Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/nikamohor

Marketing

Umjetnost je lijepa

10. studenog, 2011. u Umjetničkom paviljonu na zagrebačkom Tomislavcu otvoren je izložbeni projekt ambijentalnog karaktera pod nazivom "Umjetnost je lijepa". Autor izložbe istaknuti je hrvatski kipar i umjetnik Ante Rašić. Zbog velikog interesa javnosti izložba je produžena do 31. prosinca, 2011.


(slika 1: blagajna)

Ante Rašić
Rođen 1953.godine, Rašić je jedan od najznačajnijih umjetnika svoga naraštaja. Dobitnik je mnogih nagrada, a aktualni projekt ujedno je najveći i najkompleksniji site-specific koncept ambijentalnog karaktera. Pojam site-specific označava umjetnost ilustracije kreirane da postoji u određenom prostoru. O njegovoj veličini kao umjetnika govori i ravnatelj Umjetničkog paviljona u Zagrebu, Radovan Vuković:
"Rašić mijenja uobičajeno shvaćanje dizajna i briše granice između “čiste” likovne i primijenjene umjetnosti, “niske” i “visoke” umjetnosti."


(slika 2: slikarska performativno-ambijentalna intervencija)


(slika 3: Ovalna skulptura)

Od ukupno 5 instalacija, u prostorijama Umjetničkog paviljona izložene su četiri. One su originalno smišljene za prostor u kojem se nalaze, a prilikom kreiranja Rašić se vodio namjerom da nakon izložbe mogu biti i samostalno instalirane. Peta instalacija izložena je na zgradi u Ilici 85, kod Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu. Za izradu instalacija utrošena je velika količina materijala. Na službenoj stranici izložbe navedeni su konkretni podatci: više od 1000 litara boje, 1700 kg metalne konstrukcije, 500 kvadrata drvnog materijala, 196 kvadrata grafike, 60 kubnih metara stiropora, više od 300 ogledala i 37 000 plastičnih jaja.

Instalacije
1. Historicistički kabinet čuda – Hrvatski Apoksiomen (antički kip)
Ova devet i pol metara visoka skulptura zauzima središnji dio Umjetničkog paviljona. Na kip je pričvršćeno 300 zrcala koja svojim odbljescima stvaraju privid pokretne slike. Zrcala se rotiraju u svim smjerovima, te time obogaćuju i umnožavaju ambijent stvarajući pritom zapanjujuće efekte.

2. Ovalna skulptura – kiparska instalacija
Što biste pomislili da se nađete u prostoriji u kojoj iz zidova vire velike i teške metalne cijevi? Naime, jedna od instalacija krije se upravo iza ovog opisa. Koristeći 50 cijevi, Rašić je htio stvoriti sliku nepravilne mreže ritmova i kontraritmova koji oblikuju prostor koji prolazi mimo i unutar njih. Svake četiri minute jedna od cijevi padne na pod i pritom stvara akustični efekt koji označava svakodnevna neugodna iznenađenja s kojima se susrećemo.

3. Umjetnost je lijepa – slikarska performativno-ambijentalna intervencija
Ova jednostavna, a ujedno efektna instalacija nastala je razlijevanjem boja iz bačvi. Ovime Rašić nudi svoju interpretaciju promišljene slučajnosti koja otkriva umjetnikov svjetonazor. "Samo slobodan čovjek može se igrati, uživati i zrcaliti kreativan proces stvaranja koji je utkan u temelje umjetnosti. Sloboda, lakoća, igra, ljepota..." - citat iz kataloga izložbe

4. Ja-ja – instalacija s audio-elektroničkim mobilnim i svjetlosnim efektom
Na površini od 70m2 postavljeno je 37 000 plastičnih jaja. Njihova lomljivost sinonim je krhkosti ljudskog ega. "Umnožavanjem elemenata i dovođenjem promatrača u aktivnu fuknciju doslovnog hodanja po jajima - vlastitome egu, proizvode se mnoge reakcije. Multipliciranje jedinski svjedoči da je svačiji ego samo jedan od sedam milijardi na planetu. Iz kozmičke perspektive krhak je, sitan, ujedno važan i nevažan." - citat iz kataloga izložbe


(slika 1: Apoksiomen, slika 2: Ja-ja, slika 3: Na rubu - dislocirana instalacija)

Nit koja povezuje cijelu izložbu izvedena je korištenjem bijele boje, odnosno ne-boje. Bijela povezuje ambijent s prethodnim autorovim radovima postajući njegovom osobinom i zaštitnim znakom.


(video 1: instalacija Ja-ja, zahvale Petri Kolić)

slike i video: Nika Mohor


Post je objavljen 09.12.2011. u 21:52 sati.