Propaganda

srijeda, 08.12.2004.

Božićna trojba

Djed Mraz/Djed Božićnjak/Isusek

U posljednjih desetak godina nastala je cijela zbrka u definiranju naziva izmišljenog lika koji navodno dobroj djeci u noći s Badnjaka na Božić donosi darove.
Djeda Mraza smo dobili kao supstitut u vrijeme kada se Božić nije slavio javno, pa nam je taj djedica dolazio na Dan dječje radosti iliti Staru godinu. Moram priznati da mi je to bio jedan od najljepših dana u godini. Na televiziji su cijeli dan prikazivali dječje filmove i crtiće, iz kuhinje su mi do nosnica dopirali mirisi kolača koje je pekla moja mama, vani je obično bio snijeg, i sve mi je bilo bajkovito.
Djed Mraz je navodno nastao kao hibrid Svetog Nikole i Coca-Coline reklamne kampanje, kada je dobio prepoznatljivo crveno odijelo. Ameri ga zovu Santa Claus, a Rusi ga prozvaše Djeduška Moroz, te mi tako prigrlismo Djeda Mraza. Ne za Nikolinje, ne za Božić, nego za Novu godinu.
Koliko god Djed Mraz nekima danas bio mrzak, ideja da se isti preimenuje u Djeda Božićnjaka i preseli u Badnju noć još je gluplja i luđa. Svim katolicima tu noć darove donosi mali Isus čije se rođenje slavi tu noć. Pretvoriti Božje dijete u djeda u crvenoj uniformi apsurdno je. Taj nesretni pokušaj seljenja američko-rusko-komercijalnog Djeda Mraza u noć kada Dijete ljudima donosi najveće darove - mir, ljubav i nadu u novi život, katolicima vjerojatno nije čak ni smiješan.
Zato sam ja prosinačke likove u svom domu organizirala na sljedeći način, slijedeći naravno pritom osjećaj stečen u djetinjstvu i poštujući običaje koji su se u našim obiteljima uspjeli zadržati nekoliko stoljeća:
U noći sa 5. na 6. prosinca Sveti Nikola u savršeno očišćenu čizmicu donosi naranču, čokoladicu, neki sitni znak pažnje. Krampusa sam izbacila jer od istog imam traume iz djetinjstva kad mi je pokucao na vrata zveckajući lancima i noseći veliki koš na lađima prijeteći mi da će me ubaciti unutra i odnijeti u nepoznato. Brrrrrr.
U Badnjoj noći dolazi nam Djetešce i donosi nam, kao što već spomenuh, najvrednije darove - mir, ljubav i nadu u novi život. Donese nam i poneko materijalno dobro (igračke, neki komad odjeće, parfem...), pa se svi na Božićno jutro veselimo dok trgamo šarene papire i otkrivamo svoje darove.
Na Staru godinu dođe nam Djed Mraz i donese nam nešto slatko da nam sljedeća godina bude malo manje gorka od prethodne.

Vrijeme u Zagrebu: predbožićno :-)
- 09:06 - Komentari (3) - #

<< Arhiva >>

Studeni 2011 (2)
Lipanj 2011 (1)
Rujan 2008 (1)
Kolovoz 2008 (1)
Veljača 2007 (1)
Prosinac 2005 (1)
Kolovoz 2005 (2)
Svibanj 2005 (5)
Travanj 2005 (3)
Ožujak 2005 (8)
Siječanj 2005 (3)
Prosinac 2004 (14)
Studeni 2004 (9)

O meni
Napola tu, napola tamo, u vječitoj potrazi za smislom i istinom. Mnogo pitanja, malo odgovora.
Propaganda
Propaganda je dio marketinga, te predstavlja oblik komunikacije kojom se prenosi informacija putem medija. Neki oblici propagande nas informiraju, nagovaraju ili zabavljaju, neki drugi su dosadni čak i uvrjedljivi. Ona prožima naše živote da bi privukla pažnju različite publike.

Pojedinci i organizacije primjenjuju je radi promicanja proizvoda, usluga, ideja, predodžbi, spornih pitanja, ljudi, i općenito svega što oglašivač želi objaviti i podupirati. Koristi se da bi organizacije potaknule potražnju, ublažili utjecaj konkurentske propagande, potaknuli prodajno osoblje da bude učinkovitije, povećali namjenu proizvoda, podsjetili i uvjerili kupce o proizvodu. Zbog toga što je jako fleksibilna, propaganda nudi mogućnost dosezanja ekstremno velike ciljane skupine ili usmjerena na mali precizno određen segment populacije.

(Wikipedia)
A. B. Šimić: Opomena
Čovječe pazi
da ne ideš malen
ispod zvijezda!
Pusti
da cijelog tebe prođe
blaga svjetlost zvijezda!
Da ni za čim ne žališ
kad se budeš zadnjim pogledima
rastajo od zvijezda!
Na svom koncu
mjesto u prah
prijeđi sav u zvijezde!