U sklopu Inicijative Udruge „Vilenice“ Zagreb Klima grad : Dugave Eko – habitat osmišljen je ekološko-edukativni program na temu ekološkog oblikovanja naselja za sudjelovanje učenika/ica Osnovne škole Frana Galovića Zagreb koji/koje su već aktivni u uređenju svog naselja u projektu biciklističke kulture „Franov bicikl“.
U sklopu ovog programa provedena je originalna anketa prema stručnoj podlozi iz krajobrazne arhitekture.
U anketi su sudjelovali učenici i učenice O.Š. „Fran Galović“ Dugave. Na temelju ankete napravljena je analiza rezultata, te su izrađene shematske mape s prikazom prijedloga sadržaja za uređenje naselja.
U četvrtak 27.11.2014. provedena je edukativna radionica s programom koji je uključivao:
a) Projekciju dokumentarnog filma o urbanizmu i nastanku novozagrebačkih naselja
b) Predavanje o suvremenim i ekološkim načinima oblikovanja naselja u svijetu
c) Izradu plakata s prijedlozima uređenja naselja Dugave
Tijekom uvodnog predavanja je bilo riječi o povijesti parkovne kulture i parkovnog oblikovanja, s primjerima parkovne baštine poput Zrinjevca i Maksimira, secesijskih vrtova Osijeka, parkova Dubrovnika, te o ekološkim načinima oblikovanja suvremenih naselja, vrstama vrtova i parkova s primjerima iz Hrvatske i svijeta (terapeutski parkovi, skate parkovi, parkovi za rehabilitaciju mladih s poremećajem u ponašanju – učenje nenasilne komunikacije, društveni vrtovi, vrtovi za igru na igralištu s prirodnim elementima, vrtovi s principima parmakulture itd., prenamjene neuređenih dijelova grada u parkovne površine, uređenje parkova s održivom upotrebom prirodnih resursa itd.).
Učenici/ice, ujedno predstavnici/ice Učeničkog Vijeća imali/le su zadatak na temelju ideja koje su mogli vidjeti na predavanju, prijedloga plana koncepta uređenja naselja i uz pomoć shematskih mapa izrađenih na temelju rezultata ankete njihovih kolega/ica napraviti plakate s prijedlozima uređenja. Neki od prijedloga su osim igrališta bili i centar za mlade, muzej, prirodni rezervati, tj. predjeli prirode.
Tijekom predavanja se odvila i diskusija na temu postojećeg uređenja naselja, urednosti naselja, pitanju odgovornosti prema mogućim novim sadržajima (kako bi spriječili uništavanje novih sadržaja), te sudjelovanju u dosadašnjem uređenju, npr. projektu oslikavanje naselja Dugave u kojem učenici/ice ove škole nisu imali/le priliku sudjelovati.
Na predavanju je bilo riječi što sve čini vizualno-estetsku sliku naselja (raspored zgrada, visina gabarita, raspored zelenih površina itd.).