Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/tputovanja

Grdoselski kanjon (7-8 slapova) - šesti obilazak,kružno - 24.04.2021.

Šesti pohod Grdoselu i njegovim slapovima, kanjonu, prašumi, ruševinama u kružnoj turi, ovaj put 14 km u 7 i pol sati, uz traženje zadnjeg slapa koji mi je falio, al nije da tu ima samo 7-8 slapova već ih ima puno više malih uzastopnih.

Kao i uvijek parkiranje kod Crkve, o kojoj malo više na kraju izleta.

prvo smo obišli izvor i cisternu podno zgrade za pročišćavanje otpadnih voda

Prvi slap nalazi se pod samom cestom no sad sam ga htjela proučit i od gore

pogled i staza prema Malenici i Zelengradu

kad se siđe do potoka skrene se lijevo prema slapu i eto nas do slapa pod cestom koji je visine cca 7-8 metara, al zato dosta širok, a u stijeni kao da ga čuva bik

predivna staza uz potok se prelascima, a sve u mahovini

i dolazimo do izvora Malenica koji se nalazi uz potok, razveselilo me što su postavljene nove klupe i ljuljačka

prvi put bila sam iznad slapova Malenica i otkrila da potok teče kroz rupu

gornji slap Malenica i špiljica, te sv.Juraj koji ih čuva - inaće da bi se došlo do slapa treba skrenut desno dole i malo se vratit, no ima marka pa nije problem za naći

donji slap Malenica

dalje uz stazu ima puno slapiča, a i jedan most

kako sam znala za još jedan slap, slap pod Klečom, a i gore staza prolazi kraj njega, htjela sam ga naći, što sam i uspjela no bio je to malo teži pothvat koji nas je nagradio - skoro da bi rekla najljepši slap

probijanje natrag na strmini i jezerce podno malog slapića

kad smo se vratili na staz prema Zelengradu vidjeli smo vjevi i srčeka u potoku

sa ruševina Zelengrada, pogled na kanjon kud ćemo se spustit i slap Crni puč

zidine ruševina Zelengrada i postavljen stup na spomen jedne od tri Crkvice koje su se nalazile na tom području
iz literature: "Grdoselo je bilo stari srednjovjekovni feudalni burg, sagrađen na hridi iznad Grdoselskog potoka. Zato je trapezoidni tlocrt burga uvjetovan i prilagođen konfiguraciji terena. Na južnoj, najslabije obranjenoj strani, bio je prokopan jarak i tu je debljina zidova iznosila gotovo tri metra.

O srednjovjekovnom životu Grdosela svjedoči Grdoselski ulomak, fragment glagoljskoga natpisa na kamenu iz 12. stoljeća: bilježi postojanje jednog oltara, posvećenog dvjema sveticama, u nekoj od grdoselskih crkava, u vrijeme kada je grdoselski dušobrižnik bio neki pop glagoljaš, Golob iz Tinjana, a grdoselski feudalac neki Pankrac.

Uokolo grdoselskoga burga razvila su se sela i kućišta i podigle crkve. Najveće naselje, "veliko selo", "grdo selo" ("grdo" znači veliko) – tumači dr. Fučić - bio je suburbij burga na zaravanku zvanom Kleč. Tamo gdje se sada nalazi glavno naselje Grdoselo, bilo je u starini jedno od podružnih grdoselskih sela, Brdo. Tu su bile čak tri crkve: sv. Ivana u neposrednoj blizini burga, u naselju na Kleču župna crkva sv. Jakova, te sv. Ane u čijim je ruševinama nađen Grdoselski ulomak."

spustivši se u kanjon dolazimo do slapa Crni puč, kojeg sam izmjerila i visine je 3,30 m

pogled preko slapa prema ruševinama

The neman pored koje je na obali rupa kroz koju se vidi kako potok teče

cijelim putem se hoda uz korito s povremenim prelascima - nažalost nekad je staza bila obilježena, al više se ne održava a marke su jedva vidljive, i The Pas

nekad je tu bilo dosta mlinica čime svjedoče ruševine

dolazimo do malog slapa Butoniga

nakon malog slapa stižemo do Velog slapa Butoniga sa svojim čuvarom gorilom

nakon Velog slapa dižemo se na cestu i idemo do slapova Pećine, pogled sa ceste na kanjon i Mali slap

Slapovi Pećine i pećina sa izvorom

pri povratku idemo uzbrdo preko livade odakle puca pogled prema Kršikli

i eto prolazimo kraj slapa pod Klečom i ovo je sve što se vidi od one divote od dole

pri dolasku u Grdoselo još jedan pogled i vidi se jezero Butoniga, te u daljini Ćićarija s vrhom Žbevnica

detalji iz Crkve Imena Marijina

iz literature: "Župna crkva Imena Marijina u Grdoselu, čiji blagdan Katolička crkva slavi danas, 12. rujna, jedina je u Porečkoj i Pulskoj biskupiji toga naslova. Vjerojatno iz povijesnih razloga, župa ne nosi naslov Imena Marijina, već Majke Božje od Zdravlja. Današnja župna crkva izgrađena je 1774. na mjestu starije Gospe od Zdravlja iz 1680. koju je podigao župnik Vinko Pikot uz potporu seoskog župana Ivana Mogorovića. Poslije Pikotove smrti crkva se povećava, godine 1774./1775. dobiva današnji oblik; godine 1793. biva proglašena župnom crkvom, a 1862. dograđuje se zvonik na pročelju. "

Post je objavljen 11.05.2021. u 15:48 sati.