Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/vajrapani

Marketing

Gampopa

Nakon što smo u prethodnim člancima upoznali najvećeg i najomiljenijeg tibetanskog mistika i yogina Milarepu u ovome članku želim nadodati par riječi o njegovu učeniku i nasljedniku u liniji Kargyutpe. Kao što smo već spomenuli iz te linije izrasla je i današnja tradicija Karma Kargyu jedna od četiri velike škole tibetanskog budizma čiji poglavari se nazivaju Karmape.

Photobucket

Gampopa (1079.-1153.) Gampopa je rođen u mjestu Nyal, centralni Tibet. Njegov otac bio je Nyiwa Sangye Gyalpo a majka Shomo Zatse. Dječak je po rođenju dobio ime Dharma Drak.

Njegov otac počeo je sina obrazovati u ranoj dobi od 5 godina, a od osme godine dječak je počeo izučavati tradicionalnu medicinu, sljedećih osam i pol godina učio je pod vodstvom više stručnjaka- liječnika iz mjesta Kyeme, indijskog liječnika po imenu Usil, liječnika iz Tsang regije Tibeta i nepalskog liječnika po imenu Viji. Nakon toga nastavio je studij medicine kod još trinaestorice eminentnih znalaca iz Kine i Tibeta. U mladosti već je postao ponajbolji i najpoznatiji liječnik. Ljudi su ga prozvali Dakpo Lhaje tj. Liječnik iz regije Dhakpo.

Također zainteresirao se za Dharmu i otpočeo učiti u liniji Nyingme od majstora Bar-reya i u tradiciji Kadam od učitelja Sherpa Yonten Draka.

U dobi od 16 godina Dharma Drak oženio je kćer čovjeka imenom Chim Jose Dharma O. (njezino ime nije zabilježeno) Imali su dvoje djece. Dharma Drak živio je dakle u mladosti obiteljskim životom, a u zajednici je bio prihvaćen kao poštovani liječnik. Međutim u 25 godini zadesila ga je tragedija kad je njihovim krajem zavladala epidemija neke bolesti. Njegova žena i djeca umrli su od posljedice oboljenja i činjenica da ih nije uspio spasiti usprkos svome znanju odvratila je Dharma Draka od daljnjeg bavljenja medicinom.

Nakon toga potpuno se okrenuo Dharmi. U dobi od 26 godina primio je puno redovničko posvećenje od Geshe Loden Sherapa iz tradicije Kadam, a u dobi od 28 susreo je Nyukrumpa Tsondru Gyaltesna od kojeg je primio brojna Kadampa učenja. Mnogo godina Gampopa je proveo prakticirajući naučeno od te dvojice velikih učitelja.

Čuvši o djelima velikog Gospodara Yogija Milarepe, Gampopa je odlučio potražiti ga. Nakog dugog i napornog putovanja stigao je u Trode Tashiganag, da bi tamo otkrio da ga Milaerpa već očekuje u društvu nekih svojih učenika.
Gampopa je primio transmisiju Tantre i Mahamudre, svega znanja koje je Milarepa naslijedio u liniji učenja. Nakon dugogodišnje prakse, savladavajući sve zadatke koje mu je postavio guru, Gampopa je postigao veliko Ostvarenje. S vremenom je upravo on naslijedio Milarepu kao držalac linije.
Gampopa je osnivač redovničkog reda Kagyu kao i utemeljitelj samostana Dhalkha Gampo u kojem je nastavio podučavati i meditirati na korist svim bićima. Od njegovih brojnih pisanih djela najpoznatija je knjiga „Draguljni Ukras Oslobođenja“.

Gampopa je kao držalac obiju linija Kadampe i linije Milarepine Mahamudre i Tantre objedinio to dvoje u Kagyu školu i redovničku tradiciju bogatu novim metodama kojima je učenike upravljao putem ostvarenja. Gampopa je svoje učenike vodio prvo kroz uobičajeni mahayanski nauk Kadampe, a zatim kroz neuobičajena (ezoterična) učenja Mahamudre i Tantre koja dolaze u liniji učenja od Milarepe.

Neki od Gampopinih učenika su: Pakmo Trupa, Saltong Shogam, Barom Dharma Wangchuk, Gampo Tsultrim Nyingpo, Zhang Drowe Gonpo. Jedan od njegovih učenika imenom Dusum Khyenpa postao je prvi u liniji inkarnacija Karmapa („Onih koji provode buddhinsku aktivnost“) linija koja i danas postoji, a njen suvremeni držalac je 17. Gyalwang Karmapa Urgyen Trinley Dorje.

P.S.
Eto toliko o liniji šestorice velikih tibetanskih mistika i asketa. Kao što ste sigurno primjetili s Gampopom se ono što je bilo poznato pod Bratstvom Kargutpe tj. zajednica gurua i učenika koji su živjeli pustinjačkim životom, počelo transformirati u organizirano samostansko redovništvo. Ta tranzicija od pustinjaštva prema organiziranom monaštvu imala je naravno svoje prednosti ali i značajne nedostatke, a to je sve skupa opet jedna duga priča koju ćemo možda jednom nastaviti pričati… U sljedećim postovima želim se vratiti filozofiji Kargyutpa Bratstva, priči o istinskom asketskom isposništvu koja nadahnjuje čak i nas toliko uronjene u svjetovno i materijalno (sudim prema sebi, ne govorim u vaše ime) u ova vremena kada izgleda da su ti ideali zauvijek nestali i izgubljeni, pa čak i da možda nikada nisu niti postojali.


Post je objavljen 16.09.2011. u 17:23 sati.