Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/tputovanja

Ponikve - Kameni svati - 03.02.2017.

Još malo iz prošlosti kad sam polako krenula planinarit i zapisivat tragove, nažalost ovdje imam malo slika no da ih ipak predstavim, a bit će još koja moja tura ovuda...
Trag kuda sam išla - 7,74 km u 3:14 sata - jedan smailić su Kameni svati, a drugi Kolarićeva kuća ruševina objekta iz 1938. godine koji je nekada korišten kao gostionica

malo o dolomitnim stijenama

malo iz literature:
"Pri pogledu na zapadne obronke Medvednice mogu se vidjeti dojmljive, gole, dolomitne stijene – Kameni svatovi. Ako ih posjetite, bit ćete nagrađeni možda najljepšim pogledom na Hrvatsko zagorje, a za jasnih dana mogu se vidjeti čak i Alpe. Do Kamenih svatova najlakše je doći iz Jablanovca markiranim planinarskim putem broj 7 za manje od sat vremena hoda.

Legenda o nastanku ovih stijena priča se diljem Hrvatskog Zagorja: sin bogatog podsusedskog mlinara zaljubio se u siromašnu djevojku. Otac je blagoslovio njihovu ljubav, ali ljubomorna je majka nije mogla prihvatiti. Kad su se svatovi nalazili na vrhu brijega, bijesna mlinarica vrisnula je kletvu: “Ubila me strijela mahom ak’ mi Janja bude snahom! Kleta družbo na toj stijeni kamenom se okameni!” U taj čas nastade strašna oluja, a svatovi ostadoše okamenjeni na brijegu. Legendu je u stihove prekrasno pretočio slavni pisac August Šenoa, a uz malo mašte i danas u stijenama možemo prepoznati likove iz njegovih stihova: “mladu, mladog, kuma vitog i djevera kamenitog.”

nažalost kad sam bila vidljivost nije bila najbolja - pogled s Kamenih svata

prema sjeveru

točno smo iznad strmine

jedan od svatova ili mlada ili mladoženja

detalj ispod stijene

putem natrag sam našla i jakooo stari pijuk kraj kojeg planinari prolaze a da ga ni ne zamječuju - svašta ja nađem :))

i kod livade Ponikve - tragovi snijega i leda

Nadam se da ću uskoro moći pisat i o mojim novim pohodima, no za sad moram još nogu čuvat....

Post je objavljen 29.01.2021. u 17:07 sati.