Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/paterluka

Marketing

KRIST KRALJ

Image and video hosting by TinyPic
Teške godine nakon Prvog svjetskog rata, bile su povod da papa Pio XI enciklikom "Quas primas" (11. prosinca 1925.) ustanovi blagdan Krista Kralja. U enciklici kaže da mir postižemo tek onda kad prihvaćamo kraljevstvo Kristovo u privatnom i javnom životu. Isti je papa ustanovio Radio Vatikan, sa željom da se svijetom pronosi poruka: "Christus vincit ... Christus regnat ... Christus imperat"
Krist kraljuje u Kraljevstvu kojeg je propovijedao, čudima potvrdio da je stiglo, uskrsnućem ga učinio mogućim, a učenicima ostavio da ga dovršuju.
ŠTO JE KRALJEVSTVO BOŽJE? (Basileia tou theou)
- Nije mjesto, već dinamičan događaj.
- Događaj spasenja: Isus ga naviješta i pokazuje.
- Eshatološki događaj: Već je tu, ali još ne sasvim.
- Djelo je Božje: besplatni dar.
U pojmu kraljevstva Božjeg izražena su sva čovjekova nadanja i čežnje. Iščekivanje pravednosti za siromahe i bespomoćne, istinskog mira (šalom).
Kad dođe Kraljevstvo Božje nestati će patnja, suze i muka: slijepci će progledati, hromi hodati, nečisti biti očišćeni, gluhi čuti, mrtvi uskrisivati, siromašnima će se naviještati poruka spasenja. (Lk 7,22; Mt 11,5)
Život u kraljevstvu je vođen principom ljubavi, kom se podlažemo.
Kraljevstvo je u tom da se čovjek potpuno pouzda i preda Bogu. Tek tada nastaje mir u čovjeku i čovjeka s drugim čovjekom.
KRALJEVSTVO BOŽJE JE DOŠLO S KRISTOM:
- Ispunilo se vrijeme, približilo se kraljevstvo Božje! Obratite se i vjerujte evanđelju! (Mk 1, 15)
- "Blago očima koje vide, što vi vidite i ušima, koje čuju što vi čujete." (Lk 10, 23) A što vide? "Slijepi gledaju, hromi hodaju, gubavi se čiste, gluhi čuju, mrtvi ustaju." (Mt 11, 5)
- Otac je Sina postavio za "Kralja kraljeva i Gospodara gospodara". (Otk)
BITI S ISUSOM ZNAČI BITI U KRALJEVSTVU:
"Sjeti me se kada dođeš u svoje kraljevstvo."
"Još danas bit ćeš sa mnom u raju."
VEĆ JE TU
"Ako li ja uz pomoć Duha Božjega izgonim zle duhove, znači da je došlo k vama kraljevstvo Božje" (Mt 12, 28) Iz toga slijedi da je neizbježno donijeti odluku: treba se obratiti, prigrliti zahtjeve toga kraljevstva i postati Isusovim učenikom.
ALI JOŠ NE SASVIM
Ono je tu, ali treba iščekivati njegovu puninu. Ono mora rasti (sjeme, gorušičino zrno, kvasac, kukolj i žito, ribolov). Do tada treba moliti "Dođi kraljevstvo tvoje".
"Ovdje na zemlji Kraljevstvo je već otajstveno prisutno, a kada dođe Gospodin, dovršit će se." (GS 39)
POIMANJA KRALJEVSTVA BOŽJEG
- Nacionalisticko i teokratsko (Izraelci, srednji vijek)
- Milenaristicko (sekte)
- Kraljevstvo ljudske slobode i kreposti (Lessing, Kant, Hegel)
- Kraljevstvo se poistovjećivalo s Crkvom (Prije II.Vat. sab.)
CRKVA I KRALJEVSTVO BOŽJE nisu istovjetni, ali Crkva predstavlja klicu i početak tog Kraljevstva na zemlji (LG 5). Ima misiju navješćivati Kraljevstvo Božje i ustanovljivati ga u svim narodima.
PRISPODOBE O KRALJEVSTVU BOŽJEM
- Sijač i sjeme
- Žito i kukolj
- Gorušičino zrno
- Kvasac i tijesto
- Mreža bačena u more
Karakteristična je nazočnost sadašnjeg stanja i onog što će biti. Smisao je: ono najveće se skriva i djeluje u najmanjem. Božje kraljevstvo dolazi kroz skrovitost, pa i neuspjehu. Kraljevstvo Božje je sakrivena stvarnost, kao što je u ovim usporedbama skriven njihov smisao.
KRALJEVSTO SE OBJAVLJUJE samo poniznima i malenima, a ne mudrima i umnima ovoga svijeta (Mt 11, 25), objavljuje se Isusovim učenicima, a ne ljudima izvana, za koje sve to ostaje zagonetnim. (Mk 4, 11)
KAKO UĆI U KRALJEVSTVO?
- Ono je uvijek ponuda, nikad prisla.
- Vjerovati ("Vjera je već neko imanje onog čemu se nadamo")
- Postati kao dijete
- Obratiti se
- Imati duh siromaha (odreci se bogatstva)
- Odazvati se milosti (okorjeli grešnici neće baštinit kraljevstva)
- Tražiti njegovo kraljevstvo i pravednost
- Biti savršeniji od farizeja
- Svi su u kraljevstvo pozvani, no neće ga svi baštiniti. Iz njega će biti istjeran uzvanik bez svadbenog ruha.
KAKO DJELUJE?
- Raste vlastitom snagom, poput zrna (Mk 4, 26-29).
- Uzburkava svijet kao kvasac što se stavlja u tijesto (Mt 13, 33).
- Kraljevstvo se daje tek "malom stadu" učenika. (Lk 12, 32)
- No ono će se razrasti u veliko stablo na kojem će se gnijezditi sve ptice nebeske (Mt 13, 31). Primiti će u svoje krilo sve narode.
- Ono postoji ovdje na zemlji u onoj mjeri u kojoj ljudi prihvaćaju riječ Božju (Mt 13, 23). Na vani se očituje kao žito na polju izmiješano s kukoljem (Mt 13, 24).
KRALJEVSTVO JE U NAMA
Kraljevstvo Božje po riječi Gospodina i Spasitelja našega ne dolazi primjetljivo te se neće moći kazati: "Evo ga ovdje! ili Eno ga ondje!" nego - kraljevstvo je Božje u nama. Ta blizu je Riječ, u ustima našim i u srcu našemu. Stoga, bez dvojbe, onaj tko moli za dolazak kraljevstva Božjega, zapravo moli za ono kraljevstvo Božje što ga u sebi nosi: da ono nastane, rod donosi i do kraja se razvije. Jer, u svakome od svetih Bog kraljuje i svaki svetac pokorava se duhovnim zakonima Boga koji je u njemu kao u dobro upravljenu gradu. (Origen, O molitvi)
KAKO SI ZNAO?
Sveti Augustin pita dobroga razbojnika, Dizmu: "Kako li si jedini ti tada shvatio kalvarijsku dramu? Zar si čitao Pismo? Zar si bolje razumio Pismo od učitelja Zakona? I odgovara Augustinu Razbojnik: "Ne, nisam proučavao Pismo, nisam razmišljao o proroštvima. Nego, Isus je u me upro svoj pogled i u njegovim očima sam sve shvatio." (Bernard Bro)
BEZ PANIKE
U prošlom stoljeću negdje u Americi, zasjedao je parlament baš u vrijeme kad se dogodila pomrčina sunca, i panika je bila na pomolu. No, narodni zastupnik, koji je upravo govorio, reče: "Gospodo zastupnici! Ovog su časa za nas važna dva pitanja s istim odgovorom: Ili Gospodin dolazi, a u tom slučaju treba da nas nađe na poslu - ili ne dolazi, a onda nema razloga da prekidamo našu sjednicu."
KRALJ S TRNOVOM KRUNOM
"I biskupa je Toursa Martina, zavideći mu na njegovoj svetosti i krepostima, taj zajednički neprijatelj svih ljudi pokušao obmanuti. Naime, izašao je preda nje sa zlatnom krunom i u grimiznoj odjeci, ohol, uvjeravajući ga da je Krist Kralj i da je sišao s neba da sudi svijetu. No Martin mu, znajući đavolju bahatost i imajući na umu Gospodnju krotkost, reče: "Nije Krist obećao da će tako doći, nego sa svim znacima svoga mučeništva što ga je podnio za nas, tj. s trnovom krunom i ožiljcima od rana te s križem, slavnim znakom svoje pobjede. Kad se tako pojavi, vjerovat ću da je došao. U protivnom, pridržavat ću se ovoga njegova savjeta: "Ako vam tko reče: Evo, ovdje je, ili, ondje - nemojte vjerovati!" Pobijeđen riječima Istine, nečisti se duh na to izgubi ne ostavljajući ondje za sobom ništa svoga doli smrada koji ga izdaje. Došao je u sjaju, a otišao u smradu, zato da vjerujemo da u njemu nema istinskoga svjetla, nego je ono prividno i nestvarno." (M. Marulić, Pouke za čestit život)
Prikupio: p. Luka Rađa, SI
Weston, listopad 1999.
--
Kao što ništa nema pravednost s bezakonjem niti ima kakvo zajedništvo svjetlo s tamom ni kakvu slogu Krist s Belijalom, tako kraljevstvo Božje ne može stajati zajedno s kraljevstvom grijeha.
Najprije se traži obraćenje, novo rođenje bez kojega se ne može vidjeti kraljevstvo Božje. Potrebna je budnost (izlučivanje ljulja iz pšenice, odabiranje dobrih riba, polaganje računa ...)
--
Neće se moći kazati: “Evo ga ovdje! ili Eno ga ondje!” nego - kraljevstvo je Božje u nama. Ta blizu je Riječ, u ustima našim i u srcu našemu. Stoga, bez dvojbe, onaj tko moli za dolazak kraljevstva Božjega, zapravo moli za ono kraljevstvo Božje što ga u sebi nosi: da ono nastane, rod donosi i do kraja se razvije. Jer, u svakome od svetih Bog kraljuje i svaki svetac pokorava se duhovnim zakonima Boga koji je u njemu kao u dobro upravljenu gradu.
Kraljevstvo Božje po riječi Gospodina i Spasitelja našega ne dolazi primjetljivo te se neće moći kazati: “Evo ga ovdje! ili Eno ga ondje!” nego - kraljevstvo je Božje u nama. Ta blizu je Riječ, u ustima našim i u srcu našemu. Stoga, bez dvojbe, onaj tko moli za dolazak kraljevstva Božjega, zapravo moli za ono kraljevstvo Božje što ga u sebi nosi: da ono nastane, rod donosi i do kraja se razvije. Jer, u svakome od svetih Bog kraljuje i svaki svetac pokorava se duhovnim zakonima Boga koji je u njemu kao u dobro upravljenu gradu. Otac, nazočan, stoji uza nj, a s Ocem u toj savršenoj duši sukraljuje Krist, po onoj: K njemu ćemo doći i kod njega se nastaniti.
To kraljevstvo Božje, koje je u nama, prispjet će k vrhuncu trajnim našim napredovanjem, to jest kad se ispuni što Apostol veli: kad Krist, pošto sve neprijatelje podloži sebi, preda kraljevstvo Bogu i Ocu, da Bog bude sve u svemu. Stoga mi neprestanice molimo onom srdačnošću duše koja po riječi postaje božanska i govorimo svome Ocu: Sveti se ime tvoje! Dođi kraljevstvo tvoje!
A glede kraljevstva Božjega valja primijetiti ovo: kao što ništa nema pravednost s bezakonjem niti ima kakvo zajedništvo svjetlo s tamom ni kakvu slogu Krist s Belijalom, tako kraljevstvo Božje ne može stajati zajedno s kraljevstvom grijeha.
Sve se to u nama može zbiti, pa da kao posljednji neprijatelj bude uništena smrt. Neka se stoga već sada ova naša raspadljivost obuče u svetost i neraspadljivost, i neka se ova smrtnost, pošto je smrt obeskrepljena, obuče u očinsku besmrtnost. Tada će u nama kraljevati Bog pa ćemo u sebi već uživati dobra preporoda i uskrsnuća. (Origen, O molitvi)

Post je objavljen 20.11.2016. u 08:00 sati.