrivenjem događaja - počinje se vidjeti manjak kvalitetnih ideja i adekvatne razrade. Početni slow-pacing priče pretvorio se u mediokritetni akcijski nabijanac svime i svačime u tako skučenom prostoru kao što je avion, što je prouzrokovalo puno izmišljanja, nadrealnih situacija i manjka logike i smisla. Ipak, taj mediokritet nije cijelo vrijeme vidljiv nakon što krene, već i dalje možemo nailaziti na dobre krvave scene, pojave vampira, a posebne pohvale idu odličnim maskama i šminci. Nepotrebni filleri su produžili film nepotrebno dugo, mogao je biti dosta kraći, a ponovnu veliku ulogu djece u horor filmovima i njihovu nadmoć i nepostojeći strah više ne znam koliko puta moram prokomentirati, ali to sve više u hororima postaje teška lakrdija koja izaziva ruganje i smijeh. Blood Red Sky je unatoč glupostima nakon sat vremena trajanja uspio zadržati prevagu nad kvalitetnim scenama, dojmljivoj priči i solidno razrađenim likovima. Imali smo zmije u avionu, zombije, vampire...što je sljedeće?


The Forever Purge (2021)

44444444


Sve u svemu: 3 / 5 zijev
Više o filmu: Imdb.com
Video

Sva se pravila krše jer sekta pljačkaša u mjestu blizu meksičke granice odlučuje da "annual purge" ne prestaje nakon 12 sati i umjesto toga nikada ne bi ni trebala stati...
Peti dio vrlo popularnog Purge serijala trebao bi biti posljednji film koji se dotiče sada već jako dobro poznate tematike. Ovo je ujedno dio koji se naslanja na Purge: Election Year iz 2016. godine, odnosno osam godina poslije, tako da smo sada u 2048. Socio-politička pitanja i dalje su aktivna, uglavnom američke prirode, njihovih propitkivanja i problematika stvarnih demokratskih vrijednosti i kako se zapravo demokracija tumači po željama i potrebama onih na visokim pozicijama, koji svojim djelima potiču ljude na bezakonje, nasilje, rasnu i nacionalnu netrpeljivost pa čak i na nasilna ubojstva. Peti dio većinu se vremena odvija po danu i to je temeljna razlika naspram ostalih dijelova, ako tu uključimo i radnju koja se premješta iz srca Sjeverne Amerike dolje uz meksičku granicu i ako ne zaboravimo "westernski" štih koji se filmu pridodao. Ako ste ljubitelji serijala, ni Forever Purge vam neće loše sjesti, ima tu zabavnih momenata ulicama Teksasa, trudili su se malo proširiti radnju i tako po prvi puta 12-satni Purge produžiti dok vojska i policija ne obuzdaju divljake koji nastavljaju praviti probleme i izvan zakonskog okvira. Osim solidno razrađenih likova, petica ima i zanimljive efekte i vjerojatno pravi najviše kaosa negoli bilo koji Purge do sada. Najviše mana krije se u tome što je film prepun klišeja, pogotovo na kraju, toliko da mi se cjelokupna radnja i priča uspjela srozati na niske razine. Nemam jednostavno više apetita za prožvakati manjak inspiracije i kreativnosti jednom kada se radnja mora uokviriti i kompletirati. Kako sam rekao i u recenziji prošlog dijela, Purge serijal nastavljam gledati jer me uvijek zanima što će novoga osmisliti, ali se seriji nikada neću posvetiti jer nikada nisam prešao iz razine "simpatizera" u razinu "ljubitelja" serijala.

Don't Breathe 2 (2021)

5134134163455642542

Sve u svemu: 3 / 5 zijev
Više o filmu: Imdb.com
Video

Nastavak je smješten godinama nakon početne smrtonosne invazije na kuću, gdje Norman Nordstrom živi u tišini i samoći, sve dok ga ne sustignu njegovi prošli grijesi...
Redatelj Rodo Sayagues (producent originala) donosi nam nastavak vrlo dobre i inovativne priče koja se pojavila u horor svijetu 2016. godine. Jako sam bio zadovoljan inovativnošću i načinom snimanja prvijenca, koji je postao vrlo, vrlo popularan te je u kino blagajnama utržio, nasprem budžeta od 10-ak milijuna, impozantnih 180 milijuna dolara. Drugi dio nije puno odmakao od početnog kapitala, ali je zaradio upola manje nego original. Dojma sam kako brojni fanovi ustvari nisu očekivali nastavak niti su ga priželjkivali, a tome govori činjenica da je prvijenac mogao biti savršen stand-alone film, bez ikakve potrebe da se priči nadodavaju novi likovi i elementi. No, kad je već ovdje, mora se baciti oko (u slučaju ovog filma uho). Radnja dakle seže osam godina poslije, opet vidimo odličnog Stephena Langa u glavnoj ulozi negativca, a banda manijaka napada mu opet kuću, a ovoga puta i djevojčicu koja živi s njime i koju je uzeo pod svoje skrbništvo nakon događaja iz jedinice (brzo će vas film uvući u to tko i što). Film je prilično dojmljiv iz tog razloga što se nekoliko puta kroz radnju dogode obrati oliti twistovi koji su pažljivo i korektno odrađeni, bez nekakvih prethodnih sumnji u njihovo događanje, a likovi su također solidno razrađeni, dovoljno da vas uspiju emocionalno okupirati i promijeniti vam proces simpatičnosti i antipatičnosti u nekoliko navrata. Ono što je ogromna manjkavost filma je neprestani osjećaj njegove bespotrebnosti. Apsolutno bi sve sa svijetom bilo u redu da ovaj film nikada nije izašao, neprestano se stječe dojam da je dosta sve isforsirano, pretjerano i ponekad prenaivno. Za razliku od prethodnika, ovaj se razlikuje po tome što sadrži više akcije i dinamike, promjena okruženja, brzo prolazi i nije dosadan, ali ne mogu se oteti činjenici da će zauvijek uvjerljivo biti sjena originala i da nikada neće moći biti shvaćen ozbiljno, koliko god on bio dobro režiran i solidno snimljen. Dat ću mu trojku iz poštovanja prema početnoj ideji, ali malo mi je nedostajalo da padne ispod prosjeka.

Vicious Fun (2020)

51341341

Sve u svemu: 3 / 5 zijev
Više o filmu: Imdb.com
Video

Joel, zajedljiv filmski kritičar iz 1980-ih koji radi za jeftini horor časopis, nesvjesno se zarobio u grupi podrške za serijske ubojice. Ne imajući izbora, pokušava se uklopiti ili riskirati postati sljedećom žrtvom...
Nisu ovo filmovi na koje nailazim s oduševljenjem, odnosno nikada nisam siguran hoću li im uopće dati priliku, osim ako se ne stvori za to neka posebna prigoda. S obzirom da je s frendom bilo: kakav ćemo trashy ili humorističan horor pogledat', obojici nam se nametnuo izbor Vicious Funa kao naizgled logičan naslov, radnja gdje mulac dolazi u grupu podrške serijskih ubojica rezonira kao krvav i potencijalno zabavan način za potrošiti sat i pol i možda, ali možda - dobro se nasmijati. Nismo baš dobili ovo potonje, ali moram priznati da mi nije žao što sam pogledao ovo, ponekad govance od filma, a ponekad sasvim kvalitetno ostvarenje. Ima tu i previše blesavih, besmislenih, tupavih stvari, ali korijen svega leži u zajebanciji i nevinoj lepršavosti scenarija, gdje zapravo nema ni smisla da sve ima smisla. Ekipa serijskih ubojica zanimljivo je obrađena i osmišljena, efekti su kojekakvi, ali ponajviše vrlo dobri zbog toga što stvore atmosferu i zabavne trenutke, a ono što je meni jako važno, ne znam je li objektivno toliko - nema političke korektnosti i društvenih komentara, ovo je doslovno comedy-horror radi comedy-horrora, takav kakav treba biti, splatterast, krvav, blesav, sa svim potrebnim viškovima i manjkovima. Otvara se tu opcija drugog dijela, budući da sve više i više ima poklonika, a gledamo li po samoj priči, ima se tu dosta toga još za ispričati. Nisam oduševljen viđenim, nisam baš ni maksimalno zadovoljan/zadovoljen, ali sjećat ću ga se (što je također bitno) kao OK novog filma strave i smijeha za kojeg je vrijedilo potrošiti nešto vremena. Ima tu zanimljivih momenata.

14:00 | Komentari (0) | Isprintaj | #

<< Arhiva >>