Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/paterluka

Marketing

ČIŠĆENJE HRAMA Iv 2, 13-22 (vjerojatno po p. Matiću)

Image and video hosting by TinyPic
Ovu zgodu donose svi evanđelisti, sinoptici je donose na kraju, Ivan na početku Isusova života. Po svoj prilici sinoptici su u pravu.
Zašto to Ivan stavlja na početku?
Tu nam se Isus čini grub. Zato su ga mnogi gledali kao vođu zelota, revolucionara...
Neki misle da je Šimun - revnitelj bio zelot; ili Petar sin Jonin (Jonin - možda = bandit)
ili Juda Iškariotski (možda "sikario" = zelot) Po zelotima ubiti neprijatelja je služba Bogu
Ali Isus nema ništa s njima! ("Blago mirotvorcima")
Ovaj Isusov postupak je proročka Isusova akcija. Kao što je Jeremija nosao jaram na leđima okolo bez riječi... ili razbija vrč iz čista mira na očigled svima...
Postupak znači: hram postaje otvoren za sve narode. Tjera životinje, mjenjače - znači više nema mogućnosti za SZ kult. Isus dokida SZ žrtve.
Koji ti znak daješ?
Ivanovski nesporazum: krivo shvaćaju to o hramu što im Isus govori.
vodu - uzdiže na vino
hram - uzdiže na svoje tijelo
Samarijanki običnu vodu - uzdiže na živu vodu
Običnu ljudsku ljubav uzdiže na Božansku ljubav.
Petre ljubiš li me... Isus dva puta pitajući misli na božansku ljubav (agapao), a treći put se spušta na Petrov izraz (fileo).
Hram kod židova
Hram je jedina inicjativa čovjeka.
Bog se opire Davidu do mu gradi hram.
Židovi nisu imali hram, niti su ga smjeli imati.
Bog objave, to je putujući Bog, on ne poznaje jedno stalno mjesto. Tamo gdje je čovjek - tamo je i Bog.
Salamon je unatoč tome sagradio hram.
Dolazi do tog da su izgurali Boga iz svakidašnjeg života i smjestili ga u Hram. Jeremija kritizira Hram (Jer, 7) budući da su Židovi mislili da je Hram garancija spasenja.
I naši crkveni skupovi, hodočašća - mogu biti samo alibi za našu stvarnu nevjeru - mogu biti naš Hram. Isus tako reagira jer je protiv te pompe ... jer im je srce daleko.

Post je objavljen 08.03.2015. u 10:56 sati.