Graham Hill i Tony Brise

Priče o njima mnogi znaju, manje-više, ali je li poznato da su poginuli zajedno, štoviše - u avionu kojime je upravljao baš ONAJ višestruki Prvak, svuda omiljen i obožavan - Graham Hill?

O Tonyju Briseu ne zna se mnogo. Britanac rođen 1952. godine, sudjelovao u samo deset Grand Prixa, no i to je bilo sasvim dovoljno da uz Williamsona i Prycea bude motivacija poznatom britanskom piscu Davidu Tremayneu da 2006. godine napiše knjigu "The Lost Generation", odnosno "Izgubljena generacija" o tri britanska perspektivna i prerano poginula vozača. Brise je isprva vozio za Williams, ali samo jednu utrku u kojoj ga je zapazio Graham Hill i ponudio mu mjesto u svojem teamu, uvidjevši potencijal i talent tada dvadesettrogodišnjega mladića. Brise je tada na vidjelo iznio jednu pomalo neobičnu ideju: zatražio je od inženjera koji su bili u teamu da podese njegov Hill da na cesti leži jednako kao i njegov Formula Atlantic auto, budući da je savršeno prianjao uz stazu i činio vožnju mnogo lakšom. Tony je rekao da je gotovo sto posto siguran da bi s takvim bolidom mogao osvajati bodove.

I bio je u pravu. I više od toga! U sljedećoj je utrci završio među bodovima nakon što je prestigao sve koje je mogao, pa čak i aktualnoga svjetskog Prvaka Emersona Fittipaldija! Publika je samo držala dah za vrijeme te švedske drame i čekala... Ali, u sedmom krugu prije kraja njegov je Hillizgubio petu brzinu i mladi je Tony dobio jedan bod koji će se kasnije pokazati jedinim bodom u njegovoj prekratkoj karijeri...

O Normanu Grahamu Hillu svi znamo sve, zar ne? ;) Vlasnik prepoznatljive i prekrasne crnobijele kacige započeo je svoju karijeru kao mehaničar koji je uvjerio Colina Chapmana da ga postavi i kao vozača. Lotus ga je iznevjerio i 1960. se priružio BRM-u s kojim tek na početku svoje treće sezone ostvaruje i prvu pobjedu, a kasnije te godine i dugo čekani Naslov Svjetskoga Prvaka! Svijet ide dalje, uspjesi i porazi se nižu jedan za drugime, ali Graham osvaja i drugi Naslov, ovoga puta 1968. godine. 1969. osvaja svoju petu pobjedu u završnoj utrci u Monacu i time postavlja record koji se držao u statistikama sve do 1993. godine kad ga obara Ayrton Senna, 'Gospodar Monaca', sa svojih šest pobjeda. Graham Hill se utrkivao još šest godina u mnogim momčadima, ali više se nikad nije popeo na ono blistavo pobjedničko postolje. U Watkins Glenu čak zadobiva ozljede zbog kojih ostaje u kolicima na neko vrijeme...

1975. shvaća da nema više što tražiti u formuli 1 i osniva team. Uz sponzora Embassyja, team je dobio ime Embassy Hill i koristio stare šasije Shadowa i Lole.
U studenome 1975., dvadeset i devetoga, Graham Hill, Tony Brise i još četiri osobe iz Embassy Hill teama bile su u Piper Aztec zrakoplovu kojime je upravljao sam Graham Hill. Magla se spustila na područje iznad Arkley Golf Course-a na području sjevernoga Londona i zrakoplov je zapeo za vrhove drveća i nespektakularno se strmoglavio na rodnu zemlju dvostrukoga Prvaka i mlade nade formule 1, nemilosrdno ne ostavljajući nadu za preživljavanjem i usmrćujući svih šest osoba na mjestu.



Tony Brise u svoje dvadeset i tri godine nije mnogo toga postigao, ali u njemu je ležalo mnogo potencijala i talenta za mogućega nasljednika Jackiea Stewarta.

Norman Graham Hill jedina je osoba koja je osvojila petsto milja Indianapolisa, 24 sata Le Mansa i bila Prvakom formule 1. Isto je tako iza sebe ostavio troje djece od kojih će jedan postati Damon Hill, slavni Prvak 1996. i činiti s Grahamom jedini obiteljski par Prvaka.




Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket


14.03.2007. u 12:46
° 20 ... ° ... ° ... °

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>


linkovi tekstova.
Didier Pironi.

Tom Pryce.

Graham Hill i Tony Brise.

Svibanjske kronike.
.......................................



05.2007 (1)
03.2007 (1)
01.2007 (1)
12.2006 (2)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


komentari.

linkovi.
McLaren.F1cro.com
F1racing.com.hr










contact.
laurie.lantar.lassi.surinen@hotmail.com

Copyright © 2006/2007. by Jacques/Waa.





Free Website Counter
Od 27.12.2006.
prisutno:
.


(od 05.01.2007.)