Rational response https://blog.dnevnik.hr/rationalresponse

nedjelja, 25.05.2008.

Shvaćajući bibliju

Da se nadovežem na moj prošli "post" u potpunosti ću prenijeti jedan članak koji pokazuje na što mislim kada govorim o tome treba li se biblija shvatiti doslovno ili ne.

Zamislite da smo dobri prijatelji i jednog dana razgovaramo:

Ja: WOW, nećete vjerovati koju knjigu imam...
Ti: O čemu je?
Ja: To je priručnik za bolji život. Također je vodič za stvaranje boljeg društva za sebe i našu djecu. Ona je promijenila moj život!
Ti: To zvuči kao važna knjigu. Tko je autor?
Ja: Autor je navodno najpametnija osoba u svemiru.
Ti: Nevjerovatno, imaš ju ovdje?
Ja: Naravno, uvijek ju nosim sa sobom. Evo pogledaj.

Vi otvorite knjigu na slučajnoj stranici i čitate:

1 Još zapovjedi Gospod Mojsiju:
2 "Kaži sinovima Izraelovim ovaj naputak: Ako Izraelac ili stranac, koji živi u Izraelu, dadne koje dijete svoje Moleku, taj se ima smrću kazniti; narod ga ima kamenovati.
3 Ja ću se okrenuti protiv toga čovjeka i odstraniti ga iz njegova naroda, jer je on, ustupivši svoje čedo Moleku, okaljao moje Svetište i obeščastio moje sveto ime.
4 A ako narod zatvori svoje oči nad tim čovjekom kad svoje čedo ustupi Moleku te ga ne smakne,
5 ja ću se suprotstaviti tome čovjeku i njegovoj obitelji; odstranit ću ih iz njihova naroda, njega i sve koji poslije njega pođu za Molekom da se podaju bludu s Molekom.
6 Ako se tko obrati na zazivače duhova i vračare da se za njima poda javnom bludu, ja ću se okrenuti protiv takva čovjeka i odstranit ću ga iz njegova naroda.
7 Posvećujte se da budete sveti! jer ja sam Gospod, Bog vaš.
9 "Tko god prokune svoga oca i svoju majku, neka se smakne. Jer je oca svoga i majku svoju prokleo, neka njegova krv padne na nj.
10 Čovjek koji počini preljub sa ženom svoga susjeda neka se kazni smrću - i preljubnik i preljubnica.
11 Čovjek koji bi legao sa ženom svoga oca - otkrio bi golotinju svoga oca - neka se oboje kazne smrću, krv njihova neka padne na njih.
12 Legne li tko sa svojom snahom, neka se oboje kazne smrću. Učinili su rodoskvrnuće i neka krv njihova padne na njih.
13 Ako bi muškarac legao s muškarcem kao što se liježe sa ženom, obojica bi počinila odvratno djelo. Neka se smaknu i krv njihova neka padne na njih.
14 Čovjek koji se oženi kćerju i njezinom majkom - krajnja je to pokvarenost! - neka se u vatri spali i on i one, da među vama ne bude pokvarenosti.
(Levitski zakonik, poglavlje 20)

Niste sasvim sigurni što reći. Pogledajte me za trenutak.
Ti: Mislio sam da si rekao da je to napisao najinteligentnija osoba u svemiru. Ako ćemo pratiti što ovaj autor kaže, Moramo ubiti polovicu svjetske populacije. Moramo ubiti svakoga koji je prokleo svoga oca ili majku, svakoga koji je počinio preljub, i svakog homoseksualca.
Ja: Da, ali vidiš, to je u starom zavjetu. Ta knjiga su ustvari dvije knjige, taj stari dio knjige se ne primjenjuje
Ti: Dakle, najinteligentnija osoba na svemiru jednom je htjela da ubijemo svakog preljubnika i homoseksualca, ali onda je promijenila mišljenje? To ga nekako opravdava? Ako se stari dio više ne primjenjuje zašto si mi ga dao kad sam te pitao knjigu?
Ja: Pa, neki dijelovi se primjenjuju
Ti: Šta mi nisi sad reko da se ne primjenjuju?

Otvoriš knjigu na nekom drugom dijelu...
1"Ovo su propisi koje treba da im izložiš:
2 Kad za roba kupiš jednoga Hebreja, neka služi šest godina. Sedme godine neka ode, bez otkupnine, slobodan.
3 Ako dođe sam, neka sam i ode; ako li je oženjen, neka s njim ide i njegova žena.
4 Ako mu gospodar nabavi ženu, pa mu ona rodi bilo sinova bilo kćeri, i žena i njezina djeca neka pripadnu njezinu gospodaru, a on neka ide sam.
6 neka ga onda njegov gospodar dovede k Bogu. Kad ga dovede k vratima ili dovratku, neka mu gospodar šilom probuši uho i neka mu trajno ostane u službi.
7 Kad čovjek proda svoju kćer za ropkinju, neka se ona ne oslobađa kao i muški robovi.
8 Ako se ne svidi svome gospodaru, koji ju je sebi bio odredio, neka joj dopusti da se otkupi. Nema prava prodati je strancima kad joj nije bio vjeran.
9 A ako je odredi svome sinu, neka s njome postupa kao i sa kćeri.
10 Ako se oženi drugom, ne smije prvoj uskraćivati hrane, odjeće ili njezinih bračnih prava.
11 Ne bude li joj činio ovo troje, neka je slobodna da ode bez otkupnine."
....
(Knjiga izlaska, 21 poglavlje)

Opet, vi ste zaprepašteni. Ovdje, autor knjige zastupa ropstvo, etiketiranje robova i veleprodaju premlaćivanja robova. Niste sigurni što reći. Pogledate me na trenutak.

Ti: Mora da se šališ. Evo "najpametnije osobe u svemiru" koja govori da je ropstvo OK, i da smijemo tuči naše robove.

Opet otvoriš knjigu na nekoj drugoj stranici...

5 Jer jedan je Bog, jedan je i posrednik između Boga i ljudi, čovjek - Krist Isus, 6 koji sebe samoga dade kao otkup za sve. To je u svoje vrijeme dano svjedočanstvo, 7 za koje sam ja postavljen propovjednikom i apostolom - istinu govorim, ne lažem - učiteljem naroda u vjeri i istini. 8 Hoću dakle da muškarci mole na svakome mjestu, podižući čiste ruke bez srdžbe i raspre; 9 isto tako žene - u doličnu držanju: neka se rese stidljivošću i razborom, ne pletenicama i zlatom ili biserjem ili skupocjenim odijelom, 10 nego - dobrim djelima, kako dolikuje ženama koje ispovijedaju bogoljubnost. 11 Žena neka u miru prima pouku sa svom podložnošću. 12 Poučavati pak ženi ne dopuštam, ni vladati nad mužem, nego - neka bude na miru. 13 Jer prvi je oblikovan Adam, onda Eva; 14 i Adam nije zaveden, a žena je, zavedena, učinila prekršaj. 15pasit će se rađanjem djece ako ustraje u vjeri, ljubavi i posvećivanju, s razborom.
(Poslanica po Timoteju, drugo poglavlje)

Gotovo ste nijemi...

Ti: Da li je ovo neka šala? "Poučavati pak ženi ne dopuštam, ni vladati nad mužem, nego - neka bude na miru." Ovo je totalno seksistički! Ima na milijune žena učiteljica te imamo žene u politici na visokim policijama. Nijedna inteligentna osoba ne vjeruje da se žena treba ušutkati!

Nastaviš otvarati knjigu na slučajnim stranicama i gotovo sve što pronađeš je glupost. Ili je beznačajano, potpuno nevažno, odurno ili potpuno krivo.

Ako ste znanstvenik, još je gore jer počinje sa:
U početku Bog je stvorio nebo i zemlju...

To nije točno. Znamo da je u početku prirodni događaj stvorio svemir a zemlja je formirana na milijarde godina kasnije. Kreacionistička priča u knjizi postanka, potpuno je pogrešna. Dovoljno je da pročitate knjigu postanka i vidjet ćete sami. Na primjer, Biblija kaže da su svjetlo i tama stvoreni nakon vode ali prije sunca. Svi znamo da je sunce došlo prvo, onda planeti i njihova rotacija oko sunca, onda voda i sve ovo se dogodilo tijekom milijuna godina.

Postoje mnogo drugih problema sa Biblijom...

Kada čitate bilibliju ne biste li trebali ostati u stahu? Kada pročitate knjigu nekog sveznajućeg bića, ne biste li trebali ostati u čudu? Trebali bi ste ostati bez riječi briljantnosti i mudrosti autora, zar ne? Ne biste li očekivali da će ta knjiga otkriti nešto što znanstvenici nisu uspjeli otkriti?

Ali kada otvorimo bibliju i pročitamo ju ne nalazimo na ništa slično. Ostajemo u šoku. Kada biste pročitali što sve točno piše u bibliji izgledala bi vam smiješno. Gornji primjeri samo su površina ledenjaka ogromnih problema koje krije biblija. Ako smo iskreni, vidjet ćemo da je očito da "sveznajući" Bog nema veze sa tom knjigom.

Bibilja je napisana prije tisuće godina od strane primitivnog čovjeka. Knjiga koja zastupa ropstvo, hladnokrvno ubojstvo, mučenje i teror žena nema mjesta u današnjoj zajednici. Vrijeme je da prepoznamo tu jednostavnu činjenicu.


Izvor.
Sada je očito odakle onaj "moj" argument o amputiranom dijelu tijela iz prošlog posta.

Eto, ja govorim o ovakvoj religiji. Religija u potpunosti, ne neka ideja koju dobijemo od roditelja. Kršanstvo se bazira na bibliji! Ovakve stvari pišu u bibliji. Da bi to opravdali, kažemo da je to simbolično. Neke druge stvari koje možemo prihvatiti shvaćamo doslovno. Pa što će nam onda biblija?
Ajmo život poslije smrti shvatiti simbolično, onda baš i nema smisla gubiti vrijeme na religiju.

25.05.2008. u 10:25 • 5 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.