Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/drustvenoodgovornaekipa

Marketing

Društveno odgovorno poduzeće je, nadajmo se, budućnost poslovanja. Ono se može definirati kao novi oblik organizacije koji nastaje na križanju javne, poslovne i društveno korisne organizacije.

Društveno poduzeće je (ne)profitna organizacija koja ima za cilj rješavanje društvenih problema i izazova: poboljšati uvjete života u zajednici, utjecaj na kvalitetu života, zaštiti okoliš...


Ono što predstavlja društveno odgovorno poslovanje i poduzeća koja se vode njime je novo poimanje svrhe poduzeća kao poduzeće koje unapređenje živote pojedinaca i lokalne zajednice. Utjecaj na novu ideju poduzeća su imali i sami potrošači, jer u suštini sve kreće od potrošača. Na tržištu postoji velika ponuda i poduzeća se moraju boriti za prednost, a prednost dobivaju poduzeća koja su društveno odgovorna. 86% potrošača se izjasnilo da žele da marke zauzmu svoj stav o društvenim pitanjima

Kada zamislimo poduzeće koje posluje društveno odgovorno možemo zamisliti poduzeće koje je transparentno o svojim aktivnostima, solidarno je i budi povjerenje zaposlenika, suradnika i korisnika. Ono brine o svome utjecaju na okoliš i zajednicu, o tome da svojim zaposlenicima omogući primanja koja odgovaraju njihovom radu i jednakost svih u poduzeća i van poduzeća. To je ideja poduzeća kojoj bi trebala težiti sva druga poduzeća, poduzetnici i korporacije. Kako se društvena odgovornost i etičnost sve više cijeni, tako je i društveno odgovorno poslovanje postalo je dio tržišnog natjecanja.

Iz ekonomskog i poduzetničkog spektra, društveno odgovorna poduzeća možemo gledati i kao dinamične i progresivne gospodarske subjekte koji stalno eksperimentiraju i inoviraju, a imaju komparativnu prednost zbog toga što stalno traže prakticirati najbolju dobrovoljnu praksu. Takva poduzeća posluju primarno s društvenom svrhom te su društvena dobrobit i misija te profit njihov cilj. Orijentacija na društvo je ključ njihovog uspjeha.

Postoje različiti poslovni modeli društveno odgovornog poduzeća. Savršena kombinacija tradicionalnog poduzeća (koje teži profitom) i tradicionalne neprofitne organizacije (koji teže i koji su motivirani misijom) je društveno odgovorno poduzeće ili poduzetnik koji stvara ravnotežu. Ta ravnoteža se nalazi u orijentiranosti na društveno odgovornu misiju i profit, kao i podjela prihoda na reinvestiranje u zajednicu i podjelu profita među menadžerima, vlasnicima i zaposlenima.

Kako postoji društveno odgovorno poduzeće, tako postoji i društveno odgovorni poduzetnik. Društveni poduzetnik je onaj koji se orijentira na stvaranje društvene vrijednosti, ali i na stvaranje financijske vrijednosti. Takav poduzetnik postiže velike, sustavne i održive društvene promjene kroz inovacije, drugačiji pristup, složeniju primjenu poznatih tehnologija ili strategija ili njihovu kombinaciju.

Nadajmo se da će društveno odgovorna praksa poduzeća i osviješteni kupac postati nova normala budućnosti. Njihov pozitivan na zajednicu i okoliš se neće samo vidjeti u toj zajednici, ali i u promjeni u kulturi potrošača, poduzeća, ali i naše budućnosti.


Post je objavljen 10.11.2020. u 17:04 sati.