Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/vajrapani

Velikodušni poklon

Prekidam kontinuitet reportaža iz serijala „Neistraženi zapad“ samo radi ovog kraćeg osvrta na jučerašnji posjet planini. (da, da znam, nemojte paničariti- nastavak spomenutog serijala ide dalje uskoro, vjerojatno već za vikend :-)

photo IMG_0001_zps7d982c78.jpg
U prolazu ispod zidina Belecgrada. Samo par riječi ću dodati usput o povijesti ove gradine, jer ionako ova reportaža bude kratka.

photo IMG_0002_zps676f3dc9.jpg
Prvi put se spominje 1334. kad ga je grof Seneck morao predati Gissingovcima. Kao i ostale gradine na južnom obronku Ivanščice promijenio je niz vlasnika. U 16.st. vlasništvo je Ivana Turocija, 1643. Tome Mikulića, a zatim grofova Erdody, a poslije njih još je nekoliko puta mijenjao vlasnike.
Sačuvano je još dosta njegovih ostataka koji strše na vrhu čunjastog brijaga. Tlocrt grada imao je povinut oblik jer se graditelj prilagodio terenu. Ulazilo se kroz vrata koja su bila zaštićena velikim bastionom protiv artiljerije, što je kasnija dogradnja, a stanovalo se u suprotnom dijelu. Još '30-ih godina mogli su se u zidovima vidjeti ostaci gotskih prozora. Dvorište je s jedne strane bilo zaštićeno zidovima, a s druge zgradama.

-Isječak iz knjige Gjure Szabe „Kroz Hrvatsko zagorje“

photo IMG_0004_zps0fb05b4f.jpg
Ljudski tragovi u snijegu koje smo isprva pratili nastavili su se samo do planinarskog doma podno Belecgrada.

photo IMG_0005_zpsb151262c.jpg
Nadalje pa sve do vršnih krajeva planine gazili smo netaknuti snijeg.

Vrlo zanimljiva stvar dogodila se dok smo ulazili u više predjele. Iznenada nam je put presjekla kuna. Vrlo blizu na nekoliko metara, kao da se ne obazire na nas ili je bila zauzeta savladavanjem dubokog snijega. Nisam stigao izvaditi fotoaparat, to je bilo nešto sasvim neočekivano, nešto što ostavlja bez daha. Vrlo su rijetki i dragocjeni takvi susreti! Nisam u stanju sa 100% sigurnošću procijeniti da li se radilo o kuni zlatici ili kuni bjelici. Prevaga je na strani zlatice jer mi se učinila relativno krupnom i dugodlakom ta vižljasta zvijerka.

Radi nepovoljnih uvjeta odgodili smo potragu za špiljama u predjelu Konj, a što je bio prvotni cilj ove ekspedicije. Dok smo se probijali kroz visoki snijeg zaključili smo da bi pretraživanje stjenovitoga strmog terena gdje imaju biti spomenute špilje moglo biti preopasno.

photo IMG_20140126_103643_zps918cc923.jpg
Umjesto toga nastavili smo na vrh Ivanščice, na kuhano vino. Potajno smo se nadali da će ovaj snjegopad barem malko reducirati beskrajne povorke planinara. Ali uzalud. Sad je bilo još više nego onda najesen kad sam napisao post: Na vrhu je gužva!

Planinarski dom na vrhu zaista se pretvorio u notorni birc! Sjećam se kako je bilo lijepo prije nekih 7-8 godina kad se u domu znalo naći samo po nekoliko gostiju. Ozbiljnih i staloženih ljubitelja planine na kojima se vidjelo odmah da znaju gdje su i zašto su došli tamo. Bilo je to prije ere posvemašnje popularizacije i komercijalizacije vrha Ivanščice.
Kuhano vino smo popili, ali smo i odlučili da je ovo bio zadnji posjet vrhu i Pasarićevom domu od sada pa na neodređeno vrijeme.

photo IMG_20140126_122115_zps78fb2afe.jpg
Na sjevernom vidikovcu „kiosk“

photo IMG_0007_zps173f4346.jpg
Pogled s „kioska“ prema Pasarićevom domu

Na vrhu „piramide“ je već ljepše.

photo IMG_0011_zpsf603992e.jpg

photo IMG_0012_zps951ba613.jpg

photo IMG_0013_zpsafb72e5a.jpg

photo IMG_0018_zps7bac27db.jpg

photo IMG_0022_zps74025bc5.jpg

Djelovanjem vjetra po metalnoj konstrukciji naraslo je snježno-ledeno cvijeće.

photo IMG_0020_zpsb3447561.jpg
I po susjednom odašiljaču isto

photo IMG_0024_zps1ebfa346.jpg

photo IMG_0027_zps1bff635f.jpg

U dnu ove slike vidi se neki skijaš koji se pojavio iznenada i počeo se pripremati za spust. Neko vrijeme bili smo zabrinuti da se entuzijast namjerava sjuriti niz zapuštenu skijašku stazu koja danas služi samo kao uzletište paraglajdova. Bio sam ozbiljno zabrinut da se radi o pokušaju kreativnog samoubojstva. Djelovao je vrlo nesigurno na skijama ali nasreću nije se otisnuo niz „stazu“ nego se ipak vratio prema planinarskom domu istim putem kojim je došao.

photo IMG_0028_zps68e40f79.jpg
Neki senzacionalni zimski pogled s vrha je izostao radi izmaglice.

photo IMG_00301_zps3cd573a3.jpg
I mi smo se spustili natrag istim putem kojim smo i došli. Samo naši tragovi u snijegu više nisu bili samo naši. Ogromnim našim trudom koji smo poduzeli toga jutra u proboju kroz snijeg (dubok skoro cijelom dionicom 30-40 cm) okoristili su se brojni kasniji planinari dok su pristizali u visoku planinu slijedeći naše stope tim vrlo zahtjevnim smjerom.
Takav je bio naš velikodušni poklon ljubiteljima prirode :-)

Kolega dokumentaristički youtuber- pod nazivom kanala „vrisaktisine“ , uspio je i u ovim ekstremnim uvjetima snimiti jedan iz serije svojih kratkih dokumentarnih filmova.

Post je objavljen 27.01.2014. u 17:38 sati.